Zamknięty przez: Lokmen 25 Cze 2006, 19:20 |
Wtrysk od Opla w Fieście |
Autor |
Wiadomość |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 23 Cze 2006, 20:39 Wtrysk od Opla w Fieście
|
|
|
Witam . zastanawiałem siewłaśnie nad takim rozwiązaniem .
Co o tym myślicie aby przeszczepić cały kpl ukł wtryskowy z GM o odpowiedniej pojemności . niech każdy kto sie zna na mechanice lub elektryce wypisze tutaj listę problemów na które mogę napodkać .
Z góry dzięki za info |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 19 Lut 2010, 14:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 23 Cze 2006, 23:04
|
|
|
jeśli same wtryski chesz przełożyć to chyba raczej nie powinno być problemu - ale jesli wtryski z listwą i regulatorem ciśnienia to czeka cie trochę rzeźby......polecałbym wtryski od silników 2,0 16V C20XE lub C20LET ze względu na ich największą wydajność |
_________________
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 23 Cze 2006, 23:12
|
|
|
Łoki ja mówięo przełożeniu MONOwtrysku od opla do Fiesty z gaźnikiem . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Cze 2006, 02:25
|
|
|
Problem numer 1 z kad weźmiesz sygnał z czujnika położenia wału . I to jest w sumie największy problem . Co do monowtrysku to moim skromnym zdaniem patent jest bardzo nie udany i każdny nawet rozlatany gaźnik bedzie lepiej dawał niż monowtrysk . Jak sie bawić to w pełna szpryce wielopunktowa . Ale zgranie map paliwowych to już zadanie dla kogoś kto ma pojęcie . Potrzebna jest hamowania zeby to dobrze zgrać z silnikiem . Pozatym musi byc jeszcze odpowiedni wtrysk do odpowiedniej głowicy . Czyli jak szczep to raczej z fiesty 1.6 EFI . Ale automatycznie pojawia ci sie wiele gadżetów które sie lubia posypać czujnik położenia wału sonda lambda czujnik położenia przepustnicy . Do tego jeszcze kilka przewodów do czujnika cieczy czujnika temperatury zasysanego powietrza . Jak dla mnie granie warta świeczki albo wsadzić dwa gaźniczki webera np z fiata Abarth albo 4 motocyklowe tylko trzeba rzeźbić z dyszami paliwowymi . Albo przełożyć zetec`a na pełnej szprycy z kompem i pompą w baku . Ano właśnie jeszcze dochodzi ci przekonstrułowanie baku tak zeby pompe paliwa w to wsadzić bo powrót już masz . Na twoim miejscu wsadził bym wtrysk ciekłego gazu i zostawił gaźnik , który trzeba odpowiednio przekonstułować tak zeby pojawił sie czujnik położenia przepustnicy i do tego sonde lambda . Tak ze sprawa dość cieżka ale możliwości jest wiele . |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 24 Cze 2006, 18:53
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Problem numer 1 z kad weźmiesz sygnał z czujnika położenia wału . I to jest w sumie największy problem .. |
z aparatu zapłonowego - w bezstykowych aparatach od CVH ( ale tych starego typu czyli di silników na gaźniku ) jest czujnik położenia wału ( a raczej wałka )
diodalodz napisał/a: | Co do monowtrysku to moim skromnym zdaniem patent jest bardzo nie udany i każdny nawet rozlatany gaźnik bedzie lepiej dawał niż monowtrysk . Jak sie bawić to w pełna szpryce wielopunktowa .. |
jakbym chciał wielopunkt to bym go założył z głowicą od EFI
diodalodz napisał/a: | Ale zgranie map paliwowych to już zadanie dla kogoś kto ma pojęcie . Potrzebna jest hamowania zeby to dobrze zgrać z silnikiem . . |
możesz rozwinąć ?
diodalodz napisał/a: | Pozatym musi byc jeszcze odpowiedni wtrysk do odpowiedniej głowicy . |
zamierza przerobićkolektor od gaźnika i dodać do niego flanszę adaptacyjną do wtrysku
diodalodz napisał/a: | automatycznie pojawia ci sie wiele gadżetów które sie lubia posypać czujnik położenia wału sonda lambda czujnik położenia przepustnicy . Do tego jeszcze kilka przewodów do czujnika cieczy czujnika temperatury zasysanego powietrza .. |
Dlatego zamierzam zastosować wtrysk wraz z osprzętem i wiązką oraz kompem od Opla - tam nie ma taklich problemów .
diodalodz napisał/a: | . Ano właśnie jeszcze dochodzi ci przekonstrułowanie baku tak zeby pompe paliwa w to wsadzić bo powrót już masz . |
Załorzę zewnętrzną pompęod monowtrysku
CO ty na to ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Cze 2006, 20:37
|
|
|
Po pierwsze z kad weźmiesz zewnętrzna pompe od monowtrysku .
