Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2006, 11:18 |
Silnik : spalanie stukowe korektor liczby oktanowej |
Autor |
Wiadomość |
olijacek [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Paź 2004, 11:28
|
|
|
No nie wiem jak to dokładnie działa ale zobaczcie elementy "W" , i "X" to są te wtyczki co zrobiłem im zdjęcie .
"W" Złącze autodiagnostyki
"X" Łącze diagnostyczne |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Paź 2004, 15:42
|
|
|
No, tymbardziej że korektor liczby oktanowej, ma tylko 2 złocza, które sie łączy lub rozłacza, nic do masy sie nie podaje...
"G" - Korektor liczby oktanowej... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
krzysztof_0 [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Paź 2004, 15:56
|
|
|
Witam
No dobra widze że te wasze schematy są jakies dziwne :roll: |
|
|
|
|
olijacek [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Paź 2004, 16:04
|
|
|
Joe tak jest w silnikach gaźnikowych u mnie na mono jest inaczej tak jak na schemacie i zdjęciu mam dwie wtyczki żeńskie z trzema wejściami.
Teraz tylko czym się one różnią od siebie ?? |
|
|
|
|
krzysztof_0 [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Paź 2004, 16:40
|
|
|
Schemat jest w mojej poczcie : fiesta1113@wp.pl hasło:22222 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Paź 2004, 22:23
|
|
|
olijacek napisał/a: | mam dwie wtyczki żeńskie z trzema wejściami.
Teraz tylko czym się one różnią od siebie ?? |
Jedno to złacze disgnostyczne do połączeia testera, a drugie to korektor liczby oktanowej (95/98) nawet jeśli są 3 piny to używa się 2 (nie wiem po co tam jest masa podciągnięta) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
olijacek [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Paź 2004, 09:12
|
|
|
JoeMix napisał/a: | olijacek napisał/a: | mam dwie wtyczki żeńskie z trzema wejściami.
Teraz tylko czym się one różnią od siebie ?? |
Jedno to złacze disgnostyczne do połączeia testera, a drugie to korektor liczby oktanowej (95/98) nawet jeśli są 3 piny to używa się 2 (nie wiem po co tam jest masa podciągnięta) |
http://www.fiestaklubpols...opic.php?t=1913
Tu mamy odpowiedź po co tam jest masa |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Paź 2004, 09:31
|
|
|
Ja nie mówiłem o złczu diagnostyki (są 3 piny i fakt, jest masa, tylko z łączu korektora... nawet w ksiazce jest napisane zwora założnona, zwora wyjąta, nia ma ze jeden przewód do masy albo drugi przewód do masy, jak ktoś to napisał ze zmienia sie ont zapłonu wtedy... albo wlączone albo wyłączone - 95/98 |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
olijacek [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Paź 2004, 10:44
|
|
|
Oj Joe się nie dogadamy jak się nie spotkamy :lol:
Dobra więc tak piszesz że korektor liczby oktanowej z 95/98 a w jakiej wersji jest 92/95 ? bo jest na pewno. |
|
|
|
|
krzysztof_0 [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Paź 2004, 13:30
|
|
|
Witam
W silnikach z gaźnikiem zapłon mozna przyśpieszyc bądź opóżnić kręcąć aparatem zapłonowym a z wtryskiem jednopunktowym czym kręćić? a komputer w naszych fiestach 1.1i niejest taki mądry żeby wiedzieć w jakim stopniu jest zużyty łańcuszek rozrządu a w miare zużywania się łańcuszka lub paska zozrządu (pisze tu o dużych przebiegach )następuje samoistne przyspieszenie zapłonu i co jest z tym związane? za szybki zapłon=spalanie detonacyjne, trzeba zaplon opóżnić lub wymienic rozrząd, w moim przypadku występowało spalanie detonacyjne i połączyłem wyjścia tak jak to opisałem wcześniej i silniczek pięknie pracuje a gdy nazbieram kasy to wtedy wymienie rozrząd i nie będe musiał korzystać z półśrodków. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Paź 2004, 13:35
