[MK3] Sprawdzenie czujnika zasysanego powietrza |
Autor |
Wiadomość |
opawelq
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 74 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: 28 Sie 2006, 12:31 [MK3] Sprawdzenie czujnika zasysanego powietrza
|
|
|
1. jak sprawdzic ten czujnik czy jest dobry? np miernikiem.
2. czy ten czujnik steruje tym ile benzyny wtryskuje sie do cylindrow? jak zimno to wiecej a jak cieplo to mniej ? |
_________________ hello |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Mar 2010, 14:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ciaastus [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Sie 2006, 16:38
|
|
|
Możesz go sprawdzić omomierzem. Wyczytałem kiedyś na forum (tym albo fordclubpolska), że ten czujnik powinien mieć rezystancję podbną do czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Rezystancje czujnika cieczy są gdzieś na forum, poszukaj. Ale dla mnie to jest coś nie tak, bo czujnik cieczy po pół godzinie bedzie miał temperaturę np. 70 st., a powietrze na czujniku temp. powietrza np. 25 st.??? No i co - ma mieć taką samą rezystancję.???? To ktoś coś pomieszał.
A w ogóle też wyczytałem, że ten czujnik ma bardzo mały wpływ, bo dopiero chyba powyżej temp. około 40 st. zmienia kąt wyprzedzenia zapłonu (ale bardzo nieznacznie).
To tylko informacje które wyczytałem na forum, także nie jestem pewien co do ich treści. |
|
|
|
 |
opawelq
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 74 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: 28 Sie 2006, 20:22
|
|
|
czyli ten czujnik nie steruje iloscia benzyny tylko wyprzedzeniem zaplonu ? |
_________________ hello |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Sie 2006, 23:41
|
|
|
czujnik temperatury cieczy ma mieć pomiędzy przy 20 stopniach 35-40 Kohm .
czujnik temperatury powietrza 35-40 kohm przy 20 st , 15-17Kohm przy 40 , 7,1-8 Kohm przy 60 stopniach 3-4,5 przy 80 stopniach .
Oba czujniki temeratury cieczy i powietrza maja te same charakterystyki i te same opory przy danych temp .
Czujnik temperatury i cieczy i powietrza ma wpływ na dawke paliwa . |
|
|
|
 |
opawelq
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 74 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: 29 Sie 2006, 06:39
|
|
|
1. napewno na dawke paliwa ? bo kolega wyzej pisze inaczej.
2. w aucie nie ma zadnego urzadzenia co steruje przeplywem powietrza? tylko czyjniki np sonda i jak piszesz od temp cieczy i powietrza steruja dawka paliwa ze daj mniej albo wiecej ? w stosunku do ilosci powietrza ? tak zeby na sondzie bylo 0.5volt |
_________________ hello |
|
|
|
 |
ciaastus [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Sie 2006, 07:08
|
|
|
Czujnik temp. cieczy na 100% steruje dawką paliwa. Ale czujnik temp. powietrza to tak jak wcześniej pisałem "wyczytałem kilka postów na różnych forach", ma wpływ przy temp. powyżej 40 st. i zmienia zapłon. Ale czy nie podaje sygnałów do kompa, żeby zmienił skład mieszanki to głowy nie dam. Wpływ tego czujnika jest RZEKOMO bardzo mały, ale gdy go odłączyłem to silnik zaczął wariować i zgasł. Sprawdź sobie (jak pisze Dioda) omomierzem przy temp. około 20 st. i zobaczysz. Nie sprawdzisz tak całej charakterystyki, ale czy w ogóle coś działa.
A coś Ci się dzieje z autem, że go ruszasz???
[ Dodano: Wto Sie 29, 2006 06:11 ]
A tak w ogóle to ty pytasz o czujnik temperatury powietrza, czy o przepływomierz powietrza??? Bo coś mi sie wydaje, że się wszyscy zakręciliśmy troszkę? |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 29 Sie 2006, 08:22
|
|
|
ciaastus napisał/a: | A tak w ogóle to ty pytasz o czujnik temperatury powietrza, czy o przepływomierz powietrza??? Bo coś mi sie wydaje, że się wszyscy zakręciliśmy troszkę? | On nie ma przepływomierza bo ma silnik 1,1 ! A czjnik temp. powietrza na bank wpływa na dawkę paliwa, bo jest wpięty do kompa w podobny obwód co czujnik temp. silnika. Patrząc na schemat, jest to nawet narysowane nie w układzie zapłonowym, tylko w układzie wtryskowym.
