Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Swap z 1.3i na 1.6 gaźnik - nie chce odpalić
Autor Wiadomość
Bongo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2005
Posty: 467
Skąd: Lubin
Wysłany: 30 Lis 2006, 20:41   [MK3] Swap z 1.3i na 1.6 gaźnik - nie chce odpalić

Witam.Wiec Swapujemy Fieste A-Tigera z 1.3 Automat na monowtrysku na silink 1.6 z oriona na gaźniku manual.Problem jest w tym że silnik po podlaczeniu cewki zaplonowej i modułu na przerywaczu wedlug schematu haynesa z escorta silnik niechce odpalic :( Co jest powodem ?? Czy złe połączenie czy jakis czujnik czy moduł ?? Z modułu wychodza 3 kable...ziel. braz. czar. do cewki idzie ziel. i czar. z czego czarny z cewki i modulu idzie do plusa brazowy do masy a zielony z modułu do cewki i obrotka. Czemu niechce nam zagadac ?? czy to wina zaplonu ??
_________________
Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI +
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Mar 2010, 15:02, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 30 Lis 2006, 22:20   

jak w gaźniku nie ma paliwa, to wina zapłonu. czy aparat jest w tej samej pozycji co był wcześniej ? (przed swapem?) jeśli nie to przekręćcie nim w prawo tak aby zostało jakieś 0.5- 1 cm regulacji, sprawdźcie czy paliwo jest podawane i czy iskra pojawia sie na świecach.
Pozdro.
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
A-Tiger
[Usunięty]

Wysłany: 30 Lis 2006, 23:16   

paliwo jest podawane i iskra też jest... to cos innego
 
 
Bongo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2005
Posty: 467
Skąd: Lubin
Wysłany: 30 Lis 2006, 23:28   

byc moze przestawilismy kolejnosc zaplonu...ale czy to mozliwe ze by silnik niechcial kaszlnac ?? :/
_________________
Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI +
Profil Facebook
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 30 Lis 2006, 23:29   

kompresja?? zle ustawiony zaplon, za bogata mieszanka i zalewa swiece, obrucony aparat o 180* bo juz takiego szpeca tez mialem....
_________________

 
 
 
Bongo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2005
Posty: 467
Skąd: Lubin
Wysłany: 1 Gru 2006, 10:19   

kompresja...nie bo dawna przyjechal na włąsnych koląch i normalnie chodzil zaplon źle ustawiony...owszem mogłbyc ale najlepsze jest to ze nic tam nie bylo przestawiane bo wyciagnelismy cały zespoł napedowy (silnik z osprzetem i skrzynia) i wsadzilismy go tak do fiesty.Swiece słąbo mokre po dlugim kreceniu..jest problem jeszcze ze gaźnik strzela w góre a jak kaszlnie raz to tez dym z gaźnika idzie
_________________
Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI +
Profil Facebook
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5653
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Gru 2006, 12:21   

to wina zapłonu albo zawory staneły w prowadnicach . Zdejmijcie pokrywe zaworowa ustawcie silnik tak zeby tłok był w górnym położeniu (1) i sprawdzcie czy oba zawory na 1 cylindrze sa pozamykane . Jeśli beda pozamykane to znaczy ze w tym momencie na tym cylindrze ma być zapłon . Wiec musicie tak wcelować aparatem zapłonowym zeby na ten przewód leciała iskra
Dołączam rysunek aparatu i cylindrów . kolejność zapłonu 1-3-4-2 kat 12 stopni przy 900 obrotach . Przerwa na świecach 0,7-1 mm
 
 
 
A-Tiger
[Usunięty]

Wysłany: 1 Gru 2006, 16:16   

przyczyna rozpoznana.. walczylismy dlugo dzis i okazalo sie ze przy wyciaganiu silnika z Orion'a peklo kawalek oslony od paska rozrządu.. nastepnie kawalek plastiku wlecial w pasek, pasek przeskoczyl na kole o pare ząbków.. z tad nie chcial sie odezwac wogole silnik... wyciagnelismy juz resztki plastiku.. ustawilismy pasek na swoje miejsce wg kropek na kołach zebatych.. i i no i pali na 2 gary tylko ale to juz postęp.. teraz kombinujemy ksiazke jak ma byc tak wlasciwie ustawiony ten pasek.. kurr jak jutro mi auto nie odpali normalnie to sie poddaje :D
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 1 Gru 2006, 16:53   

Nie chce cie martwić ale benzyna 1,6 należy jak najbardziej do silników kolizyjnych - prawdopodobnie możesz mieć już skrzwione kilka zaworów...
_________________
 
 
 
A-Tiger
[Usunięty]

Wysłany: 1 Gru 2006, 17:09   

ale to by az rozrusznik szarpało chyba jakby krzywilo zawory chyba.. hm..
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 1 Gru 2006, 22:21   

jak rozrzad przeskoczy to silnik tylko gasnie nie ma zadnego glupiego odglosu ani nic...i chyba lokmen dobrze gada jesli ten silnik ma takie same tloki jak XR2i to macie pozamiatane z zaworami... :?
_________________

 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 1 Gru 2006, 22:39   

zależy o ile przeskoczył 8) nie poddawać sie tam 8)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5653
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Gru 2006, 23:12   

sprawdźcie czy jest kompresja na tych 2 garach to sie dowiecie czy zawory sa całe .
 
 
 
Bongo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2005
Posty: 467
Skąd: Lubin
Wysłany: 2 Gru 2006, 00:00   

tak szczerze nie wiadomo czy pasek przeskoczył...bo nasz pomocnik niezamadra głowa nie patrzył na ten znaczek co trzeba na kole wału...tylko czy jesli wszystkie zawory chodza normalnie to moga byc pokrzywione ?? i czy tłoki moga byc inne niz we wtrysku ?? bo to ogolnie jest gaźnik 90 KM. Bo oczywiscie w madrej ksiazce wielkie G.... pisze :/ :( jutro powtarzamy walke.
_________________
Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI +
Profil Facebook
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5653
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Gru 2006, 16:48   

hm po cholere myślicie co sie stało z tłokami i zaworami . Powiedziałem ustawcie dobrze rozrząd wykołujcie manometr i zmierzcie ciśnienia na cylindrach . Jak na którymś bedzie totalna lipa to odrazu wiadomo ze trzeba zaingerować w silnik .
 
 
 
Bongo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2005
Posty: 467
Skąd: Lubin
Wysłany: 2 Gru 2006, 23:16   

rozrzad dobrze ustawiony i po przytknieciu palca do dziury od swieci na 1 i 4 cylindrze inewypycha palca takze cos jest z zaworami bo niema sprezania ...to tyle...w poinedzialek zrzucamy glowice...zobaczymy co dalej
_________________
Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI +
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.