MK3 XR2i - połączenie wodzika ze skrzynią biegów - duży prob |
Autor |
Wiadomość |
KUI3A

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 42 Dołączył: 31 Maj 2004 Posty: 290 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 14 Paź 2007, 11:19 MK3 XR2i - połączenie wodzika ze skrzynią biegów - duży prob
|
|
|
Swego czasu wyjmowałem u siebie silnik i skrzynię i teraz...
Mam dość poważny problem przy połączeniu wodzika ze skrzynią biegów, nie jestem w stanie ustawić tego tak żeby mi działało wszystko tak jak trzeba. Nie wiem po prostu czy coś robię źle czy mam może uszkodzoną skrzynię. Objawy są następujące:
Nieważne w jaki sposób bym nie podłączył drążka to przy ruchach na boki (jak jest na luzie) haczy o różne biegi, zasadniczo wszystkie można wrzucić, ale precyzyjność jest bardzo mierna, wydaje mi się , że popełniam jakiś błąd w sztuce, bo jak wczołgam się pod auto i ruszam samym wybierakiem to mogę znaleźć pozycję, w której można swobodnie ruszać bez żadnego zahaczania, ale nie jestem potem w stanie połączyć tego z wodzikiem w taki sposób żeby wszystko grało, generalnie raz jest lepiej raz gorzej ale nigdy nie jest tak jak być powinno, czy jest na to jakiś patent??
nie wiem czy to co napisałem jest jasne ale mam nadzieję, że naświetliłem sytuację |
_________________
RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Paź 2007, 12:30
|
|
|
wydaje mi się ze przy wyciąganiu silnika zahaczyłeś o drążęk i wyskoczyła tuleja z jabłka . Jak zdejmiesz cały drążek zmiany biegów i go rozkręcisz to jest duże jabłko wytoczone z teflonu i tuleja do której dospawany jest drążek wodzika . jak one spadaja z jabłka masz właśnie luz jałowy na boki i nieco mniejszy przód tył . |
|
|
|
 |
KUI3A

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 42 Dołączył: 31 Maj 2004 Posty: 290 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 14 Paź 2007, 17:51
|
|
|
diodalodz napisał/a: | wydaje mi się ze przy wyciąganiu silnika zahaczyłeś o drążęk i wyskoczyła tuleja z jabłka . Jak zdejmiesz cały drążek zmiany biegów i go rozkręcisz to jest duże jabłko wytoczone z teflonu i tuleja do której dospawany jest drążek wodzika . jak one spadaja z jabłka masz właśnie luz jałowy na boki i nieco mniejszy przód tył . |
nie z tym o czym piszesz wszystko jest ok, rozkładałem i składaem to wielokrotnie i zwracałem na to uwagę takwięc to jest ok, wsztskto jest ok, dopóki nie połączę tego ustrojstwa ze skrzynią, jak na sucho ruszam, tzn. zanim połączę to swoboda ruchu w każdą stronę jest w porządku
tam ze skrzyni wystaje taki metalowy pręt, na który się to nakłada i jak nim ruszam (leźąc pod autem to też jest lekkie haczenie ale jak to trochę dopchnę w kier do skrzyni czyli tak jakby w stronę biegów 2,4,R to można wtedy swobodnie na boki tym dyndzlem pokręcić, nie wiem czy to nie coś w skrzyni nie dupnęło, ale nie wiem co to może być :-/ |
_________________
RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Paź 2007, 18:23
|
|
|
ruszając tym wodzikiem który wystaje ze skrzyni biegów w lewo i prawo wybierasz określony bieg 1-2 lub 3-4 lub 5-R następnie wciskając lub pchając wybierasz czy 1 czy 2 itp .
Ciągnąć wybierasz 1 3 5 a pchając 2 4 i R .
jeśli biegi wchodza to skrzynia jest ok bo jaka kolwiek niesprawność w tym rewirze sprawia ze wodziki nie mogą popchnąć przesówek na tyle daleko żeby wyskoczyły pieski i zadziałała blokada kulowa na wałkach wodzików . w efekcie wypadaja biegi albo nie chcą wogóle wchodzić . |
|
|
|
 |
KUI3A

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 42 Dołączył: 31 Maj 2004 Posty: 290 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 14 Paź 2007, 21:42
|
|
|
wnioskuję zatem,że na podstawie opisanych przeze mnie objawów wnioskujesz, że skrzynia jest ok (biegi wchodzą) zatem podejrzewam, że problem tkwi, w połączeniu tego dzyndzla ze skrzyni z lizakiem (drążkiem od lewarka)
nie ma jakiegoś patentu żeby to ustawić?? rozumiem, że pozostaje metoda prób i błędów |
_________________
RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15 Paź 2007, 00:24
|
|
|
jest
musisz wejść pod auto na kanale
i zaprosić kogoś do pomocy .
wkładasz śrubokręt w wodzik wystający ze skrzyni (ma taki otworek ) sprawdzasz czy skrzynia jest w pozycji LUZ (rozkręcasz obejmę przegubu kardana) . Prosisz osobe piętro wyżej żeby ruszała lewarkiem prawo lewo w miejscu w którym może zrobić to bez oporów . Potem mówisz żeby przesuneła drążek max w lewo a ty przesuwasz wodzik max w przeciwną stronę niż wskazówki zegara i skręcasz .w tym momencie powinny być wszystkie biegi w idealnym układzie . |
|
|
|
 |
KUI3A

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 42 Dołączył: 31 Maj 2004 Posty: 290 Skąd: WaWa
|
Wysłany: 15 Paź 2007, 10:50
|
|
|
ok, dzięki bardzo
w takim razie muszę kogoś zaprosić do pomocy i będę próbował
pozdr |
_________________
RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.