Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Dogrzewanie silnika 1.1
Autor Wiadomość
Bonus 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 6 Wrz 2006, 22:07   [MK3] Dogrzewanie silnika 1.1

Zrobiło się trochę zimniej na dworze (15-17°C) i przy moim spokojnym stylu jazdy (1800-2100obr) oraz stanie zużycia gładzi cylindrów, silnik zaczął się gorzej grzać – potrafi przez 15 minut nie wejść na skale NORM wentylator chłodnicy już od bardzo dawna (nawet w upały) się nie włącza w korku (w upały trzeba było dobrze gazowac silnik żeby zechciał się włączyć na postoju).
Termostat jest nowy, czujnik i wentylator sprawny - nie dogrzanie jest spowodowane wyłącznie stylem jazdy oraz stanem zużycia silnika.

Myślę nad tym żeby zasłonić cześć chłodnicy, ktoś już tego próbował na przykład zimą. Chciałbym się dowiedzieć ile trzeba by zasłonić żeby nie przedobrzyć, jakim materiałem, żebym nie musiał działać na zasadzie prób i błędów.
_________________
nr gadu 5593077
Ostatnio zmieniony przez trzeci 6 Mar 2010, 12:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Wrz 2006, 23:08   

O tej porze roku zasłaniać chłodnicę, nie wiem czy to dobry pomysł. Zimą sam zasłaniam i nie wiem czy to wiele daje.

A wskażnik temperatury dobrze ci pokazuje, może on sciemnia a z temperaturką wszystko ok.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
Przepol 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 41
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 170
Skąd: Anglia-Exeter
Wysłany: 6 Wrz 2006, 23:23   

Witam, nie wydaje mi sie ze dogrzewanie jest w duzym stopniu uzaleznione od twojej jazdy bo przy postoju przeciez szybciej sie nagrzewa niz przy jezdzie, bo podczas jazdy powietrze chlodzi silnik.
A sprawdzales oba czujniki przy termostacie??
Jeden od gory taki wiekszy niebieski (chyba on) odpowiada za załaczanie wentylatora
A drugi jest pod tym wiekszym i np. umnie by sprawny ale nie dokonca, mial tam jakas opornosc ale by walniety, wymienilem na nowy jest wszystko ok

Aha tak jak kolega wyzej sprawdz wskazowki (jak mialem sytuacje ze tarcza sie odgiela i wskazowka dociskala to tarczy i tez pokazywal bledne temperatury :)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Wrz 2006, 23:32   

Stan silnika :) jeśli sie nie grzeje to znaczy ze jeszcze jest dobry . Jak ci sie pierścienie w rowkach wyrobia to bedziesz prosił zeby sie nie grzał :)
 
 
 
Bonus 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 6 Wrz 2006, 23:33   

różnica temperatury jest wyczuwalna jak się otworzy maske po jeździe - niedawno miałem problem z potencjometrem przepustnicy więc go odłączyłem silnik zaczoł sam kręcić do 3000obr (jak to bywa bez potencjiometra) przy okazji był upał na dworze, gdy po przejażczce stanołem pod domem to wentylator i tak włączył się dopiero po dwóch minutach pracy na biegu jałowym róznica w cium cium jakim promieniował silnik po otworzeniu maski była zauważalna z tą która jest teraz, również dawało się wyczuć róznice jak były upały i jeździło się normalnie (potencjometr był już sprawny)
_________________
nr gadu 5593077
 
 
machinesjb 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 50
Wysłany: 7 Wrz 2006, 09:23   

Chcialem zauwazyc ze za dogrzewanie silnika odpowiada przeciez termostat. Jezeli silnik jest zimny odcicina przeply wody do chlodnicy, gdy jest gorąco otwiera sie i woda sie schładza. On ma za zadanie wlasnie utrzymywac temperature w grancach od 80 - 100 st C w zaleznosci od modelu. Zasłanianie chlodniy nic nieda.
Chcialem podkreslic jeszcze ze optymalna temperatura pracy silnika to okolo 90 st, ale moze byc tez spokonie 80 st. Ponizej tej temperatury termostat sie zamknie i silnik sie dogrzeje znowu.
Sprawdz czujnik temperatury znajdujący sie pod termostatem. Ja wlasnie mialem zanizone wskazania - mialem caly czas zimny silnik, wymienilem i git
_________________
Mała czarna 8)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Wrz 2006, 10:34   

