| Przesunięty przez: szynszyl 22 Mar 2014,  17:27
 | [MK7] Wentylator? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | artax   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 60
 Dołączył: 26 Lut 2011
 Posty: 393
 Skąd: Świdnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Kwi 2013,  07:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Po takim czyszczeniu dobrze jest psiknąć tzw kontaktem,ktory konserwuje polączenia  elektryczne. pzdr
 |  
				| _________________ Jest 115 KM i 256 Nm
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | grzesiek646   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grzesiek
 Dołączył: 10 Kwi 2012
 Posty: 352
 Skąd: Wwa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sie 2013,  00:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Gdyby ktoś jeszcze rozkminiał akcje z wentylatorem - od 15.04 kiedy to BARDZO dokładnie wszystko oczyściłem i zakonserwowałem sytuacja ani razu nie wystąpiła - wniosek z tego że pomogło   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jonson22   
 Model: Ford Fiesta Mk7`08
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Michał
 Wiek: 38
 Dołączył: 13 Sie 2012
 Posty: 66
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Sie 2013,  07:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja kupiłem już jakiś czas temu duży przekaźnik odpowiedzialny za wentylator i teraz mam spokój  nr katalogowy 1425754 w fordzie koszt 129,15zł i wszystko na dzien dzisiejszy działa jak należy   |  
				| _________________ https://www.youtube.com/watch?v=BdpHz0Ra6OA
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maniuch   
 Model: Ford Fiesta Mk7`08
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Wiek: 32
 Dołączył: 12 Lip 2013
 Posty: 6
 Skąd: Gniezno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lut 2014,  23:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Odświeżę temat. Moją MK7 mam od wakacji i nigdy wcześniej nie było z tym problemu. Od 25 stycznia po raz pierwszy zawiesił mi się wentylator na drugim biegu po wyłączeniu auta. Do dnia dzisiejszego po przeczyszczeniu dużego przekaźnika oraz wydmuchaniu i zakonserwowaniu styków przekaźników problem nadal się pojawia dość często. Raz zawiesza się na pierwszym biegu raz na drugim. Dzisiaj przeczyściłem i zakonserwowałem mały przekaźnik. Teraz będę jeździł i sprawdzał. Jeśli to się nie sprawdzi to spróbuję drobnym papierem wyczyścić styki oby dwóch przekaźników mimo, że są jak nowe. Jeśli dalej będzie problem występował to czy warto kupić nowe przekaźniki z ASO? bo jestem już w kropce i to jest irytujące. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jonson22   
 Model: Ford Fiesta Mk7`08
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Michał
 Wiek: 38
 Dołączył: 13 Sie 2012
 Posty: 66
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Lut 2014,  09:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Maniuch,  podepnij sie pod kompa sprawdź błędy bo może twój problem jest związany z czymś innym. Sprawdź czy obudowa przekaźników się nie rusza u mnie na dużym był lekki luz a po kupnie w aso takiego luzu nie było. |  
				| _________________ https://www.youtube.com/watch?v=BdpHz0Ra6OA
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maniuch   
 Model: Ford Fiesta Mk7`08
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Wiek: 32
 Dołączył: 12 Lip 2013
 Posty: 6
 Skąd: Gniezno
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lut 2014,  12:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Skrzynka bezpieczników się nie rusza, a z dużym przekaźnikiem za każdym razem był duży problem żeby wyciągnąć ją rękoma także to też wyklucza. Na razie przełożyłem przekaźniki z innej fiesty i zobaczymy w praniu. Jeśli przełożenie nadal nie pomoże to się podepnę i spojrzę. Na szczęście mam KTS'a więc jeśli mi się zawiesi to w tej chwili się podepnę i spojrzę temperaturę płynu chłodniczego, bo może okłamuje czujnik. Czujnik temperatury płynu chłodniczego nie jest drogi na szczęście. Będę śledził przebieg zdarzeń i o dalszych sytuacjach będę pisał tutaj   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jonson22   
 Model: Ford Fiesta Mk7`08
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Michał
 Wiek: 38
 Dołączył: 13 Sie 2012
 Posty: 66
 Skąd: Wawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lut 2014,  09:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | Maniuch, Trochę źle to ująłem nie chodziło mi o całą skrzynkę lecz o obudowę przekaźnika  Przekaźnik jest hermetycznie zamknięty czasem zdarza się że się rozszczelni i dostaje się do niego brud itp i w środku zwiera   |  
				| _________________ https://www.youtube.com/watch?v=BdpHz0Ra6OA
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gsmphone   
  
