Obrotomierz mk1 vs mk3 |
Autor |
Wiadomość |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 18 Cze 2007, 19:50 Obrotomierz mk1 vs mk3
|
|
|
Posiadam w aucie fabryczne wyprowadzenie na obrotomierz z instalacji od mk3 RST .
Posiadam także obrotomierz z mk1 XR2
Niestrety po połączeniu obydwóch kabli wskazanie obrotomierza jest dokłądnie o połowę niższe niż powinno być ( czyli niż sąobroty silnika ) .
Mam dwa pomysły na rozwiązanie tego problemu :
1 bebechy z obrotka mk3 rst podstawione za moją tarczą
2 podłączenie mojego obrotka tak jak w dieselu czyli pod alternator .
( z obydwoma sobie poradzę )
Ale mam pytanie : może da sie sprawę ominąć w jakiś inny sposób ? ( tzn przeskalować obrotomierz ) z góry dzięki za info |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Arkadius

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 18 Cze 2007, 20:17
|
|
|
Zółwik załamujesz mnie przeciez co zrobić z obrotkami jak źle wskazują było ze 100 razy pisane musisz mieć pod tarczą potencjometr a jak będzie jeszcze za mało wskazywać to musisz zmienić rezystor poszukaj na pewno spasujesz jaka wartość oporu musisz uzyskać zeby dobrze pokazywał |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 18 Cze 2007, 20:33
|
|
|
CHodziło mi raczej o to gdzie się wpiąć aby sygnał szedł z obu cewek a nie z jednej , a nie przeskalowywanie obrotomierza ;-) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Arkadius

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 18 Cze 2007, 20:37
|
|
|
gdybym ja bym na Twoim miejscu poszedł bym do elektronicznego i kupił rezystor o połowe większy albo mniejszy od tego co tam masz za 10gr i taniej by to wyszło niż ciągnać jakiś dodatkowy kabel... szybko i łatwo i 10 minut nawet roboty by nie było. |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 19 Cze 2007, 00:41
|
|
|
Arkadius napisał/a: | gdybym ja bym na Twoim miejscu poszedł bym do elektronicznego i kupił rezystor o połowe większy albo mniejszy od tego co tam masz za 10gr i taniej by to wyszło niż ciągnać jakiś dodatkowy kabel... szybko i łatwo i 10 minut nawet roboty by nie było. |
uff wreszcie wróciłem .
Ten rezystor trudno było pomierzyć bo kurna malutki był :? ( 2 mm długości ) więc kupiłerm 1 mm i 4 mm ( miał być dwa razy mniejszy i większy co nie ? ) . jutro poprubuję i napiszę co z tego wyszło |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
Arkadius

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 35 Dołączył: 17 Lip 2006 Posty: 637 Skąd: Sępólno Kraj.
|
Wysłany: 19 Cze 2007, 07:44
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | uff wreszcie wróciłem .
Ten rezystor trudno było pomierzyć bo kurna malutki był ( 2 mm długości ) więc kupiłerm 1 mm i 4 mm ( miał być dwa razy mniejszy i większy co nie ? ) . jutro poprubuję i napiszę co z tego wyszło |
:lol: :lol:
dobra kombinuj jak chcesz ale ja bym poszedł tą drogą |
_________________ Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Cze 2007, 10:36
|
|
|
a ja zupełnie inna choć ci się nie należy ta wiedza bo grałeś w tzw ch..... i sie ze mna nie spotkałeś po powrocie . Ale co mi tam . Wlutuj dwie diody prostownice pod minusowe przewody podwójnej cewki pin 1 i 3 (dioda 1N4004) i połącz je razem i w kierunku zaporowym wepnij diode 1N4746 (dioda zenera na 18 V) i pociągnij ten sygnał z diody do naszego obrotka .
Plusy
nie ruszasz deski z mk1 (są tam rezystory naparowane na płytkę ceramiczna i wylutować ich sie nie da)
nie niszczysz oryginalnej instalki z XR mk3
Koszt operacji 1.5 zł
Minusy
Trzeba przeciągnąć jeden dodatkowy przewód .
Jak będziesz grzeczny to dostaniesz schemat . |
|
|
|
 |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 43 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19 Cze 2007, 15:52
|
|
|
a masz podlaczonego obrotka teraz tak jak na tym schemacie?
tu podlacza sie jeden przewod sygnalowy i oprocz tego mase i plusa do obrotka
 |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Cze 2007, 20:11
|
|
|
squadak napisał/a: | a masz podlaczonego obrotka teraz tak jak na tym schemacie?
tu podlacza sie jeden przewod sygnalowy i oprocz tego mase i plusa do obrotka
Obrazek |
nie kąsasz intrygi . On ma zegary z mk1 które sa przystosowane do zliczania 1 obrót= 2 impulsy . |
|
|
|
 |
|
Podobne Tematy |
Temat |
Autor |
Forum |
Odpowiedzi |
Ostatni post |
 |
Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
|
Freeman |
Nasze auta |
0 |
12 Lip 2011, 16:38  Freeman |
 |
Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
|
Laskosz |
Mechanika ogólna |
2 |
7 Kwi 2010, 20:54  markos2101 |
 |
Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
|
van |
Mechanika ogólna |
1 |
25 Cze 2013, 12:00  vegetagt |
 |
Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
|
Piesek |
Mechanika ogólna |
39 |
13 Sty 2014, 15:24  kostek88wjcz |
 |
Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
|
diodalodz |
Mechanika ogólna |
5 |
31 Sty 2006, 09:10  Gość |
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.