zasłanianie chłodnicy daje efekt ale nie jest to rozwiązanie tylko patent zeby pojeździć 2 dni :) Co do termostatu to racj . Najprościej odpal zimny silnik , niech pochodzi 2-5 minut i zobacz czy sie zrobi górny wąż chłodnicy ciepły . jeśli sie zrobi znaczy ze ci termostat puszcza i dlatego nie moge sie dogrzać . Ale 1,1 duzo ciepła oddaje przez blok miske i głowice . Powiem wam ze jak sie ma 50% stanu płynu chłodniczego da sie normalnie jeździć .
 
 
 
oxter 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 50
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 31
Skąd: ***Katowice***
Wysłany: 7 Wrz 2006, 10:51   

No dobra a przy założmy dobrych zegarach i czujnik to wskazówka w normalnym układzie powinan się gdzie znajdowac na skali z napisem "norm"? Bo u mnie to ledwo na nie wchodzi i coś mi się wydaje że czujnik kłamie albo termostat jest ciągle otwarty.
Da się jakoś zrobić zwarcie na czujniku żeby wsakazówka pokazała max to się dowiem czy on działa bo w innych autokach co miałem to sie tak dało a jak to jest tu?

pozdro
_________________
Fiesta 93 1.1 CL Granat
 
 
 
Bonus 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 7 Wrz 2006, 11:06   

diodalodz napisał/a:
Jak ci sie pierścienie w rowkach wyrobia to bedziesz prosił zeby sie nie grzał
pierścienie się wyrobia czy rowki, bo pierścienie mam nowe ale stare tłoki

[ Dodano: Czw Wrz 07, 2006 10:10 ]
diodalodz napisał/a:
Powiem wam ze jak sie ma 50% stanu płynu chłodniczego da sie normalnie jeździć .
50% stanu ogólnie czy na skali w zbiorniczku, bo ja jeżdże ciągle na minimalnym stanie na zbiorniczku
_________________
nr gadu 5593077
 
 
machinesjb 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 50
Wysłany: 7 Wrz 2006, 11:18   

da sie zrobic zwarcie: musisz zdjac przewod z czujnika i dotknąc do masy, wtedy wskazowka ci pujdzie do max ale to ci nic nieda. Jak piszesz ze ledwo dotyka pola norm to masz na bank czujnik walniety bo mialem identyko. Zresztą jest ze 100 postow o tym ciulniku. Kup nowy ok 20 zl i wtedy bedziesz mial pewnosc.
_________________
Mała czarna 8)
 
 
oxter 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 50
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 31
Skąd: ***Katowice***
Wysłany: 7 Wrz 2006, 11:28   

albo otwarty termostat! Bo to juz w astrze przerabiałem tylkoze tam trzeba było rozrząd ściągać tu jeszcze nie przyjrzałem się gdziż go wsadzili.Mam nadzieję że tu jest prościej :) Ach płynu mam max w zbiorniku -do kreseczki max
_________________
Fiesta 93 1.1 CL Granat
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 7 Wrz 2006, 12:33   

U mnie jak jade w trasie to wskazowka zatrzymuje sie w tym miejscu



Przy jezdzie tylko po miescie utrzymuje sie miedzy M a R.

A na jakichs wiekszych i dłuzszych podjazdach potrafi przeskoczyc minimalnie za R. Nigdy nie udało jej sie wejsc wyzej, nigdy tez nie wlaczyl sie wentylator chłodnicy.

