Akumulator?? Alternetor?? + obrotomierz |
Autor |
Wiadomość |
Bart_Skrzyszow
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Wiek: 40 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 300 Skąd: RRS / RZE / RDE
|
Wysłany: 1 Lis 2006, 08:58 Akumulator?? Alternetor?? + obrotomierz
|
|
|
Witam towarzysze
Może mi ktoś odpowiedzieć na mój problem?
Mianowicie jednego ranka auto zapaliło, później musiałem odpalać od kolegi za pomocą kabli.
Poźniej odpaliłem normalnie ze 2 razy i znów nawet nie drgnął.
Kontrolka ładowania świeciła się cały czas dość mocno.
Przyjechałem do domu, pomierzyłem napięcia - alternator daje mi nawet 18V na wyższych obrotach - chyba coś za dużo, o wiele za dużo :yyy: .
Szczotki w super stanie - pozostaje mi jeszcze do wymiany regulator, dziś niestety nigdzie nie kupie a jutro muszę wracać do domu.
Akumulator po 1 godzinnym ładowniu prostownikiem coś tzryma prąd. Jutro pojade do znajomego sprawdzić gęstość elektrolitu - zobaczymy, może coś z akumulatorem.
I najciekawsze - od zawsze nie działał mi obrotomierz. Okazało się że jak odepnę + od akumulatora, odpalę auto to na wolniutkich obrotach obrotomierz zaczyna działać 8| ale jak dam już troszkę gazu to spda na dół i ani drgnie. Co może się dziać?
Proszę o wysłanie na meila rozdziału książki o elektryce do fiesty MK3 94rok. Mam ją w swoim domu, a teraz stanąłem 150km od domu i czekam aż się swięta skończą
rozdział proszę wysłać na meila - bart_skrzyszow@o2.pl
Poratujcie trochę klubowicza, jak nie to jutro a ASSISTANCE będe musiał skorzystać - Jareczek - przygotuj się :D:D |
_________________
CZĘŚCI KOMPUTEROWE TANIO!!!
RABAT dla FKP
Kontakt gg: 6012945 lub PW.
Tel. 692 063 773, lub 017 745 15 75
Gwarancja, faktury VAT. |
Ostatnio zmieniony przez Bart_Skrzyszow 2 Lis 2006, 11:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 1 Lis 2006, 09:22
|
|
|
mostek do wymiany... przerabiałem na wiosne.. napięcie 18 V nie mozliwe, ale przy braku prostowania to sie bedzie pojawiać
z obrotomierzem sie nie przejmuj... masz coś skopane z masą. w zimie jak mi wszystko pozamarzało to tez wariowało wszystko: obrotomierz, światła, wszelakie wskaźniki..
daleko na tym nie zajedziesz.. mam w domu chyba mostek, ale.. i tak ci to nic nie da.. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
silvercar
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 85 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 1 Lis 2006, 09:26
|
|
|
Jak się odłącza akumulator a autko jest na chodzie to mostek na bank do wymiany. Najstarsza zasada w alternatorach, żeby mógł pracować prawidłowo w obwodzie musi być akumulator w przeciwnym razie diody strzelają... to tak na przyszłość. Autko może troszkę pochodzić bez alternatora ale nie bez akumulatora |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 1 Lis 2006, 09:35
|
|
|
Cytat: | Autko może troszkę pochodzić bez alternatora ale nie bez akumulatora | wolałbym sprawny altek niz akus, bo jakoś odpali bez aku ale do domu nie dojedzie dalej niż 20-40 km bez altka |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
silvercar
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 85 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 1 Lis 2006, 09:44
|
|
|
I altkiem ale bez aku PODŁĄCZONEGO w obwód to zajechałby może ze 2km bo później poleci cały mostek i po zawodach... Dlatego testy z odłączonym akumulatorem nie należą do najprzyjemniejszych dla układu prostowniczego... ale za to w drugą stronę akumulator bez alternatora jakoś działa i nic poza rozładowaniem mu nie grozi |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 1 Lis 2006, 10:04
|
|
|
nie bedziemy to sie kłoćić, bo to nie sensu... mostek to mostek i poza prstowaniem prądu na jednokierunkowy nie ma za wiele do roboty. aku to dla altka obciążenie i jeśli ma mniejsze ociążenie ten biedny altek to i mniejszy prąd przez niego płynie, a w konsekwencji przez mostek. jedynie to może większe tętnienia napięcia odczuc regulator napięcia. i tu raczej może byc ból..
