Przesunięty przez: Mafios 18 Sty 2015, 21:52 |
Fiesta Projekt Kafar&Damian 1.6 DOHC 16V |
Autor |
Wiadomość |
Kafar777
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 02 Paź 2006 Posty: 23 Skąd: Jastrzębie-Zd
|
Wysłany: 13 Sty 2007, 15:33 Fiesta Projekt Kafar&Damian 1.6 DOHC 16V
|
|
|
No i stało się silnik na miejscu ale przedstawię to w miarę po kolei
Silnik Jest z Esioka stał w Niemczech miał wjechać cały do polski ale nie było papierów wiec wyjechał tylko silnik z pełnym osprzętem. Stał u kumpla i czekał na swoje czasy. Na początku miał być włożony do Esioka MK4. A ja miałem zamiar zbierać kasę na Fiestę sport. Kumpel za ten czas wstawił do swojego 1.4 esioka turbo lata mu to jak głupie dla poruwnania Esiok 1.4 łyka esioka z tej samej parafi czyli MK4 ale 1,6 Turbo (jest to oryginalny RS) Ale zakończmy temat o esiokach dodam tylko Esiok 1,4 powoli sie kończy szkoda go remontować gazowania go dobiła wiec nowe serce jest w planach minimum 1,8 130 KM oczywiście będzie zaturbione. Po tych planach u kumpla stwierdziłem buda w mojej Fiestuni jeszcze jest całkiem przyzwoita wiec chyba trzeba wstawić silnik decyzja zapadła w 1 dzień. Za tydzień wjechałem do garażu no i tak to sie zaczęło Na pierwszy ogień poszły hamulce zostały włożone tarcze z zaciskami z Esioka 93 rok czyli pasowały bez problemu
http://img142.imageshack....e=tmp328jp5.jpg
Tester hamowania na 1.1 gicior niestety lewa strona bierze szybciej trzeba nad tym popracować ale looz. Wyjecie silnika odbyło się bez problemów wyjęty został góra razem z skrzynia biegów
Niestety na razie nie przedstawię materiału jak jest wyciągany tylko jak juz jest na wierzchu jak wiecie 84 zdjecia poszy na wolne ale mam nadzieje ze znajomy je odzyska tak ze potem je dorzucę
http://img441.imageshack....=tmp3234sh4.jpg
No i w ten sposób komora została opróżniona postanowiłem ja opryskać na czarno w sumie tylko górę dołu nie bo niema sensu fajnie był zakonserwowany od wycieków z 1.1 hehe .
Po pomalowaniu czas na wsadzenie jednostki 1.6
Była krótka decyzja co do skrzyni biegów albo z 1.1 albo z 1.6 oczywiście wybrało się 1.1 bo auto ma wystrzelić z pod świateł jak pocisk dlatego tez zdecydowałem się odelrzyć koło zamachowe zrobił mi to gość w Krakowie mocno polecam zajmuje sie tymi sprawami od lata profesjonalny zakład do obrabiania szlifowania itd.
Po odebraniu koła zamachowego poskładało sie to do kupy wszystko wpasowało sie idealnie. Teraz parę zdjęć silnika przed włożeniem
http://img405.imageshack....=tmp8246wt0.jpg
http://img167.imageshack....=tmp6757fg3.jpg
http://img170.imageshack....=tmp2166iw1.jpg
Jak widać od razu dekiel sie poleruje aby cieszyło oko
Silnik Został włożony razem ze skrzynia tez od góry wszedł jak w masło
i silnik na miejscu teraz kwestia zamocowania tu pojawił sie mały problem trzeba było trochę przerobić wieszak na poduchę ale jest już to opanowane.
