Popychacze hydrauliczne -> popychacze mechaniczne |
Autor |
Wiadomość |
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 20 Gru 2007, 21:08 Popychacze hydrauliczne -> popychacze mechaniczne
|
|
|
Hej. Tylu z nas marzy o popychaczach mechanicznych. Niestety na rynku wtornym praktycznie nie do dostania a w anglii cholernie drogie. Nie myslal nikt z was czy nie daloby sie hydraulikow przeorbic na mechaniki??? Przeciez mechaniczne maja tylko o gory "kapturek" ze sruba ktora ma odpowiednio ciasny gwint... Jakie moglby by byc problemy z wykonaniem czegos takiego? Bo chyba zaczne nad tym dumac |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20 Gru 2007, 21:42
|
|
|
juz z kuzynem dumalismy... i jest to do wykonania... w domu mam 16 popychaczy mechaniczncych z tego czesc trafionych... i te trafione dajemy do regeneracji jeslie nie pojdzie tego zrobic to robimy home made... tam nic skomplikowanego niema... tylko trzeba pojsc do frezera i tyle... |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 20 Gru 2007, 23:03
|
|
|
no wlasnie tak myslalem. Bo musze teraz dumac bo cholera swoje popchnalem komus i zostalem bez a teraz by sie przydaly... Ciekawe komu ja je opylilem... |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20 Gru 2007, 23:43
|
|
|
hmmm no ciekawe komu... chyba nie mi hehe z Adim kombinujecie ? tak jak mowie jak nie bedzie szlo rady je zregenerowac to robimy wydumke i wtedy co nam szkodzi mozna zrobic 8 na zapas, tzn dla Adiego z tym ze wolal bym sprawdzic najpierw je, żeby potem nie bylo |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 20 Gru 2007, 23:48
|
|
|
Nie nie z Adim - nad popychaczami kombinuje sam bo wlasnie kupilem walek ktory wymaga mechanikow. A montowac to bedziemy z Darkiem do innej fiesty |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 21 Gru 2007, 06:56
|
|
|
Qzyn kiedyś starałem sie rozkminić ocb z ta mechaniką, ale tylko na foto widziałem jak ona wygląda do CVH, wydaje mi sie że da sie to zrobić na bazie zwykłej hydrauliki a;e problem jest taki że nie maiłęm w ręce mechaniki wiec ci jednoznacznie nie powiem czy aby napewno.
ale wydaje mi sie ze twój tok rozumowania jest trafiony. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 21 Gru 2007, 07:34
|
|
|
Problem może lerzecnie w wykonaniu tylko w materiałach .
Poprawcie mnie jak się mylę ale powinno to wyglądać tak :
Dolna cześćz hudraulicznego popychacza nagwintowana drobnozwojowo w środku .
Do tego trzpień zamiast górnej części nagwintowany tak aby sięwkręcał w korpus ( dolną cześć ) i na nim nakrętka kontrująca . Niby proste jak konstrukcja cepa . Ale ...
Skoro wykożystacie dolną cześć hydraulicznego popychacza to żeby z niego zrobic mechanika to z czego będzie dorobiona górna część? ( nie podejdzie do tego celu góra od hydraulika bo ona idelanie wchodzi w korpus - nie ma ciała do nacięcia gwintu ) Czyli zostawiając dolną cześćz hydraulika trzeba dorobić górną - tylko z czego ? ( po pierwsze materiał - po drugie jakość wykonania )
Kolejny problem to frezer - musi byćnaprawdę bobrym fachurą i mieć zajebiste maszyny ( wiem wiem każdy ma takiego i jest najlepszy ;-) ) żeby zgrać gwinty któe przez dłuższy czas wytrzymają udarowe udrzenia ostrego wałka i wzmacnianych sprężynek .
Ostatnia sprawa - jakośćhydraulicznego popychacza używanego jako bazy - obawiam się że jako element któy przenosi nacisk wałka na zawór poprzez chydraulike jest on z takiego amteriału któy po nagwintowaniu w środku okaże się zbyt miętki aby wytrzymać to samo w oparciu o gwint .
