Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Trzaski w głośnikach przy włączonym basie
Autor Wiadomość
zdaszek 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 35
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 214
Skąd: Łódź/Pabianice
Wysłany: 11 Maj 2011, 19:18   

Skoro dobrze podłączyłeś to pewnie wina radia. Wsadź inne na próbę :)
 
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 37
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 11 Maj 2011, 19:24   

Radio ma już parę latek, także już dawno po gwarancji, znaczy się, co to dokładnie poszło?
Można to jakoś sprawdzić? Czy to radyjko jest walnięte? Jest jakiś sposób.
Czyli będę musiał wykombinować inne radyjko, żeby zobaczyć.
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
Cobrak 

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 63
Skąd: Stegna
Wysłany: 11 Maj 2011, 19:32   

Ja uważam,że winą jest przester czyli za słaba moc...lub też głośniki powiedziały papa.(Zawsze mogę się mylić).Dla pewności podłącz inne radio.
 
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 37
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 11 Maj 2011, 19:40   

Wiem, podłącze blaupunkta, tylko to raczej dopiero w weekend.
Czy mogę bez problemu słuchać sobie radyjka po cichu ? Czy lepiej nie ryzykować, żeby nie uszkodzić czegoś do końca?

[ Dodano: Sro Maj 11, 2011 20:11 ]
A jeszcze mam pytanko, gdyby to było (mam nadzieję, ze nie jest) spalenie radia, to mogło go spowodować, podłączenie wzmacniacza i skrzyni?
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
marcinek0110 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Marcin
Wiek: 38
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 88
Skąd: Białystok
Wysłany: 11 Maj 2011, 20:59   

jeżeli podłączyłeś za duże głośniki pod wyjście wzmacniacza które jest w radiu, np tube to tak. Nie mówię tu o wyjściu na cinche które jest wyjściem pasywnym. Ja obstawiam spalony wzmacniacz w radiu, pytasz się jak to sprawdzić. Już to zrobiłeś, podłączyłeś nowe sprawne głośniki i dupa. A pewność będziesz miał przy sprawdzeniu na innym radiu.

Samo podłączenie nie spali radia, ale mówiąc najprościej, radio nie wyrabia i ledwo "zasila" głośniki, chcąc usłyszeć coś w nich, rozkręcasz mocniej, wzmak się nagrzewa i się pali;p
_________________
MOJA MK IV
 
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 37
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 12 Maj 2011, 07:39   

marcinek0110, czyli to pierdzenie w głośnikach przy większej mocy, to oznaka spalonego wzmacniacza w radio. Słucham sobie teraz muzyczki max do vol.20 i nie słyszę pierdzenia, dopiero przy mocniejszym rozkręceniu. Sprawdzę to podłączając tego balupunkta. Mam nadzieje, że przez nieuwagę, nie spale i jego.

[ Dodano: Czw Maj 12, 2011 10:54 ]
A jeszcze mam pytanko, czy to może być wina kabli zasilających wzmacniacz?
Zasilający wzmacniacz mam grubości 5,5 mm2.
Czy to ma jakiś wpływ na odbiór w głośnikach? Jest to w jakiś sposób "zespolone" ze sobą?
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
marcinek0110 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Marcin
Wiek: 38
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 88
Skąd: Białystok
Wysłany: 12 Maj 2011, 13:13   

pierdzenie głośników zazwyczaj jest objawą podania za dużej mocy, porozrywanych głośników, zwarciach na kablach... ale jak do vol20 chodzi ci dobrze to raczej nie wzmak(chyba że zakres vol masz od 0-200 co raczej mało prawdopodobne), bo gdyby ten padł to w ogóle by nie grało albo baaardzo cichutko. Ciężko powiedzieć w czym jest problem, przyjedź do Białegostoku z karkówką i piwem to zrobimy ci ten car audio na cacy:D
_________________
MOJA MK IV
 
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 37
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 12 Maj 2011, 14:15   

Koledzy z forum o car audio, poradzili mi, żeby zmienić kabel zasilający wzmacniacz, być może jest za słaby. Ma 5,5 mm2 grubości. Zamówię sobie Dietz'e 10 mm2, i zobaczymy jak to będzie grało po podłączeniu. Mam nadzieję, ze przyczyna jest właśnie ten słaby kabel zasilający wzmacniacz. :)
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12088
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Maj 2011, 14:21   

Co ma wzmacniacz z tyłu, do pierdzenia głośników z przodu podpiętych pod radio to ja nie wiem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Michaus 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Michał
Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 101
Skąd: Pabianice
Wysłany: 12 Maj 2011, 14:34   

JoeMix napisał/a:
Co ma wzmacniacz z tyłu, do pierdzenia głośników z przodu podpiętych pod radio to ja nie wiem,,,

To jest nas dwóch.
_________________
Jest gablota Gustavo Fringa...
było Mdo Mk1 2.5 V6 Ghia, Mdo Mk2 2.5 V6 Ghia kombi - zombi
była Mk3 1.4 Ghia, dwulitrowa menda from Ad@mus
 
 
 
zdaszek 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 35
Dołączył: 20 Mar 2010
Posty: 214
Skąd: Łódź/Pabianice
Wysłany: 12 Maj 2011, 14:35   

