| Przesunięty przez: van 22 Cze 2014,  13:24
 | Jak podpiete sa przewody w kostkach przelacznika swiatel? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Toro   
 Model: Ford Fiesta Mk2`84
 Wersja: L
 Silnik: 1.6D/54KM
 Dołączył: 03 Lis 2006
 Posty: 52
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Paź 2007,  14:57   Jak podpiete sa przewody w kostkach przelacznika swiatel? |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam po pierwsze rozpadly mi sie styki w przelaczniku swiatel. Przez jakis czas obchodzilem to bokiem, ale wczoraj udalo mi sie upalic jeden z kabli zasilajacych. Koniec - wyprowadzam wlacznik swiatel mijania i pozycyjnych poza standardowy przelacznik (wajchy po prawej stronie kierownicy).
 Pytania - od czego ida przewody w kostkach podlaconych do przelacznika?
 
 
 
   
   
   
 
 Na razie "odkrylem"
 W kostce "podwojnej":
 czerwony - zasilanie (+) zawsze - bez wzgledu na pozycje stacyjki UWAGA!!!
 czarny1 - obok - zasilanie (+) przy przekreconym kluczyku
 czarny2 - na krawedzi - zasilanie (+) przy przekrecnym kluczyku
 brazowy - masa - UWAGA!!!!
 szary - pozycyjne
 
 W kostce "pojedynczej":
 czerwony - wycieraczki szybkie
 zielony - wycieraczki wolne
 Co z dwoma pozostalymi?
 
 Z ciekawostek - polaczenie czerwonego (zawsze +) ze skrajnym czarnym 2 przy wylaczonej stacyjce (poz.0) przez probnik (przewod + zaroweczka) powoduje swiecenie zarowki probnika. Czarny jest teraz masa????
 Przy przekreconej stacyjce czerwony polaczony z czarnym skrajnym 2 powoduje zapalenie sie podgrzewania swiec i kontrolek ladowania i smarownia.
 
 Zamierzam wyprowadzic szary (pozycyjne) i bialo-czarny (mijania) do przelacznika dwupozycyjnego - jakis "mocny" - np. od piecyka konwekcyjnego.
 Pytanie - z ktorego przewodu zasilania skorzystac? Z czerwonego? Wtedy bede mogl wlaczyc pozycyjne bez kluczyka.
 Do czego sluza pozostale przewody?
 O co chodzi z tym przewodem czarnym2 ktory "odpala" podgrzewanie swiec?
 
 Okej - wiem, ze moge to wszystko sprawdzic na schematach z ksiazki od Fiesty - ale nie bardzo potrafie je czytac. Jak ktos ma schemat narysowany "prosto" to pewnie zrozumiem.
 Moge instalowac przekaznik wlaczajacy swiatla, ale pierw musze go wybrac/zamowic/kupic - a przelacznik dwupozycyjny mam.
 
 pozdr
 Piotr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Paź 2007,  17:27 |   
 |  
               | 
 |  
               |  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Toro   
 Model: Ford Fiesta Mk2`84
 Wersja: L
 Silnik: 1.6D/54KM
 Dołączył: 03 Lis 2006
 Posty: 52
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Paź 2007,  18:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzieki ale jeszcze jakis opis do tego schematu. Bardzo prosze jak "chlop krowie na miedzy". Jak sie ma schemat do moich zdjec?
 Na razie bede zasilal swiatla w dodatkowym przelaczniku - czerwonym - caly czas (bez wzgledu na polozenie stacyjki) "pod napieciem".
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 31 Paź 2007,  18:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | kup sobie automatyczny włacznik świateł i skończysz problem mandatów i przełączników na zawsze , też z tym walczyłem i tak rozwiązałem problem . A wycieraczki zostawiłem w spokoju . a te cyferki i literki masz napisane na przełączniku zespolonym wystarczy się przypatrzeć .
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.