Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Obrotomierz mk1 vs mk3
Autor Wiadomość
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Cze 2007, 19:50   Obrotomierz mk1 vs mk3

Posiadam w aucie fabryczne wyprowadzenie na obrotomierz z instalacji od mk3 RST .
Posiadam także obrotomierz z mk1 XR2

Niestrety po połączeniu obydwóch kabli wskazanie obrotomierza jest dokłądnie o połowę niższe niż powinno być ( czyli niż sąobroty silnika ) .

Mam dwa pomysły na rozwiązanie tego problemu :

1 bebechy z obrotka mk3 rst podstawione za moją tarczą
2 podłączenie mojego obrotka tak jak w dieselu czyli pod alternator .
( z obydwoma sobie poradzę )

Ale mam pytanie : może da sie sprawę ominąć w jakiś inny sposób ? ( tzn przeskalować obrotomierz ) z góry dzięki za info :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Arkadius 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 637
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 18 Cze 2007, 20:17   

Zółwik załamujesz mnie :D przeciez co zrobić z obrotkami jak źle wskazują było ze 100 razy pisane :) musisz mieć pod tarczą potencjometr a jak będzie jeszcze za mało wskazywać to musisz zmienić rezystor :) poszukaj na pewno spasujesz jaka wartość oporu musisz uzyskać zeby dobrze pokazywał
_________________
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Cze 2007, 20:33   

CHodziło mi raczej o to gdzie się wpiąć aby sygnał szedł z obu cewek a nie z jednej , a nie przeskalowywanie obrotomierza ;-)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Arkadius 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 637
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 18 Cze 2007, 20:37   

gdybym ja bym na Twoim miejscu poszedł bym do elektronicznego i kupił rezystor o połowe większy albo mniejszy od tego co tam masz za 10gr i taniej by to wyszło niż ciągnać jakiś dodatkowy kabel... szybko i łatwo i 10 minut nawet roboty by nie było.
_________________
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 19 Cze 2007, 00:41   

Arkadius napisał/a:
gdybym ja bym na Twoim miejscu poszedł bym do elektronicznego i kupił rezystor o połowe większy albo mniejszy od tego co tam masz za 10gr i taniej by to wyszło niż ciągnać jakiś dodatkowy kabel... szybko i łatwo i 10 minut nawet roboty by nie było.


uff wreszcie wróciłem .

Ten rezystor trudno było pomierzyć bo kurna malutki był :? ( 2 mm długości ) więc kupiłerm 1 mm i 4 mm ( miał być dwa razy mniejszy i większy co nie ? ) . jutro poprubuję i napiszę co z tego wyszło :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Arkadius 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 35
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 637
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 19 Cze 2007, 07:44   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
uff wreszcie wróciłem .

Ten rezystor trudno było pomierzyć bo kurna malutki był ( 2 mm długości ) więc kupiłerm 1 mm i 4 mm ( miał być dwa razy mniejszy i większy co nie ? ) . jutro poprubuję i napiszę co z tego wyszło


:lol: :lol:

dobra kombinuj jak chcesz ale ja bym poszedł tą drogą
_________________
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Cze 2007, 10:36   

a ja zupełnie inna choć ci się nie należy ta wiedza bo grałeś w tzw ch..... i sie ze mna nie spotkałeś po powrocie . Ale co mi tam . Wlutuj dwie diody prostownice pod minusowe przewody podwójnej cewki pin 1 i 3 (dioda 1N4004) i połącz je razem i w kierunku zaporowym wepnij diode 1N4746 (dioda zenera na 18 V) i pociągnij ten sygnał z diody do naszego obrotka .
Plusy
nie ruszasz deski z mk1 (są tam rezystory naparowane na płytkę ceramiczna i wylutować ich sie nie da)
nie niszczysz oryginalnej instalki z XR mk3
Koszt operacji 1.5 zł
Minusy
Trzeba przeciągnąć jeden dodatkowy przewód .

Jak będziesz grzeczny to dostaniesz schemat .
 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Cze 2007, 15:52   

a masz podlaczonego obrotka teraz tak jak na tym schemacie?
tu podlacza sie jeden przewod sygnalowy i oprocz tego mase i plusa do obrotka

_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5674
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Cze 2007, 20:11   

squadak napisał/a:
a masz podlaczonego obrotka teraz tak jak na tym schemacie?
tu podlacza sie jeden przewod sygnalowy i oprocz tego mase i plusa do obrotka

Obrazek

nie kąsasz intrygi . On ma zegary z mk1 które sa przystosowane do zliczania 1 obrót= 2 impulsy .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 20:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 12:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.