|
Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:15 |
Problem z obrotami, ale takiego przypaku nie znalazłem |
Autor |
Wiadomość |
zarost [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Lip 2006, 09:04 Problem z obrotami, ale takiego przypaku nie znalazłem
|
|
|
Witam,
Mam Fiestę rocznik 11.1996 w tej nowszej wersji. Podczas jazdy kiedy przyśpieszam i osiągam np. 2500 obr/min (bez względu na bieg) i wtedy wysprzęglam aby zmienić bieg na wyższy obroty podwyższają się do 3500-4000. Dzieje sie tak tylko przy przyśpieszaniu albo kiedy z biegu 5 daje na luz przy obrotach większych jak 2300-2400. Dodam, że w piatek (dwa dni temu) zakupiłem całkowicie nowy i w 100% oryginalny silniczek krokowy (w sklepie) bo myslałem że to jego wina i problem dalej jest taki sam. Na postoju czy przy zmianie biegu na wyższy do 2100obr jest wszystko idealnie, ale jak jeździc po mieście zmieniając biegi przy 2000obr? Proszę o pomoc. A i reset kompa tez robiłem. Co to moze być?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Rafal1504 [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Lip 2006, 09:34
|
|
|
Witam
Spróbuj przeczyścić wszystkie przewody idące od korka wlewu oleju, zobacz czy nie ma w nim syfu, ja zamoczyłem go w ropie (w tej metalowej siateczce było pełno "majonezu"), dodatkowo w zaworze bocznikowym (to nie jest silnik krokowy, który wymieniłeś) przeczyściłem bezyną w wkręciłem śrubkę pod złączem elektrycznym, u mnie pomogło, z tym że u mnie obroty nie opadały do 850 tylko powyżej 1000 obr/min, sprawdź jeszcze czujnik położenia przepustnicy znajduje się po drugiej stronie gdzie zakończona jest linka gazu on działa na zasadzie potencjometru następuje zmiana rezystancji wraz z przekręcaniem (wciskaniem gazu) może być np. zabrudzony i w położeniu odpowiadającym 2500 obr/min skacze rezystancja i obroty wariują.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
zarost [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Lip 2006, 09:43
|
|
|
A w jaki sposób mozna sprawdzić dzialanie tego czujnika (poza zastąpieniem go innym)? Przewody i korek wlewu oleju wygladaja na czyste, autko jest po wymianie 5000tys, na mobil1 15W-40. |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 10 Lip 2006, 09:45
|
|
|
na moje oko świruje czujnik położenia przepustnicy. puszczasz pedał z gazu, a on źle to odczytuje i silnik głupieje. poszukaj ostatnio (w okresie 2 tyg.) ktoś podawał wartości rezystancji i nawet dla twojego silnika chyba.
jeszcze mnie ciekawi ten czujnik przy skrzyni - nie pamiętam nazwy .. diodalodz odezwij się!! - odpowiewdzialny za utrzymnanie obrotów podczas zmiany biegów (podwyzszenie biegu jałowego) . |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
zarost [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Lip 2006, 10:22
|
|
|
Sprawdze dziś może jeszcze ten czujnik polożenia przepustnicy, bo reszta wyglada na sprawną, a tego czujnika przy skrzyni cięzko było by mi sprawdzić wejde później pod samochód bo tam chyba jakieś dwa czujniki są. Linka gazu na pewno się nie zacina ani przepustnica przed chwilą sprawdzałem także dziś badam jeszcze cpp ale jak on by był walniety to chyba działo by się to w większym zakresię obrotów i na postoju a to jet tylko od ponad 2100-2200 (zalezy od dnia) i podczas jazdy a konkretnie wysprzęglania? |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 10 Lip 2006, 14:18
|
|
|
Szynszyl ma rację w 100% - to nic innego jak CPP (nie odczytuje mniejszych wartości i tyle, Jak postoi, to łapie kontakt, a podczas jazdy ma za mało czasu na to. Dobrze go wyczyść i popsikaj jakimś WD40 - powinno pomóc |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
zarost [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Lip 2006, 16:40
|
|
|
Odkręciłem cpp, ale wyczyścic to raczej sie go nie da bo chyba jest nie rozbieralny, chyba że by delikatnie jakoś rościąć jego obudowę, wieczorem może będe miał drugi na podmiankę to zobacze czy pomoże. W sklepie pytałem to kosztuje 250zł troche drogo jak się okaże że to jego wina najpierw spróbuje go jakoś reanimować Jak by ktos miał jakies pomysły co to mogło by byc innego to niech napisze, a ja dam znać wieczorem jaką rezystancje ma cpp.
