Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Mała moc silnika - 1.1
Autor Wiadomość
ed 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 57
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 16
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 1 Mar 2007, 17:45   [MK3] Mała moc silnika - 1.1

Witam.

Kiedyś już tu klikałem, a teraz wracam, bo... jak trwoga to do.... forum :-)

Panie i Panowie, pomóżcie, proszę.

Coś pochrzaniło się z moją fieściną i autko zrobiło się bardzo słabiutkie. Przy obciążeniu trzema osobami trudno osiągnąć 60 km/h. A konkretnie objawy wyglądają tak:
- silniczek uruchamia się prawidłowo, jak zwykle
- ostatnio zauważyłem, że po około minucie przy pracy ma benzynie robi się aż tak słabiutki, że nawet gaśnie, kolejne uruchomienie jest ok, a po chwili znów słabnie, szarpie i gaśnie, natomiast jeśli po uruchomieniu przygazuję, by osiągnął odpowiednie obroty i przełączył się na zasilanie gazem, to już na gazie, pracuje poprawnie, moje zdanie, to tak jakby kończyła się benzyna, jakby pompa nie podawała paliwa, ale te objawy jakby ustąpiły razem z mrozami, gdy temperatura otoczenia wzrosla. Na LPG jeżdżę od maja 2004 i od tego czasu nie było żadnych napraw przy silniku, tylko wymieniałem filtr powietrza i olej, obecnie jest castrol mineralny, wcześniej był mobil półsyntetyk, ale zużycie oleju wynosiło około 1 l/100km, obecnie jest trochę mniej i... dużo taniej,
- podczas rozpędzania się, przy wciskaniu pedału gazu, początkowo jest ok, ale jeśli przekraczam 1/3 głębokości wciśnięcia pedału gazu, to dalej autko już nie przyspiesza, jedyna reakcja na głębsze wciśnięcie gazu, to zmiana odgłosu pracy silnika, jakby na bardziej dudniący, nie wiem jak to nazwać, objaw jest na gazie i benzynie.
-dzisiaj zauważyłem, że właśnie przy głębszym wciśnięciu pedału gazu i pod obciążeniem słychać spod maski syczenie, odgłos brzmi podobnie do odgłosów kół kiedy jedzie się po mokrej nawierzchni, te odgłosy pewnie nie są od dziś, ale że ostatnio jeździłem zwykle po mokrej jezdni więc nic poderzanego nie słyszałem, na postoju, przy otwartej masce też słuchać lekkie syczenie, ale nie jestem w stanie zlokalizować jego źródła, to jest wyraźnie słyszalne tylko w czasie jazdy i przy usiłowaniu przyspieszania,

Szukałem na forum podobnych problemów do mojego ale nic konkretnego nie udało mi się znaleść. Jeśli ktoś może mi coś doradzić, to pardzo proszę o pomoc.

I mam jeszcze jedną prośbę, może znacie jakiegoś dobrego, zaufanego mechanika w Gdańsku, trójmieście lub okolicy, do krórego mógłbym pojechać z moim problemem.

Pozdrawiam, ed
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Lip 2010, 00:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bart_Skrzyszow 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 300
Skąd: RRS / RZE / RDE
Wysłany: 1 Mar 2007, 17:58   

Może sprzęgło Ci ślizga :?:
Gaśnięcie to może być MAP

Niech się ktoś mądrzejszy wypowie
_________________
CZĘŚCI KOMPUTEROWE TANIO!!!
RABAT dla FKP
Kontakt gg: 6012945 lub PW.
Tel. 692 063 773, lub 017 745 15 75
Gwarancja, faktury VAT.
 
 
 
pawloplus 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39
Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 297
Skąd: Lublin
Wysłany: 1 Mar 2007, 19:37   

jesli wciskasz gaz to auto nie przyspiesza a silnik wchodzi w obroty? Jesli tak to tez stawiam na konczace sie sprzeglo. To ze na benie Ci gasnie sprawdz filtr paliwa moze jest juz do wymiany.

[ Dodano: Czw Mar 01, 2007 18:40 ]
sprawdz jeszcze filterek gazu moze juz sie zasyfil i moze Ci mulic auto
_________________
Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....

THE END
 
 
 
goku 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Sylwester
Wiek: 43
Dołączył: 20 Lip 2006
Posty: 226
Skąd: Makowisko/J-aw
Wysłany: 1 Mar 2007, 19:48   

Silnik padnięty

A nie masz gdzieś wycieków oleju.??

P.S Ten temat można podpiąc pod wiele wcześniejszych było mnustwo o "mule" itp. Radze dokładniej poszukać.
_________________
http://img193.imageshack....36/ninjauhd.gif
[/quote]
Ostatnio zmieniony przez goku 1 Mar 2007, 20:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pawloplus 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39
Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 297
Skąd: Lublin
Wysłany: 1 Mar 2007, 19:52   

sprawdz jeszcze katalizotar. Moze Ci sie sypnal nic wiecej do glowy mi nie przychodzi. Wyglada to albo sprzeglo albo skonczyl sie silnik i niema kompresji na ktoryms garze
_________________
Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....

THE END
 
 
 
Danielo
[Usunięty]

Wysłany: 1 Mar 2007, 20:41   

Cytat:
jeśli po uruchomieniu przygazuję, by osiągnął odpowiednie obroty i przełączył się na zasilanie gazem, to już na gazie, pracuje poprawnie,

Koledzy dobrze pisza - wymień filtr paliwa, powinno być ok
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 36
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 1 Mar 2007, 20:42   

może silnik już sie kończy...bo jak napisałeś ze az taki ubytek oleju był...sprawdz kompresje,może to syczenie jest spowodowane ze wężyk od mapa sie odlonczył


ja proponuje silnik przejrzeć
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Mar 2007, 23:09   

Może wydech zapchany, trochę sporo tych "może" :lol:
Poczytaj jeszcze tutaj klik
Takich tematów też było sporo.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
ed 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 57
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 16
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2 Mar 2007, 00:00   

Dzięki za pomoc :-)

Z powyższych pomysłów w zasadzie to mogę wykluczyć tylko sprzęgło, bo na 100 % jest sprawne.

Pozostaje, jak zrozumiałem, do wymiany: filtr gazu, filtr paliwa,
i do sprawdzenia: wężyk od MAPA, układ wydechowy

...z tymi rzeczami to mam nadzieję, że sobie jakoś poradzę.

No, a jak to nie pomoże, to... pewnie Kolin będzie miał rację... skończył się silniczek :-)

Wielkie dzięki za pomoc. Jak coś konkretnego wynajdę, zlokalizuję przyczynę to podzielę się informacjami :-)

Pozdrawiam, ed
 
 
pawloplus 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39
Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 297
Skąd: Lublin
Wysłany: 2 Mar 2007, 22:10   

zmierz kompresje to dowiesz sie cos na temat silniczka
_________________
Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....

THE END
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 3 Mar 2007, 01:36   

kompresja to raz .
Filtry możesz olać przócz filtra powietrza .
Odgłosy to odgłosy z dolotu silnika basowy dźwięk jak np sportowe hondy . Efekt braku mocy lub zbyt ubogiej dawki paliwa . Rada moja jest taka
ustaw zawory
zmierz wtedy ciśnienie na garach i zaczniemy myśleć co dalej .
 
 
 
selos 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 14 Sie 2006
Posty: 34
Skąd: Lublin
Wysłany: 4 Mar 2007, 13:22   

zastanawia mnie to syczenie o którym piszesz, może uszczelkę pod głowicą wydmuchało albo faktycznie wężyk od mapa
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Mar 2007, 20:53   

selos napisał/a:
zastanawia mnie to syczenie o którym piszesz, może uszczelkę pod głowicą wydmuchało


Walniętej uszczelki pod głowicą to raczej na pewno nie będzie słychać.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
selos 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 14 Sie 2006
Posty: 34
Skąd: Lublin
Wysłany: 5 Mar 2007, 17:41   

sory ale nie masz racji bo widziałem taki przypadek że było wyraźnie słychać charakterystyczne "ćwiachanie" przy walniętej uszelce, zależy w którym miejscu jest nieszczelność
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 5 Mar 2007, 18:20   

Ja widziałem taki przypadek że samochód połykał więcej wody niż paliwa a nic nie było słychać za to dobrze było widać kłęby pary z wydechu.
A ten twój przypadek to czasem nie był fiat 126p ?
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Mar 2007, 19:16   

126p to tak . Bo przez gwizdki ładuje . W benzynowym silniku moim zdaniem takiej możliwości nie ma bo zazwyczaj cylindry otoczone są płaszczami wodnymi . 1.1 ma 4 otwory płaszcza wodnego w okolicy cylindra . moim skromnym zdaniem nie ma możliwości zeby sobie syczał chyba ze z układu chłodzenia . tak samo nie ma możliwości zeby dostał przedmuchu do skrzyni korbowej i tym samym nie ma możliwości rozszczelnienia sie magistrali olejowej . To w gruncie rzeczy bardzo ciekawy silnik.
 
 
 
selos 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 14 Sie 2006
Posty: 34
Skąd: Lublin
Wysłany: 5 Mar 2007, 21:15   

macie rację to było w maluchu jakoś nie pomyślałem że to gówno jest chłodzone powietrzem a nie cieczą, pozdro...
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Mar 2007, 22:59   

a gwizdki sa poto zeby sie kierowca spalinami nie udusił . Co niestety nie działa po beznadziejnym planowaniu głowic .
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Mar 2007, 19:35   

Te gwizdki w maluchu to dobra kontrolka walniętej uszczelki :-)
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
ed 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 57
Dołączył: 01 Mar 2007
Posty: 16
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 18 Mar 2007, 00:23   

No i wszystko jasne!

Dziękuję za wszystkie porady, skorzystałem!!! Obecnie silniczek ciągnie jak dawniej, czyli na dłłłłuuuugggiiieeeejjjjjjjjjj prostej rozpędziłem się do 120 km/h!!!!! co jak na moje autko jest wynikiem bardzo dobrym :-)

Po naprawie... z katalizatora została mi tylko obudowa. Choć nie jestem pewien czy on rzeczywiście tak bardzo blokował wylot spalin. Na moje oko to miał przelot jeszcze przynajmniej w 70 %, ale został wypruty bo od niego rozpocząłem, bo podobno 17-letni katalizator to już tylko... dekoracja :-)

Główna przyczyna spadku mocy to rozwalony tłumik środkowy. Przegnił w środku i wylazło z niego coś, co wyglądem przypominało czarną sierść, no właśnie to zapchało tłumik środkowy i również tłumik końcowy. Ponieważ całość już nie źle zgniła zamontowałem nowy wydech od katalizatora do końca.

Sprawa dziwnych odgłosów - myślę, że to były spaliny wydostające się spod fragmentów, pozostałości kołnierza (złączki) dwururki i katalizatora. Po rozkręceniu, niestety nie było już co skręcać, posypała się rdza. Teraz mam to połączone na sztywno, bez tej złączki ze sprężynami. Ponieważ dwururka też sypała się zamontowałem (po małych przeróbkach) dwururkę od silnika 1,3i.

Jak myślicie, czy mogę zostawić sztywne połączenie dwururki z katalizatorem (a właściwie to już tylko z jego obudową :-) ) czy może lepiej w to miejsce wstawić elastyczną złączkę?

Pozdrowionka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.