Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Popychacze hydrauliczne -> popychacze mechaniczne
Autor Wiadomość
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 20 Gru 2007, 21:08   Popychacze hydrauliczne -> popychacze mechaniczne

Hej. Tylu z nas marzy o popychaczach mechanicznych. Niestety na rynku wtornym praktycznie nie do dostania a w anglii cholernie drogie. Nie myslal nikt z was czy nie daloby sie hydraulikow przeorbic na mechaniki??? Przeciez mechaniczne maja tylko o gory "kapturek" ze sruba ktora ma odpowiednio ciasny gwint... Jakie moglby by byc problemy z wykonaniem czegos takiego? Bo chyba zaczne nad tym dumac :D
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20 Gru 2007, 21:42   

juz z kuzynem dumalismy... i jest to do wykonania... w domu mam 16 popychaczy mechaniczncych z tego czesc trafionych... i te trafione dajemy do regeneracji jeslie nie pojdzie tego zrobic to robimy home made... tam nic skomplikowanego niema... tylko trzeba pojsc do frezera i tyle...
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 20 Gru 2007, 23:03   

no wlasnie tak myslalem. Bo musze teraz dumac bo cholera swoje popchnalem komus i zostalem bez a teraz by sie przydaly... Ciekawe komu ja je opylilem... :2xf:
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20 Gru 2007, 23:43   

hmmm no ciekawe komu... chyba nie mi :devil: hehe z Adim kombinujecie ? tak jak mowie jak nie bedzie szlo rady je zregenerowac to robimy wydumke i wtedy co nam szkodzi mozna zrobic 8 na zapas, tzn dla Adiego ;) z tym ze wolal bym sprawdzic najpierw je, żeby potem nie bylo :D
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 20 Gru 2007, 23:48   

Nie nie z Adim - nad popychaczami kombinuje sam bo wlasnie kupilem walek ktory wymaga mechanikow. A montowac to bedziemy z Darkiem do innej fiesty
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 21 Gru 2007, 06:56   

Qzyn kiedyś starałem sie rozkminić ocb z ta mechaniką, ale tylko na foto widziałem jak ona wygląda do CVH, wydaje mi sie że da sie to zrobić na bazie zwykłej hydrauliki a;e problem jest taki że nie maiłęm w ręce mechaniki wiec ci jednoznacznie nie powiem czy aby napewno.

ale wydaje mi sie ze twój tok rozumowania jest trafiony. :yes:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 21 Gru 2007, 07:34   

Problem może lerzecnie w wykonaniu tylko w materiałach .
Poprawcie mnie jak się mylę ale powinno to wyglądać tak :
Dolna cześćz hudraulicznego popychacza nagwintowana drobnozwojowo w środku .
Do tego trzpień zamiast górnej części nagwintowany tak aby sięwkręcał w korpus ( dolną cześć ) i na nim nakrętka kontrująca . Niby proste jak konstrukcja cepa . Ale ...


Skoro wykożystacie dolną cześć hydraulicznego popychacza to żeby z niego zrobic mechanika to z czego będzie dorobiona górna część? ( nie podejdzie do tego celu góra od hydraulika bo ona idelanie wchodzi w korpus - nie ma ciała do nacięcia gwintu ) Czyli zostawiając dolną cześćz hydraulika trzeba dorobić górną - tylko z czego ? ( po pierwsze materiał - po drugie jakość wykonania )

Kolejny problem to frezer - musi byćnaprawdę bobrym fachurą i mieć zajebiste maszyny ( wiem wiem każdy ma takiego i jest najlepszy ;-) ) żeby zgrać gwinty któe przez dłuższy czas wytrzymają udarowe udrzenia ostrego wałka i wzmacnianych sprężynek .

Ostatnia sprawa - jakośćhydraulicznego popychacza używanego jako bazy - obawiam się że jako element któy przenosi nacisk wałka na zawór poprzez chydraulike jest on z takiego amteriału któy po nagwintowaniu w środku okaże się zbyt miętki aby wytrzymać to samo w oparciu o gwint .

Tyle z moich pijackich przemyśleń , ale ja się nie znam i jak ktoś to stworzy i wyprubuje to chętnie odkupię kpl :)

[ Dodano: Pią Gru 21, 2007 07:37 ]
Piesek napisał/a:
juz z kuzynem dumalismy... i jest to do wykonania... w domu mam 16 popychaczy mechaniczncych z tego czesc trafionych... i te trafione dajemy do regeneracji ...


rozwiń temat bo zaciekawio mnie na czym polega ta regeneracja ( szlifują spody ? wymieniają zaworki/uszczelnienia ? sprawdzają owalizacje ? )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 21 Gru 2007, 10:06   

Zolwikk - gornaczesc nie wchodzi w dolna na gwincie. Gorna w mechaniku jest tak samo wciskana. Wkrecana jest dopiero sama sruba do tejh gornej czesci - i zeby bylo wesolo bez nakretki kontrujacej bo tam nie ma miejsca na to. Gwinty sa tak robione ze chodz apo prostu ciasno... :) I tu moze lezec pies pogrzebany. Piesek zrob foto popychacza i wrzuc tu zeby wszyscy wiedzieli o czym sie pisze.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Gru 2007, 10:36   

Qzyn napisał/a:
Gwinty sa tak robione ze chodz apo prostu ciasno... :)

Co więcej, są zrobione z myślą o wkręcaniu dlatego nie jest konieczna kontra. Jest tak że z biegiem czasu te śruby sie dokręca. Problem jest właśnie gdy się ściśnie za mocno i trzeba poluzować bo może nie trzymać lub pęknie.
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 21 Gru 2007, 11:04   

Nie rozumiem zbytnio o czym piszesz?
Regulacja dziala w obie strony - zeby skasowac luz trzeba te sruby wykrecic i nie mialem z tym nigdy zadnegoproblemu ani z wykrecaniem ani z wkrecaniem a naregulowalem sie tego troche... Gwinty tylko byl tak ciasno zrobiony ze w obie strony chodzil ciezko..
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Faza 
King of Rally Land 2010





Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 18 Lip 2005
Posty: 792
Skąd: Kielce
Wysłany: 21 Gru 2007, 12:10   

do mojego silnika bedzie wstawiana hydraulika..... z tego co mowil mi moj mechanik bedzie to tworzone z hydrauliki od fiata........... nic wiecej niewiem
_________________
FORD FIESTA XR2i 3.2 24V R32 250KM i 320Nm
2.0 16V 136KM - ET: 15.11s....0-96km/h: 7,5s....
2.8 VR6 188KM - ET: 13.72s....0-96km\h: 5,2s....
3.2 R32 250KM - ET: 12.95s....0-96km\h:>5

BMW E36 COUPE 325i/2.8 220KM i 300 Nm
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Gru 2007, 12:12   

No właśnie kiedy ja urwałem śrubę to się w serwisie gdy kupowałem nową dowiedziałem że tych śrub się nie luzuje tylko zawsze wkręca. Dlatego są ciasno i nie potrzebują kontry.
Tak że musiałem ściągnąć całą klawiaturę aby wkręcić do końca urwaną śrubę tak aby wyszła drugą stroną.
Ja rozumiem że te śruby można wkręć i luzować ale ponoć nie powinno się tak robić.
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21 Gru 2007, 13:10   

Faza napisał/a:
do mojego silnika bedzie wstawiana hydraulika..... z tego co mowil mi moj mechanik bedzie to tworzone z hydrauliki od fiata........... nic wiecej niewiem



hydraulike czy mechanike :>
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 21 Gru 2007, 13:17   

Ludzie nie robcie offtopicu co kto gdzie wklada - zalocie temat o swoim aucie. Tu chodzi konkretnie o przerobienie hydraulicznych popychaczy z silnika CVH na mechaniczne!!!
Piter hmmm - to ci glupot naopowiadali. Wez to na logike. Z czasem luz zaworowy sie powieksza, racja? No a skoro sie powieksza to trzeba srube na popychaczy WYKRECIC! Wiec jesli ford stworzyl popychacze mechaniczne takie ktore sie tylko da wkrecac to mozesz jedynie jak sie zrobi luz jeszcze bardziej go powiekszyc?... Bez sensu wiec nie sluchaj tych co tak mowia ;) Po prostu gwint ma tak jakby ciutke inny skok chyba i chodzi ciasno alejednakowo ciasno w obydwie strony.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 21 Gru 2007, 15:50   

Qzyn napisał/a:

Piter hmmm - to ci glupot naopowiadali. Wez to na logike. Z czasem luz zaworowy sie powieksza, racja? No a skoro sie powieksza to trzeba srube na popychaczy WYKRECIC! Wiec jesli ford stworzyl popychacze mechaniczne takie ktore sie tylko da wkrecac to mozesz jedynie jak sie zrobi luz jeszcze bardziej go powiekszyc?... Bez sensu wiec nie sluchaj tych co tak mowia ;) Po prostu gwint ma tak jakby ciutke inny skok chyba i chodzi ciasno alejednakowo ciasno w obydwie strony.


