Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008,  20:16		 | 
	
			Elektromagnes w XR2i | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Qzyn  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Gru 2005,  11:01   Elektromagnes w XR2i
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hi. W ikserce mam elektromagnes regulujacy prace silnika na wolnych obrotach - to co niektorzy myla z silnikiem krokowym. Do niego dochodza 2 kabelki, czyli wnioskuje ze jedyne sterowanie to impuls elektryczny puszcany z kompa.  A ze ja mam inny komp, to nie mam ssania hehehe i zimny mi gasnie. Ale mam pomysl - robie sobie ssanie reczne. Tylko nie wiem jaki potencjometr kupic eby sobie regulowac wolne obroty :/ Nie mam niestety w tejc hwili przy sobie autka - czy ktos madry moze mi podac albo odczytac moc tego urzadzonka? Bo ze na 12v to chya wiem    Wilekie dzieki za wszelakie dane | 
             
						
				_________________ "Mission impossible" rozpoczęta    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Gru 2005,  18:36   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Dokładnie, w Xr2i jest zarór który puszcza dodatkowe powietrze, i w ten sposób EEC IV steruje biegiem jałowym silnika... nie wiem tylko czy dodatkowe wysterowanie zaworu (rozumiem że teraz masz niepodłaczony) spowoduje jakeś zmiany w pracy silnika, wydaje mi się ze EEC IV steruje zaworem, ale razem z tym zmieniają się inne parametry... musiałbyś wystarowac zawór na krótko i zobaczyć co się bedzie działo - to znaczy otworzyć go, albo spróbowac wysterować krótkimi impulsami... jak masz problem z wolnymi na zimnum silniku to spróbuj na dolocie założyć przepustnice regulowaną linką która zmniejszy ilość zasysanego paliwa - czyli zadziałą prawie tak samo jak klasyczne ssanie, albo załuż sobie dodatkową linkę na przepustnice, a na końcu załuż manetkę od przerzutek z roweru, bedziesz wtedy mugł delikatnie dodac gazu i ustalić pewne minimalne uchylenie przepustnicy. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Qzyn  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Gru 2005,  22:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | No Joe, bede sie bawil a co do tego zaworu to wlasnie mam niepodlaczony czyli jest w jednej ze skrajnych pozycji - stawiam na zamkniety. Dlatego najprostsze wydawalo mi sie zrobienie regulacji wlansie na nim. Jesli mi sie nie uda to bede probowal czego innego. | 
             
						
				_________________ "Mission impossible" rozpoczęta    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Gru 2005,  08:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ten elektromagnes ma wbudowaną w siebie diode, czyli nie można go odwrotnie podłaczyć bo nie zadziałą, spróbuj dołaczyć przewody tak zeby po dotknięciu do akumulatora było słychac cykanie - czyli ze zawór pracuje... potem odpal silny silnik i po chwili włącz zawór - zobacz co się dzieje, oraz spróbuj cyklucznie szybko go właczać i wyłączać - zobacz co się wtedy bedzie działo - jeżeli twoje ssanie na dodtykany przewód by działało, to koszt automatyzacji tego jakieś 30 złotych... | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Qzyn  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk5`00 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 46  Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Gru 2005,  01:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ok, pobawie sie - wielkie dzieki    | 
             
						
				_________________ "Mission impossible" rozpoczęta    | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 RKRman  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 52  Dołączył: 06 Cze 2004 Posty: 454 Skąd: z podkarpacia 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Gru 2005,  12:22   XR  sport
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Qzyn napisał/a: | 	 		  Ok, pobawie sie - wielkie dzieki    | 	  
 
 
Kuba odezwij sie na PW..jakie zainteresowanie Twoim sportowym bolidem ? | 
             
						
				_________________ fajnie było ją mieć 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       | 
   
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.