| Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2006,  10:20
 | Silnik: 1.6 CVH specyfikacja | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | gajoo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Wrz 2004,  16:06   Silnik: 1.6 CVH specyfikacja | 
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich miłośników fiest. Ostatnio jeżdżę fiestą 1991/1.6.
 Nie znam się za bardzo ale podobno jest to silnik przełożony z forda  escorta.
 Chciałbym się czegoś więcej o nim dowiedzieć (dane techniczne, osiągi, opinie).
 Ponadto może ktoś dydponuje ksiażką serwisową.
 Wszystkich znawców tematu proszę
  o pomoc! POZDRAWIAM
 gajoo
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Sty 2011,  22:15, w całości zmieniany 2 razy |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablonas [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Wrz 2004,  16:57 | 
 |  
               | 
 |  
               | skoro to 1991 roczek to jest (znaczy powinien) z katalizatorem, a to znaczy ze ma 104 KM... przy obrotach bodajrze 6200 (odciecie przy 6750), moment chyba 136Nm przy 2900 (jak sie myle to poprawcie bo z pamieci pisze). silnik jest rzeczywiscie z eskorta. pierwszy xr3i z roku chyba 84 mial ten wlasnie silnik (tylko na wtrysku mechanicznym). opinie - ja tam na niego nie narzekam, ale moj trafil sie w miare sprawny. zrobilem 30 tys na gazie oleju nie bierze (jeszcze), ale generalnie te silniki lubią sobie chlupnąć oleju  . podobno wyrabia sie tez walek rozrzadu zwlaszcza na 4 cylindrze (nie wiem osobisxcie sie z tym nie spotkalem). osiagi - do licznikowej setki przyspiesza w mniej niz 10 sekund (znaczy moja tak przyspiesza), max to leciutko ponad 200. generalnie fajne autko i bardzo niepozorne. wiele ludzi sie dziwi ze fiesta ich wyprzedza i to w tym sprzecie lubie  . witamy w naszym gronie kolejnego posiadacza xrki   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Robert - Kojot [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Wrz 2004,  17:37 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | pablonas napisał/a: |  	  | podobno wyrabia sie tez walek rozrzadu zwlaszcza na 4 cylindrze (nie wiem osobisxcie sie z tym nie spotkalem). | 
 
 a mozna wiedziec czym to sie objawia ? bo u mnie słychac dziwne cykanie w okolicach cylindra (pierwszy od strony pasażera)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablonas [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 13 Wrz 2004,  17:52 | 
 |  
               | 
 |  
               | skoro slyszysz cykanie to prawdopodobnie samoregulator halasuje. (tak na marginesie pierwszy cylinder od strony pasazera to wlasnie pierwszy bo liczy sie od rozrzadu... cylinder pierwszy od szkrzyni to czwarty  ale to tak mocno na marginesie) wyrobienie walka mozna stwierdzic chocby sprawdzajac cisnienie sprezania. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | GienekWichura   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Turbo
 Dołączył: 05 Cze 2004
 Posty: 309
 Skąd: Puck
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Wrz 2004,  08:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | To mogę Ci też wyjaśnić dlaczego się tak dzieje. Po pierwsze wyrabiają się popychacze hydrauliczne z powodu naturalnego zużycia oraz spadku
 ciśnienia na pompie olejowej. Pierwsza para siada najpierw bo ostatnia dostaje
 ciśnienie w kolejności czyli najdłużej pracuje bez ciśnienia. W efekcie
 występuje reakcja łańcuchowa. Pompa zużywa się z powodu niskiego ciśnienia
 i dużego spadku na popychaczach a popychacze siadają bo pompa słabo podaje.
 
 Jeżeli się tą sprawę zaniedba to najlepiej od razu przy wymianie popychaczy
 i wałka rozrządu zdjąć pompę olejową zfrezować kopus i splanować koła zębate.
 Wówczas uzyska się nawet trochę lepsze parametry pompowania.
 
 Co do wałka i popychaczy to najlepszym wydajnościowo i żywotnościowo jest
 wałek sportowy z kompletem popychaczy litych. Potrzebne do tego dźwignie
 do ręcznej regulacji luzu. Popychacze lite są smarowane jedynie z zewnątrz
 i nie powodują wyraźnego spadku ciśnienia.
 