A swoja drogą dziwi mnie ten temat i temat o diagnostyce w dziale mechanika - przecież to typowe sprawy elektryczne! |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Sie 2006, 12:37
|
|
|
Hm tak wyszło . Przepływomierze pojawiały sie w mocnych wersjach mk3 i prawie wszytkich mk4 . Natomiast co do czujników to można sie zapytać po sa dwa , ano po to ze jeśli silnik jest rozgrzany to znaczy ze można mu zmniejszyć dawke paliwa i bedzie chodzić , bo paliwo w cieple lepiej paruje i miesza sie z powietrzem . A oba czujniki sa wsadzone po to zeby sterownik wiedział jak podać paliwo bo jeśli jest chłodniejsze powietrze a ciepły silnik można jeszcze troche zjechać z mieszanki i silnik bedzie pracował poprawnie . |
|
|
|
 |
opawelq
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 74 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: 29 Sie 2006, 12:53
|
|
|
dlatego dalem ten temat tutaj bo nie pytalem tylko o mierzenie tego czujnika ale tez o to jak dziala, jaki ma wplyw na silnik. a to i tak jest ze jedno z drugim jest powiazane i chyba nie da sie podzielic.
ciaastus napisał/a: | Wpływ tego czujnika jest RZEKOMO bardzo mały, ale gdy go odłączyłem to silnik zaczął wariować i zgasł. | a w jaki sposob wariowal ? bo jesli zmienil sie zaplon to mozliwe ze swirowal silnik. ale jackrzec napisał/a: | czjnik temp. powietrza na bank wpływa na dawkę paliwa, bo jest wpięty do kompa w podobny obwód co czujnik temp. silnika. Patrząc na schemat, jest to nawet narysowane nie w układzie zapłonowym, tylko w układzie wtryskowym. | raczej to bedzie najbardziej prawdopodobne.
ciaastus napisał/a: | A coś Ci się dzieje z autem, że go ruszasz??? | hm jak narazie to jezdze z odpietym ccp i krokowcem i sonda. bo cpp i sonde mam posputa chociaz nie jestem pewny co do sondy a krokowiec mam raczej dobry ale jak podepne krorkowca a cpp jest popsuty to wlaczaja sie wysokie obroty czasem niskie a czasem bardzo wysokie i nie da sie tak jezdzic. a o czujnik zasysanego powietrza sie pytam dodatkowo zeby wiedziec a ogolnie to taki jestem ze wszystko mnie korci zeby rozkrecic i wiedziec jak dziala, jak wyglada. i jak mi ktos odpisze zebym lepiej se dal spokoj to nie ma sensu bo tak mam od dziecinstwa. jak mi ktos pomaga to fajnie bo wtedy raczej nic nie popsuje ale jesli nie ma kto pomoc to i tak sie za to zabiore nawet jesli bede wiedzial ze moge cos popsuc. na poczatku jak mialem pierwszego malucha 126p to zabieralem sie za zawory i tak zem ustawil ze maluch mi jechal najwiecej 5km/h sie wystraszylem ze popsulem i w koncu kolega musial przyjechac. a potem jak sie nauczulem to maluch wycisnal 120km/h prawie tyle co fiesta bo fiesta 135km/h najwiecej :( i dziwi mnie to bardzo
nie moge zrozumiec jeszcze jednego. podobno sonda steruje najbardziej iloscia paliwa ze 0.5volt to podobno jest mieszanka idealna. wiec jesli jest 0.1 to sonda powinna wlac tyle paliwa zeby wyszlo 0.5 i po co czujnik zasysanego powietrza bedzie zmienial dawke paliwa jesli sonda ma znow zmieniac na 0.5volta ?
