kolektor wydechowy do fiesty 1.6 efi xr2i |
Autor |
Wiadomość |
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 1 Lut 2008, 12:08
|
|
|
Krawiec napisał/a: | Kompresja to : 11.7 11.5 11.6 11.7 także silnik chyba nie jest jakoś bardzo zajechany. |
jakos bardzo to moze nie, ale w super stanie tez nie jest, z tego co pamietam nowka ma miec 14, a dno to 9
swoja droga moja padlina escort przed remontem silnika mial 12,5 rowno na wszystkich cylindrach, a walek mial wytarte krzywki o 2,5mm i cylindry mialy progi ponad 0,5mm
wiec chyba cisnienie sprezania nie do konca mowi prawde o stanie silnika |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 1 Lut 2008, 13:03
|
|
|
Hamownie prawdę powie,jedź sprawdź i wtedy będziesz mógł się zastanawiać czy możesz się smucić czy pokazać przykład kolejnej seryjnej xr`rki |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 1 Lut 2008, 14:09
|
|
|
squadak ma racje, fabryka podaje 12-14. poniżej 12 to juzraczej dość słabo. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
genov [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Lut 2008, 15:34
|
|
|
PumaRST napisał/a: | squadak ma racje, fabryka podaje 12-14. poniżej 12 to juzraczej dość słabo. |
jak w szkole mierzylem to 12,1 12,3 12,0 ,12,2 to sie w sumie ciesze |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 1 Lut 2008, 23:37
|
|
|
ok z tego co widzę nie opłaca sie nic wkładać w tuning tego silnika... :/
pozostaje mi swap... jakie jednostki polecilibyście aby nie było zbyt wielu problemów z przeszczepieniem ?? Myślałem nad silnikiem od mondeo 2.0 16v zetec |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
|
Danio
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 39 Dołączył: 16 Gru 2004 Posty: 391 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 1 Lut 2008, 23:51
|
|
|
nie aktualne |
_________________ Dobra Fiesta nie jest zła
|
Ostatnio zmieniony przez Daras84 2 Lut 2008, 17:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Lut 2008, 08:23
|
|
|
Danio napisał/a: | swap to proste słowo tylko na papierze... |
więc przybliż mi z czym to się wiąże |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
|
Danio
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 39 Dołączył: 16 Gru 2004 Posty: 391 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2 Lut 2008, 09:12
|
|
|
no to poczytaj sobie tematy w projektach , jakie różne kombinacje chłopaki musieli czynić aby wszystko grało ...ja mając ziutka z osprzętem powiedziałem sobie że dopóki nie będę miał 3 tys na samego swapa to sie nie biorę - i sprzedałem silnik bo nie mogłem sobie pozwolić wtedy na taki wydatek
weź pod uwagę że chcąc wsadzać ziutka 2.0 to musisz mieć również kilka elementów z ziutka 1,8 a i to nie gwarantuje sukcesu i bezproblemowego swapa bo w różnych latach coś było zmieniane i czasami trzeba sie napocić żeby grało...
poza tym jak wsadzasz nowy silnik to trzebaby zmienić sprzegło (no bo wszystko na wierzchu to łatwy dostęp) to samo z uszczelnieniami w silniku, gumami na przegubach, świece, kable, filtry, płyny, poduszki, rozrząd no dobra powiedzmy że silnik mamy już gotowy - no ale wstyd by było żeby autko po swapie nie zakręciło - no to regeneracja rozrusznika - i nowy akumulator- jak nowy akumulator to i alternator wypadałoby odświeżyć, kwestia układu chłodzenia - warto żeby działał sprawnie...hhhhmmm a układ wydechowy ? no pewnie że nie założymy starego hebla żeby nam dziura wyszła po miesiącu ....no oki to układ napędowy mamy - ale szkoda by było mieć te 130 KM i bać sie zakrętów - a więc zawias na warsztat - tuleje, amorki, końcówki..dobra to już sie rozpędziliśmy i skręcamy - ale trzeba sie zatrzymać - wiec co najmniej odświeżenie tłoczków i cylinderków - przy dobrej kondycji tarcz i szczęk ....no i kwestia opon - bo co z tego że góra jest oki jak kontakt z asfaltem mamy znikomy....a na sam koniec (chociaż właściwie od tego sie powinno zacząć) pozostaje kwestia nadwozia - jak mamy włożyć kilka kafli w jakąś puszkę to wartałoby żeby nie miała dziur i nie kolegowała sie z rudą - to tak w skrócie (wiem że mnie tu niektórzy zjadą zaraz że przesadzam - ale ja jestem zdania że jak Cię na jakiś model nie stać to sie za niego nie bierz - dlatego jeżdzę 1.1 )
a tak już zupełnie na końcu - jeśli masz faktycznie 110 KM (tą wersje) to czy warto dłubać dla tych 20 KM ? bo jeśli autko nie jest zabawką na wyścigi to wg mnie to nie jest trafiony pomysł...
pozdro |
_________________ Dobra Fiesta nie jest zła
|
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 2 Lut 2008, 11:08
|
|
|
Danio napisał/a: |
poza tym jak wsadzasz nowy silnik to trzebaby zmienić sprzegło (no bo wszystko na wierzchu to łatwy dostęp) to samo z uszczelnieniami w silniku, gumami na przegubach, świece, kable, filtry, płyny, poduszki, rozrząd no dobra powiedzmy że silnik mamy już gotowy - no ale wstyd by było żeby autko po swapie nie zakręciło - no to regeneracja rozrusznika - i nowy akumulator- jak nowy akumulator to i alternator wypadałoby odświeżyć, kwestia układu chłodzenia - warto żeby działał sprawnie...hhhhmmm a układ wydechowy ? no pewnie że nie założymy starego hebla żeby nam dziura wyszła po miesiącu ....no oki to układ napędowy mamy - ale szkoda by było mieć te 130 KM i bać sie zakrętów - a więc zawias na warsztat - tuleje, amorki, końcówki..dobra to już sie rozpędziliśmy i skręcamy - ale trzeba sie zatrzymać - wiec co najmniej odświeżenie tłoczków i cylinderków - przy dobrej kondycji tarcz i szczęk ....no i kwestia opon - bo co z tego że góra jest oki jak kontakt z asfaltem mamy znikomy....a na sam koniec (chociaż właściwie od tego sie powinno zacząć) pozostaje kwestia nadwozia - jak mamy włożyć kilka kafli w jakąś puszkę to wartałoby żeby nie miała dziur i nie kolegowała sie z rudą - to tak w skrócie (wiem że mnie tu niektórzy zjadą zaraz że przesadzam - ale ja jestem zdania że jak Cię na jakiś model nie stać to sie za niego nie bierz - dlatego jeżdzę 1.1 :
pozdro |
danio .........................swiete słowa ....własciwe podejscie i kupa prawdy ....szkoda ze inni młodzi wiekiem userzy nie mysla podobnie jak ty ...masz u mnie piwo na zlocie ..za krzewienie własciwego podejscia |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Lut 2008, 12:08
|
|
|
wiesz... nikt nie powiedział ze po swapie nie możesz sie wziasc za ten silnik (który ma większe możliwości) do dalszego tuningu. Dopiero wchodzę w temat samochodów (4 lata) ale już czuje ze będzie to moje główne hobby. Nie mam kasy zeby kupić 2JZ-GTE i mieć od kopa 320 koni... Ale na silnik od mondeo i przeswapowanie go dam rady znaleźć fundusze. Hamulce mam naprawde mocne , zawias eibacha + rozpórki , nie mam zamiaru wydawać na blacharkę ( auto ma jeździć i być zauważone dopiero po przyciśnięciu pedału gazu) , na nowy układ wydechowy jestem przygotowany. |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
|
Danio
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 39 Dołączył: 16 Gru 2004 Posty: 391 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2 Lut 2008, 12:13
|
|
|
LOY napisał/a: | Danio napisał/a: |
