Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] 1.25 16V ZETEC - duże spalanie
Autor Wiadomość
stefan86 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 34
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 30 Paź 2006, 23:52   [MK4] 1.25 16V ZETEC - duże spalanie

Witam,

Na wstępie przepraszam iż pisze topic bez sprawdzenia w wyszukiwarce czy już taki temat nie był poruszany ale nie ma czasu szukać bowiem strzelił mi router i nie mam stałego internetu i czekam na reklamację i teraz "jadę" na modemie a zapewne wiecie iż nawet w tych czasach jest to drogi internet tak, więc mam nadzieję iż wybaczycie mi, że nie skorzystałem z wyszukiwarki tylko od razu zakładam topic oraz wybaczycie mi literówki - naprawdę się śpieszę.

A więc do rzeczy:

Mam fieste MK IV z '97 z silnikiem 1,25 16V zetec która od kiedy ją mam jest bardzo paliwożerna - potrafi na mieście (gdzie się czesto zapala i gasi) wciągnąc nawet 12L/100 :he: a na trasie 7. Według nie są to zdecydowanieza za duże wartości (poprzeednio w tych samych okolicznościach jeździłem Oplem Vetra 1.8 i i jak na tak duży silnik i jak an tak dużą bie miałem o wiele mniejsze spalanie). Kto ma takiego zeteca to bardzo proszę o podanie swoich wyników spalania.

Kiedyś na jakims forum (może i na tym) czytałem iż w tym silniku jest pare jakiś części które trzeba przeczyścić i spalanie spada diamentralnie :-) I tu pytanko - dobrze coś sobie przypominam? Jak tak to o jakich częsciach mowa?

A jak te cześci się wyjmie w celu ich przemycia to jak się je potem spowrotem włoży to trzeba przeprowadzać jakąś adapatecję tej części? Pytam się bowiem sąsiad ma Skodę Octavię i jak mu zasyfiła się przepustnica i mechanicy mu ją wyjęli i przeczyścili to po włożeniu jej spowrotem nadal silnik zachowywał sie jakby przepustnica była dalej zabrudzona a to z tego powodu iż trzeba było przeprowadzić adapatcję tej części - podłoczyć komputer pod samochód i odpowiednim programem przetestować przepustnice i dobierać odpowiednie ustawienia) Pytam się bo oba samochody z tego smamego roku (1997) tak więc zapewne technologia ta sama. Ale tak na marginesie to nigdzie nie znalazłem żadnego wejścia a kabel - w octavi jest to pod kierownicą
_________________
www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz!
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Mar 2010, 12:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 31 Paź 2006, 10:41   

Spalanie przeważnie zależy od tego jak jeździsz, ja nie weim ile mój pali po mieście, bo jeżdze więcej poza miastem, jakieś 70% trasa i 30% miasto i wychodzi mi średnio koło 6,5/100 aczkolwiek jescze tego dokładnie nie mierzyłem.

Z samoadaptacją cześci jest przeważnie tak, że trzeba zresetować kompa, czyli odpięcie go od aku. W mk3 jest procedura jak to trzeba póxniej robić, ale w mk4 sie nie słyszałem żeby cokolwiek trzeba było dodatkowego robić, przynajmniej ja nigdy nic nie robiłem kiedy musiałem aku odczepiać i różnicy zadnej nie odczuwałem.

Gniazdo do podłączenia się pod kompa jest na dole z lewej strony obok wyłącznika wstrząsowego po stronie kierowcy.

Wieksze spalanie może jest przyczyną trybu awaryjnego kompa, może jakiś czujnik padł (np. sonda lambda)

Niech się wypowiedzą jeszcze Ci co się bardziej znają ode mnie.

pozdrawiam!
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
maciek85ty 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 57
Skąd: !!!WAWA!!!
Wysłany: 31 Paź 2006, 11:50   

Jeżeli się mocno "depnie" to spala faktycznie sporo. Mi przy w miarę spokojnej jeździe spala w granicach 9.4-9.6L/100km. Ale jak się depnie to czasami można aż usłyszeć wysysanie paliwa :P (żart) ale spala faktycznie dosyć sporo jak na taki mały silnik.
_________________
http://i5.photobucket.com...mini_podpis.jpg
 
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 31 Paź 2006, 12:54   

co wy mowicie ludzie ;)
mi spala normalnie jezdzac dynamicznie do 4500 obr po miescie 7,5 ;)

na torze spala mi 8,5-9 gdzie ciagle jest ogien
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
maciek85ty 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 57
Skąd: !!!WAWA!!!
Wysłany: 31 Paź 2006, 13:02   

Może zmiany, które dokonałeś zmniejszyły Ci spalanie?
_________________
http://i5.photobucket.com...mini_podpis.jpg
 
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 36
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 31 Paź 2006, 13:47   

maciek85ty, jak na taki mały silnik.

bo ma 2 wałki rozrządu tak mi powiedzieli jak bylem z Oplem Tigrą na komputerze... bo sioraa kupila a tam jest tylko 1.4 16V i pali od od 10-14 litrow zalerzy jak sie jedzie ale bbbbb duzooo na 10 litrach zrobilem 80KM jazda do 3 tys 3,5 tys obr

a Fiescinka 1,25 16v zetec ma 2 wałki

Mowie tylko co mi powiedzieli...hehehe
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 31 Paź 2006, 14:30   

ech ale to nie 2L mniej :)
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
stefan86 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 34
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 31 Paź 2006, 18:41   

Minęł a 18 więc ja znowu w necie :P (ach te modemy :/)

Dzięki za wszelkie odpowiedzi.

To jednak nie na Waszym forum było opisane co trzeba wymienić/przeczyścić aby spadło spalanie w takowym zetecu?

A czy ten temat: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19562

nie ma czasem powiązania z tym?
_________________
www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz!
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 31 Paź 2006, 18:43   

u mnie np. swiece spowodowaly chwilowe spalanie na poziomie okolo 9L.
wymiana swiec i przewodow i bylo ok
zlukaj filtry
moze komp cos nie tak chodzi.

pozdrawiam
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 31 Paź 2006, 19:17   

Stefan nie wiem czy te wariacje obrotów aż tyle by podniosły spalanie, wtedy to i mi by palił więcej. Można by sprawdzić kompa czy nie ma jakiś blędów zapamiętanych, ale nie wiadomo czy coś wyjdzie, a z tego co wiem to koszt podłączenia się u nas to 50zł.
Tak jak zefir napisał sprawdz filtry może są pozatykane.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
stefan86 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 34
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 31 Paź 2006, 21:36   

Marcin,

A gdzie u nas podłączają pod kompa?
_________________
www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz!
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 1 Lis 2006, 17:50   

Na Wiejskiej u Libnera i gość z Cybinki ma jeszcze sprzęt, ale z mojego doświadczenia lepiej do niego nie jedź, przynajmniej nie z Fordem ;-)
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 08:55
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.