woskowanie samochodu |
Autor |
Wiadomość |
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 18 Wrz 2006, 20:21 woskowanie samochodu
|
|
|
witam.
zwracam sie z prośbą do ludzików dbających o swoje wozidełka jak nakładacie i woskujecie autka? bo mi nie wychodzi :? a musze zacząć dbać o lakier bo zaczyna wyglądać coraz gorzej a ma dopiero rok |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
deejay
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 82 Skąd: Myślachowice
|
Wysłany: 18 Wrz 2006, 21:19
|
|
|
z Mojej strony polecam Paste Tempo z firmy k2 , lakier pieknie blyszczy i jest dobrze zabiezpieczony. Narazie nie mam fiesty (jeszce;p) wiec poleruje simsona (narazie to taki nie normalny simson );p poprostu pieknie wyglada po tej pascie |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 18 Wrz 2006, 22:05
|
|
|
chodzi mi o zabezpieczenie lakieru a nie ścieranie go pasta tempo wiem jest ok ale chciałbym jakoś zabezpieczyć lakier np. przed zimą |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
dtm [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Wrz 2006, 22:45
|
|
|
Ja kupiłem 5l koncentratu szamponu do myjki ciśnieniowej i troszkę zmienilem proporcję ( mniej wody) i zawsze po myciu wycieram auto do sucha ircho-podobna szmatką i nawet jest ok. Jak nie miałem myjki to myłem wiaderko + wąż a później wosk i polerka aż cały biały matowy nalot zniknie, do plastików z zewnątrz używam kokpit sprejów bo je fanie nabłyszczają , a nawet likwidują (do pierwszego deszczu) lekkie zadrapania lakieru. |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 19 Wrz 2006, 00:42
|
|
|
deejay napisał/a: | z Mojej strony polecam Paste Tempo z firmy k2 , lakier pieknie blyszczy i jest dobrze zabiezpieczony. |
ja tez polecam tempo ..ale jak najżadziej :? pieruńsko ściera lakier zwłaszcza prz nie-metalikach w starych lakierach można bardzo łatwo dopolerowac się do podkładu .
tempo -tylko na rysy i dla mocno zmatowiałych lakierów. Aha ma dodatek wosku ale o wspaniałym zabezpieczeniu niema tu mowy.
dtm napisał/a: | Ja kupiłem 5l koncentratu szamponu do myjki ciśnieniowej i troszkę zmienilem proporcję ( mniej wody) i zawsze po myciu wycieram auto do sucha ircho-podobna szmatką i nawet jest ok. Jak nie miałem myjki to myłem wiaderko + wąż a później wosk i polerka aż cały biały matowy nalot zniknie, do plastików z zewnątrz używam kokpit sprejów bo je fanie nabłyszczają , a nawet likwidują (do pierwszego deszczu) lekkie zadrapania lakieru. |
oj takimi radami to Laskoszowi mało pomożesz
najpierw woskowanie to nie polerka ! Woskowanie nabłyszcza i zabezpiecza lakier nie wpływając na niego mechanicznie . Polerka wiąze sie zawsze z mechanicznym starciem zniszczonej (lub nie) powłoki lakieru. Kokpit spreje w 90 % przypadków są bardzo tłuste..wewnątrz jakoś to ujdzie na zewnątrz to pomyłka ..auto czyste będzie tylko po umyciu potem złapie kurz.
A jak dbac . Przede wszystkim trzeba odzyskac połysk lakieru.
Jeśli jest tragicznie to polerka mechaniczna albo ręczna -wspomnianą tempo.
Jeśli nie jest żle to tempo tylko paskudne rysy zmatowienia a resztę mleczkiem lekko ściernym (prawie wszystkie takie są ) które przy okazji maja dodatek wosku więc na tydzień zabezpieczy auto przed osiadaniem brudu i wilgocia na lakierze.
Polecam mleczka z serrii SHELL-a Car plan ,Turtle wax czy super produkty Armor All .czy dobre Nigrin.
Jak Twój lakier będzie juz wypolerowany połysk utrzymasz woskując auto WOSKIEM !! na zimno produkt w puszce ..podkreślam ze to bardzo zmudna robota ..wygodniejsze są preparaty mleczko podobne z dodatkiem silikonu miałem Amway - Car shine (był dobry)
wosk w sprayu albo psikaczu (jak ten do szyb) ..unikaj myjni z pianą- wysuszają i bardzo gruntownie matowią i odbarwiaja lakier ...to wszystko . |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
dtm [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Wrz 2006, 10:35
|
|
|
LOY napisał/a: | oj takimi radami to Laskoszowi mało pomożesz |
domyślam się, ale jednak się starałem |
|
|
|
|
DERFORM [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Wrz 2006, 13:45 :)
|
|
|
Witam!!!
Ja używam obecnie taką pastę (mleczko) SILICONE GLAZE auto ladnie sie blyszczy i wszystko jest ok |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 19 Wrz 2006, 17:46
|
|
|
LOY napisał/a: | miałem Amway - Car shine (był dobry) |
To był (a raczej jest) szampon, ale też dobry!
DERFORM napisał/a: | Ja używam obecnie taką pastę (mleczko) SILICONE GLAZE | A to jest wspomniane wyżej mleczko Amwaya. Fakt że zaj..te i się lekko poleruje. Z góry mogę to polecić, bo używam tego od jakiś sześciu lat (nie tylko do fiesty)! |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 19 Wrz 2006, 21:48
|
|
|
lakier ma połysk ale chciałbym go jak najdłużej zachować i pozbyć sie delikatnych rysek (mam bardzo miękki lakier) auta nie myje w myjni tylko w domu wiaderko i wąż z wodą, miekka gąbka. pasty tempo staram sie nie używać za często bo jest jak wiadomo ścierna dośc mocno.
Wosk jakiś mam zakupiony w puszcze więc prosze o porady jak nakładać, czym polerować (?), do tej pory nie dbałem za bardzo o lakiery a najwyzsza pora.
Pozdrawiam i dziękuje za rady |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Wrz 2006, 16:14
|
|
|
Ja uzywam plynnego polimeru, lakier wyglada swietnie, naklada sie to 2 do 3 razy w roku i jest gitara.
Polimer powoduje ze lakier nie przyjmuje tak szybko syfu , niepozwala wodzie na pozostanie na lakierze, czyli lakier zachowuje sie jak po polerce. |
|
|
|
|
lasek
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 5 Skąd: stalowa wola
|
Wysłany: 2 Sty 2008, 20:57
|
|
|
hmmm jako ze mam doswiadczenie w tych sprawach(praca na myjni)
zawsze mylismy samochod suszylismy itd czyli te wszystkie duperele:P
pozniej nakladalismy wosk firmy wax max jest go dosc trudno dostac ale jest naprawde dobry jest to takie mleczko wiec nakladamy go szmatką najlepiej bawelniania pozniej docieramy i jest gitara samochod mam brudny jak nic ale tylko jak prysne woda lub dimerem to brud splywa i widac jeszcze wosk na samochodzie a samochod byl ostatnio myty na wakacjach;) |
|
|
|
|
kmb
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 37 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 150 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Sty 2008, 21:17
|
|
|
u mnie na myjce nakladają hydrowosk - ktos ma jakies doswiadczenie? Mysle zeby sobie kupic, bo taki nakladany recznie a pozniej polerowany to mi strasznie dlugo schodzilo. Gruntowne mycie i sprzatanie auta zajmowalo mi okolo 4-5 godzin
[ Dodano: Sro Sty 02, 2008 21:17 ]
samo woskowanie z poltorej |
|
|
|
|
bak [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Kwi 2008, 07:30
|
|
|
Podłacze sie pod temat tylku u mnie jest troche inna sytuacja maluje wlasnie caly samochod polozylem juz jedna warstwe lakieru i niedlugo bede kladl nastepna
Mam w zwiazku z tym pytanie - slyszalem ze po malowaniu mozna przejechac lakier na mokro papierem 3000 zeby pozbyc sie roznych drobnych grudek tylko nie wiem czy sie nie przeslyszalem czy to nie zmatowi za bardzo lakieru ? Poza tym jak i czym najlepiej zabezpieczyc i wypolerowac nowy lakier?
To moj pierwszy raz wiec wybaczcie jak palnalem jakas glupote |
|
|
|
|
rafal__lodz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lip 2007 Posty: 191 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Cze 2008, 13:13
|
|
|
Ekspertem nie jestem więc jak wpadnie LOY albo ktoś kumaty w temacie to pewnie mi się dostanie ale położył bym na Twoim miejscu jeszcze 1-2 warstwy i dopiero przejechał papierkiem na mokro, potem ze 2-3 warstwy kleru. Polerka przy tak dużej powierzchni całego auta to tylko maszyną bo ręcznie byś się zajechał. Do tego gąbka białą - twarda lub pomarańczowa - średnia i jakaś pasta np Farecla G3 bo Tempo jest bardziej gruboziarniste. Na koniec dla uzyskania lepszego połysku gąbka czarna - miękka i jakieś mleczko wykańczające np. Formuła1.
życzę powodzenia w malowaniu |
_________________ Black TDCI
moja MK4 <--- |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 21 Cze 2008, 15:13
|
|
|
rafal__lodz napisał/a: | Ekspertem nie jestem więc jak wpadnie LOY albo ktoś kumaty w temacie to pewnie mi się dostanie ale położył bym na Twoim miejscu jeszcze 1-2 warstwy i dopiero przejechał papierkiem na mokro, potem ze 2-3 warstwy kleru.:) |
łoojessuuuu
nigdy w zyciu ....bazy nie traktujesz papierkiem -bo rysy beda cudownie widioczne pod klarem ..jesli zas pojechałbyc papierkiem po bazie metalicznej to mozesz ..od razu jechac po nowa farbe ...lakiery dwu warstwowe maluje sie zazwyczaj metoda mokrona mokro ..wystarczy zeby baza odparowała rozcienczalnik i kładzie sie klar ...gadanie o warstwach jat bez sensu ..bo mozna jedna gruba połozyc albo 4 cienkie ...ogólnie baza ma zakryc a klaru ma byc tyle zeby było z czego polerowac i zeby kilka lat mycia i szorowannia go nie przetarły ....po utwardzeniu sie klaru ..albo koloru jesli to jednoswarstwowy kolor papierem od 800 usuwamy błedy lakiernicze -typu zlewki ..syfy ..rybie oczka etc etc . dobrze i czysto połozony lakier nie wymaga polerowania..ale w realu mało komu sie to udaje wiec mozna lakier "wyrównac" papierem o gradacji 1500 -2000 . trac scinamy wierzchołki nierównosci lakieru ..po takim traktowaniu lakier jest miejscami zupełnie matowy ..połysk odzyskuje po dobrym polerowaniu (politura) ..fachowo zaczyna sie od grubej pascie konczac na drobnej politurze ..proces wykonuje sie tylko mechanicznie fachowa polerka o regulowanych obrotach . wykonczenie to mleczko woskujace któro zgubi smugi po polerowaniu ...i tyle w temacie |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
k.gregor@op.pl
Gość
|
Wysłany: 29 Lis 2008, 08:37 woskowanie
|
|
|
Na myjni samochodowej w mojej miejscowości poprosiłem o nawoskowanie auta. Popsikali więc karoserię w paru miejscach (chyba jakimś woskiem w sprayu), rozprowadzili to szmatką po całym samochodzie i następnie go umyli. Samo woskowanie kosztowało 35 zł. Zastanawiam się, czy z tym woskowaniem nie zostałem zrobiony w "konia" ??? |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
|
|
|
|
sulos
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26 Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 547 Skąd: Statek miłości
|
Wysłany: 29 Lis 2008, 10:11
|
|
|
Miły, a czy cokolwiek co sprzedawali w mango było warte chociażby funt kłaków? |
_________________ http://www.sulkov.pl
sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych
Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe
W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :> |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 29 Lis 2008, 10:44
|
|
|
nie wiem i dlatego się pytam... |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
tadzias
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 29 Lis 2008, 12:27
|
|
|
AMWAY - SILICONE GLAZE jest the best |
|
|
|
|
|