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Titanium
 Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
 Dołączył: 24 Mar 2012
 Posty: 36
 Skąd: KRK
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2014,  15:51 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Maniuch napisał/a: |  	  | Witam. Odświeżę temat. Moją MK7 mam od wakacji i nigdy wcześniej nie było z tym problemu. Od 25 stycznia po raz pierwszy zawiesił mi się wentylator na drugim biegu po wyłączeniu auta. Do dnia dzisiejszego po przeczyszczeniu dużego przekaźnika oraz wydmuchaniu i zakonserwowaniu styków przekaźników problem nadal się pojawia dość często. Raz zawiesza się na pierwszym biegu raz na drugim. Dzisiaj przeczyściłem i zakonserwowałem mały przekaźnik. Teraz będę jeździł i sprawdzał. Jeśli to się nie sprawdzi to spróbuję drobnym papierem wyczyścić styki oby dwóch przekaźników mimo, że są jak nowe. Jeśli dalej będzie problem występował to czy warto kupić nowe przekaźniki z ASO? bo jestem już w kropce i to jest irytujące. | 
 
 Duży przekaźnik musisz wymienić!! W środku spiekają się styki od ciepła.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jonson22   
 Model: Ford Fiesta Mk7`08
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Michał
 Wiek: 38
 Dołączył: 13 Sie 2012
 Posty: 66
 Skąd: Wawa
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | spiochu   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4Duratec/96KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 49
 Dołączył: 02 Kwi 2014
 Posty: 50
 Skąd: Dębe Wielkie
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2014,  22:47 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jonson22 napisał/a: |  	  | Ja kupiłem już jakiś czas temu duży przekaźnik odpowiedzialny za wentylator i teraz mam spokój  nr katalogowy 1425754 w fordzie koszt 129,15zł i wszystko na dzien dzisiejszy działa jak należy   | 
 Czy ten przekaźnik wygląda jak ten:
 http://sklep.autofocus.co...2897,1866).aspx
 Ma niby to samo oznaczenie jak podawał kolega.
 Bo jeśli tak to ja nie wiem czemu przepłacać, skoro taki sam można kupić za kwotę o wiele, wiele mniejszą.
 http://sklep.avt.pl/przek...wy-12v-70a.html
 Oczywiście nie dysponuję teraz wymiarami oryginału (nie chce mi się do Fiesty podejść) ale założe się, że są takie same i działają tak samo.
   Panowie, trochę rozsądku, 130 zł za głupi przekaźnik?
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Puff   Forumowy Maruda
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Fun
 Silnik: 1.8DI/75KM
 Imię: Dawid
 Wiek: 38
 Dołączył: 22 Cze 2008
 Posty: 5740
 Skąd: Ruda Śląska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2014,  22:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przekaźnik to przekaźnik, jeśli nie jest jakoś specjalnie "hakowany" (a niby jak? tu i tam 4 piny, a do środka przy takim prądzie się nagle elektronika za 100zł nie zmieści), to liczy się amperaż. Zresztą... wyda ktoś 8zł, a nie będzie działać (w co nie wierzę), to nie podetnie sobie żył   |  
				| _________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
 
