Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 2 Maj 2006,  17:35		 | 
	
			quick shift , ręczny hydrauliczny | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 herrkam  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`78 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.1/53KM 
                  Wiek: 52  Dołączył: 24 Sie 2004 Posty: 76 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Wrz 2004,  22:33   quick shift , ręczny hydrauliczny
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Hallo słuchajcie czy ktoś montowal urządzenie do szybkiej zmiany biegów w fieście i ręczny hydrauliczny???
 
może ma ktoś infos na ten temat??
 
pozdro | 
             
						
				_________________ FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
 
impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
 
MK1 rulessss | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 12 Cze 2006,  08:07, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mad Max [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Wrz 2004,  09:00   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Po pierwsze co masz na myśli "szybka zmiana"     Jeżeli Ci chodzi o sekwencyjną zmianę to niebardzo wiem czy można przerobić zwykłą skrzynię na sekwencję. Najlepiej dobrze ćwicz, wydawało się że banalna rzecz, szybką zmianę biegów. Jeżeli dobrze zgrasz operowanie sprzęgłem, gazem i lewarkiem to zmiana zajmie Ci ułamek sekundy. Wbrew pozorom nie jest to takie proste. Nie raz widziałem jak goście przegrywali 1/4 mili właśnie przez fatalną zmianę biegów. Co do hydrauliki to sprawa jest do rozwiązania na kilka sposobów: można wpiąć się w obwód nożnego hamulca -> to jest najprostsze rozwiązanie, można zrobić dodatkowy obwód z 2 pompą hamulcową przy ręcznym -> trochę skomplikowane ale widziałem to i działa, można w końcu (przy tarczach z tyłu) zamontować dodatkowe zaciski z osobnym obwodem -> to już wogóle pełna kombinacja ale też się sprawdza. Osobiscie miałem w Escorcie i będę montował w swoim Racingu patent nr 1... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 herrkam  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`78 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.1/53KM 
                  Wiek: 52  Dołączył: 24 Sie 2004 Posty: 76 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Wrz 2004,  09:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mad Max ten Quickshift to taki bajerek polegający na wydłużeniu dzwigni i jakims przełożeniu skracającym jej skok tylko jeszcze nie wiem dokładnie jak... widziałem takie w seju i w oktawii trzeba cos w mocowaniu tej dzwigni biegów pokombinowac.
 
Tak wygląda to np do subaraka
 
http://www.subaru.pl/subaru_promocje.html
 
pozdro | 
             
						
				_________________ FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
 
impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
 
MK1 rulessss | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DŻEJKU [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Wrz 2004,  10:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               chodzi ci  short shifter? jest tego pełno do wszelkiego rodzaju hond ale do aut europejskich nie widziałem...
 
tylko że jak widziałem do hondy to nie było to skomplikowane i nie moge wyczaić działania ego urządzenia. jakby ktoś miał namiar na to do fiesty to dajcie znać. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 .mat. [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Wrz 2004,  13:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               hehe,sprawa jest troche skomplikowana w przypadki fiesty.
 
mimo zawiłej nazwy [quick cośtam] nie jest wyszukanym urządzeniem,chodzi tylko aby mieć dzwignie biegów pod ręką.są 2 rozwiązania sterowania skrzynią biegów[w autach fwd] :
 
-na linkach,tak jak ma np.sc cc tam to QS mozna łatwo zrobić,starczy wymontować lewarek zmiany biegów i zamiast pod podłogą zamontować go w środku na specjalnie wykonanej blasze w ten sposób seryjny drążek bedzie bardzo wysoko,tak ok na wysokości osi kierownicy.jak widać,jeżeli mamy sterowanie skrzynią na linkach[tak dokładniej to stalowe linki podobne jak w hamulcach w rowerze =] ]
 
- takimi prętami jak w fordzie i tu jest problem,praktycznie bez zwiększenia skoku dzwigni biegów nie da sie łątwo przybliżyć drążka biegów do kierownicy,ale ja mam zamiar coś wykombinować    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DŻEJKU [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Wrz 2004,  13:35   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a ja nie myślałem o przybliżaniu drążka do kierownicy. sądziłem że short shifter skraca w jakiś sposób skoki dźwigni zm. biegów bez jej wydłużania czy coś tam... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Wrz 2004,  15:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               nie wiem jak jest w mk 3 -> 
 
ale w mk1/2 kłiksziftera można zrobić poprzez przedłużenie ramienia dźwigni zmiany biegów na odcinku pod autem . tzn na odcinku pomiędzy osią obrotu ( mocowania ) a mocowaniem pręta wybieraka . Patent ten podesłał mi jeden gościu z GB ( u nich występują nawet KIT-y do takich przeróbek ale powszechniejsze jest przerabianie we własnym zakresie . 
 
Poszperaj w linkach na pozostałości po stronie klubu fiesty mk1/2 chyba gdzieś tam widziałem opis krok po kroku jak to zrobić .
 
 
Co do hamulca hydraulicznego - stronka Fiat&Fourius - jest opisane na Bobie i na Dodżu ale zasada montarzu ta sama co w fieście . 
 
 
 
Ach a ręczny hydrauliczny jest nielegalny jeżeli powoduje ingerencję w oryginalny ukł hamulcowy ( powoduje jeżeli nie jest osobnym obwodem z osobnymi szczękami ) lub jeżeli występuje zamiennie zamiast ręcznego na linki . Jak trafisz na dociekliwego diagnostę nie przejdziesz przeglądu . | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 herrkam  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`78 
                  Wersja: Ghia 
                  Silnik: 1.1/53KM 
                  Wiek: 52  Dołączył: 24 Sie 2004 Posty: 76 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Wrz 2004,  08:05   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tuptuś a nie masz jakiegos szkicu do tego urządzenia?
 
pozdro | 
             
						
				_________________ FIESTA MY FIRST RALLY CAR.....
 
impreza?? chętnie zwłaszcza WR BLUE
 
MK1 rulessss | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rycho  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.8i16V/105KM 
                  Wiek: 50  Dołączył: 26 Maj 2004 Posty: 203 Skąd: Trzebnica 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Wrz 2004,  08:42   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ogólna zasada trochę ilustrująca to co napisał ŻółwikTuptuś jest naszkicowana tutaj http://www.motorsportworl...uick-shifts.htm sąnwet do fiest ale mk4
 
Rycho | 
             
						
				_________________ JetCar XR2
 
 
I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
 
Robią syf i w tym syfie się tarzają
 
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
 
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       | 
   
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.