pozdro.. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
Bart_Skrzyszow
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Wiek: 40 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 300 Skąd: RRS / RZE / RDE
|
|
|
|
|
thomasg
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47 Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 79 Skąd: Jastrzębie Z
|
Wysłany: 1 Lis 2006, 10:17 Re: Akumulator?? Alternetor?? + obrotomierz
|
|
|
Bart_Skrzyszow napisał/a: | ......
rozdział proszę wysłać na meila ........... |
poszło |
_________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Fofka sprzedana |
|
|
|
|
Bart_Skrzyszow
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Wiek: 40 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 300 Skąd: RRS / RZE / RDE
|
Wysłany: 1 Lis 2006, 10:17
|
|
|
Aha - ten obrotek Mr. Szynszyl nie działał nawet w lecie - co dziwne dopiero teraz zauważyłem że jest "sprawny"
[ Dodano: Sro Lis 01, 2006 09:21 ]
thomasg i jackrzec
Wielkie dzięki, nigdy nie wątpiłem w siłę klubowiczów
[ Dodano: Czw Lis 02, 2006 10:09 ]
No i tak: wymieniony regulator ze szczotkami, sprawdzona gęstość elektrolitu w akumulatorze - jest nie źle, Sprawdzone i wyczyszczone wszystkie masy. Alternatorj już ładuje do 15V max a nie 18 jak było wczęsniej, natężenie też sprawdzone u elektryka samochodowego i jest OK. Akumulatorek trzyma 12.9V
Kontrolka nadal się jarzy, nie gaśnie przy większych obrotach wręcz przeciwnie - świeci jeszcze mocniej. Obrotomierz jak nie działa tak nie działa, dałem mu już spokój.
Kontrolka - uwaga tu będzie cały problem Gaśnie po włączeniu radia, ogrzewania, wycieraczek, świateł długich i czego tam jeszcze co żre prąd.
Jaka cholera może już być?
Co mogę jeszcze zrobić? |
_________________
CZĘŚCI KOMPUTEROWE TANIO!!!
RABAT dla FKP
Kontakt gg: 6012945 lub PW.
Tel. 692 063 773, lub 017 745 15 75
Gwarancja, faktury VAT. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Lis 2006, 20:56
|
|
|
napisz jaki masz regulator wsadzony teraz . Na tylnej ściance regulatora bedzie oznaczenie . Jeśli napięcie ładowania jest wyższe niż napisane nadal coś jest nie tak . Ja osobiście obstawiam przebicie na winiku . Jak zmieniłeś regulator to sprawdziłeś omomierzem rezystancje wirnika na komutatorach i rezystancje przejścia komutator obudowa ?? Moge ci wytłumaczyć dlaczego tak zachowuje sie kontrolka . Ona jest włączona w to samo miejsce co regulator napięcia . Jak jest przebity wirnik przez reg napięcia płynie znacznie wiekszy prąd niż powinien ale regulator tego nie widzi bo cały czas wydaje mu sie ze jest za słabe ładowanie z tad 18V na istalacji . Jeśli kontrolka przygasa na wysokich obrotach to znaczy ze zmniejszyło sie obciążenie diod wzbudzenia i podniosło napięcie w rezultacie regulator zmniejsza prad wirnika . A to ze gasnie kontrolka po włączeniu odbiorników w środku auta to oszustwo . Poprostu po przez odbiorniki w aucie które sa spięte przez stacyjke zmiejsza sie potencjał przewodu zasilającego stacyjke a co za tym idzie spada napięcie na kontrolce wiec różnica potencjałów altek stacyjka jest mniejsza i lampka gaśnie . |
|
|
|
|
Bart_Skrzyszow
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Wiek: 40 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 300 Skąd: RRS / RZE / RDE
|
Wysłany: 4 Lis 2006, 11:38
|
|
|
Dioda - nie pamiętam jaki mam w tej chwili nowy regulator - altek magneti marelli.
