FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel |
Autor |
Wiadomość |
rapet
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 132 Skąd: Łaziska G
|
Wysłany: 24 Kwi 2010, 20:42
|
|
|
odyniec napisał/a: | rapet, takie coś to już lepiej na pw/tel załatwić, nie uważasz? |
Odyniec ,myśle że nie bo takich pytań jak moje pewnie jest milion .Przypuszczalny koszt jaki poda Fordon da do myślenia nie tylko mi ale kilku innym którzy chcą zadać kilka innych pytań nie zdawając sobie sprawy ile to kosztuje, a koszt napewno zniechęci pare osób |
_________________ "Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Był Cougar 2.5 V6 170KM była Fiesta 1.8D 60KM jest Leganza 133KM
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 26 Kwi 2010, 15:10
|
|
|
Wszystkie tego typu rzeczy jak wycena itd sa omawiane indywidualnie. Dla czego?? Tylko dla tego ze nie podales zadnego szczegolu czy silnik ma byc tylko wsadzony odpalony i jechac, czy tez cos przy niem jeszcze ma byc robione, czy robimy pomiary na hamowni, czy masz przygotowany uklad zawieszenia jak i uklad hamulcowy pod mocniejszy silnik itd itd...
Samo przelozenie silnika z podmianami to 2 dni roboty na spokojnie.Inna kwestia to uklad wydechowy bo niestety ale miedzy 1.8D a TD nie pasuje tam praktycznie nic. Jesli robota ma byc od a do z zrobiona tj. heble, zawias, wydech kpl + swap + ewentualnie wzmacznianie to kolo 6 dni taka zabawa by trwala... |
_________________
|
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 27 Kwi 2010, 00:17
|
|
|
Fordon napisał/a: | to kolo 6 dni taka zabawa by trwala...
_________________ |
Jestem na czasie w tym temacie i muszę jeszcze dopowiedzieć, że ZAWSZE wychodzi wiele "kwiatków" po swapie - często najwięcej zajmują one czasu
Ja jestem około miesiąc po skończonym Swapie a do ogarnięcia mam jeszcze sporo rzeczy z nim związanych.
Jednak co innego gdy robisz sam mając niezbyt dużą wiedzę a co innego gdy oddajesz auto do fachowca
I tutaj kosztorys w każdym przypadku będzie inny - tak jak wspomniał Konrad |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
KamilCourier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 32 Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 10 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Kwi 2010, 17:03
|
|
|
Witam ja mam taki przypadek w courierze 1.8 Edndura de padł mi silnik tzn blok wymieniłem na blok td od mondeo przełożyłem alternator i mocowania ale nie dał turbiny ponieważ nie wiedział czy głowica to wytrzyma i założył pompę boscha od endura de ale Diesel i porostu odturbił silnik turbo diesel a ja niedługo przejmuje te auto i chce do niego turbinę włożyć taka jak miał ten blok co muszę wymienić i dodać aby silnik był uturbiony??
Kolektor ssacy czy taki ? do TD?
Moj Blok Enduraa de TD od monceo widać turbine
Moja pompa od Endura De bez turbo
|
_________________
|
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 28 Kwi 2010, 18:14
|
|
|
i będzie turbocourier czy jak kto woli turbo dostawca |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 29 Kwi 2010, 15:24
|
|
|
Nie wiem gdzie widzisz na foto turbine, bo z tego co widze jest to wymiennik ciepla (woda-olej) na wyjsciu pompy oleju.
Zeby to uturbic musisz dolozyc sprezarke,pompe od TD, kolektor ssacy z TD ale niestety nie ten, no foto wczesniej widac ktory typ wchodzi plug&play do MK3. splyw oleju musisz zobaczyc czy jest zaslepiony jakos tworczo czy tez nie... na pierwszej stronie sa foty oraz opis co po co oraz dla czego. |
_________________
|
|
|
|
|
KamilCourier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 32 Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 10 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Maj 2010, 21:17
|
|
|
no ale jest jeszcze pytanie czy wtryski muszę wymienić od turbo i powiększyć rurę wydechową bo tak słyszałem od kolegi??:D |
_________________
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 9 Maj 2010, 18:02
|
|
|
Wtryski mozna ale nie trzeba zmieniac... Wydech tak owszem trzeba poluzowac, bo bedzie slabo narastal boost, dajesz wieksza srednice i jedna puszke koncowa. |
_________________
|
|
|
|
|
GrzesiekN
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Maj 2010, 19:09
|
|
|
Mógłby ktoś krótko opisać wrażenia z jazdy Fiestą z silnikiem TD? Bo widzę, ze dość dużo zachodu jest ze swapem, a rozważam zakup fiesty 1,8D + dawcy z TD lub po prostu fiesty XR2i i zastanawiam się czy warto bawić się z przekładaniem silnika (nie wiem nawet jakie koszta by to pochłonęło) czy lepiej pójść na łatwiznę. Kusi moment i spalanie TD. |
_________________ Fiesta mk4 1.25 1996 Ghia |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 21 Maj 2010, 09:46
|
|
|
XR2i 8V nie ma co podchodzic do gonienia sie z TD, przy 86KM i 202Nm bijesz nawet fieste po swapie na 1.7 VCT 125KM i to dosc mocno. |
_________________
|
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 21 Maj 2010, 22:44
|
|
|
Fordon napisał/a: | bijesz nawet fieste po swapie na 1.7 VCT 125KM i to dosc mocno. |
Dość mocno ??