Mam sie zaczac czyms martwic? ;-)
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
machinesjb 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 50
Wysłany: 7 Wrz 2006, 13:27   

W silniku 1,1 niema co sie grzać :) jezeli ci wskazowka dochodzi do R to jest wporządku. W silnikach 1,3 mogą dojsc do O bo uklad chlodzenia jest taki sam. Ale to tylko moje "chyba". A wogole jakie masz spalanie?? Jezeli w miare normalne to sie nie przejmuj bo gdyby byl nie dogrzany to by sie ssanie włączalo.
_________________
Mała czarna 8)
 
 
oxter 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 50
Dołączył: 15 Lip 2006
Posty: 31
Skąd: ***Katowice***
Wysłany: 7 Wrz 2006, 13:54   

he he u mnie nie sa rady bo manualne mam :)
_________________
Fiesta 93 1.1 CL Granat
 
 
 
Bonus 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 7 Wrz 2006, 14:03   

madek napisał/a:
U mnie jak jade w trasie to wskazowka zatrzymuje sie w tym miejscu
u mnie zatrzymuje się w tym samym miejscu, tylko jest ten problem z nagrzewaniem, ostatnio pochłodniało i trwa to z 15 minut oraz bardzo szybko samochód mi stygnie (5 minut i jest nagórze pola minimum)

madek, widze że masz licznik przebiegu sześcio cyfrowy. czy może ta ostatnia liczba to są setki metrów?
_________________
nr gadu 5593077
 
 
yara 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 45
Dołączył: 15 Lis 2004
Posty: 40
Skąd: kraków
Wysłany: 7 Wrz 2006, 14:51   

Bonus u mnie było to samo. Wymieniłem termostat (25 zł) i czujnik pod nim (12 zł). Pół godziny roboty nawet dla laika. Trzeba spuścić tylko płyn.
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 7 Wrz 2006, 15:39   

machinesjb napisał/a:
A wogole jakie masz spalanie?? Jezeli w miare normalne to sie nie przejmuj bo gdyby byl nie dogrzany to by sie ssanie włączalo.

Spalanie jest w normie. Przy jezdzie 60% trasa i 40% miasto wyszło 6,2 l.

Cytat:
u mnie zatrzymuje się w tym samym miejscu, tylko jest ten problem z nagrzewaniem, ostatnio pochłodniało i trwa to z 15 minut oraz bardzo szybko samochód mi stygnie (5 minut i jest nagórze pola minimum)

U mnie nagrzewa sie dosyc szybko. Mniej wiecej po 5 minutach wchodzi juz na pole NORM.

Bonus napisał/a:
madek, widze że masz licznik przebiegu sześcio cyfrowy. czy może ta ostatnia liczba to są setki metrów?

Tak to dziesiętne kilometra, czyli cyfra 2 oznacza 200m.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Bonus 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 7 Wrz 2006, 16:28   

po tym co tu czytam wnioskuje że czujnik mam chyba sprawny bo dochodzi do literki R
usterka czujnika racze nie może się objawiać tym że ma spowolnienie w reakcji bo pewnie działa na zasadzie opornika, chyba że sam licznik jest uszkodzony
sprawdze jeszcze ten termostat, choć cholerstwo jest oryginalne i niema nawet roku
_________________
nr gadu 5593077
 
 
machinesjb 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 50
Wysłany: 7 Wrz 2006, 16:37   

Jak ci dochodzi do R to jest dobrze, mi tez dochodzi do R po wymianie czujnika. Fiesty 1,1 tak mają, nie zagrzejesz nimi wody. Tak na marginesie mysle ze masz fieste w swietnym stanie bo niemasz innych problemow wymyslając takie, jak chcesz to sie zamienie :-)
_________________
Mała czarna 8)
 
 
Bonus 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 7 Wrz 2006, 18:03   

machinesjb napisał/a:
Tak na marginesie mysle ze masz fieste w swietnym stanie bo niemasz innych problemow wymyslając takie, jak chcesz to sie zamienie

po prostu z jednymi problemami dałem sobie spokój bo mnie nie stać na ich rozwiązywanie: zawias drzwi, łożyska kół, rozregulowujące się luzy zaworowe (pewnie padnięty wałek), uszczelki półosiek, a z drugimi nauczyłem się żyć: zamki, szarpanie silnika sporadycznie, synchronizatory, hamulce z tyłu, falujące obroty, poobijana karoseria, zalążki rdzy, coraz większy przymuł (przy okazji wykrycia pękniętego pierścionka nie było mnie stać na szlifowanie i większe tłoki więc wymieniłem tylko pierścionki)
_________________
nr gadu 5593077
Ostatnio zmieniony przez Bonus 9 Wrz 2006, 12:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.