poza tym jak wsadzasz nowy silnik to trzebaby zmienić sprzegło (no bo wszystko na wierzchu to łatwy dostęp) to samo z uszczelnieniami w silniku, gumami na przegubach, świece, kable, filtry, płyny, poduszki, rozrząd no dobra powiedzmy że silnik mamy już gotowy - no ale wstyd by było żeby autko po swapie nie zakręciło - no to regeneracja rozrusznika - i nowy akumulator- jak nowy akumulator to i alternator wypadałoby odświeżyć, kwestia układu chłodzenia - warto żeby działał sprawnie...hhhhmmm a układ wydechowy ? no pewnie że nie założymy starego hebla żeby nam dziura wyszła po miesiącu ....no oki to układ napędowy mamy - ale szkoda by było mieć te 130 KM i bać sie zakrętów - a więc zawias na warsztat - tuleje, amorki, końcówki..dobra to już sie rozpędziliśmy i skręcamy - ale trzeba sie zatrzymać - wiec co najmniej odświeżenie tłoczków i cylinderków - przy dobrej kondycji tarcz i szczęk ....no i kwestia opon - bo co z tego że góra jest oki jak kontakt z asfaltem mamy znikomy....a na sam koniec (chociaż właściwie od tego sie powinno zacząć) pozostaje kwestia nadwozia - jak mamy włożyć kilka kafli w jakąś puszkę to wartałoby żeby nie miała dziur i nie kolegowała sie z rudą - to tak w skrócie (wiem że mnie tu niektórzy zjadą zaraz że przesadzam - ale ja jestem zdania że jak Cię na jakiś model nie stać to sie za niego nie bierz - dlatego jeżdzę 1.1 :
pozdro |
danio .........................swiete słowa ....własciwe podejscie i kupa prawdy ....szkoda ze inni młodzi wiekiem userzy nie mysla podobnie jak ty ...masz u mnie piwo na zlocie ..za krzewienie własciwego podejscia |
hehe chętnie wypiję a i sam niejedno przytargam (po coś w końcu ten box kupiłem)
w końcu z piwnej stolicy pochodzę
[ Dodano: Sob Lut 02, 2008 12:20 ]
Krawiec napisał/a: | wiesz... nikt nie powiedział ze po swapie nie możesz sie wziasc za ten silnik (który ma większe możliwości) do dalszego tuningu. Dopiero wchodzę w temat samochodów (4 lata) ale już czuje ze będzie to moje główne hobby. Nie mam kasy zeby kupić 2JZ-GTE i mieć od kopa 320 koni... Ale na silnik od mondeo i przeswapowanie go dam rady znaleźć fundusze. Hamulce mam naprawde mocne , zawias eibacha + rozpórki , nie mam zamiaru wydawać na blacharkę ( auto ma jeździć i być zauważone dopiero po przyciśnięciu pedału gazu) , na nowy układ wydechowy jestem przygotowany. |
ja nie napisałem tego żeby Cię zniechęcić...tylko po prostu taka jest prawda a prosiłeś o rozwinięcie tematu...z życia wiem że mając motorower choćby...wart 300 zł wydałem 2 tys nie wiedząc kiedy i nie kończąc go dokładnie ale to akurat zabawka i można jej na to pozwolić
życzę powodzenia w modach - zawsze potrafimy docenić prace i zamiłowania innych pozdrawiam |
_________________ Dobra Fiesta nie jest zła
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 2 Lut 2008, 15:41
|
|
|
zamiast swapu zawsze pozostaje opcja xr2i Turbo
nie byłbym sobą gdybym o niej nie wspomniał |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
zefir
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 2 Lut 2008, 16:45
|
|
|
a myslisz ze swap Cie wyjdzie 2000zl?? |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 2 Lut 2008, 16:45
|
|
|
Krawiec napisał/a: | hehehhehe ale to wydatek rzędu 10k :/ |
i tak i nie
1) duża cześć kosztów jetseś wstanie rozłożyc w czasie czego nie odczuwasz aż tak strasznie,
2) zadne N/A nie da tego co Turbo
BTW: tak naprawde swap na 2,0 16v tez pociagnie za soba duze koszta napewno mniejsze ale jesli wspominasz odrazu o dłubaniu tego 2,0 to zaczynamy mówić o wiekszych kosztach niz nadmuchanie 1,6.
a tak z innej strony: jakie ma być przeznaczenei tego auta?? codziennna normalna jazda, street czy jakiś sport?? Bo z doświadczenia wiem że odpowiedź na to pytanie plus zasobność tak naprawde generuje to co sie z nim stanie dalej.
PS: byłeś na tej hamownii?? |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 2 Lut 2008, 19:46
|
|
|
Po przeczytaniu postów Danio utwierdzam się w przekonaniu że cały wysiłek jaki wkładamy w opisywanie naszych projektów nie idzie na marne
Danio - popieram propozycję LOY-a - u mnie także masz browar . Zdrowe myślenie to cos naprawde żadkiego , a jeszcze żadsze jest nabywanie go w najmniej bolesny sposób czyli w podanych na tacy tematach i dyskusjach w FKP ( niestety większośćzamiast wyciągać wnioski z naszych porażek i doświadczenia tak jak robisz to Ty uważa sie za mądrzejszych i później drogo płaci za swoje nauki ) . Klejna sprawa - Jeżlei kiedykolwiek założysz topik o chćeci swapowania czegokolwiek zamiast swojego 1.1 będe wiedział że trzeba w ten temat wejśći być przy projekcie bo skoro masz takie podejście to jak w końcu zdecydujesz sie na swapa to go po prostu zrobisz .
Krawiec - swapować należy zdrowe silniki - obiecywanie sobie że później się coś w silniku poprawi lub wymieni to oszukiwanei samego siebie i najlepszy sposób na chodowanie strupa który sypie się przy każdej sposobności . Przekłądka czegokolwiek to już czynnośćgenerująca niedociągnięcia i błędy , a jeszcze jka to przemnożysz przez stare części stosowane do swapa i ich awaryjnośćto robi sie kiepawo :( .
Jak narazie fajnie nam się gada , ale coraz dalej od konkretów i to niestety utartą ju ż tutaj drogą . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2 Lut 2008, 23:32
|
|
|
PumaRST napisał/a: | 1) duża cześć kosztów jetseś wstanie rozłożyc w czasie czego nie odczuwasz aż tak strasznie |
co masz dokładniej na mysli ?? mając 50 % tej kasy dam rade postawić auto do zycia ?
PumaRST napisał/a: | a tak z innej strony: jakie ma być przeznaczenei tego auta?? codziennna normalna jazda, street czy jakiś sport?? |
normalna jazda + street (tylko w weekendy ) |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 3 Lut 2008, 09:13
|
|
|
Krawiec napisał/a: | co masz dokładniej na mysli ?? |
mozesz kupować duza część zabawek osobno a nie wszystko na raz. czyli twój portwel tego nie odczuje jednorazowo. jest to dobre w szczególności jak sie nei ma stałych dochodów.
mozesz kupic:
1) turbine,
2) IC
3) tłoki/wał, czy cos co odpręzy silnik,
4) pierwszą mape mozęsz zrobić na obecnym silniku szykując ją jedynie pod doładowanie a później ją tylko wystroić co w późniejszym czasie bedzie tańsza a teraz zyskasz kilka KM jeszcze na N/A
5) wtryski,
6) skrzynie biegów
7) itd.
poprostu da sie przygotowac tak żeby to jak najmniej kasy zabrało jedno razowo |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 5 Lut 2008, 11:18
|
|
|
Pozostaje jeszcze kwestia, kiedy to ma jeździć. Bo jeśli nie długo to raczej szybciej pójdzie swap np na 2.0 nawet z remontem niż dmuchanie 1.6 które również trzeba rozebrać.
A mając już jeżdżące 2.0 nadal pozostaje Ci opcja uturbienia |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
|