Intelcoler |
Autor |
Wiadomość |
Kolin

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 20 Kwi 2007, 20:59 Intelcoler
|
|
|
Mam takie pytanko szybkie czy montaz samego intellcolera daje cos ? czytałem w gazecie i ponodz cos tam daje ale,w gazety to gazety
Moja gablota jest obecnie zmodyfikowana w dziale Tuningu Mechanicznego
tytuł: Modyfikacje Fiesty Kolina |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 20 Kwi 2007, 21:56
|
|
|
Jesli IC jest umieszczony w prawidlowym miejscu i jest przynajmniej w 60% odkryty to owszem daje... schladza sprezone powietrze ktore to wedruje od turbiny przez w/w intercooler zmniejszasz temperature ladunku przy czym polepsza sie spalanie mieszanki powietrzno paliwowej... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 20 Kwi 2007, 22:03
|
|
|
Konrad ale czy Kolinowi czasem nie chodziło a N/A z IC? |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Arkadius

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 20 Kwi 2007, 22:07
|
|
|
przy n/a to raczej nie da efektów... |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Wojtass

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 270 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20 Kwi 2007, 23:38
|
|
|
Powietrze w wolnossącym silniku zasysane jest z zewnątrz i idzie od razu do silnika, więc na podgrzanie go będzie mało czasu, więc nie będzie zbytnio rozrzedzone.
W turbo powietrze jest bardzo skutecznie podgrzewane przez spaliny idące przez spreżarkę, więc trzeba je doprowadzić jak najbliżej temperatury otoczenia co by zniwelowac straty, wiec przepuszcza sie je przez IC.
Intercooler w wolnossącym moze dać efekty, jednak odwrotne do zamierzonych Po prostu będzie przeszkodą dla lecącego do silnika powietrza a i tak nie będzie go z czego chłodzić, bo chodźby nie wiem jak wielki był IC to i tak nie ochłodzisz go do temp. niższej od otoczenia, jaką właśnie ma zasysane powietrze. I kółko się zamyka. |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 21 Kwi 2007, 17:33
|
|
|
Marcin napisał/a: | Konrad ale czy Kolinowi czasem nie chodziło a N/A z IC? |
Kolin cos napominal ze zakupil graty od FRST bo ma byc 1.4turbo, no ale jesli mialo by to byc do wolnossaka to Wojtass w pelni wyjasnil temat |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 21 Kwi 2007, 19:45
|
|
|
No tak ale jak na razie to kompletuje zabawki, wiec w taki sposob odebralem jego pytanie, a swoja droga on sam moglby wyjasnic sytuacje. koniec OT. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Kolin

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 21 Kwi 2007, 21:47
|
|
|
Cytat: | olin cos napominal ze zakupil graty od FRST bo ma byc 1.4turbo, no ale jesli mialo by to byc do wolnossaka to Wojtass w pelni wyjasnil temat
_________________ |
graty wszystkie zakupione hehe teraz tylko drobnostki zostały i za niedługo zaczynam składac mam nadzieje ze wszystko sie uda tylko nie wiem o ile dac grubsza uszczelke pod glowice to mnie ciagle meczy ... |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 21 Kwi 2007, 21:57
|
|
|
Haaa dobrze pamietalem... a czego ci brakuje jeszcze?? bo z uszczelka to nie pomoge... Pume zapytam przy okazji moze cos doradzi :-D |
_________________
 |
|
|
|
 |
KacpeRS [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 03:01
|
|
|
przy wolnossącym silniku ic zwiekszy opory przepływu powietrza i wydłuży jego droge co spowoduje że silnik będzie się słabo, długo wkręcał na obroty i będzie miał mniejszą moc. |
|
|
|
 |
Kolin

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 11:14
|
|
|
Fordon napisał/a: | Haaa dobrze pamietalem... a czego ci brakuje jeszcze?? |
w praktyce to mi brakuje hmmmm tak chłodnica wody nie jest za bogata ale kolega ma ja zabarac i zobaczymy co z niej wyjdzie,bo cieknie nastepnie zawór upustowy,wiatrak od chłodnicy ten na przod co przychodzi bo seryjny to nie pasuje tak na moje oko jak patrzałem ale musze się upewnic,i musze zregenerowac Turbinke ale tym sie nie przejmuje bo najprawdopodobniej bede miec to za Friko i jak dobrze pamietam to jednej złączki no i jak wiadomo wskazniki,czyli suma summarum takie drobnostki a tak to wszystko mam
Gdyby to ze nie wiem jaka uszczelke wsadzic podejrzewam ze szybciej bym sie za to zabrał a tak nie pozostaje mi nic jak czekac na PUME bo nie widze sensu rozbierania silnika jak narazie... |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 12:03
|
|
|
Nie bedziesz musial czekac... jak bedzie dzwonil to zapytam jaka uszczelke dac lub jak w inny sposob odprezyc 1.4 |
_________________
 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 12:14
|
|
|
Fordon napisał/a: | jak w inny sposob odprezyc 1.4 |
z tego co pamietam jak Kolin przymierzał sie na zmiane z gaznika na wtrysk, to byl wątek nt. tłoków a w zasadzie ich roznicy i ktoś stwierdził ze te "gaznikowe" z glowica od wersji z wtryskiem bylyby idealne pod turbo... |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Daras84
King of Bednary 2011


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 17:40
|
|
|
a co z kompem ?? na cyzm to bedize jezdizlo smt6? |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
 |
Kolin

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 17:44
|
|
|
tak były idealne ale nie mam zamiaru znowu przebijac tłoków i kupowac nowych pierscienie itp a tak na marginesie to robiłem z mono wtrysku na pełny wtrysk
tłoki w gazniku,wtrysku,jedno pkt były takie same jak w RS turbo tylko ze sa od 1.4
a w pelnym wtrysku były pół okrągłe a dołu silnika bym nie chciał ruszac bo jest swieżo poskładany na nowo ;-)
i dlatego chce postawic na uszczelke Fordon napisał/a: | Nie bedziesz musial czekac... jak bedzie dzwonil to zapytam jaka uszczelke dac lub jak w inny sposob odprezyc 1.4 |
byłbym bardzo podniecony bo moglbym juz cos zaczac glebiej ingerowac w silnik |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 19:10
|
|
|
Kolin napisał/a: | a tak na marginesie to robiłem z mono wtrysku na pełny wtrysk |
sory... z pamieci pisalem wiec mi sie pomylilo ;-) |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Kolin

Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 37 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 22 Kwi 2007, 19:39
|
|
|
Daras84 napisał/a: | a co z kompem ?? na cyzm to bedize jezdizlo smt6? |
tak bedzie strojone za pomoca SMT6 a smigac bedzie na ECU od 110 Kucykowej fiesty bo gada na tej wiązce |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
 |
Piesek

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24 Kwi 2007, 22:56
|
|
|
kurde ja z wiatrakiem mam problem w doborze... bo seria od diesla (xr2i ma taki sam) odpada, od FRST też raczej odpada... jest cholernie mało miejsca i chyba będę musiał zderzak ciąć :( a tego nie chciałem i na 50% zamka będę musiał się też pozbyć... bo miejsca brak i zapinki na maskę przyjdą. Jak będziesz chciał blowa, to mam dostęp do takich rzeczy w dobrej cenie |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
 |
doogi [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Kwi 2007, 11:48
|
|
|
Kolin napisał/a: | Daras84 napisał/a: | a co z kompem ?? na cyzm to bedize jezdizlo smt6? |
tak bedzie strojone za pomoca SMT6 a smigac bedzie na ECU od 110 Kucykowej fiesty bo gada na tej wiązce |
ile cie kosztować bedzie strojenie i smt6 ??
i gdzie to bedziesz robił ?? jak ja dzwoniłem to mało kto chciał sie tego podjąć...
chyba ze sam bedziesz ustawiał mapy to czapki z głów |
|
|
|
 |
|