Teraz napięcie i natężenie jest ok - gośc sprawdzał jakimiś urządzonkami.
Jeszcze ten wirnik zobacze. Najlepiej chciałbym od kogoś altka pożyczyć na chwile i sprawdzić na innym, wtedy będę pewny co jest nie tak. Moze Goku mi go użyczy tylko nie mam za bardzo czasu.
Dioda - a dlaczego wtedy nie odpaliłem auta? Teraz pali normalnie. Czy przez ten regulator rozładowało mi akusia? |
_________________
CZĘŚCI KOMPUTEROWE TANIO!!!
RABAT dla FKP
Kontakt gg: 6012945 lub PW.
Tel. 692 063 773, lub 017 745 15 75
Gwarancja, faktury VAT. |
|
|
|
|
lehu8
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 47 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 329 Skąd: Wałbrzych
|
|
|
|
|
Bart_Skrzyszow
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Wiek: 40 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 300 Skąd: RRS / RZE / RDE
|
Wysłany: 4 Lis 2006, 19:40
|
|
|
Szynszyl - pisałeś pisałeś. Teraz pierwsze zadanie - zamienić altka na chwile, a później jak już bede pewny że to on to się wezmę za niego odpowiednio. Narazie nie mam czasu newet żeby się po d... podrapać :-( |
_________________
CZĘŚCI KOMPUTEROWE TANIO!!!
RABAT dla FKP
Kontakt gg: 6012945 lub PW.
Tel. 692 063 773, lub 017 745 15 75
Gwarancja, faktury VAT. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 5 Lis 2006, 17:37
|
|
|
Hehe magneti to syf kiła mi mogiła . Jak by ktoś chciał to mam regulator napięcia nowy i sprawny jeden półksiężyć mostka prostowniczego . Cały mostek da sie rozebrać na części i myśle że przy odrobinie gimnastyki znajdzie sie jakiś zamiennik . Hm diody wzbudzenia no problem w każdej chwili mozesz je zmienic za pare groszy. Głupio jest rozwiazane tylne łożysko altka bo jest rolkowe i nie ma bieżni wewnętrznej . Bieżnia jest oś winika . Wiec jak umiera łożysko morduje wirnik . Jak coś to mam wirnik jeszcze i stojan do tego cudu . Gość który wstawil mi auto wycofał sie z jego naprawy za moimi namowani . Wsadziłem mu boscha i jeździ zadowolony do dzisiaj bo części o połowe tańsze . |
|
|
|
|
Bart_Skrzyszow
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Wiek: 40 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 300 Skąd: RRS / RZE / RDE
|
Wysłany: 5 Lis 2006, 18:44
|
|
|
banghead banghead banghead
Jutro przy chwili czasu rozdzieram cały alternator.
Sku#!@#@ stanął znów dziś. Zrobiłem ze 200km w trasie. Zatrzymywałem się kilka razy, aż tu stanął i pstryk, nie dychnie. Jakiś stary dziadziu mi chciał pomóc odpalić za pomoca kabelków (co się go trzeba było oprosić) ale jego Toyotka Yaris nie odpaliła fiesty, stwierdził że on ma za mały akumulator i pojechał. Później przyjachał pan policjant i wziął mnie na linke bo lało jak cholera i niechciał się bawić kabelkami. Odpaliłem po 2 metrach. Zrobiłem jeszcze ze 30km, zatrzymałem się pod domem, zapaliłem i zgasiłem go kilka razy.
