Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

kolektor wydechowy do fiesty 1.6 efi xr2i
Autor Wiadomość
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Lut 2008, 12:08   

Krawiec napisał/a:
Kompresja to : 11.7 11.5 11.6 11.7 także silnik chyba nie jest jakoś bardzo zajechany.

jakos bardzo to moze nie, ale w super stanie tez nie jest, z tego co pamietam nowka ma miec 14, a dno to 9
swoja droga moja padlina escort przed remontem silnika mial 12,5 rowno na wszystkich cylindrach, a walek mial wytarte krzywki o 2,5mm i cylindry mialy progi ponad 0,5mm :D
wiec chyba cisnienie sprezania nie do konca mowi prawde o stanie silnika ;)
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Lut 2008, 12:26   

to mnie zasmuciłeś :D
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 1 Lut 2008, 13:03   

Hamownie prawdę powie,jedź sprawdź i wtedy będziesz mógł się zastanawiać czy możesz się smucić czy pokazać przykład kolejnej seryjnej xr`rki :ok:
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 1 Lut 2008, 14:09   

squadak ma racje, fabryka podaje 12-14. poniżej 12 to juzraczej dość słabo.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
genov
[Usunięty]

Wysłany: 1 Lut 2008, 15:34   

PumaRST napisał/a:
squadak ma racje, fabryka podaje 12-14. poniżej 12 to juzraczej dość słabo.

:ok: :ok: :ok: jak w szkole mierzylem to 12,1 12,3 12,0 ,12,2 to sie w sumie ciesze :hihihi:
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Lut 2008, 23:37   

ok z tego co widzę nie opłaca sie nic wkładać w tuning tego silnika... :/

pozostaje mi swap... jakie jednostki polecilibyście aby nie było zbyt wielu problemów z przeszczepieniem ?? Myślałem nad silnikiem od mondeo 2.0 16v zetec :)
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
Danio 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 39
Dołączył: 16 Gru 2004
Posty: 391
Skąd: Tychy
Wysłany: 1 Lut 2008, 23:51   

Cytat:
kupuj od Darasa



nie aktualne ;)
_________________
Dobra Fiesta nie jest zła ;)

Ostatnio zmieniony przez Daras84 2 Lut 2008, 17:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Lut 2008, 08:23   

Danio napisał/a:
swap to proste słowo tylko na papierze...


więc przybliż mi z czym to się wiąże :)
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
Danio 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 39
Dołączył: 16 Gru 2004
Posty: 391
Skąd: Tychy
Wysłany: 2 Lut 2008, 09:12   

no to poczytaj sobie tematy w projektach , jakie różne kombinacje chłopaki musieli czynić aby wszystko grało ...ja mając ziutka z osprzętem powiedziałem sobie że dopóki nie będę miał 3 tys na samego swapa to sie nie biorę - i sprzedałem silnik bo nie mogłem sobie pozwolić wtedy na taki wydatek


weź pod uwagę że chcąc wsadzać ziutka 2.0 to musisz mieć również kilka elementów z ziutka 1,8 a i to nie gwarantuje sukcesu i bezproblemowego swapa bo w różnych latach coś było zmieniane i czasami trzeba sie napocić żeby grało...

poza tym jak wsadzasz nowy silnik to trzebaby zmienić sprzegło (no bo wszystko na wierzchu to łatwy dostęp) to samo z uszczelnieniami w silniku, gumami na przegubach, świece, kable, filtry, płyny, poduszki, rozrząd no dobra powiedzmy że silnik mamy już gotowy - no ale wstyd by było żeby autko po swapie nie zakręciło - no to regeneracja rozrusznika - i nowy akumulator- jak nowy akumulator to i alternator wypadałoby odświeżyć, kwestia układu chłodzenia - warto żeby działał sprawnie...hhhhmmm a układ wydechowy ? no pewnie że nie założymy starego hebla żeby nam dziura wyszła po miesiącu ....no oki to układ napędowy mamy - ale szkoda by było mieć te 130 KM i bać sie zakrętów - a więc zawias na warsztat - tuleje, amorki, końcówki..dobra to już sie rozpędziliśmy i skręcamy - ale trzeba sie zatrzymać - wiec co najmniej odświeżenie tłoczków i cylinderków - przy dobrej kondycji tarcz i szczęk ....no i kwestia opon - bo co z tego że góra jest oki jak kontakt z asfaltem mamy znikomy....a na sam koniec (chociaż właściwie od tego sie powinno zacząć) pozostaje kwestia nadwozia - jak mamy włożyć kilka kafli w jakąś puszkę to wartałoby żeby nie miała dziur i nie kolegowała sie z rudą - to tak w skrócie (wiem że mnie tu niektórzy zjadą zaraz że przesadzam - ale ja jestem zdania że jak Cię na jakiś model nie stać to sie za niego nie bierz - dlatego jeżdzę 1.1 :P )


a tak już zupełnie na końcu - jeśli masz faktycznie 110 KM (tą wersje) to czy warto dłubać dla tych 20 KM ? bo jeśli autko nie jest zabawką na wyścigi to wg mnie to nie jest trafiony pomysł...


