[MK3] Trzaski w głośnikach przy włączonym basie |
Autor |
Wiadomość |
zdaszek

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 35 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 214 Skąd: Łódź/Pabianice
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 19:18
|
|
|
Skoro dobrze podłączyłeś to pewnie wina radia. Wsadź inne na próbę |
|
|
|
 |
Fordzik88

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 37 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 19:24
|
|
|
Radio ma już parę latek, także już dawno po gwarancji, znaczy się, co to dokładnie poszło?
Można to jakoś sprawdzić? Czy to radyjko jest walnięte? Jest jakiś sposób.
Czyli będę musiał wykombinować inne radyjko, żeby zobaczyć. |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
 |
Cobrak
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 63 Skąd: Stegna
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 19:32
|
|
|
Ja uważam,że winą jest przester czyli za słaba moc...lub też głośniki powiedziały papa.(Zawsze mogę się mylić).Dla pewności podłącz inne radio. |
|
|
|
 |
Fordzik88

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 37 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 19:40
|
|
|
Wiem, podłącze blaupunkta, tylko to raczej dopiero w weekend.
Czy mogę bez problemu słuchać sobie radyjka po cichu ? Czy lepiej nie ryzykować, żeby nie uszkodzić czegoś do końca?
[ Dodano: Sro Maj 11, 2011 20:11 ]
A jeszcze mam pytanko, gdyby to było (mam nadzieję, ze nie jest) spalenie radia, to mogło go spowodować, podłączenie wzmacniacza i skrzyni? |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
 |
marcinek0110

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Marcin
Wiek: 38 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 88 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11 Maj 2011, 20:59
|
|
|
jeżeli podłączyłeś za duże głośniki pod wyjście wzmacniacza które jest w radiu, np tube to tak. Nie mówię tu o wyjściu na cinche które jest wyjściem pasywnym. Ja obstawiam spalony wzmacniacz w radiu, pytasz się jak to sprawdzić. Już to zrobiłeś, podłączyłeś nowe sprawne głośniki i dupa. A pewność będziesz miał przy sprawdzeniu na innym radiu.
Samo podłączenie nie spali radia, ale mówiąc najprościej, radio nie wyrabia i ledwo "zasila" głośniki, chcąc usłyszeć coś w nich, rozkręcasz mocniej, wzmak się nagrzewa i się pali;p |
_________________ MOJA MK IV |
|
|
|
 |
Fordzik88

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 37 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 07:39
|
|
|
marcinek0110, czyli to pierdzenie w głośnikach przy większej mocy, to oznaka spalonego wzmacniacza w radio. Słucham sobie teraz muzyczki max do vol.20 i nie słyszę pierdzenia, dopiero przy mocniejszym rozkręceniu. Sprawdzę to podłączając tego balupunkta. Mam nadzieje, że przez nieuwagę, nie spale i jego.
[ Dodano: Czw Maj 12, 2011 10:54 ]
A jeszcze mam pytanko, czy to może być wina kabli zasilających wzmacniacz?
Zasilający wzmacniacz mam grubości 5,5 mm2.
Czy to ma jakiś wpływ na odbiór w głośnikach? Jest to w jakiś sposób "zespolone" ze sobą? |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
 |
marcinek0110

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Marcin
Wiek: 38 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 88 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 13:13
|
|
|
pierdzenie głośników zazwyczaj jest objawą podania za dużej mocy, porozrywanych głośników, zwarciach na kablach... ale jak do vol20 chodzi ci dobrze to raczej nie wzmak(chyba że zakres vol masz od 0-200 co raczej mało prawdopodobne), bo gdyby ten padł to w ogóle by nie grało albo baaardzo cichutko. Ciężko powiedzieć w czym jest problem, przyjedź do Białegostoku z karkówką i piwem to zrobimy ci ten car audio na cacy:D |
_________________ MOJA MK IV |
|
|
|
 |
Fordzik88

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 37 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 14:15
|
|
|
Koledzy z forum o car audio, poradzili mi, żeby zmienić kabel zasilający wzmacniacz, być może jest za słaby. Ma 5,5 mm2 grubości. Zamówię sobie Dietz'e 10 mm2, i zobaczymy jak to będzie grało po podłączeniu. Mam nadzieję, ze przyczyna jest właśnie ten słaby kabel zasilający wzmacniacz. |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 14:21
|
|
|
Co ma wzmacniacz z tyłu, do pierdzenia głośników z przodu podpiętych pod radio to ja nie wiem,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Michaus

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Michał
Wiek: 42 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 101 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 14:34
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Co ma wzmacniacz z tyłu, do pierdzenia głośników z przodu podpiętych pod radio to ja nie wiem,,, |
To jest nas dwóch. |
_________________ Jest gablota Gustavo Fringa...
było Mdo Mk1 2.5 V6 Ghia, Mdo Mk2 2.5 V6 Ghia kombi - zombi
była Mk3 1.4 Ghia, dwulitrowa menda from Ad@mus
 |
|
|
|
 |
zdaszek