Po drugie sygnał z aparatu zapłonowego musi być zgrany z sygnałem jaki oczekuje sterownik . To nie jest centralka od gazu ze wystarcza jej impulsy a ich kształt i częstotliwośc nie gra już roli . To moze być własnie coś co cie zamorduje przy tej przekładce . Jeśli GM to od apratu zapłonowego po wtrysk i wszystkie przewody . Ale liczy sie jeszcze odległość wtrysku od zaworu . I musi zostać zachowana proporcja właściwa . Wiecej ci nie powiem bo poprostu nie wiem dokładnie jak to jest . No i na sam koniec mapa paliwowa . Tu bedziesz miał największe problemy . Bo nikt ci gotowej nie da trzeba tworzyć pod konkretny silniki jego ustawienia . Jaka ma być dawka paliwa przy konkretnych obrotach i konkretnym podciśnieniu, temperaturze i stopniu wychylenia przepustnicy . Wiem że w starych monowtryskach z początku ery tego wynalazku mapa paliwowa była sztywna tzn nie dało jej sie modyfikować bo nie było procesowa tylko całość była rozwiazana na półprzewodnichach ,cewkach kondensatorach i opornikach . Wtedy dozowanie było bardzo nie precyzyjne . Tak ze jeśli wtrysk to moim zdaniem tylko EFi przełożony ze wszystkimi kudłami . |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 24 Cze 2006, 21:17
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Po pierwsze z kad weźmiesz zewnętrzna pompe od monowtrysku .. |
z Renault 21
diodalodz napisał/a: | Po drugie sygnał z aparatu zapłonowego musi być zgrany z sygnałem jaki oczekuje sterownik . To nie jest centralka od gazu ze wystarcza jej impulsy a ich kształt i częstotliwośc nie gra już roli . To moze być własnie coś co cie zamorduje przy tej przekładce . . |
Dlatego zastosuję hybrydę czyli aparat zapłonowy od Forda z modułem zapłonowym od Opla .
diodalodz napisał/a: | Jeśli GM to od apratu zapłonowego po wtrysk i wszystkie przewody . . |
Zgadza sie pełna wiązka od opla
diodalodz napisał/a: | Ale liczy sie jeszcze odległość wtrysku od zaworu . I musi zostać zachowana proporcja właściwa . . |
tutyaj sienie zgodzębo w prawie każdym silniku r4 odległośćmono - zawór ma conajmnie dwie wartości ( większe dla skrajnych , mniejsze dla środkowych ) i sąone różne o około 1/3 . Wiem że długośćdolotu wpłynie na charakterystyke pracy ale nie spowoduje jej braku .
diodalodz napisał/a: | No i na sam koniec mapa paliwowa . Tu bedziesz miał największe problemy . Bo nikt ci gotowej nie da trzeba tworzyć pod konkretny silniki jego ustawienia . Jaka ma być dawka paliwa przy konkretnych obrotach i konkretnym podciśnieniu, temperaturze i stopniu wychylenia przepustnicy . |
Dlatego użyję mapy wtrysku od Opla ( tzn założę komp od opla ze wszystkimi czujkami i peryferiami ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Cze 2006, 00:33
|
|
|
ale twój silnik ma inna konstrukcje wiec moze kuleć na mapie opla . To ci cały czas próbuje przetłumaczyć . Rób po swojemu . To ty doszedłeś do wniosku 2 lata temu ze seria jest najlepsza a teraz znowu brniesz w ten sam kanał . |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 25 Cze 2006, 01:34
|
|
|
diodalodz napisał/a: | ale twój silnik ma inna konstrukcje wiec moze kuleć na mapie opla . To ci cały czas próbuje przetłumaczyć . |
Nie będzie kulał
diodalodz napisał/a: | To ty doszedłeś do wniosku 2 lata temu ze seria jest najlepsza a teraz znowu brniesz w ten sam kanał . |
troche opatrznie interpretujesz moje słowa a ten kanał o którym mówisz potocznie nazywa sie rasowaniem
Zresztą nie o tym tutaj miało być . Gdybym chciał rozpatrzyć projekt pod tym kontem to bym go dał w HP .
ps : Łoki zamykaj topik bo nic więcej z niego sięnie dowiem . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 25 Cze 2006, 09:20
|
|
|
ja mysle ze jak dobrze pozeźbi to powinno to wszystko zegrac tylko jest duzo roboty,bo monowtrysk GM to rozumie ze wczhodzi wgre 1,4 na mono i chyba 1.6 tez były...,miom zdaniem najwazniejsze bedzie zmierzenie przepustnicy bo jak dojdzie do tego komplet czyli wiązka i inne gratki to powinno to zegrac,tylko na twoim miejscu zorgaznizowałbym sobie caly kolektor ssący od opla razem z monowtryskiem i tymi pierdołami bo kolektor sie przyda pod przerobke tego co masz zeby to usadzic... no ale faktycznie to suche rozwazania sa i jak tego nie wsadzisz i sie nie na wkor...asz to sie nikt nie przekona
pozdro i powodzenia |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Cze 2006, 12:49
|
|
|
hm 3 razy szybciej wsadzisz głowice i cały wtrysk EFI i masz moc bankowa . Monowtrysk to tandeta dlatego sie z tego wycofali . |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 25 Cze 2006, 19:21
|
|
|
Zółwik nie poddawaj sie - to co napisałeś ma sens i logikę i sądze ze nawet zadziała
Cytat: | hm 3 razy szybciej wsadzisz głowice i cały wtrysk EFI i masz moc bankowa . Monowtrysk to tandeta dlatego sie z tego wycofali .
_____________ | równie dobrze można to powiedzieć o gaźnikach - ja nie sądze ze mono jest tandeta |
_________________
|
|
|
|
|
|