Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: egr

EGR - zaślepienie
Autor Wiadomość
ruskm 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Wysłany: 23 Mar 2007, 19:49   EGR - zaślepienie

Jakis czas temu (kolo roku) naprawialem tzn mechanik mi naprawial czyscil i tego typu EGR wiem ze sie powinno wymieniac no ale drogo i znow dzieje mi sie to samo tzn w pewnych wytulacjach slabnie jak zdejme kabelek z niego moc jest stala ale nie pelna
jak to odciac zaslepic usunac wykasowac?

1,8D MK4 EGR sterowany czyms w desen komputera nie podcisnieniowy
Pozdrawiam
_________________
Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Sty 2011, 10:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
thomasg 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 79
Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: 24 Mar 2007, 13:00   Re: EGR mi sie znudzil

ruskm napisał/a:
.... jak zdejme kabelek z niego moc jest stala ale nie pelna.....

1,8D MK4 EGR sterowany czyms w desen komputera nie podcisnieniowy
Pozdrawiam


po czym poznajesz że moc jest niepełna ?

no i to sterowanie , napewno mam takie samo jak u Ciebie ( choć niekoniecznie ), z góry zaworu wtyczka z wiązka w kierunku puszki bezb. ale dodatkowo mam i tak przewód podcisnieniowy. , inny zawór ?
miałem dziś bawić się w zaslepienie tegoż zaworu ale praca pop....a mi plany.
_________________
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."



Fofka sprzedana
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 24 Mar 2007, 14:15   

Wyciagasz wtyczke zaslepiasz przewod odkrecasz zawod EGR i dajesz do zaspawania miejsce po nim... lub tez jak masz mozliwosc zrob sobie program na wykrawarke laserowa wykroj z blachy 2mm detal odpowiadajacy ksztaltowi styku zaworu EGR i przykrec w jego miejsce... ;)
_________________

 
 
 
thomasg 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 79
Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: 24 Mar 2007, 14:37   

dziś z roboty pojade z odpiętym , czy cos poczuję ?

rozumiem przez Twój wywód Fordon, że bez kompleksowego zaślepienia zaworu samo poodpinanie wtyczek i przewodu jest o dupę .... ? a jak to się ma w użytkowaniu na dłuższą metę ? ( pomijając wątek Stacji Diagnostycznej który potrafi zanudzić :-P )

trzeba poszukac wolnych 5 ZETA ponoć pasi :)


odpiąłem sobie przed chwilą przewodzik i wtyczkę, czy spodziewać się zmian ? zobaczę , wieczorem będę wiedział. :P
_________________
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."



Fofka sprzedana
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 24 Mar 2007, 17:46   

Nie wiem jak MK4 zareaguje na tym pseudo "ECU" mozliwe ze nie bedzie sie sadzic... jesli chodzi o moj wywod jesli robimy cos to raz a dobrze... ja wymontowalem EGR i zaslepilem blacha 2mm (przykrecone w miejscu serii zaworu) ale ze mozna to zaspawac to dam do zaspawania zeby nie wnerwiac sie o to ze po jakims tam czasie uszczelka zacznie puszczac... sprobuj zobacz czy bedzie jakas wieksza roznica bo to tylko zawor recyrkulacji spalin...
Watpie zeby bylo czuc jakis spadek mocy czy cos od takich stwierdzen jest hamownia, pomijajac fakt ze dieslem jezdzimy glownie na momencie obrotowym a nie wykorzystujemy mocy w zasadzie...
_________________

 
 
 
thomasg 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 79
Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: 24 Mar 2007, 19:35   

hmm no więc wracając z roboty z wyłączonym radyjkiem rzecz jasna co zauważyłem:
-normalnie tzn. z zaworem temp. na poziomie w okolicach literki R (NORMAL) osiągałem juz po 5-6 km a teraz pupa wskazóweczka stanęła na N i nie poszła dalej ...... hmm
- chodzi jakby ciszej na postoju ( na jedno obsłuchanie to i tak myśle że to autosugestia :-P )
- chodzi na pewno inaczej w czasie jazdy , tak bardziej gładko, nie klepie się i w czasie jazdy już jest zauważalnie ciszej :)
- kapkę jakby inaczej idzie na wyższych biegach , nieznacznie ale wyrażnie lepiej ( ale to też jutro obadam dokładnie bo załadowany pojadę w kawałek traski bo na 15 km to dupa nie sprawdzanie )
- rzadziej rzuca dymka - stanowczo rzadziej :P

to tak na taki krótki teścik byłoby wporzo tylko ta temperaturka kapke jakby mała
_________________
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."



Fofka sprzedana
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 24 Mar 2007, 23:00   

No to czekamy na jutrzejsza relacje co sie bedzie dzialo... i jak auto bedzie sie spisywac :)
Przynajmniej rozwieje sie watpliwosci na temat zaworu EGR w MK4
_________________

 
 
 
ruskm 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Wysłany: 25 Mar 2007, 00:16   

Moc widze po obnizonej predkosci maksymalnej bo jezdze w wiekszosci po autostradzie gdzie potrzebuje troszke wiecej mocy niz mometu
jak jeszdze po miescie i uzywam mometu to jest ok ale na autostradzie koniec przy 140 mnie denerwuje w sumie jezdze 120 ale i tak mnie to denerwuje

dzis podlaczylem na nowo ale dzis i jutro jezdze po miescie to i tak nic sie nie dowiem w poniedzialek znow ruszam na autostrade to zobacze
wyciac nie mam jak blachy 5zl tez nie osiagalne! musze wytlumaczyc mechanikowi co ma zrobic bo tam gdzie jestem oni nie umieja (glaby)
_________________
Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 
 
 
thomasg 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 79
Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: 26 Mar 2007, 07:01   

Po wczorajszej jeżdzie w warunkach mieszanych ( odcinek ok. 500 km) moje odczucia sa następujące:
- rano zimny ( przy niskiej temp. zewn. ) po zapaleniu klekoce jak klekotał ale przy jezdzie natychmiast ( zaraz po odpaleniu )jest takie odczucie że jednak brak mu tego dogrzewania z wydechu, nie wiem jak to nazwać ale chodzi inaczej z oceną w dół oczywiście, co mija po przejechaniu ok 1-2 km
-normalnie tj. z zaworem EGR temp. jak ustalała się na poziomie w okolicach literki R (NORMAL) którą osiągałem juz po 5-6 km to wczoraj już było lepiej niż po ostatnim krótkim tescie choc duzo tu zalezy od temp. zewn. . Wczoraj dochodziła już do połowy O przy prędk. 80-90 km/h więc nie jest żle. ( przynajmniej nie w zimie )
- chodzi jakby ciszej na postoju (tak pisałem wczesniej i zgadzało by się ale pod warunkiem że ciepły, gdy 'zimny' jest raczej głośniej j.w.)
- w czasie jazdy już jest zauważalnie ciszej :)
- troszke lepiej jest w czasie jazdy , łagodniej się zbiera , delikatniej depta się w gaz , moment przymulenia przy nagłym wdepnięciu jakby się skrócił - bez stopera i osoby wiedzącej co i po co ma mierzyc takie testy podejrzewam kazdemu beda względne.
- no i z tym dymkiem , jeśli 'truję' to już się to nie rzuca w oczy :P
- co do prędk. maks. nie sprawdzałem ale do 120 idzie ładnie , potem posypały mi się %$@#%@#$ do uszu.

ogólnie myśle że całkowite wyniki sa zalezne w dużej mierze od kondycji silnika i kilku innych czynników wpływajacych, u mnie kompresja mierzona nie była , w silniku minerał , paliwko z TIRa ( norweskie ;-) ) , czystości dolotu ( o który jakby nie było dbam bo z wymiana filtra zrobiłem rozbiórke wszystkiego co z tworzywa i dokładne czyszczonko) to warto. Ciekawe tylko jak ta temp. silnika w zimie ? Orzech do ugryzienia , demontaż całkowity ( zima kartonik na chłodnicę ) czy zaślepienie z możliwością powrotu do stanu fabr. jeśli po pół roku odstawki zawór nie powie FUCK YOU rzecz jasna. Kilka dni pojeżdżę z odpietym na krótko , potem zapnę i zobaczę czy działczy .
_________________
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."



Fofka sprzedana
Ostatnio zmieniony przez thomasg 25 Lip 2008, 15:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ruskm 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Wysłany: 26 Mar 2007, 23:53   

Moze ktos sie pochwali (opisze krok po kroku) jak to ustrojstwo zatkal?
_________________
Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 
 
 
thomasg 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 79
Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: 27 Mar 2007, 07:04   

ruskm napisał/a:
Moze ktos sie pochwali (opisze krok po kroku) jak to ustrojstwo zatkal?


na 'krótko' to nie ma co opisywac a 'konkret' to Fordon wyżej na ten temat pisał


dziś rano juz mi inaczej chodził , już tak nie charczał dziwnie tylko ładniutko równo pracował, jak narazie brak skutków ubocznych , po za trochę nizszą temp. ale to przy tej pogodzie pikuś :yes:
_________________
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."



Fofka sprzedana
 
 
 
ruskm 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Wysłany: 27 Mar 2007, 07:08   

Myslalem o opisie dokladniejszym jak to zobic i czy da sie to zrobic bez sciiagania dolotow bo jakos warunkow tu troszeczke nie mam
Moze nie jak ale w jaki sposob
_________________
Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 
 
 
thomasg 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 79
Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: 27 Mar 2007, 07:12   

zawór jest z boku tak wiec nawet jakby to zatykac blachą zwymiarowaną to obejdzie się bez sciągania dolotów , jedynie zawór odkręcić .
_________________
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."



Fofka sprzedana
 
 
 
ruskm 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Wysłany: 27 Mar 2007, 15:49   

to sa dwie sruby ktore trzymaja go przy kolektorze dolotowym te mam odkrecic?
to wystarczy?
musze sie jak najbardziej przygotowac bo pracuje 7 dni w tygodniu wiec z czasem krucho do mojego mechanika nie moge sie dodzwonic a te angielskie !pseudo! zedra az strach
_________________
Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 
 
 
thomasg 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 79
Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: 27 Mar 2007, 16:27   

jak odkręcisz zawór EGR to musisz jeszcze zamknąc 'wylot' spalin który pozostanie otwarty




No z każdym dniem jest lepiej :yyy: , dziś po robocie po odpaleniu, cichutko ( nie rzęził jak w pierwszy dzień ) i w czasie jazdy jest tez jest luks co najbardzie słychac przy hamowaniu silnikiem . bigok

bylo warto, zobaczymy tylko jak spalanko się ukształtuje .
_________________
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."



Fofka sprzedana
 
 
 
ruskm 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.0/80KM
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 53
Skąd: Kalisz
Wysłany: 30 Mar 2007, 20:14   

to mam odkrecic te rorke pomiedzy dolotem a wylotem ? z tym zaworem czy jak to zrobic
moze ktos tak idiotoodpornie?
_________________
Fiesta MK4 Deutsche Post//
Corolla E12 1,4vvt-i Terra
Fiesta VII 1,25 Trend
Fiesta VII lift 1,25 Trend
Focus MK II FL 1,6 TDCI 90DPF Trend+Silver X
Fiesta VII lift 5d 1.0 Trend + Gold X
Focus MK III 1,6 TDCI 95 Ambiente
Focus MK III FL 1,5 TDCI 95 Trend+ Gold X+Seat
 
 
 
woytek13 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 35
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 84
Skąd: Fajsławice
Wysłany: 29 Cze 2007, 16:44   

Lekko odkopuję i pytam czy ktoś wywalał EGR w ZETECu???? ;/ ;/

Wczoraj obadałem sprawę, ale było za późno na robotę. Jutro biorę się za EGR i jakieś tam foto porobię żeby było wiadomo co i jak. Jak znajdę trochę czasu to może jakiś mało miarodajny test zrobię, np elastyczność na piątce (wg stopera :lol: ) przed i po wywalaniu EGR.
_________________


Motolublin.pl
Zmotoryzowana strona miasta
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 29 Cze 2007, 16:52   

nie w każdym zetecu znajdziesz egr, u mnie już nie ma, ale u kogos ostatnio widzialem i chyba byl to rocznik 96
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
woytek13 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 35
Dołączył: 14 Maj 2007
Posty: 84
Skąd: Fajsławice
Wysłany: 29 Cze 2007, 18:26   

U mnie rocznik 96 EGR jest, wg książki WKŁ to (teoretycznie) każda ma EGR, ale tam różne rzeczy piszą. Nikt więcej nie wyrzucał tego ustrojstwa od siebie??

[ Dodano: Sob Cze 30, 2007 19:27 ]
No i zaplombowałem EGR. Skutki, hmm.... raczej nieodczuwalne. Ale po kolei.

Oto cały ZETEC.


A to elementy zaworu EGR:

-przy kolektorze dolotowym


-przy kolektorze wydechowym, gdzie zaślepiłem go sądząc, że będzie najłatwiej


- właściwy zawór EGR


No to kręcimy (klucz 8mm), sam nie wiem czy odkręcanie osłony termicznej było takie konieczne, ale zawsze jest to ułatwienie.


- odkręcone przy kolektorze (klucz 27mm)


- i przy samym EGR też poszło( klucz 22 lub 23 nie pamiętam). Teraz należy użyć znacznej siły aby wyjąć rurkę.


- te dwie gumowe rureczki też należy odłączyć na czas wymontowania.


- powinniście wyszarpać takie cuś.



- powstałe otwory, ja zaślepiłem ten przy kol. wydechowym bo to chyba rosądniejsze jak w tych rurkach nie będą się kłębiły żadne spaliny.




- tego nominału użyłem do zapchania otworu, pasuje idealnie (oczywiście to już stara moneta, którą gdzieś od ojca ukradłem)



- końcówkę rurki należy odciąć gdyż inaczej gwint nakrętki nie da rady załapać



- to drugi koniec rurki dla porównania ile uciąłem :yes:



- tak wygląda patriotycznie zapchany EGR



- składanie do kupy









- Tutaj jeszcze małe czyszczonko przepustnicy i przepływomierza, a na koniec reset kompa.


Fiestek po czyszczonku i już bez żadnego tytoniu w płucach z tego EGR 8)

A ten świr przeszkadzał mi w pracy :devil:


[ Dodano: Sob Cze 30, 2007 20:36 ]
NO i te pomiary. Wg filmików to efekt prac nie jest zauważalny. Samochodem mało jeździłem więc nie zauważę od razu jakiejś małej zmiany. Tutaj są filmiki:
-PRZED

0-100
3 bieg
4 bieg

- PO

4 bieg

Czas teoretycznie od 60 do 100 na 4 biegu to 12 sekund, Nie mam jakiegoś g-techa żęby to dokładnie zmierzyć ale zawsze przepustnica będzie czystsza.
_________________


Motolublin.pl
Zmotoryzowana strona miasta
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2 Lip 2007, 10:17   

To co właściwie daje zaślepienie ERG, poza zablokowaniem przepływu spalin ?
I po co go właściwie blokować gdy jest sprawny. Przecież w jakimś celu tam jest.
A służy do zubożania mieszanki paliwowo powietrznej w cylindrach oraz do poprawy jakości spalin pod katem ochrony środowiska
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK6] Zaślepienie EGR
1.4 TDCI
hawaj Mechanika 0 14 Lip 2011, 11:44
hawaj
Brak nowych postów Zaślepienie zaworu EGR
skipper215 Silniki diesla 7 28 Sty 2019, 00:31
Puff
Brak nowych postów [MK6] Zaślepienie zaworu EGR. Czy ktoś już z tym eksperyment
KOJAK2 Mechanika silnika 1 13 Paź 2015, 21:29
Seb0l
Brak nowych postów [MK4] Zaślepienie zaworu ERG
skola Mechanika 21 11 Paź 2009, 21:28
Pele
Brak nowych postów [MK6] 1.6 TDCi zaślepienie EGRu
zaślepienie EGRu
David1n Mechanika silnika 2 19 Mar 2014, 20:37
mocher


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.