Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Zamknięty przez: Lokmen
25 Cze 2006, 19:20
Wtrysk od Opla w Fieście
Autor Wiadomość
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Cze 2006, 20:39   Wtrysk od Opla w Fieście

Witam . zastanawiałem siewłaśnie nad takim rozwiązaniem .

Co o tym myślicie aby przeszczepić cały kpl ukł wtryskowy z GM o odpowiedniej pojemności . niech każdy kto sie zna na mechanice lub elektryce wypisze tutaj listę problemów na które mogę napodkać .
Z góry dzięki za info :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
Ostatnio zmieniony przez trzeci 19 Lut 2010, 14:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 23 Cze 2006, 23:04   

jeśli same wtryski chesz przełożyć to chyba raczej nie powinno być problemu - ale jesli wtryski z listwą i regulatorem ciśnienia to czeka cie trochę rzeźby......polecałbym wtryski od silników 2,0 16V C20XE lub C20LET ze względu na ich największą wydajność
_________________
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Cze 2006, 23:12   

Łoki ja mówięo przełożeniu MONOwtrysku od opla do Fiesty z gaźnikiem .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Cze 2006, 02:25   

Problem numer 1 z kad weźmiesz sygnał z czujnika położenia wału . I to jest w sumie największy problem . Co do monowtrysku to moim skromnym zdaniem patent jest bardzo nie udany i każdny nawet rozlatany gaźnik bedzie lepiej dawał niż monowtrysk . Jak sie bawić to w pełna szpryce wielopunktowa . Ale zgranie map paliwowych to już zadanie dla kogoś kto ma pojęcie . Potrzebna jest hamowania zeby to dobrze zgrać z silnikiem . Pozatym musi byc jeszcze odpowiedni wtrysk do odpowiedniej głowicy . Czyli jak szczep to raczej z fiesty 1.6 EFI . Ale automatycznie pojawia ci sie wiele gadżetów które sie lubia posypać czujnik położenia wału sonda lambda czujnik położenia przepustnicy . Do tego jeszcze kilka przewodów do czujnika cieczy czujnika temperatury zasysanego powietrza . Jak dla mnie granie warta świeczki albo wsadzić dwa gaźniczki webera np z fiata Abarth albo 4 motocyklowe tylko trzeba rzeźbić z dyszami paliwowymi . Albo przełożyć zetec`a na pełnej szprycy z kompem i pompą w baku . Ano właśnie jeszcze dochodzi ci przekonstrułowanie baku tak zeby pompe paliwa w to wsadzić bo powrót już masz . Na twoim miejscu wsadził bym wtrysk ciekłego gazu i zostawił gaźnik , który trzeba odpowiednio przekonstułować tak zeby pojawił sie czujnik położenia przepustnicy i do tego sonde lambda . Tak ze sprawa dość cieżka ale możliwości jest wiele .
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 24 Cze 2006, 18:53   

diodalodz napisał/a:
Problem numer 1 z kad weźmiesz sygnał z czujnika położenia wału . I to jest w sumie największy problem ..


z aparatu zapłonowego - w bezstykowych aparatach od CVH ( ale tych starego typu czyli di silników na gaźniku ) jest czujnik położenia wału ( a raczej wałka )


diodalodz napisał/a:
Co do monowtrysku to moim skromnym zdaniem patent jest bardzo nie udany i każdny nawet rozlatany gaźnik bedzie lepiej dawał niż monowtrysk . Jak sie bawić to w pełna szpryce wielopunktowa ..


jakbym chciał wielopunkt to bym go założył z głowicą od EFI

diodalodz napisał/a:
Ale zgranie map paliwowych to już zadanie dla kogoś kto ma pojęcie . Potrzebna jest hamowania zeby to dobrze zgrać z silnikiem . .


możesz rozwinąć ?

diodalodz napisał/a:
Pozatym musi byc jeszcze odpowiedni wtrysk do odpowiedniej głowicy .


zamierza przerobićkolektor od gaźnika i dodać do niego flanszę adaptacyjną do wtrysku


diodalodz napisał/a:
automatycznie pojawia ci sie wiele gadżetów które sie lubia posypać czujnik położenia wału sonda lambda czujnik położenia przepustnicy . Do tego jeszcze kilka przewodów do czujnika cieczy czujnika temperatury zasysanego powietrza ..


Dlatego zamierzam zastosować wtrysk wraz z osprzętem i wiązką oraz kompem od Opla - tam nie ma taklich problemów .

diodalodz napisał/a:
. Ano właśnie jeszcze dochodzi ci przekonstrułowanie baku tak zeby pompe paliwa w to wsadzić bo powrót już masz .


Załorzę zewnętrzną pompęod monowtrysku

CO ty na to ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Cze 2006, 20:37   

Po pierwsze z kad weźmiesz zewnętrzna pompe od monowtrysku .
Po drugie sygnał z aparatu zapłonowego musi być zgrany z sygnałem jaki oczekuje sterownik . To nie jest centralka od gazu ze wystarcza jej impulsy a ich kształt i częstotliwośc nie gra już roli . To moze być własnie coś co cie zamorduje przy tej przekładce . Jeśli GM to od apratu zapłonowego po wtrysk i wszystkie przewody . Ale liczy sie jeszcze odległość wtrysku od zaworu . I musi zostać zachowana proporcja właściwa . Wiecej ci nie powiem bo poprostu nie wiem dokładnie jak to jest . No i na sam koniec mapa paliwowa . Tu bedziesz miał największe problemy . Bo nikt ci gotowej nie da trzeba tworzyć pod konkretny silniki jego ustawienia . Jaka ma być dawka paliwa przy konkretnych obrotach i konkretnym podciśnieniu, temperaturze i stopniu wychylenia przepustnicy . Wiem że w starych monowtryskach z początku ery tego wynalazku mapa paliwowa była sztywna tzn nie dało jej sie modyfikować bo nie było procesowa tylko całość była rozwiazana na półprzewodnichach ,cewkach kondensatorach i opornikach . Wtedy dozowanie było bardzo nie precyzyjne . Tak ze jeśli wtrysk to moim zdaniem tylko EFi przełożony ze wszystkimi kudłami .
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 24 Cze 2006, 21:17   

diodalodz napisał/a:
Po pierwsze z kad weźmiesz zewnętrzna pompe od monowtrysku ..


z Renault 21


diodalodz napisał/a:
Po drugie sygnał z aparatu zapłonowego musi być zgrany z sygnałem jaki oczekuje sterownik . To nie jest centralka od gazu ze wystarcza jej impulsy a ich kształt i częstotliwośc nie gra już roli . To moze być własnie coś co cie zamorduje przy tej przekładce . .


Dlatego zastosuję hybrydę czyli aparat zapłonowy od Forda z modułem zapłonowym od Opla .

diodalodz napisał/a:
Jeśli GM to od apratu zapłonowego po wtrysk i wszystkie przewody . .


Zgadza sie pełna wiązka od opla

diodalodz napisał/a:
Ale liczy sie jeszcze odległość wtrysku od zaworu . I musi zostać zachowana proporcja właściwa . .


tutyaj sienie zgodzębo w prawie każdym silniku r4 odległośćmono - zawór ma conajmnie dwie wartości ( większe dla skrajnych , mniejsze dla środkowych ) i sąone różne o około 1/3 . Wiem że długośćdolotu wpłynie na charakterystyke pracy ale nie spowoduje jej braku .

diodalodz napisał/a:
No i na sam koniec mapa paliwowa . Tu bedziesz miał największe problemy . Bo nikt ci gotowej nie da trzeba tworzyć pod konkretny silniki jego ustawienia . Jaka ma być dawka paliwa przy konkretnych obrotach i konkretnym podciśnieniu, temperaturze i stopniu wychylenia przepustnicy .


Dlatego użyję mapy wtrysku od Opla ( tzn założę komp od opla ze wszystkimi czujkami i peryferiami )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Cze 2006, 00:33   

ale twój silnik ma inna konstrukcje wiec moze kuleć na mapie opla . To ci cały czas próbuje przetłumaczyć . Rób po swojemu . To ty doszedłeś do wniosku 2 lata temu ze seria jest najlepsza a teraz znowu brniesz w ten sam kanał .
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 25 Cze 2006, 01:34   

diodalodz napisał/a:
ale twój silnik ma inna konstrukcje wiec moze kuleć na mapie opla . To ci cały czas próbuje przetłumaczyć .


Nie będzie kulał

diodalodz napisał/a:
To ty doszedłeś do wniosku 2 lata temu ze seria jest najlepsza a teraz znowu brniesz w ten sam kanał .

troche opatrznie interpretujesz moje słowa a ten kanał o którym mówisz potocznie nazywa sie rasowaniem

Zresztą nie o tym tutaj miało być . Gdybym chciał rozpatrzyć projekt pod tym kontem to bym go dał w HP .

ps : Łoki zamykaj topik bo nic więcej z niego sięnie dowiem .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 25 Cze 2006, 09:20   

ja mysle ze jak dobrze pozeźbi to powinno to wszystko zegrac tylko jest duzo roboty,bo monowtrysk GM to rozumie ze wczhodzi wgre 1,4 na mono i chyba 1.6 tez były...,miom zdaniem najwazniejsze bedzie zmierzenie przepustnicy bo jak dojdzie do tego komplet czyli wiązka i inne gratki to powinno to zegrac,tylko na twoim miejscu zorgaznizowałbym sobie caly kolektor ssący od opla razem z monowtryskiem i tymi pierdołami bo kolektor sie przyda pod przerobke tego co masz zeby to usadzic... no ale faktycznie to suche rozwazania sa i jak tego nie wsadzisz i sie nie na wkor...asz to sie nikt nie przekona
pozdro i powodzenia :)
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Cze 2006, 12:49   

hm 3 razy szybciej wsadzisz głowice i cały wtrysk EFI i masz moc bankowa . Monowtrysk to tandeta dlatego sie z tego wycofali .
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 25 Cze 2006, 19:21   

Zółwik nie poddawaj sie - to co napisałeś ma sens i logikę i sądze ze nawet zadziała


Cytat:
hm 3 razy szybciej wsadzisz głowice i cały wtrysk EFI i masz moc bankowa . Monowtrysk to tandeta dlatego sie z tego wycofali .
_____________
równie dobrze można to powiedzieć o gaźnikach - ja nie sądze ze mono jest tandeta
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] jak moge wlozyc licznik z opla digitala z kadett gsi
elo
spaun21 Elektryka 2 19 Lis 2009, 15:04
Lokmen
Brak nowych postów Wtrysk RsTurbo
Mały Kupię 2 16 Lis 2017, 20:17
Mały
Brak nowych postów wtrysk leje
x6itru Mechanika silnika 3 27 Kwi 2015, 18:59
blood_brother
Brak nowych postów Podkładka wtrysk paliwa
Podkładka wtrysk paliwa
KODO Silniki diesla 6 27 Kwi 2015, 14:12
janek80
Brak nowych postów [MK3] Przepustnica 1.1 wtrysk
-_LeVy_- Kupię 2 29 Sie 2017, 19:37
Gargels82


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.