Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2006, 11:18 |
Silnik : spalanie stukowe korektor liczby oktanowej |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof_0 [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Wrz 2004, 20:14 Silnik : spalanie stukowe korektor liczby oktanowej
|
|
|
Witam
Czy ktoś wie co może byc przyczyną spalania stukowego?
Występuje to w mojej fieście od czasu gdy ją kupiłem a dzieje się to na rozgrzanym silniku przy normalnej jeżdzie nawet na prostej drodze bez obciążenia jak dodam gazu, jak miałem poloneza i ustawiłem za wczesny zapłon to były takie same objawy,jest to takie dzwonienie jak gra na cymbałkach |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Sty 2011, 22:36, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 30 Wrz 2004, 20:36
|
|
|
pRzyczyną spalania stukowego może być:
1) niewłaściwy zapłon
2) źle dobrane świece (nieospowiednia ciepłota)
3) zbyt wysoki stopień sprężania (nadmiernie splanowana głowica0
4) paliwo o zbyt małej liczbie oktanowej
P.S. Trochę teorii - http://www.ktp.pl/?YSVyMT...GpyLCwtb254Zg== |
_________________
|
|
|
|
|
krzysztof_0 [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Paź 2004, 17:13
|
|
|
Witam
1) niewłaściwy zapłon-jak się reguluje zaplon w moim silniku?
2) źle dobrane świece (nieospowiednia ciepłota)-świece nowe orginał do forda fiesty 1.1i CLX KAT
3) zbyt wysoki stopień sprężania (nadmiernie splanowana głowica)-to odpada
4) paliwo o zbyt małej liczbie oktanowej-tankuje PB95 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Paź 2004, 18:03
|
|
|
Masz wtrysk więc sie nie ustawia (chyba).. mogło się coś rapnąc w pamięci sterownika, lub uszkodzony jest jeden z czujników, np. położenia wału....na komputer chyba trzeba jechać... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 1 Paź 2004, 20:36
|
|
|
przypomnijcie mi czy w mk3 1.1 nie było czasem zwory którą sięustawiało rodzaj paliwa ? 91 lub 95 oktan ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
krzysztof_0 [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Paź 2004, 03:24
|
|
|
Taka zworka to rzeczywiście powinna być ! ponieważ nasza "PB 95" kwalifikuje sie na dużo niżej niż jest to napisane na dystrybutorach |
|
|
|
|
olijacek [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Paź 2004, 15:53
|
|
|
Cytat: | Taka zworka to rzeczywiście powinna być ! ponieważ nasza "PB 95" kwalifikuje sie na dużo niżej niż jest to napisane na dystrybutorach |
Tylko gdzie ? |
|
|
|
|
easy [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Paź 2004, 16:10
|
|
|
no jest taka zwora tylko zę nikt niewie czy ma być załączona cz nie. |
|
|
|
|
olijacek [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Paź 2004, 16:11
|
|
|
Gdzie ??? bo jak jest załączone to wyłącze i odwrotnie |
|
|
|
|
easy [Usunięty]
|
|
|
|
|
olijacek [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Paź 2004, 16:39
|
|
|
Text z instr obsługi do fordów od 95r ze zdjęciem
bezpiecznik nr 34
Dopasowanie liczby oktanowej
W przypadku, gdy do dyspozycji jest paliwo o
niższej liczbie oktanowej, niż wymaga tego
silnik (np. LO 91 a nie LO 95), należy
postępować w sposób następujący:
Rozłączyć złącze serwisowe umieszczone w
komorze silnika. Spowoduje to automatyczną
zmianę punktu zapłonu, tj. przestawienie z
paliwa LO 95, na paliwo o niższej liczbie
oktanowej. Jeśli to możliwe, należy jak
najszybciej zatankować paliwo o właściwej
liczbie oktanowej i przestawić ponownie
zapłon. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Paź 2004, 17:21
|
|
|
Coś nie tak jest z tym textem, piszesz cos o bezpieczniku 34 a chwil potem o złaczu diagnostycznym w silniku... zresztą w/g moich materoiałow bespiecznikó jest 20 kilka... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
easy [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Paź 2004, 17:54
|
|
|
a pozatym, ja od kąd mam auto mam te złoncze rozłonczone i z tego co wiem większosc z nas też(mówie o tym kabelku co jest na zdjeciach w tamtym temacie) ale jesili chodzi o złącza serwisowe to sa one chyba przy akumulatoze prawda?? |
|
|
|
|
olijacek [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Paź 2004, 13:42
|
|
|
Tak jak napisałem to opis do modeli po 95 roku. |
|
|
|
|
jupati35 [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Paź 2004, 20:02
|
|
|
Cześć
W mojej fieście która jest 91r 1.1i jest też takie złącze i w tym samym miejscu ale nie jest zaślepiona jak to jest pokazane na zdjęciu a w środku tego złącza są dwie szpileczkii to złącze jest dużo głębsze ,a na tym zdjęciu jest pokazane jakby tam już było coś włożone,prosze o sprawdzenie czy ze środka to coś da się wyciągnąć może to jest łaśnie już włożona zworka.
Nowy użytkownik Forda Fiesty |
|
|
|
|
krzysztof_0 [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Paź 2004, 13:44
|
|
|
Witam
Znalazłem w mojej fieście złącze korektora liczby oktanowej i napewno nie jest to na przegrodzie silnika 2 pinowe tylko znajduje sie całkiem w innym miejscu i DZIAŁA i służy do zmiany prędkości obrotowej na biegu jałowym o 100obr/min oraz do opóżnienia zapłonu o 2-3 stopnie i o 4-6 stopni. |
|
|
|
|
olijacek [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Paź 2004, 13:52
|
|
|
krzysztof_0 napisał/a: | Witam
Znalazłem w mojej fieście złącze korektora liczby oktanowej i napewno nie jest to na przegrodzie silnika 2 pinowe tylko znajduje sie całkiem w innym miejscu i DZIAŁA i służy do zmiany prędkości obrotowej na biegu jałowym o 100obr/min oraz do opóżnienia zapłonu o 2-3 stopnie i o 4-6 stopni. |
Fajnie a gdzie to jest ?? Podaj miejsce a ja zrobię u siebie fotkę i zobaczymy czy mam a Może to coś takiego...
http://www.fiestaklubpols...p?p=21690#21690 |
|
|
|
|
krzysztof_0 [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Paź 2004, 16:51
|
|
|
Zdjęcia nie będe robił ponieważ link już podałeś i właśnie to drugie jest złączem korektora liczby oktanowej.
korekta zapłonu / obr/min.
Działanie
Złącze to wykorzystywane jest do zmiany prędkości na biegu jałowym i/lub ustawień zapłonu.
Specyfikacje
Podłączyć końcówkę 3 do masy aby zwiększyć regulowaną prędkość na biegu jałowym o 100 obr/min. Podłączyć końcówkę 23 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 2 - 3°.
Podłączyć końcówkę 24 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 4 - 6°
kolory kabli:
23-brazowoczerwony
24-brazowoniebieski
3-brazowozolty |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 18 Paź 2004, 18:22
|
|
|
krzysztof_0 napisał/a: | :D Zdjęcia nie będe robił ponieważ link już podałeś i właśnie to drugie jest złączem korektora liczby oktanowej.
korekta zapłonu / obr/min.
Działanie
Złącze to wykorzystywane jest do zmiany prędkości na biegu jałowym i/lub ustawień zapłonu.
Specyfikacje
Podłączyć końcówkę 3 do masy aby zwiększyć regulowaną prędkość na biegu jałowym o 100 obr/min. Podłączyć końcówkę 23 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 2 - 3°.
Podłączyć końcówkę 24 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 4 - 6°
kolory kabli:
23-brazowoczerwony
24-brazowoniebieski
3-brazowozolty |
A jak to sie przedstawia na oktany :roll: |
_________________
|
|
|
|
|
krzysztof_0 [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Paź 2004, 20:12
|
|
|
Łokmen ? :roll: :shock: |
|
|
|
|
|