To nie był wyścig - to była masakra ( mierzyłem wtedy czas na mecie ) po tym jak TD dojechał zdążyłem skoczyć po hotdoga , wrócić , zjeść go i zgłodnieć i zaczęło być widać mk4 z silnikiem Pumy . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22 Maj 2010, 17:43
|
|
|
aż tak bardzo ? powiedzcie czy jest jakas alternatywa dla 1.8td ?? cos wiekszego ? |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
|
GrzesiekN
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Maj 2010 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Maj 2010, 17:45
|
|
|
Chyba mnie zachęciliście
Jak tylko sprzedam astrę (szto zakała) i skończę robić Fiestę w benzynie to szukam Fiesty 1,8D |
_________________ Fiesta mk4 1.25 1996 Ghia |
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 23 Maj 2010, 10:39
|
|
|
prosba.. nie wysmiewajcie mnie ani nie odsylajcie na pierwsza strone, bo juz ja czytalem:)
1.jaka jest roznica w modzie na turbo 70km a na turbo 90km??
2.czy da sie uturbic nie wyjmujac silnika??
3.moglby ktos w punktach od myslnikow wymienic co jest potrzebne do uturbienia:)? nawet takie mniejsze czesci jak jakies rurki itd
napewno
-pompa wtryskowa od td
-turbina
-kolektor dolotowy
-kolektor wydechowy |
|
|
|
|
mefis_radom
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 41 Skąd: Radom
|
Wysłany: 23 Maj 2010, 11:02
|
|
|
portier napisał/a: | prosba.. nie wysmiewajcie mnie ani nie odsylajcie na pierwsza strone, bo juz ja czytalem:)
1.jaka jest roznica w modzie na turbo 70km a na turbo 90km??
2.czy da sie uturbic nie wyjmujac silnika??
3.moglby ktos w punktach od myslnikow wymienic co jest potrzebne do uturbienia:)? nawet takie mniejsze czesci jak jakies rurki itd
napewno
-pompa wtryskowa od td
-turbina
-kolektor dolotowy
-kolektor wydechowy |
Napewno pompa oleju, warto by bylo dac IC, kawalek wydechu za turbina, weze powietrza, weze oleju do turbiny, tyle pamietam. Da sie of course, tylko wydaje mi sie, ze w fiescie to bedzie dosc mocno utrudnione, nie wiem, jak tam wyglada komora silnika, ale w escorcie jest dosc ciasno, to tam zapewne bedzie jeszcze bardziej. 70 od 90 rozni sie pompa wtryskowa i byc moze cisnieniem turbiny, jak jest ustawiona nominalnie, ale to juz ktos bardziej oblatany w temacie niech sie wypowie.
Troche chaotycznie wiem, ale nie mam sily tego sklecic, mniej chaotycznie.. |
|
|
|
|
Sztandi
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzesiek
Wiek: 33 Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 350 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 25 Maj 2010, 21:37
|
|
|
75 KM od 88/90KM różnią się posiadaniem intercoolera.
Rzeczy jakie są potrzebne aby uturbić masz w tym temacie na początku lub w sąsiednim temacie w tym samym dziale - temat jest podczepiony - czyli u góry.
Wzmocnić diesla bez turbo...kurcze temat ciężki - łatwo można zamienić silnik nawet na ten 75KM z turbiną - słabszy, lecz żywotniejszy - a moment obrotowy ma i tak już przyzwoity. A bez turbo...no cóż można tylko jeździć na stację i tam się cieszyć, że tankujesz tańsze i mniej tego paliwa je na 100km...nic więcej nie możesz. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
mefis_radom
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 41 Skąd: Radom
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 18:37
|
|
|
odyniec napisał/a: | 75 KM od 88/90KM różnią się posiadaniem intercoolera.
| Oraz inna pompa wtryskowa.
Hmm co do wolnossaka to nic nie poradzisz na jego moc, oprocz turbo. |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 22:16
|
|
|
tym bardziej, że tu turbo wchodzi bez większych modyfikacji, w benzynie jest kupa roboty, tu nie! |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26 Maj 2010, 23:12
|
|
|
mnie odraza tylko i wylacznie wyjmowanie silnika, bo wtedy trzeba rozpiac skrzynie i przy okazji wypadaloby wymienic uszczelniacze, pewnie sprzeglo, rozrzad i takie srutututu bo koszt samych czesci do uturbienia nie jest kosmiczny.. ale jak tego wszystkiego co jes wymienione wczesniej nie zrobie sam a nie zrobie to koszty wychodza juz calkiem calkiem:) |
|
|
|
|
|