|
[MK3] Tarcze zamiast bębnów |
Autor |
Wiadomość |
patrykski1
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Paź 2010, 21:05 [MK3] Tarcze zamiast bębnów
|
|
|
mam taki problem bo z cywila 1.1 robię XR2i 1.6 i układ hamulcowy jest zupełnie inny bo XR2i ma ABS a 1.1 nie lecz pomijając to. przód jest cały przerzucony a tył niestety bębny i reduktor hamowania trzeba by było trzeba też zmienić, i mam taki pomysł żeby włożyć na tył tarcze najlepiej przednie z 1.1 pojedyncze nie wentylowane i jak to zrobić???????? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Paź 2010, 00:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Paź 2010, 21:07
|
|
|
Zabijesz się na pierwszym zakręcie, bo się koła zatrzymają przy lekkim hamowaniu, dlatego ze fiesta ma lekką dupę! Temat wiedze powraca jak bumerang, jak założysz tarcze na tył, to będziesz musiał ich skuteczność opuścić do poziomu bębnów,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Tomas82
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 42 Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 57 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 13 Paź 2010, 21:14
|
|
|
Panowie na Fiestaguides zrobili taką przeróbkę z tarczami z focusa:
http://www.fiestaguides.c...rear_discs.html
Warunkiem będzie tu użycie 14" felg, bo stalowe 13'' już nie wejdą. |
_________________ Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! |
|
|
|
|
patrykski1
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Paź 2010, 21:26
|
|
|
masz rację dlatego trzeba pokombinować z reduktorem hamowania i odpowiednim obniżeniem auta, problem w tym jak je na belkę wpasować.
a 14 mam RS borbety |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Paź 2010, 21:27
|
|
|
Tam to są chyba tarczo-bębny, a dwa to nikt nie broni zakładać czy przerabiać,,, tyle że po prostu nie ma to większego seansu, w tarczo-bębnach problemu dużego nie ma, o tyle w przypadku tarcz i zacisku z przodu jest problem z ręcznym,,, no i jak mówię, tarcze mają dużo większa skuteczność, która na tyle nie jest potrzebna,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
patrykski1
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Paź 2010, 21:32
|
|
|
ok więc wkładam bębny z XR2i oryginały , bo są o wiele większe niż w 1.1 |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 13 Paź 2010, 21:33
|
|
|
JoeMix napisał/a: | a dwa to nikt nie broni zakładać czy przerabiać,, |
a przeglad to przejedzie?
i na jakiej zasadzie bedzie działać reczny? |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Paź 2010, 21:41
|
|
|
drzeniow napisał/a: | a przeglad to przejedzie | Mają być 2 niezależnie od siebie działające hamulce - zasadniczy na 4 koła i pomocniczy na 2 koła,,, a jak to rozwiążesz to twoja sprawa, jeden ma być niezależny od drugiego,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 13 Paź 2010, 22:19
|
|
|
tak wiec wlozenie tarcz przednich nie jest mozliwe z prawnego punktu widzenia.
Trzeba i tak kupić tarczobebny tylko po co? |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
patrykski1
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Dołączył: 03 Wrz 2010 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Paź 2010, 22:45
|
|
|
i problem rozwiązany można zamknąć temat.
Dziękuję wszystkim za pomoc |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 13:18
|
|
|
drzeniow napisał/a: | tak wiec wlozenie tarcz przednich nie jest mozliwe z prawnego punktu widzenia | Ale dlaczego,,, ja miałem w mk1 z przodu tarcze wentylowane z zaciskami z eskorta, na tyle maiłem przednie tarcze i zaciski z mk2,,, i to był hamulec zasadniczy, do tego drugie zaciski przednie z mk1 jako osobny, niezależny hamulc pomocniczy/awaryjny,,, i wszystko jest zgodnie z przepisami, zero problemów przy przeglądach, no może z tym że lekka fiesta wyskakiwała z rolek blokując koła ze pomiar skuteczności nie był możliwy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 13:56
|
|
|
JoeMix napisał/a: | na tyle maiłem przednie tarcze i zaciski z mk2,,, i to był hamulec zasadniczy, do tego drugie zaciski przednie z mk1 jako osobny, niezależny hamulc pomocniczy/awaryjny,,, | Dawaj jakieś fotki, takiego patentu jeszcze chyba nikt nie widział... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 14:19
|
|
|
Foty kiedyś dawałem,,,
[ Dodano: Czw Paź 14, 2010 14:27 ]
Nie to wyślij mi się kliknęło,,, tak oto powstawała ta dziwna konstrukcja,,,
|
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 14:38
|
|
|
Ciekawy patent... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Paź 2010, 14:59
|
|
|
Ciekawy, ale życie nauczyło że bardzo mało przydatny i kłopotliwy,,, ja to wtedy rozwiązałem w ten właśnie sposób gdyż liczyłem na bardzo skuteczny ręczny (proste i skuteczne całkowite blokowanie koła),,, docelowo miały być dwie dźwignie ręcznego w kabinie po to by szybko blokować tylko wybrane koło, czy tez jedno mocniej a drugie mniej,,, bo w aucie miałem zwykły taki zawór prawie jak od gazu którym ustawiałem które koło mocniej które słabiej,,, nim wprowadziłem 2 dźwignie w życie, wprowadziłem auto na drzewo,,, bo mi zasadniczy przyblokował koła kiedy nie do końca było to konieczne,,,
Dawne dzieje,,, widać choćby po fotkach robionych z maksymalną wtedy dostępną rozdzielczością |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|