| 
		[MK3] Wymiana tulei wahacza | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 stafcio  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 1.6i8V/130KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 44  Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Mar 2007,  08:00   [MK3] Wymiana tulei wahacza
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               witam,
 
wiem ze byly juz tematy o wahaczach i tulejach itd. ale nikt nie pisal ile czasu to zajmuje.
 
fajnie jakby tez ktos zrobil zdjecia podczas roboty, chyba bede to musial zrobic ja.
 
 
pytanie mam takie: jak bardzo zapieczone sa sruby mocujace oslone wahacza i sam wahacz? czy duzo trzeba rzucic qrw zeby wymienic wahacz? na co zwrocic uwage podczas roboty?
 
 
jak bede robil to, to zrobie zdjecia i wrzuce to zeby inni mogli zobaczyc jak to robic.
 
 
jeszcze jedno, co myslicie o wymianie calego wahacza zamiast wymiany samych tuleji? na alegro sa dostepne nowe wahacze z tulejami i sworzniem za 65 zeta a komplet tulej i sworznia to ok 48 pln.
 
 
pozdrawiam. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Lip 2010,  11:31, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 thomasg  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 48  Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 79 Skąd: Jastrzębie Z 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Mar 2007,  08:04   Re: Wymiana wahacza w MK3
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | stafcio napisał/a: | 	 		  .............
 
 
jeszcze jedno, co myslicie o wymianie calego wahacza zamiast wymiany samych tuleji? na alegro sa dostepne nowe wahacze z tulejami i sworzniem za 65 zeta a komplet tulej i sworznia to ok 48 pln.
 
 
pozdrawiam. | 	  
 
 
jesli rzeczywiscie tak to wygląda cenowo to nawet się nie zastanawiaj | 
             
						
				_________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą. 
 
Z dalszych eksperymentów zrezygnował." 
 
 
 
 
 
Fofka sprzedana | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Radziu  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Trend 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Radek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 19 Wrz 2005 Posty: 105 Skąd: Nakło n/ Not. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Mar 2007,  11:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak sa wachacze za taka cene to lepiej wymien cale. Ja tydzien temu wymienialem tuleje i w trakcie prac sie okazalo ze wachacze juz tez sa do  ass bo mialy wyrobione gniazda do tulei. | 
             
						
				_________________ Była Fiesta MK3 89r. czerwona 1.1 LPG full wypas;)
 
 
Jest Focus 00r. kombi 1.8 TDDI
 
  
 
I Kaczka 99' 1.3 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 QBOSS  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Bożydar 
                  Wiek: 43  Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Mar 2007,  11:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak nie będziesz miał problemów z śrubami to ok 3 godzin ale jak możesz cały wahacz kupić to lepiej tak zrób bo tuleje często nie chcą sie wybić ja np: musiałem jechać na prasę  i wyciskać ale mimo tego zewnętrzna tuleja i tak została i trzeba było ją rozcinać | 
             
						
				_________________
  
 
 
FUTURA DIESEL RS PROJECT    - in 60% complete    - still under construction
 
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 thomasg  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 48  Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 79 Skąd: Jastrzębie Z 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Mar 2007,  12:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               bez prasy ( dostępu do prasy ) to nawet nie ma co podchodzić do wymiany tuleji , kilkanaście tuleji w życiu sp....em az w końcu znalazłem warsztacik ( kowal ) gdzie za 'butelkę' wycisną ( to można akurat samemu zrobić) , oczyszcza gniazdo , i wprasują nową w komplecie czyli dwóch wachaczach - nie jest to wydatek a pranie młotem w tuleje przez deski, gumy itd jest o dupę ........    | 
             
						
				_________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą. 
 
Z dalszych eksperymentów zrezygnował." 
 
 
 
 
 
Fofka sprzedana | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mafios  		  
		 
         Junior Admin
 
  
 
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 1.6i8V/130KM 
                  Imię: Patryk 
                  Wiek: 42  Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2813 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Mar 2007,  12:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | thomasg napisał/a: | 	 		  | bez prasy ( dostępu do prasy ) to nawet nie ma co podchodzić do wymiany tuleji  | 	  
 
 
co ty za glupoty wypisujesz ja jakos bez prasy wymienam sobie tuleje juz nie pierwszy raz .... troszke glowa wystarczy ruszyc | 
             
						
				_________________ RS TURBO | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 thomasg  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk4`96 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 48  Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 79 Skąd: Jastrzębie Z 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Mar 2007,  14:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mafios, rozpisz się o imadle ( lewarach itp.) i nic więcej nie trzeba , po co mam kupowac imadło za 200- 300 zeta jak dam na flaszkę ( albo zgrzewke ) 14 zeta i mam 4 tuleje wprasowane. Na imadle byle jakim to można boazerie albo gwożdzie przytrzymać przy docinaniu. Tuleja za lekko nie wchodzi , chyba że do wydupanego wahacza . ;-) | 
             
						
				_________________ "Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą. 
 
Z dalszych eksperymentów zrezygnował." 
 
 
 
 
 
Fofka sprzedana | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 madek  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Kuba 
                  Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Mar 2007,  14:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | czy po wymiane wahaczy trzeba ustawiac zbieznosc? | 
             
						
				_________________ była sobie RS`ka... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Mar 2007,  14:34   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Bez imadla,palnika czy tez innych wynalazkow... kazdy na swoj sposob na wymiany i naprawy... ja to wymienilem na starej feldze wybilem obie tuleki i wbilem nowe... ale jak wiadomo kazdy ma swoj sposob... Polecam od razu wymienic oba wachacze z tulejami oraz koncowkami wahaczy bedziesz mial przynajmniej spokuj na dlugi czas...    
 
 
[ Dodano: Wto Mar 27, 2007 16:34 ]
 
 	  | madek napisał/a: | 	 		  | czy po wymiane wahaczy trzeba ustawiac zbieznosc? | 	  
 
Nie | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sowa  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i8V/110KM 
                  Imię: joanna 
                  Wiek: 42  Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Mar 2007,  21:32   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | ...nie? u mnie zawsze po grzebaniu w wahaczach ustawiają zbiezność? ...przynamnej sama kontrola chyba powinna być zrobiona?? | 
             
						
				_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
 
 
 
siekierap
 
s'klarnia
 
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Mar 2007,  21:44   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sprawdzalem to juz kilka razy i po kazdej wymianie wynik jest taki sam lub odchylka miesci sie w granicach normy czyli dla FWD -1mm zbiezny (czyli po 0,5mm na strone) lub 0... tak mnie uczono i tego sie trzymam... | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dday  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`96 
                  Wersja: Classic 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Wiek: 44  Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Mar 2007,  23:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Fordon napisał/a: | 	 		  | Sprawdzalem to juz kilka razy i po kazdej wymianie wynik jest taki sam lub odchylka miesci sie w granicach normy czyli dla FWD -1mm zbiezny (czyli po 0,5mm na strone) lub 0... tak mnie uczono i tego sie trzymam... | 	  
 
ja też zaryzykowalem i nie zrobilem     
 
okolo 20 tysiaczków za mną, opony nie pościnane, nie ściąga w żadną stronę, kiera prosto...
 
więc chiba szwystko gra     
 
to jest dmuchanie na zimne - nie zaszkodzi ale nie jest potrzebe     | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Mafios  		  
		 
         Junior Admin
 
  
 
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`91 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 1.6i8V/130KM 
                  Imię: Patryk 
                  Wiek: 42  Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2813 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Mar 2007,  10:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Fordon napisał/a: | 	 		  | Sprawdzalem to juz kilka razy i po kazdej wymianie wynik jest taki sam lub odchylka miesci sie w granicach normy czyli dla FWD -1mm zbiezny (czyli po 0,5mm na strone) lub 0... tak mnie uczono i tego sie trzymam... | 	  
 
 
casami trzeba chodz nie zawsze ;-) | 
             
						
				_________________ RS TURBO | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 QBOSS  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Bożydar 
                  Wiek: 43  Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Mar 2007,  10:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja wymieniłem tylko jeden wahacz bo przy wymianie tulei okazało się że jeden z nich jest oryginalny a drugi jest na 2 śruby czyli od wersji z słabszym (czyt. lżejszym) silnikiem, przy okazji wymieniłem też sworznie , teraz fofi prowadzi się równo ,do tego przestała zjadać  opony co było efektem różnych wersji wahacza    | 
             
						
				_________________
  
 
 
FUTURA DIESEL RS PROJECT    - in 60% complete    - still under construction
 
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 stafcio  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: RST 
                  Silnik: 1.6i8V/130KM 
                  Imię: Paweł 
                  Wiek: 44  Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Mar 2007,  11:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | jeszcze mam pytanie odnosnie mocowania sworznia, poniewaz sa mocowane na 2 lub 3 sruby, czy ma to jakies znaczenie jak mam na 2 a zaloze na 3? chyba nie ma? hmmm.... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Mar 2007,  22:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Na trzy śruby wprowadzili od 94 roku. Niewiem jak pasuje ten na dwie śruby, ale wg mnie powinien. | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 QBOSS  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Bożydar 
                  Wiek: 43  Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 28 Mar 2007,  23:35   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Nie pasuje , jak masz wahacze na 2 śruby to tylko takie sworznie ci będą pasowały , po za tym na 3 śruby sworznie wcale nie od 94 roku są , takie zastosowanie miały wszystkie XRki i niektóre Diesle | 
             
						
				_________________
  
 
 
FUTURA DIESEL RS PROJECT    - in 60% complete    - still under construction
 
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 jackrzec  		  
		 
         Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`12 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.25Duratec/82KM 
                  Imię: Jacek 
                  Wiek: 51  Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Mar 2007,  07:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | QBOSS napisał/a: | 	 		  | takie zastosowanie miały wszystkie XRki i niektóre Diesle | 	  I zwykłe fiesty od 94... ( o to mi chodziło. bo ona ma 1,3) | 
             
						
				_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,--> 
 
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Sorbi [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Mar 2007,  07:41   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | jackrzec napisał/a: | 	 		   	  | QBOSS napisał/a: | 	 		  | takie zastosowanie miały wszystkie XRki i niektóre Diesle | 	  I zwykłe fiesty od 94... ( o to mi chodziło. bo ona ma 1,3) | 	  
 
 
ja mam na trzy śruby, a fiesta 91 | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 QBOSS  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`92 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Imię: Bożydar 
                  Wiek: 43  Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 29 Mar 2007,  07:46   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Sorbi napisał/a: | 	 		  | ja mam na trzy śruby, a fiesta 91 | 	  
 
 
Bo już ktoś wymieniał całe wahacze ,oryginalnie miał byś na 2 śruby | 
             
						
				_________________
  
 
 
FUTURA DIESEL RS PROJECT    - in 60% complete    - still under construction
 
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |