[MK3] Tylne prawe koło - hamuje na nożnym a na ręcznym nie |
Autor |
Wiadomość |
opawelq
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 74 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: 9 Sie 2006, 22:16 [MK3] Tylne prawe koło - hamuje na nożnym a na ręcznym nie
|
|
|
czytalem na forum ale nie ma tego co ja szukam. jak zaciagne reczny na hama to lewe kolo blokuje a prawe tylnie sie latwo kreci. linka napewno nie jest zerwana bo by wogole reczny nie dzialal no i jak ruszalem recznym to ta linka od prawego kole wyciaga sie i wraca zpowrotem czyli linka dziala. no a nozny hamulec jak nacisnalem to wtedy hamuje to prawe kolo.
pamietam ze kiedys mi sie tak dzialo ze jak podciagnalem reczny i z gorki jechalo to podciagalem mocno az cos strzelilo i wajche recznego wyzej podciagnalem i lepiej dzialaly hamulce . w sumie to wiele razy mi sie tak dzialo ze nie dalo cie tak wysoko podniesc wajchy recznego i musialem mocno az tak wlasnie strzelalo. co to moze byc |
_________________ hello |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 22 Lut 2010, 19:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 9 Sie 2006, 23:08
|
|
|
rozkrec bebny i obejrzyj. hamulec nozny hamuje na diwe okladziny na 1 strone, wiec 4 okladziny na caly tyl masz. zas hamulec reczy na 1 okladzine na strone hamuje (2 na tyl). rozkrec prawy beben, linke poogladaj itp. nie jest to duzo roboty a napewno Ci pomoze (Zarowno nauka jak i mechanika za darmo)/ |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 10 Sie 2006, 08:49
|
|
|
Odyniec chyba nei do konca tak jest - co prawda dzwignia recnego jest na jednej szczece ale naciska ona rowniez poprzez ta rozporke ktora reguluje szczeki na druga okladzine i jako tako hamuja obie. Jezeli na recznym nie hamuje ci jedno kolo to na pierwszy rzut oka przyczyny moga byc dwie: albo masz z jednej strony zatarta linke recznego przy kole albo zatarla ci sie ta dzwignia przy okladzinie wlasnie. Nie wiem czy linke da sie regulowac, dzwigienke da sie natomiast jak najbardziej rozruszac. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Sie 2006, 09:31
|
|
|
Ja mam to samo.
Ręczny hamuje tylko na prawe koło bo z lewej strony zapieczona jest linka od ręcznego.
nozny hamuje na wszystkie koła więc musi być to wina ręcznego. |
|
|
|
|
bart1982 [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Sie 2006, 09:55 Re: prawe tylnie kolo na noznym hamuje a recznym nie hamuje
|
|
|
opawelq napisał/a: | jak zaciagne reczny na hama to lewe kolo blokuje a prawe tylnie sie latwo kreci. linka napewno nie jest zerwana bo by wogole reczny nie dzialal no i jak ruszalem recznym to ta linka od prawego kole wyciaga sie i wraca zpowrotem czyli linka dziala. no a nozny hamulec jak nacisnalem to wtedy hamuje to prawe kolo.
|
Na 100% winny jest samoregulator przy tym kole na które reczny nie hamuje. Ja mam tak samo, sciagnalem beben, zdjalem szczeki i obejrzalem samoregulator (tzw. polksięzyc) - mial starte ząbki. Naprawa polega na nacięciu nowych lub zamontowaniu nowego.
pozdr |
|
|
|
|
opawelq
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 74 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: 10 Sie 2006, 19:14
|
|
|
dzis probowalem odkrecic ylne kolo ale nie dalem rady. sruba tak dokrecona ze az nawet mocny klucz sie wykrzywial. macie na to jakies rady? |
_________________ hello |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 10 Sie 2006, 19:26
|
|
|
a w która strone kręciłeś? |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
Bit1
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37 Dołączył: 27 Sie 2005 Posty: 506 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 10 Sie 2006, 19:51
|
|
|
Kreć w jedną a jak nie idzie to w drugą.
Ja mam jedno koło z przykręcone śrubą z odwrotnym gwintem a drugie normalną.
Na tej z odwrotnym jest taka mała strzałka która sugeruje kierunek odkręcania. |
_________________
Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012 |
|
|
|
|
dday
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 10 Sie 2006, 21:30
|
|
|
Bit1 napisał/a: | Ja mam jedno koło z przykręcone śrubą z odwrotnym gwintem a drugie normalną. |
każdy tak ma
ale te śruby są naprawde porządnie przykręcone - ostato też chciałem odkręcić i klucz złamałem :-/ co mnie przekonało aby do warsztatu pojechać i niech oni się męczą
(i powiem że też się zdziwili że tak mocno zakręcona była ale poradzili sobie szybko ) |
_________________
|
|
|
|
|
opawelq
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 74 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: 10 Sie 2006, 22:43
|
|
|
ja patrzylem na gwint i widzialem ze w lewo sie odkreca. no i nie szlo. moze mi sie uda pozyczyc od kogos jais moniejszy klucz. dzieki za rady |
_________________ hello |
|
|
|
|
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Sie 2006, 00:25
|
|
|
ja w zimie 45 min się męczyłem ze śrubą.