Pod skrzynie włożyło sie poduchy z escorta 1,4 sa trochę mocniejsze i jest git. Co do silnika to przed włożeniem wymieniło się to co powinno czyli Zimeringi na wale, kompletny rozrzad, Pasek 6PK, Termostat, czujnik oleju oraz została wymieniona pompa paliwa na tą z jednostki 1.6. Narazie do wymiany zostały jeszcze uszczelka pod klawiatura i pod misą olejowa wszystko juz jest tylko na chwile obecną silnik zostaje przepłukany Olejem silnikowym marki ORLEN hahahaha Jakieś 500km i zmiana na MOTUL Lub ELF ale to się jeszcze zobaczy. Skrzynia biegów dostała nowy Zimering i wlało sie olej opakowanie na zdjeciu
http://img206.imageshack....dsc06620lz1.jpg
Po poprowadzeniu węży od wody dostał tez napój
http://img441.imageshack....=tmp6941jw3.jpg
A teraz kilka zdjęć w czasie pracy
http://img171.imageshack....=tmp2790xo4.jpg
http://img169.imageshack....dsc06611vq4.jpg
Tutaj trzeba było podciac troche fiesty aby wszedł alternator
http://img171.imageshack....dsc06615aq7.jpg
http://img300.imageshack....=tmp4739nr7.jpg
http://img120.imageshack....dsc06614mg7.jpg
Po dopięciu wszystkiego na prawie ostatni guzik czas na wypróbowanie na drodze. Nie chciało nam się zakładać maski to na CPN pojechaliśmy z otwarta komora. Powiem jedno ryczy jak wściekły dzięki czysto przelotowej rurze zakończonej Mugenem firmy KM. Auto zbiera się z pod świateł jak małe WRC hehe jest naprawdę rewelka.
A tu moja fiesta rok temu jeszcze tył stoi bo nima sprężyn ale po włożeniu 1.6 znowu mi się tył podniósł bo jak wiadomo jest cięższy, a przód gleba ale jakoś to przeżyje
http://img461.imageshack....dsc00167rn2.jpg
teraz na wiosne czeka ja lakierowanie na nowy kolor trochę przeróbek ale nie chce przesadzać spojlerami będzie to zrobione na typowego Street Racing. Mnie osobiście śmieszą auta poobwieszane spojlerami a pod mach dmucha 1.1 no ale to już zależy od użytkownika co do koloru jest już kupiony jest to lakier z palety Forda Focusa ST electric orange .
Za pomoc w projekcie w szczególnosci dziekuje mojemu kumplowi- dzieki Damian |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 13 Sty 2007, 17:17
|
|
|
no ciekawy projekcik
co do skryzni z 1.1 to przygotuj sie na szybka wymiane moja wyrzucila satelity po miesiacu
ps: wpadnij kiedys na spota skonfrontujemy to z Darka mk3 futrem 1.6 |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 13 Sty 2007, 18:21
|
|
|
to lubie, nagle z nikąt i prosze jest
drobna uwaga co do tych hamulcy o kórych wspomniałeś.
najprawdopodobniej potrzebujesz pompe hamulcową od xr2i oraz rególator ciśnienia płynu hamulcowego (takie bańki przykrecane do lewego kielich) inaczej raczej nie usuniez tego że jedno koło ci bardziej hamuje od drugiego. Co wiecej przy ostrym hamulcu bedzie cie stawiać bokiem.
Jak zawieszenie?? Stabilizatory itp??
Co do skrzyni to bym sie nie martwił bo najprawdopodobniej ona dużo wytrzyma, Darasowi wysrała sie przy jakiś 110-130KM a tu tego nie ma.
Daras czy 1,8 nie ma lepszego kolektora wydechowego??
Jeszcze raz gratuluje projektu. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Wojtass
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 270 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13 Sty 2007, 18:26
|
|
|
Fajne, fajne.
Robię właśnie to samo ze swoją, mam nadzieję, że efekt będzie równie przyjemny
Pozdro |
|
|
|
|
Kafar777
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 02 Paź 2006 Posty: 23 Skąd: Jastrzębie-Zd
|
Wysłany: 13 Sty 2007, 19:50
|
|
|
Amortyzatory Alko gazowe i sprezyny Jamex co do amortyzatorów to ogien jezdziłem na Superspor i na Kayaba jak narazie najlepsze sa Alko stabilizator bede miał od Dars84 co do tego chamowania to dzieka za podpowiedz postaram sie to zrobic w jak najszybszym czasie narazie nie bede szalał
[ Dodano: Sob Sty 13, 2007 19:07 ]
Jesli chodzi o te banki przykrecane do lewego kielicha jesli ktos może to niech zrobi zdjęcie bo zabardzo niewiem o co chodzi musze zobaczyc u siebie bo wydaje mi się ze mam takie banki ale jeszcze raz prosiłbym o zdjecie Dzieka |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 13 Sty 2007, 23:13
|
|
|
Korektory sily hamowania masz zaznaczone na fotce
Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 14 Sty 2007, 08:46
|
|
|
Gratuluję projektu
podwieszamy |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 14 Sty 2007, 10:02
|
|
|
PumaRST napisał/a: |
Daras czy 1,8 nie ma lepszego kolektora wydechowego??
