| 
		Tuning Skrzyni Biegów | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 raven  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Imię: Michal 
                  Wiek: 41  Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 31 Skąd: Sulechów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Gru 2006,  15:29   Tuning Skrzyni Biegów
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a mianowicie czy ktos spotkal sie z takim czyms aby np majac dwie skrzynie (cztero i biecio-biegowa) sprobowac z dwoch zrobic jedna ?? bo chodzi mi o to ze jedynka i dwojka odpowiada mi ze skrzyni 5 a troke i czworke wziolbym chetnie ze skrzyni 4... tylko czy zebatki na walki beda pasowac itp ewentualnie moze daloby sie przekladac poszczegolne biegi z innych skrzynek np z dizla 
 
 
i druga sprawa czy ktos bawil sie w zaspawywanie mechanizmu roznicowego ?? i tu nastepny problem czy mechanizm ze skrzyni 4-biegowej bedzie pasowal do skrzyni 5_biegowej ?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 doogi [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Gru 2006,  15:53   Re: Tuning Skrzyni Biegów
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | raven napisał/a: | 	 		  | i druga sprawa czy ktos bawil sie w zaspawywanie mechanizmu roznicowego ?? | 	  
 
 
czy tego sie nie robi w kantach zeby miec szpere 100% ?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 raven  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Imię: Michal 
                  Wiek: 41  Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 31 Skąd: Sulechów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Gru 2006,  15:57   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               poniekad tak....
 
zeby 100% zrobic wystarczy zebatki zaspawac i po problemie ale jak czym itp o to sie rozchodzi a takze moze ktos wie jak zrobic np szpere 50%
 
 
ale mam wymagania    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 doogi [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Gru 2006,  16:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               uwierz mi ze szpera 50% w przednionapedowce to nie jest mądry pomysł   
 
nie latwiej kuic skrzynie z erst ?? masz seryjna 15% i i tak jest wystarczająco "mocna" jak dla auta fwd.
 
ale chciałbym zobaczyć jak sie jezdzi ze szpera 50%    czy da sie skrecac w ogole    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wojtass  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 270 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Gru 2006,  17:15   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               O ile szpera 100% w aucie RWD to już szaleństwo które robi z auta tylko funcar nadający sie tylko do driftu i startów na prostej, o codziennej jeździe zapomnij (spróbuj tym zaparkować pod supermarrketem: ) to w aucie fwd jest już pomysłem pomylonym, gdyż będzie mógł on praktycznie jeździć tylko w przód. Przy którejś z kolei próbie skrętu prawdopodobnie ukręcisz półosie a zakręty i tak będą udręką bo kola nie będą sie obracać bez poślizgu z jakąkolwiek prędkością byś nie jechał. 
 
 
Co do pierwszego pomysłu to wpierw musisz sprawdzić na którym wałku skrzyni są koła które Ci pasują - jeśli na sprzęgłowym to raczej nic z tego bo jest on nierozbieralny, jeśli na zbiorczym to jeszcze masz szansę bo tam kola nie sa na stałe połączone z wałkiem, jednak i tak pomysł ten raczej nie wyjdzie bo wałki w obu skrzyniach mogą mieć inne wymiary (nie wiem, nie sprawdzalem).
 
Tak to widzę | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Gru 2006,  18:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dokładnie tak wałek sprzęgłowy to jest jedyny temat zeby zrobić jakiegokolwiek zlepa musisz mieć inny wałek i inny blok kół zębatych (komplet) inaczej beda wyły . przy takim zabiegu powiem ci ile kosztuje sama uszczelka 1 sztuka do skrzyni (duża między dzwony) 60zł uszczelniacz zabieraka 21 zł i komplet łożysk to ok 200 zł do tego dochodzą uszczelniacze półosi i czas kogoś kto to bedzie robić a możesz mi wierzyć że nie jest to takie proste . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 raven  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`89 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Imię: Michal 
                  Wiek: 41  Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 31 Skąd: Sulechów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Gru 2006,  18:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               czyli w takim wypadku wchodzi w rachube tylko zmiana calej skrzyni...
 
 
ale zapytac warto bylo    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 xr2fun  		  
		 
         
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Xr2 
                  Silnik: 1.6/96KM 
                  Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 2 Sty 2007,  19:53   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Poszukaj skrzyni z Escorta turbo tam jest seryjna szpera, albo w GB taką specjalną na prostych zębach ( wyje pięknie! ) Straight Cut. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       | 
   
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.