a potem z piastą. kolo poprostu jak przyspawane
kopniaki z buta nie pomagały to wyciągnąłem 20 kilowy młoteczek i po 5 min wyskoczyło
a klucz weź mocniejszy i moze przedłuż rurką stalową. wtedy ładnie zchodzi. |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 11 Sie 2006, 09:21
|
|
|
Prawe kolo odkreca sie w lewo a lewe w prawo. Co do klucza to tutaj niestety - kupujesz klucz giety na nasadki ale taki za ok 100zl (srednica klucza to chyba z 3cm) i bierzesz 1,5 metrowa przedluzke i idzie jak po masle. Wiem ze to drogo ale policz sobie te polamane klucze i wyjdzie podobnie a najlepiej zrzuc sie np w trojke z kumplami i jest to do przelkniecia. Na ten klucz nie ma bata - musi puscic. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
maciek85ty
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38 Dołączył: 16 Sty 2006 Posty: 57 Skąd: !!!WAWA!!!
|
Wysłany: 11 Sie 2006, 13:51 Re: prawe tylnie kolo na noznym hamuje a recznym nie hamuje
|
|
|
bart1982 napisał/a: | Na 100% winny jest samoregulator przy tym kole na które reczny nie hamuje.
pozdr |
Zgadzam się w 100%. Winny temu jest samoregulator. Miałem Identyczny przypadek. Trzeba po prostu tak jakby ułożyć na nowo samoregulator, ale najpierw poluzować linkę hamulca przy dźwigni, potem poprawianie samoregulacji a na końcu z powrotem dokręcamy linkę przy dźwigni. |
_________________ http://i5.photobucket.com...mini_podpis.jpg |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 11 Sie 2006, 14:29
|
|
|
Kurde wy to normalnie jasnowidze jestescie :D:D Bo powody takiego achowania sa co najmniej trzy tak od razu do wymienia: samoregulator, zapieczona linka przy prawym kole, zapieczona dzwignia przy okladzinie. Ale skoro juz odd razu wiecie to git |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
opawelq
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 74 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: 11 Sie 2006, 14:47
|
|
|
dzis jade popatrzec za kluczami do auta. za 100zl napewno nie kupie ale jakis tanszy i jeszcze palnik kupie do podgrzewania srub bo podobno duzo pomaga przy odkrecaniu srub. no nie wiem co ja mam w tm kole popsute. jak odkrece moze zobacze co jest nie tak moze mi sie uda naprawic i napisze na forum. |
_________________ hello |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 11 Sie 2006, 15:11
|
|
|
kup sobie klucz z firmy kuźnia. około 30 zł a nawet gaz rurki nie używałem. jak wspominałem kiedyś moje 70kg wystarcyło skacząc po tym kluczu |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
opawelq
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 74 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: 11 Sie 2006, 15:58
|
|
|
ja myslalem zeby kupic jakis nasadkowy i nawet z grzechotka ze moglbym nawet inne nasadki tez dawac. i mialbym do roznych srub
oczywiscie chromowo wanadowe bo sa chyba najmocniejsze.
[ Dodano: Pią Sie 11, 2006 15:00 ]
aha jeden kolega mi mowil ze tam powinna byc jakas zawleczka na srubce zeby sie nie odkrecala ale ja tam nawet nie patrzylem czy cos jest ale nic niewidzialem. |
_________________ hello |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 11 Sie 2006, 16:03
|
|
|
Zawleczki sa w samochodach gdzie ta srube dokreca sie lekko rownoczesnie kasujac luz lozysk. W fiescie to nie ma miejsca. Co do klucza to bron boze nie grzeczotka!!! Solidny klucz taki wygiety pod katem 90 stopni. I on jest wlasnie zakonczony tak ze nakladasz na niego nasadki i mozesz sobie dokupywac dowolne nasadki |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
opawelq
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 74 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: 11 Sie 2006, 18:40
|
|
|
heh klucz juz kupilem taki jak mowiles zagiety ale prawie pod katem 90 stopniz wysowana raczka ze wieksza sila jest z topexa ale chromowano vanadowy czyli mocny moze sie uda. i nasadke tez 30mm no i palnik za 19zl moze sie przyda
dzieki za rady ale moze bede jeszcze potrzebowal rad. w sumie to napewno:P |
_________________ hello |
|
|
|
|
bart1982 [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Sie 2006, 22:01
|
|
|
Sprobuj odkrecic cztery sruby od tylu bebna, zejdzie Ci caly beben razem z piasta i lozyskami a dostep do szczek bedzie bardzo dobry |
|
|
|
|
|