Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Problem z zaworem dolotowym - duży luz
Autor Wiadomość
Lisek-86
[Usunięty]

Wysłany: 25 Kwi 2006, 20:32   [MK4] Problem z zaworem dolotowym - duży luz

Witam mam małe pytanie, wróciłem dziś moim samochodem do domu i zaniepokoił mnie dziwny stuk spod pokrywy zaworów. Po zdjęciu jej okzało się że jeden z dolotowych zaworów ma bardzo duży luz (ok. 0,5 cm) raczej jest nie możliwe że się rozregulował bo stało się to z dnia na dzień. Laska nie jest uszkodzona ani krzywa!co się mogło stać??mam fieste z silnikiem 1.3 Endura E proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Lut 2010, 22:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 26 Kwi 2006, 08:24   

Może sprężyna pękła?
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5652
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Kwi 2006, 08:59   

albo ukruszyła sie dźwigienka .
 
 
 
Lisek-86
[Usunięty]

Wysłany: 26 Kwi 2006, 14:19   

niestety oba te elementy nie są uszkodzone. Byłem dziś u mechanika i według niego winny jest wałek rozrządu lub kieliszek. Mam nadzieję że to nie wałek bo jego cena to ok. 600 zł!niestety w obu przypadkach trzeba będzie rozebrać cały silnik :-/
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5652
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Kwi 2006, 21:10   

hm . Wystarczy zdjąć głowice i dobierzesz sie do szklanek . A z tego co wiem w mk3 nie trzeba wyciągać silnika żeby wyjąć wałek wiec w mk4 chyba też nie trzba . A wałek możesz z powodzeniem zapożyczyć z innego silnika ze szrotu bo one praktycznie były nie zniszczalne . Hm tylko jeden warunek tylko i wyłącznie z mk3 bo mk1 i mk2 maja inaczej ułożone zawory wydechowe i ssące i mimo iż silniki wyglądaja identycznie identyczne nie sa . Z mk3 też może nie wejść jeśli masz silnik na pełnej szprycy Endura E .
 
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 28 Kwi 2006, 01:07   

No to zostaje popychacz, szklanka lub.... wałek. Sprawdzałeś jak pracuje ten zawór podczas ręcznego kręcenia wałem?
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
Lisek-86
[Usunięty]

Wysłany: 28 Kwi 2006, 16:43   

sprawdziłem również tak zawór, niestety trudno zauważyć jakiekolwiek nieprawidłowości poza tym że zawór nie otwierał sie do końca. Auto odałem już do mechanika i jutro będę wiedział co się dokładnie stało. Mechanik poinformował mnie że jeżeli to wałek to nie obejdzie się bez rozbiórki silnika
 
 
Bonus 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 28 Kwi 2006, 20:43   

sprawdz z jakim momentem obrotowym kręca się śróby do regulacji
_________________
nr gadu 5593077
 
 
Lisek-86
[Usunięty]

Wysłany: 29 Kwi 2006, 12:22   

Byłem dziś u mechanika i niestety sprawdziły sie nagorsze przewidywania :sad: luz na zaworze zrobił się dlatego że rozpadła się szklanka. Niestety wałek rozrządu też jest do wymiany bo wygląda tragicznie. Musze się jeszcze teraz zastanowić czy wymienić tłoki (cały komplet 1000zł) bo tez już nie są w najlepszym stanie. Jezli chciałbym zrobić cały remont to wyjdzie mnie to ok. 3000 zł. Mam takie pytanie - ile powinien ten silnik brać oleju jeżeli jest w takim stanie??samochód sprowadziłem ze Szwajcarii z przebiegiem podobno 106 tys. km. Okazuje się jednak że licznik chyba przeskoczył o 1 raz więcej :-/ no i wydaje się mi że powinien już brać dosyć odczuwalne ilości oleju a w moim przypadku były to ilości znikome (jak wymieniałem to po 1000 km prawie nic nie ubyło)
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 29 Kwi 2006, 16:56   

Współczuję...
Przebieg 106tys. to dość optymistyczna wersja, ale w roczniku 97 całkiem prawdopodobna.
Jeśli jest silnik w dobrym stanie, nie zjeżdżony to między wymianami nie powinno być konieczności robienia dolewek, czyli na 10tys.km bierze max. 0,7l... i przy przebiegu 206tys. jest to możliwe.
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
KacpeRS
[Usunięty]

Wysłany: 29 Kwi 2006, 22:08   

najłatwiej sprawdzić wałek jest odpalając silnik bez pokrywy zaworów i wtedy patrzeć który zawór się nie odtwiera do końca to dotyczy tylko silników z klasycznym układem rozrządu czyli wałek w bloku silnika (jak narazie na takich to zauważyłem, możze się myle
), wtedy nawet jak szklanka i popychasz są wytarte to po wyregulowaniu luzu zawór i tak sie nie bedzie owierał do końca bo krzywka będzie zbliżona do koła
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Duży problem z chłodzeniem
floox Mechanika 11 16 Gru 2009, 09:32
JoeMix
Brak nowych postów [MK5] problem z zaworem ERG
lukas10007 Elektryka 1 20 Lis 2009, 16:48
Pawełos666


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.