Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Stuki przy ruszaniu kierownicą
Autor Wiadomość
jarek76
[Usunięty]

Wysłany: 8 Cze 2007, 19:49   [MK4] Stuki przy ruszaniu kierownicą

Witam. Mam problem, a mianowicie: ruszjąc lekko kierownicą coś stuka z okolicy podłogi pod krzyżakiem, jak poruszam mocniej to stuki się nasilają, kierownica nie ma żadnych luzów, krzyżak tez wydaje się ok, na drązkach tez nie ma wyczuwalnych luzów, pomóżcie, bo juz nie mam pojęcia co to może być
Ostatnio zmieniony przez trzeci 4 Sie 2010, 22:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 8 Cze 2007, 20:24   

przekładnia ?
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
jarek76
[Usunięty]

Wysłany: 8 Cze 2007, 20:34   

Skoro to przekładnia, czy jest możliwe zeby tylko stukała, a kierownica nie miała żadnych luzów? Nie znam się na tym za bardzo, ale czy winny może być drążek od strony przekładni?
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Cze 2007, 20:39   

pewnie padł krzyżak od strony komory silnika. masz jeden krzyżak w kabinie kierowcy koło pedałów :) , a drugi jest od strony komory silnika i ten najczęściej leci.
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
jarek76
[Usunięty]

Wysłany: 8 Cze 2007, 20:45   

a jest w mk4 drugi krzyżak?, mam nadzieje ze to będzie to bo ceny przekładni mnie powalają :-( . Dzięki za podpowiedż :)
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 8 Cze 2007, 21:12   

jarek76 napisał/a:
czy jest możliwe zeby tylko stukała, a kierownica nie miała żadnych luzów?

jak najbardziej

ale sprawdz najpierw ten krzyzak
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
jarek76
[Usunięty]

Wysłany: 9 Cze 2007, 13:53   

Dzisiaj posprawdzałem wszystko jeszcze raz, krzyżaki, są ok, ale na drązku od strony kierowcy jest wyczuwalny luz w miejscu mocowania do przekładni i stamtąd owe stuki sie dobywają. W związku z tym mam pytanie czy wymiana drążka coś pomoże, czy zostaje jednak tylko wymiana przekładni? :-( Czy istnieje możliwość regulacji luzu w przekładni z wspomaganiem ? Dzięki za każdą odpowiedz.
 
 
Marcin2105 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 14
Skąd: Krosno
Wysłany: 10 Cze 2007, 00:10   

Na przekladni listwowej nie ma mozliwosci regulacji luzu jak juz tam sie pojawi to nadaje sie tylko do wymiany. Bo to nie te stare z trybami co mozna bylo regulowac luz. Ja bym byl za krzyzakiem tez tak mialem. juz drogi krzyzak wymienilem. rok temy wymienilem bo kierownica sie zacinala i nie oddawala po skrecie i tez mi cuda wymyslali a okazalo sie ze po wymianie krzyzaka bylo ok. Pojezdzilem niecaly rok i zaczelo stukac a nie bylo zadnego luzu. postanowilem jezdzic az sie cos rozleci bo nie moglem znalezc przyczyny tych stuków. Po jakims czasie pojawil sie luz na kierownicy i wtedy juz wyraznie bylo widac co jest. po wymianie cisza :lol: Zapotam z ciekawosci czy jak jedziesz po kamienistej drodze albo po dzurach to czy Ci tez cos stuka. U mnie na poczatku nie stukalo a jak sie pojawil luz na kierownicy to i na dolkach stukalo tak ze ja bym byl za krzyzakiem mozesz pojezdzic jeszcze chwile i zobaczysz co sie bedzie dzialo
 
 
 
jarek76
[Usunięty]

Wysłany: 10 Cze 2007, 09:32   

Witam ponwnie. Marcin2105 dzięki za odpowiedż, na dziurach faktycznie stuka i telepie lekko kierownicą. Też myślałem ze to krzyżak, ale u mnie obydwa są wewnątrz samochodu i nie ma na nich wyczuwalnego luzu, za to stuki słychac z pod podłogi i jest wyczuwalny luz na drązku kierowniczym od strony mocowania do przekładni( jak skręcam kierą to rusza sie lekko góra-dół). Cały czas sie zastanawiam czy wymiana drązka coś pomoże. :-/
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 10 Cze 2007, 11:54   


w zaznaczonym miejscu też może byc luz i bedzie stukało i wcale nie musi to być przekładnia.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
jarek76
[Usunięty]

Wysłany: 10 Cze 2007, 12:32   

Marcin napisał/a:
[url=http://img505.images....th.jpg]Obrazek[/URL]
w zaznaczonym miejscu też może byc luz i bedzie stukało i wcale nie musi to być przekładnia.


Dzięki Marcin. O to mi właśnie chodziło :ok: , bo nie byłem pewien czy tam może wystąpić luz. Na 99% to będzie to.(mam nadzieje) Czyli wymiana drązka powinna rozwiązać problem? A jak to nie pomoże to już tylko przekładnia? Jeszcze raz dzieki i pozdro :D
 
 
orelek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44
Dołączył: 27 Wrz 2004
Posty: 29
Skąd: Pajęczno
Wysłany: 11 Cze 2007, 07:58   

Witam
Sprawdz kolego jeszcze tulejke na listwie na maglownicy, ta co jest zaraz za tym drążkiem co masz na fotce, tez już jeden wymieniałem, a teraz z drugiej strony zaczeło pukać i przekonany że to drążek rozebrałem i okazało się że to tulejka z tworzywa.
_________________
www.cb-radio.pl
 
 
jarek76
[Usunięty]

Wysłany: 13 Cze 2007, 15:37   

Byłem u mechanika z tym i on twierdzi że wszystkie autka ze wspomaganiem na wyłączonym silniku tak stukają, nawet mi to pokazał na innych autach i rzeczywiście tez stukało. Ale że po zapaleniu silnika tez stuka oraz na dołach poleciłem mu sprawdzić jednak gdzie tkwi przyczyna. Niestety mechanik żadnych luzów nigdzie nie stwierdził i polecił jeszcze z tym pojeżdzić aż bardziej się wyrobi i wtedy będzie widać. Zastanawiam sie czy faktycznie jest wszystko ok, czy lepiej poszukać innego mechanika. Co o tym sądzicie ? Czy u was faktycznie tez coś lekko puka, czy trzeba puknąć tego mechanika, żeby się wzioł do roboty??? :lol:
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 13 Cze 2007, 16:53   

ja też mam luz na jednym z drazkow, coś tam slychac, ale na razie nie mam kiedy sie za to wziać. Jedz gdzies na kanał i sam sprawdz.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
alekuc
[Usunięty]

Wysłany: 17 Cze 2007, 11:01   

Ja mam podobny problem. Od jakiegos roku słychać było stukanie w okolicy listwy kierowniczej, jakies 8-mcy temu rozpadł mi się silnik elektryczny pompy wspomagania i od tamtego czasu wymontowałem ją. Niestety nie udało mi się znaleźć takiego silnika elektr. i do dzisiaj jeżdzę bez wspomagania. Jakieś 2 tygodnie temu były słyszalne podczas jazdy a szczególnie podczas skręcania przy b.wolnej prędkości dźwięki ocierania i zgrzyty, jednak to ustąpiło po kilku dniach. Po wizycie tydzień temu u mechanika - ten sprawdził i okazało się że w moim modelu nie ma krzyżaka i najprawdopodobniej uszkodzona została listwa kierownicza i konieczna jest jej wymiana (regeneracja ok. 1000 pln). Co sądzicie o tym temacie? Przejrzałem całe forum w poszukiwaniu podobnych tematów i nie chcę zakładać nowego tematu więc podpinam się pod ten żeby nie zaśmiecać forum. Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelką pomoc.
 
 
jarek76
[Usunięty]

Wysłany: 17 Cze 2007, 13:50   

alekuc napisał/a:
najprawdopodobniej uszkodzona została listwa kierownicza i konieczna jest jej wymiana (regeneracja ok. 1000 pln


Za 1000zł to spokojnie kupisz nówke,możesz kupić regenerowaną ,to coś około 500zł jak oddasz starą(rok gwarancji), ewentualnie poszukaj używki, ale najpierw odwiedż jeszcze innego mechanika, czy sprawę potwierdzi, bo szkoda by było wydać kupe kasy na darmo...