Ja też nie wiem, ale wcześniej przecież pisałem Fordzikowi aby kupił porządny kabel zasilający wzmacniacz od aku, a ten i tak kupił cienkie badziewie...
Ja z doradzaniem daję sobie spokój bo jak widzę - nie dociera.
Wcześniej miał 3 strony o tym jak podłączyc głośniki a koniec końców i tak wyszła kupa :głowąwmur:

Pozdrawiam i sukcesów życzę. Dla mnie EOT ;-|
 
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 37
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 12 Maj 2011, 14:35   

Ja sam nie wiem, ale pisali mi, że przyczyna może być coś takiego.
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
Michaus 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Michał
Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 101
Skąd: Pabianice
Wysłany: 12 Maj 2011, 14:44   

Chyba rozwikłałem zagadkę: Link
_________________
Jest gablota Gustavo Fringa...
było Mdo Mk1 2.5 V6 Ghia, Mdo Mk2 2.5 V6 Ghia kombi - zombi
była Mk3 1.4 Ghia, dwulitrowa menda from Ad@mus
 
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 37
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 12 Maj 2011, 14:53   

I co to znaczy? Że ściemniam, z tym pierdzeniem głośników??
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
Cobrak 

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 63
Skąd: Stegna
Wysłany: 12 Maj 2011, 17:07   

A ja dalej upieram się przy tym że to wina przesteru oraz nie wytłumionych drzwi.
1.Radio nie daje rady głośnikom.Lekarstwo->wzmacniacz
2.Pierdzą ponieważ wszystko w drzwiach jest luźne,tj.lata i trzeszczy...kup 2 maty gms i wyklej drzwi i gwarantuje poprawe.
Jeśli to Cię nie przekonuje to podjedz do mnie i organoleptycznie to sprawdzimy.Mam kilka wzmaków w garażu i możemu któryś podpiąć po DSK.
 
 
 
marcinek0110 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Marcin
Wiek: 38
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 88
Skąd: Białystok
Wysłany: 12 Maj 2011, 20:56   

Cobrak, pierdzi, lata, brzęczy, trzeszczy, są to słowa które w przypadku opisywania problemów z nagłośnieniem znaczą zupełnie co innego. jeżeli głośnik pierdzi to wytłumienie nie pomoże, jeżeli coś brzęczy to i zaiste rację wielką masz:)
co do kabli do wzmaka. zawodowo zajmuję się nagłośnieniem imprez, i wzmacniacze które mają po 2-3 kW zasilane są zwykłym kablem zasilającym (jak w kompach) z sieci. Dlaczego podłączając wzmak pod akku potrzeba aż centymetrowego przewodu? pewnie różnica w prądzie stałym i zmiennym.
_________________
MOJA MK IV
 
 
 
Cobrak 

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 63
Skąd: Stegna
Wysłany: 12 Maj 2011, 21:58   

Słyszałeś o czymś takim jak spadki napięcia w instalacjach samochodowych?Przewody im grubsze tym mniejszy mają opór,dodatkową różnicą są rodzaje przewodów czyli CCA i OFC.OFC jest przewodem czysto miedzianym co zmniejsza opór.
 
 
 
marcinek0110 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Marcin
Wiek: 38
Dołączył: 06 Gru 2009
Posty: 88
Skąd: Białystok
Wysłany: 12 Maj 2011, 22:10   

danke :-)
_________________
MOJA MK IV
 
 
 
Michaus 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Michał
Wiek: 42
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 101
Skąd: Pabianice
Wysłany: 12 Maj 2011, 23:11   

1. Przester jest wtedy, gdy podajesz za duży sygnał, a gdy za mały, to głośnik jest niewysterowany...
2. Czemu przewody Car Audio są grube?
Przy założeniu że wzmacniacz jest bezstratny (w przyrodzie takie nie występują, ale to miłe uproszczenie do obliczeń), ma moc znamionową 500W... proponuję policzyć jaki prąd będzie pobierał przy zasilaniu z 230V*, a jaki jego odpowiednik dla 12V** :-P
Stosownie do wyliczonej wartości prądu zasilającego dobrać przewód o odpowiednim przekroju.
3. Obstawiam, że to nie wina zbyt niskiego poziomu sygnału.

* - nagłośnienie imprez
** - car audio
_________________
Jest gablota Gustavo Fringa...
było Mdo Mk1 2.5 V6 Ghia, Mdo Mk2 2.5 V6 Ghia kombi - zombi
była Mk3 1.4 Ghia, dwulitrowa menda from Ad@mus
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12088
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Maj 2011, 06:30   

Pierwsze słyszę by głośnik trzeszczał z powodu za niskiego sygnału - zawsze mi grał ciszej lub wcale,,, no i te przewody, naprawdę nie wiem co mają przewody do wzmacniacza który zasila tubę, do głośników w drzwiach które są zasilane z radia - odłącz ten wmak do testów i zobacz czy dalej będzie pierdzieć, odłącz głośniki wysokotonowe, zostaw tylko te duże, bez filterka,,, zobacz czy będzie trzeszczeć, dołóż filterek,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.