| 
		[MK3] Zawór bocznikowy powietrza - XR2i | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 DiabloHR  		  
		 
          
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Wiek: 39  Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Wrz 2006,  18:00   [MK3] Zawór bocznikowy powietrza - XR2i
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Poniżej zamieszczam foto. Czy mi się tylko wydaje czy mylę się, że krokowiec w mojej Xr2i jest, że tak powiem jednorazowy i nie rozbieralny? Czytałem o krokowcu z 1.1 wygląda inaczej i da się go rozebrać a co z tym?? Chciałbym przeczyścić te styki w środku, ponieważ mam nadzieje, że to pomoże na obroty na jałowym...
 
Pozdrawiam!
 
 
  | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 13 Lip 2010,  17:23, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Wrz 2006,  20:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | to nie jest krokoy!! to jest zawór bocznikowy powietrza. działa jak elektromagnes. rozkręcasz zalewasz wd40 i już..potem zalewasz jakimś olejem w sprayu i masz na lata | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DiabloHR  		  
		 
          
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Wiek: 39  Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Wrz 2006,  21:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zwariowałem!!  :yyy: Czas zmienić mechanika!! Mechanik wyraźnie pokazywał na to mówiąć żebym przeczyścił silnik krokowy... Możesz mój drogi wybawco powiedzieć mi gdzie go szukać??     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tommur  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Wrz 2006,  23:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               H chair ehe. Jacy ci mechanicy wyszkoleni. Właśnie wróciłem z dworu i dokładnie mechanik wskazał mi to samo   . Rozebrałem tylko cos za bardzo ufajdane mi się wydawało.
 
 
Spoko czyli zdjęć nie muszę zamieszczać, ale skoro już się zacząłem uczyć silnika 1,6 to za chwilę wrzucę kilka zdjęć i może wskażecie gdzie jest krokowy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DiabloHR  		  
		 
          
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Wiek: 39  Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Wrz 2006,  23:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tommur popieram i oczekuję na to samo...      | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tommur  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Wrz 2006,  23:42   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Jako, że jestem młodym adeptem XR-ki zapytuję cóż to jest:
 
 
3. strzelam - czujnik temperatury zasysanego powietrza?
 
4. strzelam - mapsensor, bo tam grzebali diagności jak u nich byłem?
 
5. to jest bardzo zardzewiałe - pewnie cos od podciśnienia powietrza, ale co?
 
1 i 6. odolejacz? - jak zajrzałem w miejsce gdzie rurka wychodząca z tego ustrojstwa wchodziła do filtra powietrza to lekko tam było ufajdane smarem z brudem. tak ma być?
 
 
 A gdzie jest krokowy? Bo może to jest źródłem mych problemów z obrotami.
 
 i jeśli moglibyście podać co raz na jaki.ś czas należy czyścić, aby nie mieć przykrych niespodzianek z obrotami (o czujniku przepustnicy już wiem).     
 
 
 
 
 
 
 
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Wrz 2006,  05:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | A gdzie jest krokowy?  | 	   #$%^%#@#^%$#^#$ czy ja po rusku pisze... | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Wrz 2006,  06:47   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Ludzie!!! Powariowaliście? Przecież w Xrce nie ma krokowca (takiego jak w 1,1-1,3) zamiast niego jest ZAWÓR BOCZNIKOWY POWIETRZA tak jak pisze kolega Szynszyl. Krokowiec w 1,1 działa mechanicznie, tzn wysuwa się bolec który uchyla przepustnicę dając w ten sposób więcej powietrza i zwiekszają obroty, a zawór bocznikowy to poprostu otwiera elektromagnesem dodatkowy dostęp powietrza. W Sumie wychodzi na to samo. Niektórzy używają nazwy krokowiec, ale czy to zawór czy "prawdziwy" krokowiec i tak o to samo w sumie chodzi!!! | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Wrz 2006,  06:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               1 i 6 odma.. źródło moich kłopotów - olej mi uciekł 
 
2 taa od podciśnienia. musi byś szzcelne i działać ylko w jedną stronę
 
4. map 
 
5. nom w końcu na rurce co leci od mapa .. zatem musi byc od podciśnienia | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez szynszyl 26 Gru 2006,  18:42, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 squadak  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 44  Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Wrz 2006,  08:45   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | szynszyl napisał/a: | 	 		  
 
5. nom w końcu na rórce co leci od mapa .. zatem musi byc od podciśnienia | 	  
 
5 czyli to zardzywiale to zawor odprowadzania oparow paliwa do zbiornika z weglem aktywnym umieszczonego w prawym nadkolu - na zdjeciu tego nie widac ale te wezyki ktore tam dochodza to kawalek ukladu paliwowego | 
             
						
				_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 DiabloHR  		  
		 
          
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4i/71KM 
                  Wiek: 39  Dołączył: 21 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Bielsko-Biała 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Wrz 2006,  16:21   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | szynszyl, czy da się rozebrać tą odmę 6 żeby przeczyścić? a może kupić nową? Jedno wejście  mam zatkane | 
             
						
				_________________ Xr`ka wymieniona na VW polo 6n | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Wrz 2006,  17:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | wrzucasz na noc w benzynę... jak bardzo zatkane. jak nie to sprężarkę jak masz i wio.. bena i powietrze... tylko pamiętaj te zaworki przepuszczają jednostronnie. stąd wrzucenie do beny bezpieczniejsze. | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tommur  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Wrz 2006,  17:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czyli rozumiem, że powinienem zawór bocznikowy przeczyścić, bo na pewno nie ma tam smaru w spray-u tylko coś co przypomina czarną maź zalaną przepalonym olejem. W benzynie mozna to przepłukać? Czy lepiej zostawić? Oczywiście nie będę płukał elektromagnesu.     
 
 
 
Dzięki za inf jackrzec. Jak napisałem w poście uczę sie dopiero tego silnika i jasnowidz nie jestem żeby wiedzieć, żę w xr zawór bocznikowy działa jak krokowiec. OT | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Wrz 2006,  17:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Tommur napisał/a: | 	 		  W benzynie mozna to przepłukać? Czy lepiej zostawić? Oczywiście nie będę płukał elektromagnesu.     | 	  wd-40, PB95, olejem w sparyu.. ma leciutko chodzić i już. | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tommur  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Wrz 2006,  22:42   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Szynszyl dzieki za opis fotki, ale nie podałes co to jest pod 3.   
 
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 squadak  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 44  Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 20 Wrz 2006,  08:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | 3 to czujnik temp powietrza tak jak napisales | 
             
						
				_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Gru 2006,  18:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | squadak napisał/a: | 	 		  | 5 czyli to zardzywiale to zawor odprowadzania oparow paliwa do zbiornika z weglem aktywnym umieszczonego w prawym nadkolu - | 	  no dobra.. tego zbbiornika nie mam od 10 lat.. nachodzi mnie szalona myśl.. zeby to wywalić.. i zatkac w pieron. | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 duhasz [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Lut 2007,  22:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a czy przez ten zawór bocznikowy powietrza może być spowodowane spadanie obrotów     na 500  a następnie gasnietecie xr-ki? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 szynszyl  		  
		 
         EKSTERMINATOR
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 51  Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Lut 2007,  22:13   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | duhasz, na wolnych obr.  jak najbardziej... a rónie  dobrze na dupnych kablach WN... czy świecach.. XR2i to zaraza  :-( | 
             
						
				_________________ 1% dla mojego syna | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |