Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: kontrolka oleju

[MK3] Migająca kontrolka oleju na luzie
Autor Wiadomość
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18 Paź 2011, 16:58   [MK3] Migająca kontrolka oleju na luzie

Witam, na rozgrzanym silniku na benzynie i na gazie mruga mi kontrolka oleju, gdy stoję na luzie, kontrolka mryga w rytm pracy silnika, jeśli troszkę chociaż podgazuję to nie mryga już.
Oleju jest na full no i wydają mi się dwie opcje do rozmyślenia: czujnik oleju i pompa,
jak można sprawdzić które jest winowajcą?
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Paź 2011, 17:05   

1,1,,, zalany mineralnym i jeśli tak jest na gorącym silniku to OK,,, jeśli jednak problem jest tez zaraz po odpaleniu to wypadało by sprawdzić ciśnienie oleju,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18 Paź 2011, 17:33   

nigdy mi tak nie mrygała, czyli że mam rozumieć skoro tylko tak się dzieje na gorącym silniku wykręcić żarówkę z kontrolki oleju czy jak to usunąć żeby nie mrygała? Olej wymieniany miesiąc temu mineral 15W-40 Mobil
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Paź 2011, 17:42   

A wcześniej był taki sam olej? Dla spokoju możesz sprawdzić faktyczne ciśnienie oleju oraz można np. podnieść nieco bieg jałowy silnika,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18 Paź 2011, 18:09   

wcześniej był lotos, ale wymieniany miesiąc temu dlatego się zdziwiłem że dopiero teraz są jakieś rzeczy dziwne, tylko pytanie jak sprawdzić to ciśnienie
_________________
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 18 Paź 2011, 18:47   

bo mobil wypłukał nagary po lotosie...
zeby sprawdzić cisnienie musisz miec zegar do pomiaru
wykręcasz czujnik wkręcasz zegar i odpalasz i patrzysz jakie jest
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Paź 2011, 19:28   

:yes: dokładnie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5652
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Paź 2011, 23:39   

prościej wymienić czujnik, w 100% jego wina jeśli zobaczysz delikatny wyciek z niego .
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5652
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Paź 2011, 23:41   

kuba87 napisał/a:
bo mobil wypłukał nagary po lotosie...

To też jest ciekawa teoria. Tylko wytłumacz co się stało, że spadło ciśnienie ?
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 18 Paź 2011, 23:50   

proste
lotos pozostawia dużo nagarów i uszczelniał pompę
mobil te nagary wypłukał zwiększyły się luzy w pompie i zamiast tłoczyć olej mieli go w sobie
albo prozaiczna przyczyna : zbyt żadki olej
kiedyś w autach typu maluch polonez na rozgrzanym silniku swiecenie się kontrolki na biegu jałowym było normalne i wystarczyło dodać lekko gazu aby gasła
tu jest to samo tylko że zastosowany inny olej i problem z tą kontrolką
która jak ma swiecić to nigdy nie zaświeci
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5652
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Paź 2011, 01:56   

kuba87 napisał/a:
lotos pozostawia dużo nagarów i uszczelniał pompę

Rozbierz pompę. Pomyśl jeszcze raz i napisz .
Mobil mógł co najwyżej zapchać magistralę olejową i filtr .Ewentualnie zablokować zawór upustowy. Po za tym mobil w tym momencie to taniocha która parametry ma gorsze od lotosa . Sama cena mówi za siebie bo mobil jest o 1 zł tańszy od lotosa na 4 litrach (10W40).
 
 
 
Glac 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 15 Paź 2011
Posty: 1
Skąd: Wawa
Wysłany: 19 Paź 2011, 10:04   

Też miałem ten problem z kontrolką na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku.
Dodałem do oleju środek o nazwie Xeramic i po problemie.
Decyzję czy wlewać do oleju tego typu dodatki pozostawiam użytkownikowi auta ponieważ zdania na ten temat są mocno podzielone.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Paź 2011, 10:28   

QWA, nie lać tego gówna do oleju,,, :|
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 19 Paź 2011, 19:31   

wiem bo miałem to samo jak zmieniłem 1.1 na 1.3
też mi kontrolka mrygała
i zaczołem od pompy właśnie
rozebrałem
a w pompie syf
kółka wytarte szkoda gadać
ale prawdą jest że mobil nawet 15w40 jest rzadszy od lotosa
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Paź 2011, 14:08   

dobra narazie przestała się świecić, jak zacznie to zacznę od czujnika
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.