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 2.0 16V
Imię: Stasiek
Wiek: 35 Dołączył: 20 Mar 2010 Posty: 214 Skąd: Łódź/Pabianice
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 14:35
|
|
|
Ja też nie wiem, ale wcześniej przecież pisałem Fordzikowi aby kupił porządny kabel zasilający wzmacniacz od aku, a ten i tak kupił cienkie badziewie...
Ja z doradzaniem daję sobie spokój bo jak widzę - nie dociera.
Wcześniej miał 3 strony o tym jak podłączyc głośniki a koniec końców i tak wyszła kupa
Pozdrawiam i sukcesów życzę. Dla mnie EOT |
|
|
|
 |
Fordzik88

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 37 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 14:35
|
|
|
Ja sam nie wiem, ale pisali mi, że przyczyna może być coś takiego. |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
 |
Michaus

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Michał
Wiek: 42 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 101 Skąd: Pabianice
|
|
|
|
 |
Fordzik88

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 37 Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 257 Skąd: Brwinów
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 14:53
|
|
|
I co to znaczy? Że ściemniam, z tym pierdzeniem głośników?? |
_________________ Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i |
|
|
|
 |
Cobrak
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 63 Skąd: Stegna
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 17:07
|
|
|
A ja dalej upieram się przy tym że to wina przesteru oraz nie wytłumionych drzwi.
1.Radio nie daje rady głośnikom.Lekarstwo->wzmacniacz
2.Pierdzą ponieważ wszystko w drzwiach jest luźne,tj.lata i trzeszczy...kup 2 maty gms i wyklej drzwi i gwarantuje poprawe.
Jeśli to Cię nie przekonuje to podjedz do mnie i organoleptycznie to sprawdzimy.Mam kilka wzmaków w garażu i możemu któryś podpiąć po DSK. |
|
|
|
 |
marcinek0110

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Marcin
Wiek: 38 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 88 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 20:56
|
|
|
Cobrak, pierdzi, lata, brzęczy, trzeszczy, są to słowa które w przypadku opisywania problemów z nagłośnieniem znaczą zupełnie co innego. jeżeli głośnik pierdzi to wytłumienie nie pomoże, jeżeli coś brzęczy to i zaiste rację wielką masz:)
co do kabli do wzmaka. zawodowo zajmuję się nagłośnieniem imprez, i wzmacniacze które mają po 2-3 kW zasilane są zwykłym kablem zasilającym (jak w kompach) z sieci. Dlaczego podłączając wzmak pod akku potrzeba aż centymetrowego przewodu? pewnie różnica w prądzie stałym i zmiennym. |
_________________ MOJA MK IV |
|
|
|
 |
Cobrak
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 15 Lut 2010 Posty: 63 Skąd: Stegna
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 21:58
|
|
|
Słyszałeś o czymś takim jak spadki napięcia w instalacjach samochodowych?Przewody im grubsze tym mniejszy mają opór,dodatkową różnicą są rodzaje przewodów czyli CCA i OFC.OFC jest przewodem czysto miedzianym co zmniejsza opór. |
|
|
|
 |
marcinek0110

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Marcin
Wiek: 38 Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 88 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 22:10
|
|
|
danke |
_________________ MOJA MK IV |
|
|
|
 |
Michaus

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Michał
Wiek: 42 Dołączył: 10 Kwi 2011 Posty: 101 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 23:11
|
|
|
1. Przester jest wtedy, gdy podajesz za duży sygnał, a gdy za mały, to głośnik jest niewysterowany...
2. Czemu przewody Car Audio są grube?
Przy założeniu że wzmacniacz jest bezstratny (w przyrodzie takie nie występują, ale to miłe uproszczenie do obliczeń), ma moc znamionową 500W... proponuję policzyć jaki prąd będzie pobierał przy zasilaniu z 230V*, a jaki jego odpowiednik dla 12V**
Stosownie do wyliczonej wartości prądu zasilającego dobrać przewód o odpowiednim przekroju.
3. Obstawiam, że to nie wina zbyt niskiego poziomu sygnału.
* - nagłośnienie imprez
** - car audio |
_________________ Jest gablota Gustavo Fringa...
było Mdo Mk1 2.5 V6 Ghia, Mdo Mk2 2.5 V6 Ghia kombi - zombi
była Mk3 1.4 Ghia, dwulitrowa menda from Ad@mus
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Maj 2011, 06:30
|
|
|
Pierwsze słyszę by głośnik trzeszczał z powodu za niskiego sygnału - zawsze mi grał ciszej lub wcale,,, no i te przewody, naprawdę nie wiem co mają przewody do wzmacniacza który zasila tubę, do głośników w drzwiach które są zasilane z radia - odłącz ten wmak do testów i zobacz czy dalej będzie pierdzieć, odłącz głośniki wysokotonowe, zostaw tylko te duże, bez filterka,,, zobacz czy będzie trzeszczeć, dołóż filterek,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|