Jeszcze raz gratuluje projektu. |
taka sama popylina :-/ |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
deejay
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 17 Wrz 2006 Posty: 82 Skąd: Myślachowice
|
Wysłany: 14 Sty 2007, 11:18
|
|
|
Gratulacje bardzo fajny Projekt ;]
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Kafar777
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 02 Paź 2006 Posty: 23 Skąd: Jastrzębie-Zd
|
Wysłany: 14 Sty 2007, 13:39
|
|
|
Dzieka
Jesli chodzi o ten korektor siły chamowania to go mam mozliwe ze jest zasłaba pompka ale jakos w to wątpie jeszcze nad tym popracujemy i czekam na wasze podpwiedzi |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 14 Sty 2007, 14:42
|
|
|
Ja bym stawial raczej na to ze jest zapieczona ktoras strona a jak wiadomo to nowe nie jest...
Pozdro |
_________________
|
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14 Sty 2007, 17:01
|
|
|
bardzo fajny projekt Ale moja rada najpierw skończ jeden a potem gadaj o drugim Bo większość ludzi ma szerokie plany a jak zobaczy ile po kieszeni pierwszy projekt pociągnie za kolejny się nie łapie. |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Sty 2007, 10:31
|
|
|
hm... a rozrusznik rozumiem dales z 1.1 i jest sprzodu za chlodnica? co zrobiles z dziura gdzie wchodzil rozrusznik w escorcie bo tam jest pod kolektorem ssacym? |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 15 Sty 2007, 11:38
|
|
|
w 1.6zetec<escort> rozrusznik jest tak samo jak w reszczie fiest czyli z przodu |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Sty 2007, 12:46
|
|
|
rodzice maja takiego essiego i jest z tylu
chyba ze przed '95 byl sprzodu |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
Kafar777
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 02 Paź 2006 Posty: 23 Skąd: Jastrzębie-Zd
|
Wysłany: 15 Sty 2007, 14:29
|
|
|
Tak jak mówi Daras nic nie zrobiłem jest to silnik 93 rok jedyne czego sie nie wsadziło to pompa wspomagania która znajduje sie w esioku nad rozrusznikiem dość wysoko, jak narazie pompa czeka na swoje czasy tym czasowo bedzie bez wspomagania |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Sty 2007, 16:08
|
|
|
no to moja ciekawosc zostala zaspokojona ;P |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 20 Sty 2007, 14:53
|
|
|
dzisiaj mialem okazje zobaczyc jak to jezdzi i wyglada
pwoiem ze jest to poskladane całkiem na wysokim poziomie
autko na wolnym wydechu i skrzynce z 1.1 ładnie sie odpycha |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Kafar777
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Dołączył: 02 Paź 2006 Posty: 23 Skąd: Jastrzębie-Zd
|
Wysłany: 20 Sty 2007, 17:48
|
|
|
Dziś była pierwsza dłuższa trasa fiesty do Daras oczywiście zakończona bezproblemowo stabilizator zakupiony będzie włożony za tydzień bo wyjeżdżam na mały urlop także fofi ma również wolne . Palić nie wiem ile pali bo wskazówka nie pokazuje ile mam goriwa w baku nie wiem co się jej stanęło to się obczai |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 26 Mar 2007, 11:31
|
|
|
odgrzewam co dalej w projekcie?
i jakbyś mogł to zapodaj dokładne zdjecie tej przerobionej poduchy z escorta od strony pasażera-bo bede mial ten sam problem...,acha i jak spiołes instalacje elektryczną escorta z instalką fiesty?
pozdro:) |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
|