[ Dodano: Wto Sie 29, 2006 12:07 ]
diodalodz napisał/a: | Natomiast co do czujników to można sie zapytać po sa dwa , ano po to ze jeśli silnik jest rozgrzany to znaczy ze można mu zmniejszyć dawke paliwa i bedzie chodzić , bo paliwo w cieple lepiej paruje i miesza sie z powietrzem . A oba czujniki sa wsadzone po to zeby sterownik wiedział jak podać paliwo bo jeśli jest chłodniejsze powietrze a ciepły silnik można jeszcze troche zjechać z mieszanki i silnik bedzie pracował poprawnie . | w tym przypadku moge zrozumiec ze dziala to tak ze sonda se ustawia na 0.5volta a ten czujnik np jak jest cieplo to zmieni na ubozsza dawke bo to co wleci do cylindra to wszystko sie spali ze niebedzie nadmiaru powietrza ani benzyny i dalej bedzie 0.5v i mniej spalal benzyny. tylko dlaczego ja mam na sondzie czesto 0.03v i sonda se nie ustawi na 0.5v (moze mam czujnik zasysanego powietrza popsuty nie wiem sprawdze) chociaz w momencie nacisniecia na gaz i puszczeni to na moment dochodzi do 0.49v czyli sonda cos reaguje |
_________________ hello |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Sie 2006, 13:17
|
|
|
stary silnik nie pracuje cały czas na na tych samych obrotach . A jak wiadomo wszystko ma jakaś bezwładność . tak samo sonda lambda ma bezwładność . I poznasz po tym ze po przygazówkach ma sie zmieniać napięcie na sondzie bo czasami dostanie wiecej czasami mniej . Ważnym elementem jest MAP sensor o wiele ważniejszy od sondy i czujnikow temp .
Map i czujnik prędkości wału to dwa najważniejsze czujniki w tym silniku . Po tym komputer wie czy chcesz przyspieszać czy hamujesz silnikiem czy jedziesz pod górke na za wysokim biegu . |
|
|
|
 |
Darekmk3

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 41 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 29 Sie 2006, 13:27
|
|
|
opawelq napisał/a: | hm jak narazie to jezdze z odpietym ccp i krokowcem i sonda. bo cpp i sonde mam posputa chociaz nie jestem pewny co do sondy a krokowiec mam raczej dobry ale jak podepne krorkowca a cpp jest popsuty to wlaczaja sie wysokie obroty czasem niskie a czasem bardzo wysokie i nie da sie tak jezdzic. |
hmm to dziwne bo mi sie uwalił kabel z cpp przy samym plastiku i objaw byl taki ze nie mam wolnych obrotow na zimnym silniku a cieplym ledwo co wejdzie na wolne obroty,po wypięciu go z auta to samo obroty nie szaleją ani nic takiego ,a jak masz ten sam krokowiec po twoich modach to chyba raczej nie jest sprawny przehdzmy do calosci ,zaopatrz sie w sprawne cpp i sprawnego krokowca i dobrą lambde - bo z tego co piszesz to wszytskie te 3 rzeczy masz uszkodzone wiec pytam jak ma to poprowanie chodzic...
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
 |
opawelq
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 74 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: 29 Sie 2006, 13:48
|
|
|
niestety nie mam nikogo znajomego co by mial fieste i zeby na chwile przelozyc. pablo_ziom jak by mial jeszcze fieste to moze bys sie dogadal ale juz nie ma. a kasy na czesci nie mam wiec tak jezdze. jedynie to soonde zamowilem za 30zl. jest szansa ze bedzie sprawna. bo gosc pisal ze sprawna.
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=18039 to zdjecie nr8 z numerem 2 to map sensor a co to wogole jest i jak dziala? |
_________________ hello |
|
|
|
 |
ciaastus [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Sie 2006, 16:00
|
|
|
Ja gdybym krokowca odpiął to natychmiast zgaśnie! Na gazie jak i na benzynie. Więc skoro jeździsz bez, to coś z nim nie tak. |
|
|
|
 |
opawelq
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Fun
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 11 Lut 2006 Posty: 74 Skąd: Libiąż
|
Wysłany: 29 Sie 2006, 16:15
|
|
|
ja tez tak mialem ze jak odpialem krokowca to ledwo szedl i gasl. wiec podkrecilem srubke od wolnych obrotow i silnik idzie rowno i dobrze ale jak startuje to musze pomalu bo jak szybko to tak jak by przestalo na moment podawac paliwo i zwalnia i rusza i zwalnia i rusza tak dziwnie . i tez jak jade na np 4 biego to nie moge wchodzidz na wysokie obroty bo tez tak jakby przestalo podawac paliwo. wiec jezdze lekko i wtedy jedzie dobrze |
_________________ hello |
|
|
|
 |
|