Tyle z moich pijackich przemyśleń , ale ja się nie znam i jak ktoś to stworzy i wyprubuje to chętnie odkupię kpl
[ Dodano: Pią Gru 21, 2007 07:37 ]
Piesek napisał/a: | juz z kuzynem dumalismy... i jest to do wykonania... w domu mam 16 popychaczy mechaniczncych z tego czesc trafionych... i te trafione dajemy do regeneracji ... |
rozwiń temat bo zaciekawio mnie na czym polega ta regeneracja ( szlifują spody ? wymieniają zaworki/uszczelnienia ? sprawdzają owalizacje ? ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 21 Gru 2007, 10:06
|
|
|
Zolwikk - gornaczesc nie wchodzi w dolna na gwincie. Gorna w mechaniku jest tak samo wciskana. Wkrecana jest dopiero sama sruba do tejh gornej czesci - i zeby bylo wesolo bez nakretki kontrujacej bo tam nie ma miejsca na to. Gwinty sa tak robione ze chodz apo prostu ciasno... I tu moze lezec pies pogrzebany. Piesek zrob foto popychacza i wrzuc tu zeby wszyscy wiedzieli o czym sie pisze. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21 Gru 2007, 10:36
|
|
|
Qzyn napisał/a: | Gwinty sa tak robione ze chodz apo prostu ciasno... |
Co więcej, są zrobione z myślą o wkręcaniu dlatego nie jest konieczna kontra. Jest tak że z biegiem czasu te śruby sie dokręca. Problem jest właśnie gdy się ściśnie za mocno i trzeba poluzować bo może nie trzymać lub pęknie. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 21 Gru 2007, 11:04
|
|
|
Nie rozumiem zbytnio o czym piszesz?
Regulacja dziala w obie strony - zeby skasowac luz trzeba te sruby wykrecic i nie mialem z tym nigdy zadnegoproblemu ani z wykrecaniem ani z wkrecaniem a naregulowalem sie tego troche... Gwinty tylko byl tak ciasno zrobiony ze w obie strony chodzil ciezko.. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Faza
King of Rally Land 2010
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 18 Lip 2005 Posty: 792 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21 Gru 2007, 12:10
|
|
|
do mojego silnika bedzie wstawiana hydraulika..... z tego co mowil mi moj mechanik bedzie to tworzone z hydrauliki od fiata........... nic wiecej niewiem |
_________________ FORD FIESTA XR2i 3.2 24V R32 250KM i 320Nm
2.0 16V 136KM - ET: 15.11s....0-96km/h: 7,5s....
2.8 VR6 188KM - ET: 13.72s....0-96km\h: 5,2s....
3.2 R32 250KM - ET: 12.95s....0-96km\h:>5
BMW E36 COUPE 325i/2.8 220KM i 300 Nm |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21 Gru 2007, 12:12
|
|
|
No właśnie kiedy ja urwałem śrubę to się w serwisie gdy kupowałem nową dowiedziałem że tych śrub się nie luzuje tylko zawsze wkręca. Dlatego są ciasno i nie potrzebują kontry.
Tak że musiałem ściągnąć całą klawiaturę aby wkręcić do końca urwaną śrubę tak aby wyszła drugą stroną.
Ja rozumiem że te śruby można wkręć i luzować ale ponoć nie powinno się tak robić. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 21 Gru 2007, 13:10
|
|
|
Faza napisał/a: | do mojego silnika bedzie wstawiana hydraulika..... z tego co mowil mi moj mechanik bedzie to tworzone z hydrauliki od fiata........... nic wiecej niewiem |
hydraulike czy mechanike :> |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 21 Gru 2007, 13:17
|
|
|
Ludzie nie robcie offtopicu co kto gdzie wklada - zalocie temat o swoim aucie. Tu chodzi konkretnie o przerobienie hydraulicznych popychaczy z silnika CVH na mechaniczne!!!
Piter hmmm - to ci glupot naopowiadali. Wez to na logike. Z czasem luz zaworowy sie powieksza, racja? No a skoro sie powieksza to trzeba srube na popychaczy WYKRECIC! Wiec jesli ford stworzyl popychacze mechaniczne takie ktore sie tylko da wkrecac to mozesz jedynie jak sie zrobi luz jeszcze bardziej go powiekszyc?... Bez sensu wiec nie sluchaj tych co tak mowia Po prostu gwint ma tak jakby ciutke inny skok chyba i chodzi ciasno alejednakowo ciasno w obydwie strony. |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Gru 2007, 15:50
|
|
|
Qzyn napisał/a: |
Piter hmmm - to ci glupot naopowiadali. Wez to na logike. Z czasem luz zaworowy sie powieksza, racja? No a skoro sie powieksza to trzeba srube na popychaczy WYKRECIC! Wiec jesli ford stworzyl popychacze mechaniczne takie ktore sie tylko da wkrecac to mozesz jedynie jak sie zrobi luz jeszcze bardziej go powiekszyc?... Bez sensu wiec nie sluchaj tych co tak mowia Po prostu gwint ma tak jakby ciutke inny skok chyba i chodzi ciasno alejednakowo ciasno w obydwie strony. |
Kuba, koledze Piterowi chyba sie pomyliło z rozwiązeniem które jest zastosowane w silniku 1,1 bo tam ta śruba regulacyjna jest w klawiaturze i faktycznie ją sie WKRĘCA aby zniwelować luz... a CVH ma ową śrube w popychaczach... |
|
|
|
|
Faza
King of Rally Land 2010
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 18 Lip 2005 Posty: 792 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21 Gru 2007, 16:24
|
|
|
Daras84 napisał/a: | Faza napisał/a: | do mojego silnika bedzie wstawiana hydraulika..... z tego co mowil mi moj mechanik bedzie to tworzone z hydrauliki od fiata........... nic wiecej niewiem |
hydraulike czy mechanike :> |
sorki blad mechanike wsadzam...... a nierobie offtopicu tylko podpowiadam to co wiem .... czyli ze chyba latwo mozna przekombinowac to od fiata |
_________________ FORD FIESTA XR2i 3.2 24V R32 250KM i 320Nm
2.0 16V 136KM - ET: 15.11s....0-96km/h: 7,5s....
2.8 VR6 188KM - ET: 13.72s....0-96km\h: 5,2s....
3.2 R32 250KM - ET: 12.95s....0-96km\h:>5
BMW E36 COUPE 325i/2.8 220KM i 300 Nm |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 21 Gru 2007, 16:44
|
|
|
Qzyn - chyba wiem oc chodzi ( choć jakby piesek wrzucił foto było by prościej . )
Skoro toa to gwint na obu elementach może być nieco inaczej sfazowany ( faza soryy ;-) )
A Piter przytoczył przykład innego fordowskiego rozwiązania ( klawiatura w 1.1 ) gdzie nie ma kontry a wszystko trzyma się na specjalnej konstrukcji gwintu . To jednak moim zdaniem dodatkowo komplikuje sprawę . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21 Gru 2007, 16:44
|
|
|
adi08 napisał/a: | Qzyn napisał/a: |
Piter hmmm - to ci glupot naopowiadali. Wez to na logike. Z czasem luz zaworowy sie powieksza, racja? No a skoro sie powieksza to trzeba srube na popychaczy WYKRECIC! Wiec jesli ford stworzyl popychacze mechaniczne takie ktore sie tylko da wkrecac to mozesz jedynie jak sie zrobi luz jeszcze bardziej go powiekszyc?... Bez sensu wiec nie sluchaj tych co tak mowia Po prostu gwint ma tak jakby ciutke inny skok chyba i chodzi ciasno alejednakowo ciasno w obydwie strony. |
Kuba, koledze Piterowi chyba sie pomyliło z rozwiązeniem które jest zastosowane w silniku 1,1 bo tam ta śruba regulacyjna jest w klawiaturze i faktycznie ją sie WKRĘCA aby zniwelować luz... a CVH ma ową śrube w popychaczach... |
adi no jasne że Tak. Popieprzyłem. Niepotrzebnie zamieszałem. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Gru 2007, 16:56
|
|
|
Piesek napisał/a: | tak jak mowie jak nie bedzie szlo rady je zregenerowac to robimy wydumke i wtedy co nam szkodzi mozna zrobic 8 na zapas, tzn dla Adiego z tym ze wolal bym sprawdzic najpierw je, żeby potem nie bylo |
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 21 Gru 2007, 17:01
|
|
|
Faza, ale ty masz silnik VW i tam moze tak być w CVH raczej nei bedzie ale według mnie uwaga słuszna.
Wracajac do tematu mechaniki do CVH, nie widziałem ori z RS1600i ale widziałem mechanike robioną przez NEWMAN CAMS i powiem jednoznacznei że jest kontra!! co wiecej zrobie skan w Poniedziałęk i sami zobaczycie, zresztą po fotkach uważam że jest to proste do zrobienia dal dobrego śluzarza/tokarza. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
|