Co za cholera się z nim dzieje banghead
Jutro postrawdzam prądy, będę ciągnął wzytskie kable na chama, może któryś ma dziure banghead |
_________________
CZĘŚCI KOMPUTEROWE TANIO!!!
RABAT dla FKP
Kontakt gg: 6012945 lub PW.
Tel. 692 063 773, lub 017 745 15 75
Gwarancja, faktury VAT. |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 5 Lis 2006, 19:01
|
|
|
pisałem.. nie słuchałeś.. nie pojedzisz na tym... ja sam mam od kolegi z forum kupiony, ale przerdzewiały na ciul... został mi tylko stojan i wirnik -sam potrzebowałem .. reszta do roboty i brak w nim mostka (o nie jestem pewny działania).. myślałem go komus pchnąc za gr.. orginał boscha.. możemy sie dogadac... ale regulator napiecia do kupienia jak myśle |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Lis 2006, 00:54
|
|
|
jeśli beda przebite diody wzbudzenia to da sie go zrobić za 4 zl i kawałek cyny . Jeśli bedzie przebita dioda plusowa albo minusowa to można ja wydłubać i poszukać z czegoś innego np z FSO bo z tego co pamietam podobne sa . co do winika to tylko pomiary . Z mostka do regulatora napiecia z tego co pamietam idzie jeszcze jeden przewód zółty o ile się nie myle sprwdź czy nie jest uszkodzony bo to zasilanie regulatora jest . idzie od diod wzbudzenia . jak na niego podłączysz plus np z prostownika to na po podłączeniu do minusa żarówki i dotknięciu do górnej płyty diod niemoże sie zapalić . |
|
|
|
|
Bart_Skrzyszow
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Wiek: 40 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 300 Skąd: RRS / RZE / RDE
|
Wysłany: 7 Lis 2006, 18:07
|
|
|
witam.
Właśnie dzisiaj zrobiłem alternator. Dobrze mieć ojca elektryka.
Sprawdzony wirnik, sprawdzony stojan, sprawdzone diody raz - wszystko dobrze, sprawdzone diody 2 raz - na jednej przebicie. Wcześniej na wszelki wypadek byłem u znajomego co ma sklep z częściami popytać się ile kosztuje cały półksiężyc - do mojego altka całe 38złotówek.
Wziąlem żeby nie jeździć 2 razy, ale w domu ojciec znalazł co trzeba, odpalone autko i smiga jak trzeba, tylko ten obrotomierz nie chodzi, ale to robota na inny dzień.
Pojechałem oddać półksiężyc to sobie za tą kase wziąłem 2 pióra wycieraczek Valeo, po 17zł sztuka, wiec nie ma złego co by na dobre nie wyszło.
Dzieki wszystkim za rady |
_________________
CZĘŚCI KOMPUTEROWE TANIO!!!
RABAT dla FKP
Kontakt gg: 6012945 lub PW.
Tel. 692 063 773, lub 017 745 15 75
Gwarancja, faktury VAT. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Lis 2006, 19:42
|
|
|
pod obciążeniem je sprawdzaliście ?? |
|
|
|
|
Bart_Skrzyszow
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Wiek: 40 Dołączył: 22 Kwi 2006 Posty: 300 Skąd: RRS / RZE / RDE
|
Wysłany: 7 Lis 2006, 20:00
|
|
|
Najpierw bez, później juz tak. I miernikiem, i żarówką. |
_________________
CZĘŚCI KOMPUTEROWE TANIO!!!
RABAT dla FKP
Kontakt gg: 6012945 lub PW.
Tel. 692 063 773, lub 017 745 15 75
Gwarancja, faktury VAT. |
|
|
|
|
|