| 
| 
   
      | 
 
            
               |  
 |  
 
 
 
	
		| Przesunięty przez: trzeci 2 Cze 2014,  19:16
 | Gaźniki - dane techniczne i regulacja |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Laskosz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`79
 Wersja: RS
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Piotr
 Wiek: 39
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 2321
 Skąd: Nowy Sącz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lut 2006,  00:11   Gaźniki - dane techniczne i regulacja |   
 |  
               | 
 |  
               | Silniki samochodu marki Ford Fiesta wyposażone są w różne gaźniki. Ponieważ niektóre instrukcje obsługi dla różnych gaźników są takie same, opisano jedynie te przy gaźnikach VV. Instaluje się gaźniki o następujących typach: - Motorcraft 1V przy silnikach o mocy 40, 45, 53 KM;
 - Motorcraft VV - gaźnik o stałym podciśnieniu w silnikach o mocy 50 i 69KM;
 - Weber 2V - gaźnik wielogardzielowy w silnikach o mocy 66, 73, 84, 96KM
 
 Regulacja gaźnika::
 Każdy gaźnik sprawdzany jest u producenta i dostosowany do markowego paliwa. W tej regulacji nie należy więc nic zmieniać. Bardzo wysokie zużycie paliwa i niewłaściwa moc silnika mają prawie zawsze inne przyczyny, przy czym styl jazdy i warunki w ruchu drogowym odgrywają szczególnie ważną rolę. Ograniczyć się można jak zwykle do starannej regulacji obrotów biegu jałowego. Poprawna regulacja jest ważniejsza niż się zazwyczaj sądzi, gdyż wywiera ona wpływ w fazie przejścia silnika do momentu osiągnięcia zakresu średnich obrotów.
 
 Wskazówka:
 Od września 1976 roku śruby w gaźniku, które służą do zmiany składu spalin, muszą być w sposób pewny zaplombowane, na podstawie postanowień prawnych. Położenie i ilość regulacyjnych zależne są od typu gaźnika. Możliwe jest usunięcie kapturków zabezpieczających obcęgami lub śrubokrętem.
 
 
   
   
   
 Gaźnik Weber 2V
 
 Sprawdzanie i regulacja obrotów biegu jałowego i zawartości CO
 - rozgrzać silnik, temperatura oleju winna wynosić co najmniej +60*C, wentylator chłodzący musi być odłączony
 - wyłączyć odbiorniki energii elektrycznej (radio, reflektory itp.)
 - ściągnąć wtyczkę z wyłącznika termostatycznego na wentylatorze chłodzącym  i połączyć oba bieguny jednym kablem. Chłodnia pracuje stale podczas regulacji.
 - sprawdzić regulację momentu zapłonu
 - przyłączyć obrotomierz i przyrząd do mierzenia zawartości tlenku węgla zgodnie z instrukcją, filtr powietrza pozostaje zamontowany.
 - zwiększyć obroty silnika na przeciąg pół minuty do 3000obr/min, następnie pozostawić na obrotach biegu jałowego.
 - skoro tylko ustabilizują się wskazania przyrządów pomiarowych, odczytać wartości zmierzone i porównać z wartościami zadanymi
 - jeżeli obroty biegu jałowego nie odpowiadają wartości zadanej, pokręcać śrubą regulacyjną nad dyszą elektryczną wolnych obrotów aż wartość ta zostanie osiągnięta.
 - w przypadku odchyłki zawartości tlenku węgla, usunąć kapturek zabezpieczający ze śruby regulacyjnej u podstawy gaźnika. W tym celu wykonać otwór pośrodku kapturka, wkręcić odpowiednia śrubę i wyciągnąć tę śrubę wraz z kapturkiem. Jeżeli to konieczne, wymontować filtr powietrza a następnie ponownie założyć.
 - zwiększyć obroty silnika na przeciąg pół minuty do 3000obr/min. Następnie odczekać na biegu jałowym silnika, aż ustabilizują się wskazania przyrządów pomiarowych.
 - wyregulować zawartość CO przez obrót śruby regulacyjnej u podstawy gaźnika na zadaną wartość. W razie konieczności skorygować obroty śruba regulacyjną obrotów biegu jałowego.
 
 Uwaga: Regulację należy wykonać w ciągu 30 sekund po ustabilizowaniu się wskazań przyrządów. W przeciwnym wypadku powtórzyć regulację.
 
 Sprawdzenie i ustawienie przewyższenia liczby obrotów
 - doprowadzić silnik do temperatury roboczej, temperatura oleju +60*C, ciepła chłodnica
 - wyłączyć silnik
 - wymontować filtr powietrza
 - przyłączyć przyrząd kontrolny zawartości CO i obrotomierz zgodnie z instrukcją
 
 
 Silnik gaźnikowy CVH 1.3l, 1,6l
 - wcisnąć z powrotem dźwignię przepustnicy głównej i zamknąć przepustnice rozruchowe
 - zwolnić dźwignię przepustnicy głównej, dzięki temu tarcza schodkowa w regulatorze rozruchowym ustala się na najwyższym stopniu.
 - zwolnić przepustnicę rozruchową
 
 Uwaga: przepustnice rozruchowe muszą teraz odskoczyć w położenie pełnego otwarcia. Jeśli tak nie jest, znaczy to, że silnik jeszcze nie jest dość ciepły lub regulator rozruchowy nie funkcjonuje prawidłowo.
 
 - uruchomić silnik, bez włączania pedału gazu i sprawdzić obroty.
 - jeżeli wielkość sprawdzana wykazuje odchyłkę, poluzować nakrętkę na śrubie regulacyjnej która znajduje się nad dźwignią przepustnicy głównej i wyregulować obroty przez wkręcani i wykręcanie tej śruby
 - skontrować śrubę regulacyjna
 - założyć filtr powietrza
 
 
 Gaźnik Motorcraft 1V:
 Sprawdzanie i regulacja obrotów biegu jałowego i zawartości tlenku węgla:
 |  
				| _________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | chathouk   
 Model: Ford Fiesta Mk2`83
 Wersja: C
 Silnik: 1.1/50KM
 Imię: Adrian
 Wiek: 35
 Dołączył: 15 Wrz 2011
 Posty: 25
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Paź 2011,  14:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | a jest moze jakis dobry gaznikowiec w lodzi bo chyba bede musial wyregulowac gaznik... |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Paź 2011,  17:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | Myszka Damian - Naprawa Gaźników Adres:
 Rumuńska 5
 91-336 Łódź
 zobacz na mapie
 Dane kontaktowe:
 tel. 426518699
 
 albo
 
 Zakład
 Zakład mechaniki pojazdowej
 Blokowa 11
 93-403 Łódź
 woj. łódzkie
 
 Tel.: 042 6818629
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  
 
 
 
       
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści. |  |  |