Przesunięty przez: szynszyl 12 Mar 2010, 19:31 |
[MK3] Shift light |
Autor |
Wiadomość |
Przepol
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 40 Dołączył: 21 Wrz 2005 Posty: 170 Skąd: Anglia-Exeter
|
Wysłany: 25 Maj 2006, 22:29 [MK3] Shift light
|
|
|
Ostatnio wpadłem na pewien ciekawy pomysł, mianowicie zrobie Shift Light do obrotomierza.
Tylko nie zabardzo wiem jak można to najprościej zrobić.
CZy ktoś juz robił coś takiego u siebie??? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 15 Lut 2010, 08:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Zhang
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38 Dołączył: 27 Wrz 2005 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Maj 2006, 14:09
|
|
|
Bylo cos kiedys na ten temat na Focus Klub Polska,
sprobuj poszukac tam |
|
|
|
|
jaco11
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jacek
Wiek: 49 Dołączył: 07 Wrz 2005 Posty: 1256 Skąd: Świnoujście
|
|
|
|
|
Przepol
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 40 Dołączył: 21 Wrz 2005 Posty: 170 Skąd: Anglia-Exeter
|
Wysłany: 29 Maj 2006, 17:26
|
|
|
wielki dzieki |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 29 Maj 2006, 22:52
|
|
|
Ten uklad nie dziala pozatym jak sie go podłaczy to wskazowka od obrotomierza opada w dol i przy okazji skopcilem plytke drukowana na liczniku po co ta masa jest w rezystorze - bez sensu!! banghead |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Maj 2006, 01:40
|
|
|
to nie jest rezystor tylko potencjometr czyli opornik z regulacja . Hm układzik nie jest głupi ale osobiście mam duzo lepsza wersje wykonana w technice analogowej. Może jutro zapodam schemat . Po dłuższej analizie tego schematu z Fokusa dochodze do wniosku że idealny to on faktycznie nie jest . Moj układ czerpie sygnał z cewki a nie z obrotka . No ale ma troche wiecej części i scalaka którego może być cieżko dostać . Jak ktoś ma dostęp do katalogu to zwie sie UL 1111 N |
|
|
|
|
Wojtass
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 270 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30 Maj 2006, 02:04
|
|
|
Ja mam to u siebie, ale sprawe mialem ułatwioną dodatkowym obrotkiem, po prostu wpiąłem dodatkową diodę pod inną na płytce odpowiadającą powiedzmy 5000obr i wyprowadziłem oddzielnie.
Muszę jeszcze przy tym pogrzebać... |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 30 Maj 2006, 17:41
|
|
|
Tak tak daj dioda schemat chętnie zrobie ten uklad sobie. Potencjometr to jest przejęzyczyło mi sie |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Maj 2006, 18:31
|
|
|
szwagier zawinoł mi cyfrówke i jutro odda . Ale moze telefonem zrobie 2.0 Mpix powinno starczyć . |
|
|
|
|
maerik
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40 Dołączył: 14 Kwi 2005 Posty: 722 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31 Maj 2006, 22:34 Re: Shift light
|
|
|
Biegi się zmienia wtedy jak auto przestaje ciągnąć EOT |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31 Maj 2006, 23:30
|
|
|
Trzeba sie dokładnie wcztać w teorie działania zeby wiedzieć jak to wystroić . |
|
|
|
|
Przepol
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 40 Dołączył: 21 Wrz 2005 Posty: 170 Skąd: Anglia-Exeter
|
Wysłany: 1 Cze 2006, 23:39
|
|
|
Witam, Dioda masz racje, ten układ z focusa tez mi sie cos niezbyt podoba,
ale calkiem ciekawy jest ten ktory ty wrzuciles, tylko ze teraz mam inne zajecie (centralny i auto alarm do zamatowania),
ale jak znajde troche czasu to postaram sie zespawac ten uklad.
Mam jeszcze prosbe: gdyby ktos wczesniej zrobil ten ukladzik to niech da znac (o ile przezyje pop uruchomienie) jak to dziala
pozdrowienia |
|
|
|
|
mdcs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock
|
Wysłany: 2 Cze 2006, 23:29
|
|
|
Można to na dwóch komparatorach zrobić i będzie idealnie działało. W układzie z tranzystorem dioda będzie się rozpalać powoli wraz ze wzrostem obrotów. Na komparatorze zaświeci się od razu. |
_________________ było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 4 Cze 2006, 01:09
|
|
|
uwaga na uklad UL1111 on sie pali jak sie go lutuje dlatego trzeba dobrze odprowadzac cieplo oraz trzeba uwazac aby nie dotykac nóżek bo potrafi sie tez popsuc. Ja juz mam czesci i spróbuje go zlutowac i sprawdzic. Napiszcie tylko gdzie podłaczyc to WE do obrotomierza? |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Cze 2006, 02:42
|
|
|
pod przewód sygnałowy z obrotka. ale lepiej jest wiąść transformator 220-10V np dla silnika 4 suwowego bez elektroniki (z rozdzielaczem) jest to 3.5 tyś obrotów . Nie wiem czy wasz piękny DIS ma wiecej czy mniej sygnałów na obrót . |
|
|
|
|
Kacper [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Cze 2006, 21:49
|
|
|
xeper napisał/a: | ja juz nic z waszych rozmow njie kumam - moze ktos narysuje schemat taki jaki bedzie dobry?? |
odpusc sobie, to bedzie trudne do zrobienia - i trzeba bedzie kaliborwac dla kazdego silnika, takze....juz nic nie mówie o tym, ze w francuzach elektronika jest wyjątkowo pokopana |
|
|
|
|
Kacper [Usunięty]
|
Wysłany: 4 Cze 2006, 22:31
|
|
|
xeper napisał/a: | co odpusc
napisac co tzrba pojde do znajomego co ma sklep z elektronika i mi zrobi :p |
nie o to mi chodzi, sam fakt złozenia tego będzie prosty - ale ustalenie własnie jakie elementy mająwejść w skład i wartość tych elementów będize kłopotliwe, ponieważ do każdego silnika będą to inne wartości, zeby przy innych obrotach sie zapalała,a a w kazdym samochodzie inaczej do obrotomierza dochodzi sygnał... na gaznikach z cewki, w fiestach z kompem z edisa...a u ciebie jeszcze zabawniej być może. No ale to juz jak chcesz...a dodatkowym utrudnieniem jest fakt, ze to francuz hehe... ostatnio siedzialem na forum laguny, to oni nic o tych autach nie wiedzą, zadnych schematów a jaki kłopot z częściami.. |
|
|
|
|
|