 Skrajny przykład. Kolega w swoim oplu mancie miał sport wałek i lite popychacze
 Jak się tłumaczy leczył samochód z tuningu. Oczywiście wywalił wałek i popychacze
 i wstawił nowy z nowymi popychaczami hydraulicznymi. Pierwsze co musiał zrobić
 to pompa poszła do remontu. Ciśnienie bowiem spadło o 1,5 bara zaraz po montażu.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | KacpeRS [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Wrz 2004,  09:12 | 
 |  
               | 
 |  
               | witam może to głupie pytanie ale teoretycznie czy dało by radę wsadzić taki silnik do fiesty 1.1i z 91 roku bez przerabiania podłużnic lub jakiś innych przerubek mocowań itp? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gajoo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Wrz 2004,  10:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | "skoro to 1991 roczek to jest (znaczy powinien) z katalizatorem, a to znaczy ze ma 104 KM...  silnik jest rzeczywiscie z eskorta. pierwszy xr3i z roku chyba 84 mial ten wlasnie silnik" 
 Dziękuję za informacje, ale czy nie może to być silnik o mocy ok. 90 KM (jak wspomniałem nie znam się za bardzo) - takie też można spotkać w escortach z 1991 r.?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablonas [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Wrz 2004,  10:14 | 
 |  
               | 
 |  
               | w tym roku nie było fiest z takim silnikiem, wiec jezeli nikt nic nie kombinował to powinien to być 1,6 8v. natomiast ten silnik 90 konny z escorta o ktorym mowisz jest 1,6 16v i te silniki byly w fiescie montowane od (chyba) 94 roku |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gajoo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Wrz 2004,  10:16   Prośba o pomoc - C.D. | 
 |  
               | 
 |  
               | Może ktoś mi podpowie gdzie w takim razie znaleźć nr silnika (1.6 z escorta 1991) i jak go odszyfrować? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pablonas [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Wrz 2004,  13:29 | 
 |  
               | 
 |  
               | hmm jezeli pytasz o silnik ośmio zaworowy to numer powinien być nad kolektorem wydechowym po prawej stronie (patrząc od przodu samochodu). natomiast gdzie sa numerki w 16v to ja juz nie wiem  . a co chcesz odszyfrować z numeru silnika?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Wrz 2004,  20:30 | 
 |  
               | 
 |  
               | końcówka nr nadwozia zgadza się na 100% z numerem silnika. znajdziuesz najprościej koło siedzenia pod wycieraczką od pasażera (chyba że auto kradzione? he he he).Poza wymienionymi objawami zużycia wałka powinny skakać (a raczej skaczą) obroty w szczególności wolne. |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14 Wrz 2004,  20:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | a jeszcze jedno XR3i miały ten sam silnik 1,6i EFI CVH czasem oznaczany jako ohc, co fiesty XR2i |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | GienekWichura   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Turbo
 Dołączył: 05 Cze 2004
 Posty: 309
 Skąd: Puck
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Wrz 2004,  15:01 | 
 |  
               | 
 |  
               | Małe sprostowanie 
 W roku 1989 pojawiła się fiesta 1,6 na gaźniku o mocy 90 KM
 był to silnik od fiesty xr2 z poprzedniego modelu. Ford miał nadmiar
 tych silników i wypuścił fiestę mk3 o magicznej nazwie Fiesta S
 była to matka xr2i 8v. Dla ciekawostki ostatnia fiesta sportowa
 po xr2i i rs była także fiesta S tyle że Si ( tzw. Futura).
 
 Fiesta xr2i 1,6 8V nie nic wspólnego z escortem xr3i. Jedynie
 silnik. Nawet nie do końca ponieważ ma inną głowicę łącznie z
 użebrowaną pokrywą. Całkowicie inny system wtrysku (bosh)
 a xr2i ma nowoczesny na tamte czasy EECIV z katalizatorem.
 Znaczy więc że bardziej ma coś wspólnego ze swoją poprzedniczką
 fiestą S. Zapraszam do poczytania na ten temat na stronie
 
 
 http://www.fiestaturbo.co...=history#xr2i8v
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | GienekWichura   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Turbo
 Dołączył: 05 Cze 2004
 Posty: 309
 Skąd: Puck
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Wrz 2004,  15:05 | 
 |  
               | 
 |  
               | Silnik escorta xr3i mk3 
 
 4.jpg) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | GienekWichura   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Turbo
 Dołączył: 05 Cze 2004
 Posty: 309
 Skąd: Puck
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Wrz 2004,  15:07 | 
 |  
               | 
 |  
               | Silnik escorta xr3i mk4 
 
 5.jpg) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | GienekWichura   
 Model: Ford Fiesta Mk3`91
 Wersja: Turbo
 Dołączył: 05 Cze 2004
 Posty: 309
 Skąd: Puck
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16 Wrz 2004,  15:10 | 
 |  
               | 
 |  
               | Silnik escorta xr3i mk5 mk6 1,8 16V 105KM Dopiero tu można powiedzieć że fiesta xr2i 16V
 ma coś wspólnego z escortem xr3i
 
 
 4.jpg) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gajoo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Wrz 2004,  14:38 | 
 |  
               | 
 |  
               | Z tabliczki odczytałem VIN: WF0BXXGAFBMD73176 ale nie potrafię odczytać z niego nic więcej niż: KRAJ POCHODZENIA: NIEMCY
 PRODUCENT: FORD WERKE AKTIENGESELLSCHAFT, KOLONIA GERMANY
 TYP NADWOZIA: 3 DOOR SALOON
 POCHODZENIE PODZESPOŁÓW: COLOGNE, GERMANY (OWN ASSEMBLY)
 MIEJSCE MONTAŻU: DAGENAHM, KOLN, IPIRANGA
 MODEL: FIESTA
 TYP NADWOZIA: 3 DOOR SALOON
 ROK PRODUKCJI: 03/1991
 
 Co prawda jako typ silnika podano na tabliczce: lU (małe L i duże U) co podobno oznacza silnik 1.6 o zwiększonej kompresji.
 
 Dalej nie wiem ile to maleństwo może mieć mocy i jakie osiągi... ;(
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | szynszyl   EKSTERMINATOR
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Wiek: 51
 Dołączył: 17 Lip 2004
 Posty: 3784
 Skąd: jasło
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20 Wrz 2004,  14:50 | 
 |  
               | 
 |  
               | to jest końców ka oznaczająca nr silnika: MD73176. Jeśli masz problem z identyfikacją, jak masz w okolicy salon, aso, czy coś tam forda -powinni za darmo ci powiedzieć co i jak. Jak tak zrobiłem
 |  
				| _________________ 1% dla mojego syna
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |