| Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 24 Cze 2006,  20:27
 | Swap 1.0 -> 1.1 | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Laskosz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 2321
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Lis 2005,  19:17   Swap 1.0 -> 1.1 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na wstępie tłumacze tutuł  : większość swapuje np. z silnika 1.1 na 1.6 na ja jako że jestem człowiek młody w starym aucie to swapuje z 1.0 na 1.1   Ponieważ nie mam dużo czasu ostatnio to wszystko będzie się rozgrywało na przestrzeni kilku dni  :(
 Dziś wyciągnołem przednie zawieszenie (kilka elementów wymaga wymiany) i silnik (uuuuu padaka wybitna, oczywiście nie obyło się bez strat w materiale
  ), a także przyjrzałem się dokładniej nowemu serduszku mojego autka. Jest to silnik z 1984r (poprzedni był z 1987 wiec teraz to już 3 serce będzie  ) VALENCIA 1.1 53KM z fiesty którą zakupiłem około miesiąca temu. Po przyjrzeniu się dokładniej nowemu silniczkowi z zewnątrz widać: nowy docisk oraz tarcza sprzęgłowa, nowa kopułka a także palec, rozrusznik wraz z alternatorem po regeneracji, silnik w ogólnie bardzo dobrym stanie zewnętrznym, niestety nie wiem co w srodku piszczy  ale mam nadzieje że będzie tak jak mówił poprzedni właściciel (narazie jego słowa są 100% prawdą). 
 W poniedziałek zabieram się za zawieszenie a także przygotowanie zespołu napędowego do montażu, w wtorek mam zamiar mieć wszystko poskładane i zrobić jazdę próbną.
 Znając życie to będe potrzebował pomocy przy podłączaniu kilku przewodów ( np. inny alternator  :? ) więc będe pisał na bieżąco.
 Pozdrawiam wszystkich i niech wszyscy wiedzą że na Południu też sie swapuje
   |  
				| _________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 24 Cze 2006,  20:26, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Darekmk3   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`94
 Wersja: Futura
 Silnik: 1.6i16V/90KM
 Imię: Darek
 Wiek: 41
 Dołączył: 30 Lip 2005
 Posty: 917
 Skąd: Żory
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19 Lis 2005,  20:08   Re: Swap inny niż wszystkie :) |   
 |  
               | 
 |  
               |  jeszcze kilka swapow i dojdzisz do 1.8 heha tak na powaznie to zeby nowy silniczek sie dobrze sprawował pozdrawiam ;-)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | trzeci   Moderator
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Xr2i
 Silnik: 1.6i8V/110KM
 Imię: Artur
 Wiek: 55
 Dołączył: 24 Maj 2004
 Posty: 7108
 Skąd: Szczecin
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lis 2005,  00:03 |   
 |  
               | 
 |  
               | Swao zawsze będzie swapem, nawet taki małymi kroczkami  ;-) Dlatego, powodzenia w przekładce Laskosz.
 Pozdro ...
 |  
				| _________________ Verba volant, scripta manent
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lis 2005,  01:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | hm co do alternatora to wszystkie fordowskie osobowe(europejskie) auta po 75 roku (takie widziałem) maja identyczne kostki do alternatora . Hm myśle ze ten silniczek bedzie lepszy bo prawda jest taka ze jego jedyna wada jest wałek rozrządu który czasami gubi krzywki . nie wiem dlaczego ale silniki w mk1 i początku mk2 były nie zniszczalne . Niestety ok 86 roku coś im sie pomieszało i niestety trwa do końca ery mk3 . Hm czy widziałeś kiedyś mk1 która ma po 100 tyś do wymiany uszczelniacze albo pierścienie ?? bo ja osobiście nie . Zabijały je dopiero przebiegi 300 -500 tyś . A niestety po remoncie to juz nie to samo auto , traci na dynamice niestety .   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Mafios   Junior Admin
 
 
  
 
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: RST
 Silnik: 1.6i8V/130KM
 Imię: Patryk
 Wiek: 42
 Dołączył: 28 Cze 2004
 Posty: 2813
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lis 2005,  09:01 |   
 |  
               | 
 |  
               | to tylko mk3 jest takie glupie ze przy kazdym silniku sa inne kostki do alternatora ? |  
				| _________________ RS TURBO
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Laskosz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 2321
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lis 2005,  09:28 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | diodalodz napisał/a: |  	  | hm co do alternatora to wszystkie fordowskie osobowe(europejskie) auta po 75 roku (takie widziałem) maja identyczne kostki do alternatora . Hm myśle ze ten silniczek bedzie lepszy bo prawda jest taka ze jego jedyna wada jest wałek rozrządu który czasami gubi krzywki . nie wiem dlaczego ale silniki w mk1 i początku mk2 były nie zniszczalne . Niestety ok 86 roku coś im sie pomieszało i niestety trwa do końca ery mk3 . Hm czy widziałeś kiedyś mk1 która ma po 100 tyś do wymiany uszczelniacze albo pierścienie ?? bo ja osobiście nie . Zabijały je dopiero przebiegi 300 -500 tyś . A niestety po remoncie to juz nie to samo auto , traci na dynamice niestety .   | 
 
 Mówiz że po remoncie to nie to samo auto
  to mnie zmartwiłeś bo sprzedawca mówił że ten silniczek przechodził już remont |  
				| _________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | PumaRST   Princessa of Ułęż
 
 
  
 
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 09 Cze 2004
 Posty: 3192
 Skąd: OBR Niestachów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Lis 2005,  11:49 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Mafios napisał/a: |  	  | to tylko mk3 jest takie glupie ze przy kazdym silniku sa inne kostki do alternatora ? | 
 
 raczej zmiana jest tylko przy silniku ZETEC, bo pozostałe maja takie same.
 |  
				| _________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21 Lis 2005,  03:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | kostki zależa głównie od producenta alternatorów a ze głównym masowym dostawca forda był Bosch to kostki sa takie same . A co do remontu hm jak przeszedł to trudno sie mowi przynajmniej nie bedzie brał oleju i bedzie odpalać w zime . Ale osiągów fabryki przywrócić sie nie da . Moja fiesta przed remontem potrafiła spalić opony tak ze był siwy dym . Pojawił sie tylko jeden problem skończyły sie pierścienie i wypalił sie zawór . wtedy miała szacunkowo 450 tyś . Silnik nigdy nie był rozkładany . Po remoncie było duzo lepiej niż przed ale auto nie wróciło do końca do wyjściowego stanu . Częściowo moze przez inny wałek rozrządu . Ale myśle ze straty duze na mocy nie były ale jednak |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.