Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Zakłócenie radia przez pompę paliwa.
Autor Wiadomość
birband
[Usunięty]

Wysłany: 12 Maj 2007, 13:30   Zakłócenie radia przez pompę paliwa.

Witam wszystkich. Jestem posiadaczem Fiestki z 98 roku 1,24 Zetec i niedawno wystąpił problem z zakłóceniem pracy radia. Już w momencie przekręcenia kluczyka w stacyjce słychać jak pracuje pompa i w tym momencie również jest zakłócenie radia. To samo podczas jazdy rzecz jasna. Z tym, że:
Nie jest to zakłócenie spowodowane poprzez sieć pokładową, ponieważ podłączyłem inne radio do innego akumulatora w pobliżu auta i było to samo. Znaczy to, że zakłócenia mają charakter elektromagnetyczy i przedostają się poprzez antenę a n ie instalacje elektryczną. Zakłócenie nie mają wpływu na radio pracujące w FM(UKF) to znaczy na czętotliwościach około 100MHz. Skutecznie za to zakłócają np. CB Radio i fale średnie oraz długie.

Czy ktoś z forumowiczów spotkał się już z takim problemem i czy znany jest jakiś sposób na rozwiązanie tego problemu?

Pozdrawiam

[ Dodano: Sob Maj 12, 2007 20:47 ]
Szkoda, że to jest tak rzadkie uszkodzenie, że nikt nie jest mi w stanie pomóc!!!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Maj 2007, 21:35   

możliwe że kończy sie pompa paliwa i ma którąś podziałke zwarta w wirniku pompy .
możesz dołożyć do kostki pompy paliwa ewnetualnie pod przekaźnik pompy kondensator o niewielkiej pojemności np jakiś ceramiczny i do kompletu elektrolita
 
 
 
birband
[Usunięty]

Wysłany: 12 Maj 2007, 22:53   

Niestety nie pomaga, tak jak już mówiłem to nie leci po instalacji a przez powietrze :-) ))
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Maj 2007, 01:25   

pozostaje sprawdzić na innej pompie . ewentualnie zrobienie ekranowania obudowy tej . Ale jeśli emituje taki zakłucenia to znaczy ze jest raczej uszkodzona . jesteś pewny ze to pompa pojawia sie zakłucenie odrazu po przekręceniu stacyjki w momencie kiedy na 3 sekundy wlącza sie pompa czy dopiero po odpaleniu ??
 
 
 
birband
[Usunięty]

Wysłany: 13 Maj 2007, 11:32   

Już w momencie przekręcenia kluczyka słychać warczenie, jak uruchamia się pompa.
Stosowanie jakichkolwiek filtrów odkłucających w tym momencie sie nie sprawdza, kombinowałem na różne sposoby. Jedynie osłabienie czułości części odbiorczej radia powoduje uciszenie się tego efektu, ale również spada poziom sygnału odbieranego.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Maj 2007, 12:16   

ale chodzi mi o ekranowanie pompy paliwa .
 
 
 
birband
[Usunięty]

Wysłany: 13 Maj 2007, 16:29   

Szczerze powiedziawszy nie myślałem o takim rozwiązaniu i nie za bardzo wiem jak by to miało wyglądać.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Maj 2007, 17:20   

obudowe pompy trzeba by zewrzeć do masy. o ile nie jest pod napięciem . nie robi sie tak bo w wyniku uszkodzenia wirnika szczotek ect przebicie na obudowę pompy nie robi pożaru . w momencie połączenia obudowy z masa ryzyko takie sie zwiększa .
 
 
 
birband
[Usunięty]

Wysłany: 13 Maj 2007, 20:38   

Ok ja rozumiem, ale moja pompa pływa jak pływak wewnątrz zbiornika na paliwo.

[ Dodano: Nie Maj 13, 2007 20:39 ]
Tak mi się wydaje sądząc po odgłosie pracującej pompy
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 14 Maj 2007, 01:47   

a nie cyka ci gdzies przekaznik moze to on jest wadliwy i zwiera sie i rozwiera i tak w kolko i wtedy moze emitowac takie zakłócenie bo iskrzy sie na stykach.
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Maj 2007, 02:27   

myślałem nad tym i jedyne co można zrobić to zmienić pompe . nie ma innej możliwości odłucenia sygnału . założenie dławika na antenie zmniejszy czułość radia . swoja robote robią też wtryskiwacze one generują dość poważne zakłucenia . jedyne co możesz zrobić to na pracującym silniku wyjąć przekaźnik od pompy i zobaczyć czy na chwile zakłucenia znikną . Jeśli tak to masz 100 % pewności ze to pompa .Silnik po rozłączeniu pompy bedzie pracować jeszcze przez kilka sekund.
 
 
 
birband
[Usunięty]

Wysłany: 14 Maj 2007, 12:45   

Przekaźniki są ok, wymieniałem z innymi urządzeniami. A to racja z wyjęciem przekaźnika - tak spróbuje to dużo wyjaśni.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Czym odłączyć pompę paliwa.
olijacek Elektryka 7 25 Lis 2005, 14:02
Gość
Brak nowych postów [MK4] Czy da się sprawdzić pompę paliwa ?
pajaja31 Silniki diesla 15 12 Lut 2013, 20:29
pajaja31
Brak nowych postów [MK3] Włączanie radia przez zapłon
stosik Elektryka 27 21 Kwi 2012, 23:42
Parzych
Brak nowych postów [MK3] Jak wymienić pompę wody ?
piotr-etype Mechanika ogólna 15 1 Lip 2013, 23:05
Marek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.