Kuba, koledze Piterowi chyba sie pomyliło z rozwiązeniem które jest zastosowane w silniku 1,1 bo tam ta śruba regulacyjna jest w klawiaturze i faktycznie ją sie WKRĘCA aby zniwelować luz... a CVH ma ową śrube w popychaczach...
 
 
Faza 
King of Rally Land 2010





Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41
Dołączył: 18 Lip 2005
Posty: 792
Skąd: Kielce
Wysłany: 21 Gru 2007, 16:24   

Daras84 napisał/a:
Faza napisał/a:
do mojego silnika bedzie wstawiana hydraulika..... z tego co mowil mi moj mechanik bedzie to tworzone z hydrauliki od fiata........... nic wiecej niewiem



hydraulike czy mechanike :>



sorki blad mechanike wsadzam...... a nierobie offtopicu tylko podpowiadam to co wiem .... czyli ze chyba latwo mozna przekombinowac to od fiata
_________________
FORD FIESTA XR2i 3.2 24V R32 250KM i 320Nm
2.0 16V 136KM - ET: 15.11s....0-96km/h: 7,5s....
2.8 VR6 188KM - ET: 13.72s....0-96km\h: 5,2s....
3.2 R32 250KM - ET: 12.95s....0-96km\h:>5

BMW E36 COUPE 325i/2.8 220KM i 300 Nm
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 21 Gru 2007, 16:44   

Qzyn - chyba wiem oc chodzi ( choć jakby piesek wrzucił foto było by prościej . )
Skoro toa to gwint na obu elementach może być nieco inaczej sfazowany ( faza soryy ;-) )

A Piter przytoczył przykład innego fordowskiego rozwiązania ( klawiatura w 1.1 ) gdzie nie ma kontry a wszystko trzyma się na specjalnej konstrukcji gwintu . To jednak moim zdaniem dodatkowo komplikuje sprawę .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Gru 2007, 16:44   

adi08 napisał/a:
Qzyn napisał/a:

Piter hmmm - to ci glupot naopowiadali. Wez to na logike. Z czasem luz zaworowy sie powieksza, racja? No a skoro sie powieksza to trzeba srube na popychaczy WYKRECIC! Wiec jesli ford stworzyl popychacze mechaniczne takie ktore sie tylko da wkrecac to mozesz jedynie jak sie zrobi luz jeszcze bardziej go powiekszyc?... Bez sensu wiec nie sluchaj tych co tak mowia ;) Po prostu gwint ma tak jakby ciutke inny skok chyba i chodzi ciasno alejednakowo ciasno w obydwie strony.


Kuba, koledze Piterowi chyba sie pomyliło z rozwiązeniem które jest zastosowane w silniku 1,1 bo tam ta śruba regulacyjna jest w klawiaturze i faktycznie ją sie WKRĘCA aby zniwelować luz... a CVH ma ową śrube w popychaczach...


adi no jasne że Tak. Popieprzyłem. Niepotrzebnie zamieszałem.
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 21 Gru 2007, 16:56   

Piesek napisał/a:
tak jak mowie jak nie bedzie szlo rady je zregenerowac to robimy wydumke i wtedy co nam szkodzi mozna zrobic 8 na zapas, tzn dla Adiego ;) z tym ze wolal bym sprawdzic najpierw je, żeby potem nie bylo :D


:zwyciężca: :luzik:
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 21 Gru 2007, 17:01   

Faza, ale ty masz silnik VW i tam moze tak być w CVH raczej nei bedzie ale według mnie uwaga słuszna.


Wracajac do tematu mechaniki do CVH, nie widziałem ori z RS1600i ale widziałem mechanike robioną przez NEWMAN CAMS i powiem jednoznacznei że jest kontra!! co wiecej zrobie skan w Poniedziałęk i sami zobaczycie, zresztą po fotkach uważam że jest to proste do zrobienia dal dobrego śluzarza/tokarza.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Popychacze hydrauliczne czy nie?
Dietih Mechanika 40 8 Lut 2008, 11:08
Kolin
Brak nowych postów [MK4] Sprzęgło - hydrauliczne czy mechaniczne ?
matisl Mechanika 4 1 Mar 2007, 23:43
diodalodz
Brak nowych postów [MK4] Jakie popychacze?
DewREW Mechanika silnika 1 10 Lut 2013, 23:21
vegetagt
Brak nowych postów Silnik : walek i popychacze CVH
Gość Mechanika 5 23 Sie 2005, 11:43
xr2fun
Brak nowych postów [MK6] Popychacze zaworowe- piłowanie?
blade86 Mechanika 12 4 Gru 2012, 20:45
Wisni@


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.