|
Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2006, 11:01 |
Układ kierowniczy : wymiana krzyżaka |
Autor |
Wiadomość |
Rycho
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49 Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 29 Lis 2005, 10:47 Układ kierowniczy : wymiana krzyżaka
|
|
|
Ostatnio zmieniałem krzyżak i wreszcie zauważyłem, że ford zadbał o to aby złożyć to w odpowiedni sposób.
Na sześciokącie na wale kierownicy jest taki występ, który uniemożliwa założenie krzyżaka w inny sposób jak jedyny własciwy. Na wieloklinie na przekładni kierowniczej jeśli się dokładnie przyjrzeć można zauważyć gładki fragment z jedną kreską na środku i należy nią wcelować w środek przerwy na krzyżaku.
I jeszcze jeden pomysł przyszedł mi do głowy co do montażu, żeby najpierw skręcić śrubę od strony przekładni a potem dopiero te od strony kierownicy, pozwoli to na wejście czopu w krzyżak na odpowiednią głebokość. Jeśli będzie za głęboko lub za płytko będzie to powodować dodatkowe obciążenia dla łożysk wału kierownicy.
Rozwiązałem ponadto problem kierownicy która lekko się ruszała góra dół. W moim przypadku była lekko zgięta osłaona wału kierownicy. Wystarczyło ją wyprostować i wszystko jest OK. Ponadto ze względu na konstrukcję tego ustrojstwa, moża wysunąć wniosek, że objawem dzwonu we fieście może być właśnie taka latająca kierownica.
Rycho |
_________________ JetCar XR2
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę |
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 13 Kwi 2009, 00:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|