[MK4] Łożyska tylnych kół, problem z trwałością |
Autor |
Wiadomość |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 5 Paź 2012, 14:07
|
|
|
pytam, bo na forum forda jedna z osob w focuie wymieniala ciagle lozyska i okazalo sie ze to zablokowana linka recznego byla przyczyna.. u mnie tez linka nie jest najlepsza i tez sie blokuje, jak zjarzy sie pod auto to widac ze jedna z nich ciagnie mocniej od drugiej. tylko powiedz tu to jakiemus mechanikowi to kazdy zbije hipoteze ip rzedstawi swoja, kaze wymieniac, to , tamto, jak do tej pory i gowno z tego wyniknie, dalej bede wymeinial lozyska.. nie wiem jzu do jakiego mechanika sie zwrocic, kazdy tlyko by wymienial lozyska i twierdzi ze poprzedni zle to robil... a ja nie sram pieniedzmi. jak policzylem to ta sprawa kosztuje mnie juz ponad 700zł i dalej nie roziwazana... |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 7 Paź 2012, 23:31
|
|
|
jak wsadzasz gówno a nie łozyska to tak... przyczyn może być wiele. krzywe czopy belki. ch***e bębny. nie sądzę żeby linka ręcznego miała wpływ na trwałość łożysk |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 8 Paź 2012, 11:58
|
|
|
kuba87, ale on skf wsadza. Toż mi optimale dłużej wytrzymują. |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 8 Paź 2012, 12:26
|
|
|
kuba87, brzmisz jak wiekszość tych mechaników z kórymi mam do czynienia... a bębny mają 2 miesiące.
kupuje komplet faga, dlatego ze maja odrazu dekielki nowe i sruby, poza tym kupuje tez linke. jesli nawet nie pomoze to zaspokoje chociaz teraz swoje podejzenie, sparciala linke wymienie, a lozyska jak beda mialy sie zwalic to i tak znow sie zwala... |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 11 Paź 2012, 08:10
|
|
|
ja mam założone podobne jak te drugie tyle, że z podkładką pływającą |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 11 Paź 2012, 12:54
|
|
|
i co, i nic? bo ja znówóż u mechanika spotkałem się z taka właśnie opinia, że to wina nakrętek, bez kontry, które podczas toczenia koła albo się dokreci, albo się odkręci i Nm się zmienia.. i stąd pomysl by zastosować te z kontra... sam juz nie wiem, moze pojde do wróżki... |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 11 Paź 2012, 18:29
|
|
|
DewREW napisał/a: | bo ja znówóż u mechanika spotkałem się z taka właśnie opinia |
Mechanik jest od wyciągania kasy. U mnie nakrętki są zwykłe i dokręcałem na oko i nie mam problemów. Może masz coś pogięte w zawieszeniu? |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 11 Paź 2012, 19:06
|
|
|
Marcinowaty, ja jestem mechanikiem. i swoje poglądy zachowaj dla siebie. i mówię co wiem z własnego doświadczenia. nakrętka, być może. tylko że te łożyska nie mają regulacji luzu. dokręcasz ile wlezie i musi być dobrze. ja mam założone zwykłe nakrętki jakie występowały w mk3. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 13 Paź 2012, 18:32
|
|
|
a wiec na ten moment wymienione zostało huczące łożysko. przed oddaniem samochodu do mechanika sam sprawdziłem które wyje. wyło lewe, prawe było "Zdrowe". lewe łożysko zostało zmienione. tlumaczono mi iż należy zastosować te nakrętki samokontrując ponieważ łożyska w przeciwnym razie nie będą miały "luzu" co już na wstępie mnie mega zmartwiło bo od początku na forum trąbią że tutaj należy dokręcić na hama.. zapytałem więc o moment dokręcenia. okazało się że jest to robione na wyczucie.. bałem się dalej pytać... to był "serwis Forda". co interesujące dalej. 30km od wymiany lewego łożyska, podnoszę samochód i lewe narazie jest zdrowe, a prawe ,które zostało zdjęte w celu przyglądnięcia się i zakręcone z samokontrująca nakrętką.. tak tak, HUCZY! lekko ale już huczy. gdy oddałem samochód do naprawy tego cichego pohukiwania nie było. a teraz już jest.. co ja mam robic? wypsosażyć się znów w komplet łożysk na obie strony? to byłoby już w sumie 9łożysk na przełomie 25000KM. i każdy mechanik tylko kasuje kasuje kasuje.. a usterka pozostaje. mnie już na to nie stać, nie zarabiam na to... nie mam już nawet na koleją naprawę jakby co. mam pójść do wróżki?
a, i ponoć czopy są w porządku. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13 Paź 2012, 18:37
|
|
|
DewREW, strzał od czapy: wyważałeś felgi? Może są tak hardkorowo krzywe, że wywalają łożyska? |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 13 Paź 2012, 18:53
|
|
|
no tak, przy wymianie na letnie... |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 14 Paź 2012, 21:20
|
|
|
kuba87 napisał/a: | Marcinowaty, ja jestem mechanikiem. i swoje poglądy zachowaj dla siebie. i mówię co wiem z własnego doświadczenia. nakrętka, być może. tylko że te łożyska nie mają regulacji luzu. dokręcasz ile wlezie i musi być dobrze. ja mam założone zwykłe nakrętki jakie występowały w mk3. |
|
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 15 Paź 2012, 19:12
|
|
|
książkowy moment dokręcania łożysk dla MK3 to bodajże 230Nm. Ja swoje SKFy dokręciłem na oko na dwie długie przedłużki klucza i jeżdżą.
ps. koniec wycieczek osobistych. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 2 Lis 2012, 00:54
|
|
|
dobra, jedno wiadome, łożysko które było wymienione 1500KM temu jest juz do wywalenia. zaczyna huczec. jak podniose koło to jest taki cichy pogłos, którego nie było (sprawdzałem zaraz po "naprawie"). Chłop który to robił coś tam gadał o ustawieniu luzów i dokrecaniem na oko. Chcialbym powstrzymać proces niszczenia tego łożyska złym montażem, czy jak zdjeme dekiel i dokręcę tę śrube na pałe to może to coś pomoc? nie zablokuje tym koła, jak dokręce ile sił?
generalnie oba koła teraz huczą tak samo, z tym ze jedno ma 15tys na karku, a drugie ponad 1tys. na jedynm FAG, na drugim SKF.. |
|
|
|
|
alek
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: L
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 28 Lis 2012 Posty: 1 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Lis 2012, 16:23
|
|
|
Witam,
Okazało się, że muszę wymienić łożysko tylnie. Czy łożysko firmy ruville, takie jak tutaj - łożysko będzie dobre? Czy lepiej byłoby gdybym wydał trochę więcej za łożysko firmy Febi lub SKF? |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 28 Lis 2012, 16:37
|
|
|
jasne bierz, w sumie nie probowalem tej firmy i mam nadzieje ze nie bede musial, ale sama cena wskazuje na dobry wybór.
chociaz mysle ze skf kupisz nawet taniej, np: http://www.ecennik.integr...=,,-1,N,,,48980 nie wiem tylko ile przesylka. |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 28 Lis 2012, 22:53 [MK4] Prośba o ocenę bieżni zewnętrznej i bębna
|
|
|
Witam,
Mam 4 te hmm jak to nazwac, bieżnie zewnęrzne, prezentują sie następująco:
jedna z nich na osobnym zdjęciu ma widoczny czarny slad, nie idzie tego zmyc ani zdrapac (zresztą wydaje się to równe..), skąd to,co to.
z kolei czy bęben z takimi maleńkimi uszczerbkami nadaje się do normalnego użytku? mechanik stwierdził iż nie ma problemu.
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Lis 2012, 22:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 29 Lis 2012, 00:23
|
|
|
zrób zdjęcie w dużej rozdzielczosci wnętrza bieżni. jeśli wewnątrz jest ciemnu ślad dookoła bieżni to łozysko się przegrzało. takie zadarcia powierzchni osadzenia mogą mieć wpływ |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
|