MK4 po wyjsciu z zakrętu nie prostuje |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiekkk
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 94 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Mar 2008, 22:29 MK4 po wyjsciu z zakrętu nie prostuje
|
|
|
Mam następujący problem z MK4:
drgała mi kierownica podczas jazdy, okazało się ze łozyska od przednich amortyzatorów (to u góry) są wyjechane, wymieniłem łożyska i przy okazji amortyzatory bo sie do tego kwalifikowały, po tym drgania trochę ustały, jednak nadal samochód po wyjechaniu z zakrętu nie prostuje, gdy podczas jazdy puszcze kierownice to auto ma tendencje do zjeżdżania w lewo Podczas jazdy kierownica musi być trochę skręcona w prawo aby auto jechało prosto, co z tym począć bo już nie wiem co myśleć na ten temat, a nie chcę tracić fortuny na wymianę części które mogą tu nie pomóc... |
|
|
|
 |
lis2006
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 27 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24 Mar 2008, 23:20
|
|
|
Witaj, sprawdź krzyżak kolumny kierowniczej, miałem podobne objawy (tzn. po wyjściu z zakrętu kierownica nie odbijała i się blokowała. krzyżak ok. 70-80zł (zamiennik SWAG; robocizna około 50zł) |
|
|
|
 |
Krzysiekkk
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 39 Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 94 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Mar 2008, 23:26
|
|
|
Ale niema żadnych luzów w układzie lekkie poruszenie kierownicy powoduje lekki ruch koła, wiec luzów niema, co za tym idzie krzyżak wygląda OK, końcówki drążków tez są ok nie ma tam luzów, szkopuł w tym ze kiera jest skrzywiona aby jechać prosto, ktoś mi doradzał zrobienie zbieżności inny znachor mówił coś o przekładni, nie wiem już komu wierzyć, mechanik ze mnie super nie jest, uczę sie dopiero bo to moje pierwsze autko, a nie chce tracić fortuny na zrobienie tego co może nie dać rezultatu pożądanego |
|
|
|
 |
mdcs

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock
|
Wysłany: 25 Mar 2008, 01:53
|
|
|
Zacznij od zrobienia zbieżności... |
_________________ było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd |
|
|
|
 |
SOLONY
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 16 Lut 2007 Posty: 19 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 26 Mar 2008, 08:07
|
|
|
Tak zbieżność a jak nie pomoże to sprawdzić zwrotnice. |
|
|
|
 |
anjko

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Imię: Mariusz
Wiek: 44 Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 26 Mar 2008, 20:37
|
|
|
Sprawdź całą geometrie. Co prawda w fieście regulowana jest tylko zbieżność ale siła, powodująca samoczynne ustawienie się kół do jazdy "na wprost", jest wywołana w jednakowym stopniu działaniem kąta wyprzedzenia, jak i pochylenia osi sworznia zwrotnicy.
Dlatego warto sprawdzić całość bo może się okazać że na auto jest po dzwonie i zostało kiepsko naprawione wtedy wartość tych kątów może być niewłaściwa.
Ale to oczywiście dopiero jak będziesz pewny że w układzie kierowniczym wszystko gra (luzy itp.)
Krzysiekkk napisał/a: | drgała mi kierownica podczas jazdy, okazało się ze łozyska od przednich amortyzatorów (to u góry) |
Co do samego drgania kierownicy to nie wydaje mi sie żeby to były te łożyska bardziej stawiam na jakieś luzy bądź krzywe koło (felga lub opona) |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
były: MK2 1.1C 87r.-> MK3 1.8D 91r.-> MK3 1.4i 90r.-> MK3 1.8 16V 93r. (obecnie by Dawidek)-> MK3 1.8 16V 93r.
obecnie są: MK3 1.3i 91r. (Easy by Sysia) i MK3 1.8 16V 93r.
strach pomyśleć co będzie dalej ??? |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.