 Wierny osiołek pochłania jedynie
   
     |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jawo   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
 Dołączył: 14 Paź 2014
 Posty: 1
 Skąd: Krakow
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Gru 2014,  13:06 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Pufcio napisał/a: |  	  | Przekaźnik to przekaźnik, jeśli nie jest jakoś specjalnie "hakowany" (a niby jak? tu i tam 4 piny, a do środka przy takim prądzie się nagle elektronika za 100zł nie zmieści), to liczy się amperaż. Zresztą... wyda ktoś 8zł, a nie będzie działać (w co nie wierzę), to nie podetnie sobie żył   | 
 
 sprawdziłem ten przekaźnik, trzeba doliczyć jeszcze koszt kasacji błędów "awaria silnika"
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jonson22   
 Model: Ford Fiesta Mk7`08
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Michał
 Wiek: 38
 Dołączył: 13 Sie 2012
 Posty: 66
 Skąd: Wawa
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | camillo   
 Wersja: Ambiente
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Kamil
 Wiek: 25
 Dołączył: 12 Kwi 2016
 Posty: 6
 Skąd: Biała Podlaska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22 Lis 2016,  09:28   [MK7] Wentylator? |   
 |  
               | 
 |  
               | Hej. to jest ten "duzy" przekaznik? Jesli tak to ma ktos namiary tez na ten drugi maly'??
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dman   
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: L
 Silnik: 1.25Duratec 75KM
 Imię: Zbigniew
 Dołączył: 14 Lut 2019
 Posty: 7
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Kwi 2019,  13:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | A jak wentylator ma działać poprawnie ? U mnie działa tak, że odpalam silnik i wentylator chodzi sobie tak z minutę i się wyłącza. Nie zależnie czy silnik ciepły czy zimny. Takie zachowanie jest normalne ? Ja pierwszy raz się spotykam z czymś takim, że po uruchomieniu auta na zimnym silniku uruchamia się wentylator. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | AnonimowyAlkoho   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 24 Sty 2014
 Posty: 103
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 2 Kwi 2019,  16:49 |   
 |  
               | 
 |  
               | Klimę masz automatyczną? Może załącza nawiew na przednią szybę, aby ją odparować |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Dman   
 Model: Ford Fiesta Mk7`12
 Wersja: L
 Silnik: 1.25Duratec 75KM
 Imię: Zbigniew
 Dołączył: 14 Lut 2019
 Posty: 7
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Kwi 2019,  07:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie jest to klimatronik ale klima uruchamia się automatycznie bo daję nawiew na szybę, co by to na twarz nie dmuchało. Dałem auto na wszelki wypadek do sprawdzenia, nie ma błędów, elektryk mówi, że tak ma być. Ja się pierwszy raz z takim autem spotkałem ale niby tak ma być więc dyskutować nie będę. Jeździć nie marudzić   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | AnonimowyAlkoho   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 24 Sty 2014
 Posty: 103
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 3 Kwi 2019,  17:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Uruchomienie klimy uruchamia wentylator. W każdym aucie... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | henryk4   
 Model: Ford Fiesta Mk7`11
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.25Duratec/82KM
 Dołączył: 26 Sie 2017
 Posty: 2
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11 Kwi 2019,  22:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Silnik wentylatora w Fieście  ma  230 do 260 W to spora moc i prąd pobierany przez niego to około  20 A Prąd stały na stykach jest parszywy bo podczas rozłączania ciągnie łuk (długą iskrę ).Potrafi zrobić na styku szpilę i styk jest cały czas zwarty lub podpieczony ,naprawa to  , papier ścierny wodny 500 alb draska z pudełka zapałek no ostatecznie pilniczek do paznokci żony  .To sposób na słaby styk i grzanie się przekaźnika .Ale jak się nie wyłącza wentylator może to być powodem namagnesowania się rdzenia przekaźnika (częsta przyczyna w gorszych wersjach przekaźników ) Na taką bolączkę na trasie otworzyć obudowę przekaźnika i tak odgiąć zaczepy sprężynki żeby ta z trochę  większą siłą podnosiła styk ruchomy .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | AnonimowyAlkoho   
 Model: Ford Fiesta Mk7`09
 Wersja: Trend
 Silnik: 1.4TDCi/68KM
 Dołączył: 24 Sty 2014
 Posty: 103
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Kwi 2019,  16:33 |   
 |  
               | 
 |  
               | Długi wywód. A czytałeś co w aucie kolegi dolega? Bo mam wrażenie że nie |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |