Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wymiana tulei wahacza
Autor Wiadomość
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 27 Mar 2007, 09:00   [MK3] Wymiana tulei wahacza

witam,
wiem ze byly juz tematy o wahaczach i tulejach itd. ale nikt nie pisal ile czasu to zajmuje.
fajnie jakby tez ktos zrobil zdjecia podczas roboty, chyba bede to musial zrobic ja.

pytanie mam takie: jak bardzo zapieczone sa sruby mocujace oslone wahacza i sam wahacz? czy duzo trzeba rzucic qrw zeby wymienic wahacz? na co zwrocic uwage podczas roboty?

jak bede robil to, to zrobie zdjecia i wrzuce to zeby inni mogli zobaczyc jak to robic.

jeszcze jedno, co myslicie o wymianie calego wahacza zamiast wymiany samych tuleji? na alegro sa dostepne nowe wahacze z tulejami i sworzniem za 65 zeta a komplet tulej i sworznia to ok 48 pln.

pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Lip 2010, 12:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
thomasg 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 79
Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: 27 Mar 2007, 09:04   Re: Wymiana wahacza w MK3

stafcio napisał/a:
.............

jeszcze jedno, co myslicie o wymianie calego wahacza zamiast wymiany samych tuleji? na alegro sa dostepne nowe wahacze z tulejami i sworzniem za 65 zeta a komplet tulej i sworznia to ok 48 pln.

pozdrawiam.


jesli rzeczywiscie tak to wygląda cenowo to nawet się nie zastanawiaj
_________________
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."



Fofka sprzedana
 
 
 
Radziu 

Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: Inny
Imię: Radek
Wiek: 37
Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 105
Skąd: Nakło n/ Not.
Wysłany: 27 Mar 2007, 12:07   

Jak sa wachacze za taka cene to lepiej wymien cale. Ja tydzien temu wymienialem tuleje i w trakcie prac sie okazalo ze wachacze juz tez sa do ass bo mialy wyrobione gniazda do tulei.
_________________
Była Fiesta MK3 89r. czerwona 1.1 LPG full wypas;)

Jest Focus 00r. kombi 1.8 TDDI

I Kaczka 99' 1.3
 
 
QBOSS 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 510
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 27 Mar 2007, 12:38   

Jak nie będziesz miał problemów z śrubami to ok 3 godzin ale jak możesz cały wahacz kupić to lepiej tak zrób bo tuleje często nie chcą sie wybić ja np: musiałem jechać na prasę i wyciskać ale mimo tego zewnętrzna tuleja i tak została i trzeba było ją rozcinać
_________________


FUTURA DIESEL RS PROJECT :) - in 60% complete :D - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814
 
 
 
thomasg 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 79
Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: 27 Mar 2007, 13:03   

bez prasy ( dostępu do prasy ) to nawet nie ma co podchodzić do wymiany tuleji , kilkanaście tuleji w życiu sp....em az w końcu znalazłem warsztacik ( kowal ) gdzie za 'butelkę' wycisną ( to można akurat samemu zrobić) , oczyszcza gniazdo , i wprasują nową w komplecie czyli dwóch wachaczach - nie jest to wydatek a pranie młotem w tuleje przez deski, gumy itd jest o dupę ........ :)
_________________
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."



Fofka sprzedana
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Mar 2007, 13:58   

thomasg napisał/a:
bez prasy ( dostępu do prasy ) to nawet nie ma co podchodzić do wymiany tuleji


co ty za glupoty wypisujesz ja jakos bez prasy wymienam sobie tuleje juz nie pierwszy raz .... troszke glowa wystarczy ruszyc
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
thomasg 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 79
Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: 27 Mar 2007, 15:05   

Mafios, rozpisz się o imadle ( lewarach itp.) i nic więcej nie trzeba , po co mam kupowac imadło za 200- 300 zeta jak dam na flaszkę ( albo zgrzewke ) 14 zeta i mam 4 tuleje wprasowane. Na imadle byle jakim to można boazerie albo gwożdzie przytrzymać przy docinaniu. Tuleja za lekko nie wchodzi , chyba że do wydupanego wahacza . ;-)
_________________
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."



Fofka sprzedana
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 27 Mar 2007, 15:28   

czy po wymiane wahaczy trzeba ustawiac zbieznosc?
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 27 Mar 2007, 15:34   

Bez imadla,palnika czy tez innych wynalazkow... kazdy na swoj sposob na wymiany i naprawy... ja to wymienilem na starej feldze wybilem obie tuleki i wbilem nowe... ale jak wiadomo kazdy ma swoj sposob... Polecam od razu wymienic oba wachacze z tulejami oraz koncowkami wahaczy bedziesz mial przynajmniej spokuj na dlugi czas... ;)

[ Dodano: Wto Mar 27, 2007 16:34 ]
madek napisał/a:
czy po wymiane wahaczy trzeba ustawiac zbieznosc?

Nie
_________________

 
 
 
sowa 





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2005
Posty: 2844
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 27 Mar 2007, 22:32   

...nie? u mnie zawsze po grzebaniu w wahaczach ustawiają zbiezność? ...przynamnej sama kontrola chyba powinna być zrobiona??
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ

siekierap
s'klarnia

 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 27 Mar 2007, 22:44   

Sprawdzalem to juz kilka razy i po kazdej wymianie wynik jest taki sam lub odchylka miesci sie w granicach normy czyli dla FWD -1mm zbiezny (czyli po 0,5mm na strone) lub 0... tak mnie uczono i tego sie trzymam...
_________________

 
 
 
dday 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43
Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 390
Skąd: wawa-anin
Wysłany: 28 Mar 2007, 00:52   

Fordon napisał/a:
Sprawdzalem to juz kilka razy i po kazdej wymianie wynik jest taki sam lub odchylka miesci sie w granicach normy czyli dla FWD -1mm zbiezny (czyli po 0,5mm na strone) lub 0... tak mnie uczono i tego sie trzymam...

ja też zaryzykowalem i nie zrobilem :-P
okolo 20 tysiaczków za mną, opony nie pościnane, nie ściąga w żadną stronę, kiera prosto...
więc chiba szwystko gra :fox:
to jest dmuchanie na zimne - nie zaszkodzi ale nie jest potrzebe :yes:
_________________
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Mar 2007, 11:15   

Fordon napisał/a:
Sprawdzalem to juz kilka razy i po kazdej wymianie wynik jest taki sam lub odchylka miesci sie w granicach normy czyli dla FWD -1mm zbiezny (czyli po 0,5mm na strone) lub 0... tak mnie uczono i tego sie trzymam...


casami trzeba chodz nie zawsze ;-)
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
QBOSS 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 510
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 28 Mar 2007, 11:58   

Ja wymieniłem tylko jeden wahacz bo przy wymianie tulei okazało się że jeden z nich jest oryginalny a drugi jest na 2 śruby czyli od wersji z słabszym (czyt. lżejszym) silnikiem, przy okazji wymieniłem też sworznie , teraz fofi prowadzi się równo ,do tego przestała zjadać opony co było efektem różnych wersji wahacza :)
_________________


FUTURA DIESEL RS PROJECT :) - in 60% complete :D - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 28 Mar 2007, 12:03   

jeszcze mam pytanie odnosnie mocowania sworznia, poniewaz sa mocowane na 2 lub 3 sruby, czy ma to jakies znaczenie jak mam na 2 a zaloze na 3? chyba nie ma? hmmm....
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 28 Mar 2007, 23:50   

Na trzy śruby wprowadzili od 94 roku. Niewiem jak pasuje ten na dwie śruby, ale wg mnie powinien.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
QBOSS 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 510
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 29 Mar 2007, 00:35   

Nie pasuje , jak masz wahacze na 2 śruby to tylko takie sworznie ci będą pasowały , po za tym na 3 śruby sworznie wcale nie od 94 roku są , takie zastosowanie miały wszystkie XRki i niektóre Diesle
_________________


FUTURA DIESEL RS PROJECT :) - in 60% complete :D - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 29 Mar 2007, 08:29   

QBOSS napisał/a:
takie zastosowanie miały wszystkie XRki i niektóre Diesle
I zwykłe fiesty od 94... ( o to mi chodziło. bo ona ma 1,3)
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Sorbi
[Usunięty]

Wysłany: 29 Mar 2007, 08:41   

jackrzec napisał/a:
QBOSS napisał/a:
takie zastosowanie miały wszystkie XRki i niektóre Diesle
I zwykłe fiesty od 94... ( o to mi chodziło. bo ona ma 1,3)


ja mam na trzy śruby, a fiesta 91
 
 
QBOSS 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42
Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 510
Skąd: Rawa Mazowiecka
Wysłany: 29 Mar 2007, 08:46   

Sorbi napisał/a:
ja mam na trzy śruby, a fiesta 91


Bo już ktoś wymieniał całe wahacze ,oryginalnie miał byś na 2 śruby
_________________


FUTURA DIESEL RS PROJECT :) - in 60% complete :D - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.