U mnie się okazało że faktycznie luz jest na drązku, mimo prawie niewyczuwalnego luzu wymieniłem go i stuki ustały prawie całkowicie :jupi: Coś tam jeszcze słychac przy ruszniu kierą, ale na dołach jest cisza :D Dzieki za wszystkie podpowiedzi.( Marcin, trafiłeś z tym drązkiem w dziesiątke :D POZDRO).
 
 
alekuc
[Usunięty]

Wysłany: 17 Cze 2007, 15:31   

jarek76 napisał/a:
Za 1000zł to spokojnie kupisz nówke,możesz kupić regenerowaną ,to coś około 500zł jak oddasz starą(rok gwarancji),

problem w tym że moja fiescinka ma naprawde bardzo specyficzny i rzadki osprzet co zaczyna mnie przyprawiac o zgrzytanie zebami znalezienie regenerowanej listwy mija sie z cudem - poniewaz listwa jest dostosowana najprawdopodobniej do pompy wspomagania - w moim wypadku elektrycznej ktora jest niezmiernie rzadka- szukam juz jez prawie rok - oczywiscie z przerwami (okresami zalamania, chwilami wzlotow i upadkow) niestety bez rezultatu. Umiescilem post na gieldzie z zdjeciami tej pompy. Jesli slyszales o takiej pompie to daj znac.
jarek76 napisał/a:
ale najpierw odwiedż jeszcze innego mechanika, czy sprawę potwierdzi, bo szkoda by było wydać kupe kasy na darmo...

jasne jeszcze poradze sie u innego mechanika, ale wydaje mi sie ze znalezienie silnika elektr. do mojej pompy wspomagania jest priorytetem, poniewaz bez niej nawet nowa listwa moze ulec uszkodzeniu przy jezdzie bez wspomagania - przynajmniej takie info dostalem od mechanika. Jesli znasz jakies zaklady to bardzo bylbym Ci wdzieczny o namiary do nich to przesle foty i popytam bo allegro obsialem majlami bez rezultatow. dzieki za odp.
 
 
jarek76
[Usunięty]

Wysłany: 17 Cze 2007, 15:53   

No faktycznie masz duży problem :-/
Popytaj tutaj, mają multum części, niestety używane, ale coś może wybierzesz
Robcar sc Sp. cywilna

ul. Gliwicka 34
44-178 Przyszowice k/Gliwic

Tel: +48 - 032 / 301-43-50
+48 - 600 557-243
+48 - 512 130 121
Fax: +48 - 032 / 301-43-51

Adres E-mail: Wyślij e-mail Dealerowi
Adres strony: http://robcar.otomoto.pl/
 
 
alekuc
[Usunięty]

Wysłany: 17 Cze 2007, 17:37   

Dzięki, wyślę zapytanie do nich, pozdrawiam
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Paź 2010, 17:57   

Podepnę się. Przy delikatnym ruszaniu kierownicą słyszę delikatny stuk, patrząc na koło i ruszając kierą nie ma najmniejszego luzu / opóźnienia w reakcji koła.

Zlokalizowałem to, luz ma jakiś badziew w "rurze kolumny kierownicy" przy mocowaniu przed pierwszym przegubem krzyżowym. Zdjęcie przedstawia to ustrojstwo, widać mocowanie. Rusza się to "srebrne" tuż pod czarnym mocowaniem.



Jeśli pomiędzy mocowanie a te ustrojstwo wsadzę śrubokręt (zdjęcie niżej) wtedy luzu nie ma. Wygląda to tak jakby mocowanie za słabo dociskało całą kolumnę. Odkręciłem dwie śruby od mocowania i wszystko jest jakby częścią kolumny kierowniczej.



Samego tego mocowania nie da rady zmienić i trzeba całą kolumnę kupować ?? Czy może wepchać tam jakąś grubszą blachę żeby to zaklinować i będzie ok ?? Jak się przyglądałem to w miejscu gdzie wsadziłem śrubokręt już jakiś kawałek blaszki jest, ori czy już ktoś kombinował ??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Stuki przy ruszaniu
Grolek4 Mechanika ogólna 3 22 Kwi 2019, 14:03
lepszegozyciadi


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.