|
|
|
krzysztof_0 napisał/a: | W silnikach z gaźnikiem zapłon mozna przyśpieszyc bądź opóżnić kręcąć aparatem zapłonowym a z wtryskiem jednopunktowym czym kręćić?. |
Dobrze gadasz... ale pokaż mi fieste po 89 roku z gaznikiem gdzie jest aparat zapłonowy, którym można pokręcić? I gażnik i wtrysk i wielkowtrysk mają ten sam komputer (tylko ze stoswnie rozbudowany) i we wszystkich tych autach nie ma mozliwości regulacji zapłonu... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
krzysztof_0 [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Paź 2004, 14:01
|
|
|
JoeMix napisał/a: | krzysztof_0 napisał/a: | W silnikach z gaźnikiem zapłon mozna przyśpieszyc bądź opóżnić kręcąć aparatem zapłonowym a z wtryskiem jednopunktowym czym kręćić?. |
Dobrze gadasz... ale pokaż mi fieste po 89 roku z gaznikiem gdzie jest aparat zapłonowy, którym można pokręcić? I gażnik i wtrysk i wielkowtrysk mają ten sam komputer (tylko ze stoswnie rozbudowany) i we wszystkich tych autach nie ma mozliwości regulacji zapłonu... |
A czy ja napisałm o fieście z gaźnikiem :shock: podalem przykład silnik z gażnikiem a silnik jak silnik kupa zlomu tylko w jedym samochodzie jest więcej elektroniki a w drugim mniej |
|
|
|
|
olijacek [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Paź 2004, 14:08
|
|
|
Z instrukcji do fiesty do modeli po 95.
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Paź 2004, 18:09
|
|
|
Hehehe... mozemy tak bez końca...
|
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
krzysztof_0 [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Paź 2004, 12:59
|
|
|
krzysztof_0 napisał/a: | :D Zdjęcia nie będe robił ponieważ link już podałeś i właśnie to drugie jest złączem korektora liczby oktanowej.
korekta zapłonu / obr/min.
Działanie
Złącze to wykorzystywane jest do zmiany prędkości na biegu jałowym i/lub ustawień zapłonu.
Specyfikacje
Podłączyć końcówkę 3 do masy aby zwiększyć regulowaną prędkość na biegu jałowym o 100 obr/min. Podłączyć końcówkę 23 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 2 - 3°.
Podłączyć końcówkę 24 do masy aby opóźnić ustawienie zapłonu o 4 - 6°
kolory kabli:
23-brazowoczerwony
24-brazowoniebieski
3-brazowozolty |
http://www.fiesta111.republika.pl/ |
|
|
|
|
krzysztof_0 [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Paź 2004, 13:06
|
|
|
JoeMix,ok zdjęcie tekstu zrobiłeś ale ono nie dotyczy mojej fiesty1.1i 1990r ,ja tekst dobrze rozumie "W UKŁADZIE ZAPŁONOWYM NIE MA RĘCZNEJ REGULACJI WYPRZEDZENIA ZAPŁONU" bo nie ma ręcznej regulacji wyprzedzenia zaplonu |
|
|
|
|
olijacek [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Paź 2004, 14:32
|
|
|
Joe ten tekst co dałeś zdjęcie jest o silniku 16 V 1,8 :wink:
krzysztof_0 z czego ten schemat co to za skan jakiej książki i skąd go zassać :wink: |
Ostatnio zmieniony przez olijacek 21 Paź 2004, 14:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
krzysztof_0 [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Paź 2004, 14:35
|
|
|
Olijacek podaj e-maila a ja Ci wyśle |
|
|
|
|
olijacek [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Paź 2004, 14:40
|
|
|
krzysztof_0 napisał/a: | :D
Olijacek podaj e-maila a ja Ci wyśle |
Takie teksty na priva.
Mail poszedł |
|
|
|
|
krzysztof_0 [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Paź 2004, 15:31
|
|
|
ok |
|
|
|
|
|