Jak by co to moje imię Piotrek
Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za zainteresowanie moim problemem.
[ Dodano: Pon Lip 10, 2006 16:27 ]
Więc tak:
Opór na jednej ścieżce jest od 0,54 do 3,94 a na drógiej od 3,72 do 0,26 bo jak wiadomo jedna ścieżka mierzy w jedna a druga w druga strone i komputer sobie sprawdza czy jest prawidłowy odczyt.
Podczas pomiaru nie było żadnych skoków ani nic takiego więc zakladam że z cpp jest wszystko ok. Ale problem dalej istnieje, co mogę jeszcze sprawdzić?
[ Dodano: Pon Lip 10, 2006 16:29 ]
Sprawdzony jest już cpp, jest zupełnie nowy silniczek krokowy więc od czego zacząć dalsze poszukiwania? |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 11 Lip 2006, 08:08
|
|
|
to może ten czujnik przy skrzyni.. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
zarost [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Lip 2006, 10:39
|
|
|
Dzis rano sprawdziłem poziom oleju, był o 2mm mniejszy od max, ale pomyslałem że może jest go za dużo, ściągnołem troche oleju tak że teraz jest równo w połowie miarki i po przejechaniu 40km problem zanikł, lecz nie wiem czy to moze dlatego że rano było dużo chłodniej czy też faktycznie tego oleju było za dużo? Sprawdze jeszcze popołudniu jak bedzie goręcej. |
|
|
|
|
fermik [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Lip 2006, 11:13 Re: Problem z obrotami, ale takiego przypaku nie znalazłem
|
|
|
zarost napisał/a: |
Mam Fiestę rocznik 11.1996 w tej nowszej wersji. Podczas jazdy kiedy przyśpieszam i osiągam np. 2500 obr/min (bez względu na bieg) i wtedy wysprzęglam aby zmienić bieg na wyższy obroty podwyższają się do 3500-4000. [.... ] Co to moze być?
|
A czy przypadkiem mk4 nie ma juz czujnika nacisniecia sprzegla? W mk5 jest tak, ze
po nacisnieciu sprzegla idzie elektryczny sygnal do kompa, ze wlasnie jest zmieniany bieg.
I komp nie dopuszcza do niepotrzebnego wzrostu obrotow.
A gdyby ten czujnik sie popsul i sygnal nie dochodzi to objawy powinny byc dokladnie
takie jak opisujesz.
Moze to ktos doswiadczony potwierdzi/zaprzeczy... |
|
|
|
|
zarost [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Lip 2006, 11:31
|
|
|
Jest stycznik przy pedale sprzęgła podobny jak przy pedale hamulca, wieczorem go sprawdze, ale to by było dziwne że przy nizszych obrotach radzi sobie bez problemu a przy wyższych cos mu szwankuje chyba że to faktycznie ten czujnik przy skrzyni? Jak sprawdze to dam znać.
[ Dodano: Czw Lip 13, 2006 10:17 ]
Witam,
Albo pomogło coś całkiem przypadkiem, zruszyłem coś ręka albo jak coś sprawdzałem bo objawy na chcwile obecną ustąpiły, ale najbardziej prawdopodobne był za wysoki poziom oleju, poniewaz to po jego upuszczeniu wchodzenie na obroty ustąpiły. Na razie wszystko jest OK.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|