  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
    
     
	
		Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2006,  10:07		 | 
	
			Silnik : pływające obroty | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 maerik  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Wiek: 42  Dołączył: 13 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Paź 2005,  08:23   Silnik : pływające obroty
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie bylem w stanie zamknac kiedys juz walkowanego tematu obrotow w swojej fiescie. Temat jest swierzy bo zadne rady we wczesniejszych postach niestety nie byly w stanie mi pomoc, zreszta sami przeczytajcie.
 
Prosze was o pomoc w usunieciu badz wytlumaczeniu objawow. Ponizej przedstawiam rozeznanie w sytuacji... Z gory dzieki!
 
 
Objawy:
 
- obroty czesto spadaja bardzo powoli (to najwiekszy moj problem z autem)
 
- czasem obroty lekko faluja choc po wymianie kabli i swiec juz jest duzo lepiej
 
- w momencie wlaczenia nawiewu na maxa przygasaja swiatla i spadaja obroty o ok. 200rpm, po chwili sytuacja sie stabilizuje (nie wiem czy to normalne)
 
- jesli auto jest zimne strasznie stukaja tak jakby zawory, jak sie nagrzeje to jest ciszej (normalne?) | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 7 Kwi 2009,  21:21, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Paź 2005,  17:57   Re: Obroty - NOWOŚĆ!
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | maerik napisał/a: | 	 		  | - obroty czesto spadaja bardzo powoli (to najwiekszy moj problem z autem) | 	  
 
Proponuję odkręcić silniczek krokowy (niech tam sobie pracuje na boku - byle się do przepustnicy nie dostykał, a w miejsce krokowca wsadzić zwykłą śrubę i ustawić obroty tradycyjnie jak w Mk1/2 ...
 
 
 	  | maerik napisał/a: | 	 		  | - w momencie wlaczenia nawiewu na maxa przygasaja swiatla i spadaja obroty o ok. 200rpm, po chwili sytuacja sie stabilizuje (nie wiem czy to normalne) | 	  
 
Normalne, zwiększony pobór prądu pwoduje obiązenie alternatora - stawia on większy opór i dlatego silnik zwalnia - elektronika reaguje prawidłowo po chwili podnosząc obroty do nowmalnej wartości.... jak zrobisz to z punktu (1) - obroty nie beda się zmieniąc (to znaczy spadną a wzrosną po wyłączeniu dopiero)
 
 
 	  | maerik napisał/a: | 	 		  | - jesli auto jest zimne strasznie stukaja tak jakby zawory, jak sie nagrzeje to jest ciszej (normalne?) | 	  
 
Jak jest zimno i jest gęsty olej to normalne... powinno się dośc szybko wyciszać...
 
 
 
A teraz słowo o obrotach... będąc ostatnio w trasie z kolega Mafiosem, pokazywałem my jak powinien reagować silnik np. na wciąsnięcie sprzegła przy 120km/h ... albo jak się zachowują obroty przy zwalnianiu łacznie z zatrzymaniem... w aucie na 100% sprawnym i mało palącym... i strerdzam iż wiele osób pisząc tu o obrotach porpostu sugeruje sę innymi aytami, czesto gaźnikowymi (pewnie wcześniej takimi posuwali) i szuka sobie problemów na siłę... | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Sielak [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Paź 2005,  19:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Co do obrotow polecam jeszcze sprawdzic czujnik polozenia przepustnicy takie czerwone badz czarne dziadostwo pod filterm powietrza z prawej strony... przewaznie problem polega na tym ze izolacja kabelkow pruchnieje badz sciezki sie wycieraja... z tym pierwszym bez problemu mozna sobie poradzic, a z tym drugim juz gorzej ale tez byli tacy co naprawiali... | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |