Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: lozyska, lozysko, mk4

[MK4] Łożyska tylnych kół, problem z trwałością
Autor Wiadomość
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 5 Paź 2012, 14:07   

pytam, bo na forum forda jedna z osob w focuie wymieniala ciagle lozyska i okazalo sie ze to zablokowana linka recznego byla przyczyna.. u mnie tez linka nie jest najlepsza i tez sie blokuje, jak zjarzy sie pod auto to widac ze jedna z nich ciagnie mocniej od drugiej. tylko powiedz tu to jakiemus mechanikowi to kazdy zbije hipoteze ip rzedstawi swoja, kaze wymieniac, to , tamto, jak do tej pory i gowno z tego wyniknie, dalej bede wymeinial lozyska.. nie wiem jzu do jakiego mechanika sie zwrocic, kazdy tlyko by wymienial lozyska i twierdzi ze poprzedni zle to robil... a ja nie sram pieniedzmi. jak policzylem to ta sprawa kosztuje mnie juz ponad 700zł i dalej nie roziwazana...
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 7 Paź 2012, 23:31   

jak wsadzasz gówno a nie łozyska to tak... przyczyn może być wiele. krzywe czopy belki. ch***e bębny. nie sądzę żeby linka ręcznego miała wpływ na trwałość łożysk
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 8 Paź 2012, 11:58   

kuba87, ale on skf wsadza. Toż mi optimale dłużej wytrzymują.
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 8 Paź 2012, 12:26   

kuba87, brzmisz jak wiekszość tych mechaników z kórymi mam do czynienia... a bębny mają 2 miesiące.
kupuje komplet faga, dlatego ze maja odrazu dekielki nowe i sruby, poza tym kupuje tez linke. jesli nawet nie pomoze to zaspokoje chociaz teraz swoje podejzenie, sparciala linke wymienie, a lozyska jak beda mialy sie zwalic to i tak znow sie zwala...
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 11 Paź 2012, 06:45   

jakie w mim samochodzie powinny zostac uzyte nakretki do lozysk? takie http://www.ford-esklep.pl...890cfb43b38.jpg czy takie http://www.ford-esklep.pl...b3d9aa38fcb.jpg (wlasnie te mam caly czas , na nowo przykrecane za kazda wymiana lozysk)? czy nie uzycie samokontrujacej moze byc wlasnei przycyzna padania lozysk??
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 11 Paź 2012, 08:10   

ja mam założone podobne jak te drugie tyle, że z podkładką pływającą
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 11 Paź 2012, 12:54   

i co, i nic? bo ja znówóż u mechanika spotkałem się z taka właśnie opinia, że to wina nakrętek, bez kontry, które podczas toczenia koła albo się dokreci, albo się odkręci i Nm się zmienia.. i stąd pomysl by zastosować te z kontra... sam juz nie wiem, moze pojde do wróżki...
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 11 Paź 2012, 18:29   

DewREW napisał/a:
bo ja znówóż u mechanika spotkałem się z taka właśnie opinia

Mechanik jest od wyciągania kasy. U mnie nakrętki są zwykłe i dokręcałem na oko i nie mam problemów. Może masz coś pogięte w zawieszeniu?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 11 Paź 2012, 19:06   

Marcinowaty, ja jestem mechanikiem. i swoje poglądy zachowaj dla siebie. i mówię co wiem z własnego doświadczenia. nakrętka, być może. tylko że te łożyska nie mają regulacji luzu. dokręcasz ile wlezie i musi być dobrze. ja mam założone zwykłe nakrętki jakie występowały w mk3.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 13 Paź 2012, 18:32   

a wiec na ten moment wymienione zostało huczące łożysko. przed oddaniem samochodu do mechanika sam sprawdziłem które wyje. wyło lewe, prawe było "Zdrowe". lewe łożysko zostało zmienione. tlumaczono mi iż należy zastosować te nakrętki samokontrując ponieważ łożyska w przeciwnym razie nie będą miały "luzu" co już na wstępie mnie mega zmartwiło bo od początku na forum trąbią że tutaj należy dokręcić na hama.. zapytałem więc o moment dokręcenia. okazało się że jest to robione na wyczucie.. bałem się dalej pytać... to był "serwis Forda". co interesujące dalej. 30km od wymiany lewego łożyska, podnoszę samochód i lewe narazie jest zdrowe, a prawe ,które zostało zdjęte w celu przyglądnięcia się i zakręcone z samokontrująca nakrętką.. tak tak, HUCZY! lekko ale już huczy. gdy oddałem samochód do naprawy tego cichego pohukiwania nie było. a teraz już jest.. co ja mam robic? wypsosażyć się znów w komplet łożysk na obie strony? to byłoby już w sumie 9łożysk na przełomie 25000KM. i każdy mechanik tylko kasuje kasuje kasuje.. a usterka pozostaje. mnie już na to nie stać, nie zarabiam na to... nie mam już nawet na koleją naprawę jakby co. mam pójść do wróżki?
a, i ponoć czopy są w porządku.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13 Paź 2012, 18:37   

DewREW, strzał od czapy: wyważałeś felgi? Może są tak hardkorowo krzywe, że wywalają łożyska?
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 13 Paź 2012, 18:53   

no tak, przy wymianie na letnie...
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 14 Paź 2012, 21:20   

kuba87 napisał/a:
Marcinowaty, ja jestem mechanikiem. i swoje poglądy zachowaj dla siebie. i mówię co wiem z własnego doświadczenia. nakrętka, być może. tylko że te łożyska nie mają regulacji luzu. dokręcasz ile wlezie i musi być dobrze. ja mam założone zwykłe nakrętki jakie występowały w mk3.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 15 Paź 2012, 19:12   

książkowy moment dokręcania łożysk dla MK3 to bodajże 230Nm. Ja swoje SKFy dokręciłem na oko na dwie długie przedłużki klucza i jeżdżą.


ps. koniec wycieczek osobistych.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 15 Paź 2012, 20:47   

Ja zrobiłem troche inaczej. Zrobiłem znaki na nakrętce i czopie, odkręciłem żeby obadać hamulce i zakręciłem z powrotem dodając nieco smaru, po roku nie mam dalej problemów z łożyskami z tyłu.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 2 Lis 2012, 00:54   

dobra, jedno wiadome, łożysko które było wymienione 1500KM temu jest juz do wywalenia. zaczyna huczec. jak podniose koło to jest taki cichy pogłos, którego nie było (sprawdzałem zaraz po "naprawie"). Chłop który to robił coś tam gadał o ustawieniu luzów i dokrecaniem na oko. Chcialbym powstrzymać proces niszczenia tego łożyska złym montażem, czy jak zdjeme dekiel i dokręcę tę śrube na pałe to może to coś pomoc? nie zablokuje tym koła, jak dokręce ile sił?
generalnie oba koła teraz huczą tak samo, z tym ze jedno ma 15tys na karku, a drugie ponad 1tys. na jedynm FAG, na drugim SKF..
 
 
alek 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: L
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 28 Lis 2012
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Lis 2012, 16:23   

Witam,
Okazało się, że muszę wymienić łożysko tylnie. Czy łożysko firmy ruville, takie jak tutaj - łożysko będzie dobre? Czy lepiej byłoby gdybym wydał trochę więcej za łożysko firmy Febi lub SKF?
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 28 Lis 2012, 16:37   

jasne bierz, w sumie nie probowalem tej firmy i mam nadzieje ze nie bede musial, ale sama cena wskazuje na dobry wybór.
chociaz mysle ze skf kupisz nawet taniej, np: http://www.ecennik.integr...=,,-1,N,,,48980 nie wiem tylko ile przesylka.
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 28 Lis 2012, 22:53   [MK4] Prośba o ocenę bieżni zewnętrznej i bębna

Witam,
Mam 4 te hmm jak to nazwac, bieżnie zewnęrzne, prezentują sie następująco:

jedna z nich na osobnym zdjęciu ma widoczny czarny slad, nie idzie tego zmyc ani zdrapac (zresztą wydaje się to równe..), skąd to,co to.

z kolei czy bęben z takimi maleńkimi uszczerbkami nadaje się do normalnego użytku? mechanik stwierdził iż nie ma problemu.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Lis 2012, 22:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 29 Lis 2012, 00:23   

zrób zdjęcie w dużej rozdzielczosci wnętrza bieżni. jeśli wewnątrz jest ciemnu ślad dookoła bieżni to łozysko się przegrzało. takie zadarcia powierzchni osadzenia mogą mieć wpływ
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Łożyska kół przód
Taisa Mechanika ogólna 0 16 Paź 2019, 20:21
Taisa
Brak nowych postów Łożyska kół przednich - wymiana
Laskosz Mechanika ogólna 9 21 Sty 2006, 21:37
Laskosz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.