pozdro
_________________
Dobra Fiesta nie jest zła ;)

 
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 2 Lut 2008, 11:08   

Danio napisał/a:

poza tym jak wsadzasz nowy silnik to trzebaby zmienić sprzegło (no bo wszystko na wierzchu to łatwy dostęp) to samo z uszczelnieniami w silniku, gumami na przegubach, świece, kable, filtry, płyny, poduszki, rozrząd no dobra powiedzmy że silnik mamy już gotowy - no ale wstyd by było żeby autko po swapie nie zakręciło - no to regeneracja rozrusznika - i nowy akumulator- jak nowy akumulator to i alternator wypadałoby odświeżyć, kwestia układu chłodzenia - warto żeby działał sprawnie...hhhhmmm a układ wydechowy ? no pewnie że nie założymy starego hebla żeby nam dziura wyszła po miesiącu ....no oki to układ napędowy mamy - ale szkoda by było mieć te 130 KM i bać sie zakrętów - a więc zawias na warsztat - tuleje, amorki, końcówki..dobra to już sie rozpędziliśmy i skręcamy - ale trzeba sie zatrzymać - wiec co najmniej odświeżenie tłoczków i cylinderków - przy dobrej kondycji tarcz i szczęk ....no i kwestia opon - bo co z tego że góra jest oki jak kontakt z asfaltem mamy znikomy....a na sam koniec (chociaż właściwie od tego sie powinno zacząć) pozostaje kwestia nadwozia - jak mamy włożyć kilka kafli w jakąś puszkę to wartałoby żeby nie miała dziur i nie kolegowała sie z rudą - to tak w skrócie (wiem że mnie tu niektórzy zjadą zaraz że przesadzam - ale ja jestem zdania że jak Cię na jakiś model nie stać to sie za niego nie bierz - dlatego jeżdzę 1.1 :

pozdro

danio .........................swiete słowa :-) ....własciwe podejscie i kupa prawdy ....szkoda ze inni młodzi wiekiem userzy nie mysla podobnie jak ty :-P ...masz u mnie piwo na zlocie ..za krzewienie własciwego podejscia
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Lut 2008, 12:08   

wiesz... nikt nie powiedział ze po swapie nie możesz sie wziasc za ten silnik (który ma większe możliwości) do dalszego tuningu. Dopiero wchodzę w temat samochodów (4 lata) ale już czuje ze będzie to moje główne hobby. Nie mam kasy zeby kupić 2JZ-GTE i mieć od kopa 320 koni... Ale na silnik od mondeo i przeswapowanie go dam rady znaleźć fundusze. Hamulce mam naprawde mocne , zawias eibacha + rozpórki , nie mam zamiaru wydawać na blacharkę ( auto ma jeździć i być zauważone dopiero po przyciśnięciu pedału gazu) , na nowy układ wydechowy jestem przygotowany.
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
Danio 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 39
Dołączył: 16 Gru 2004
Posty: 391
Skąd: Tychy
Wysłany: 2 Lut 2008, 12:13   

LOY napisał/a:
Danio napisał/a:

poza tym jak wsadzasz nowy silnik to trzebaby zmienić sprzegło (no bo wszystko na wierzchu to łatwy dostęp) to samo z uszczelnieniami w silniku, gumami na przegubach, świece, kable, filtry, płyny, poduszki, rozrząd no dobra powiedzmy że silnik mamy już gotowy - no ale wstyd by było żeby autko po swapie nie zakręciło - no to regeneracja rozrusznika - i nowy akumulator- jak nowy akumulator to i alternator wypadałoby odświeżyć, kwestia układu chłodzenia - warto żeby działał sprawnie...hhhhmmm a układ wydechowy ? no pewnie że nie założymy starego hebla żeby nam dziura wyszła po miesiącu ....no oki to układ napędowy mamy - ale szkoda by było mieć te 130 KM i bać sie zakrętów - a więc zawias na warsztat - tuleje, amorki, końcówki..dobra to już sie rozpędziliśmy i skręcamy - ale trzeba sie zatrzymać - wiec co najmniej odświeżenie tłoczków i cylinderków - przy dobrej kondycji tarcz i szczęk ....no i kwestia opon - bo co z tego że góra jest oki jak kontakt z asfaltem mamy znikomy....a na sam koniec (chociaż właściwie od tego sie powinno zacząć) pozostaje kwestia nadwozia - jak mamy włożyć kilka kafli w jakąś puszkę to wartałoby żeby nie miała dziur i nie kolegowała sie z rudą - to tak w skrócie (wiem że mnie tu niektórzy zjadą zaraz że przesadzam - ale ja jestem zdania że jak Cię na jakiś model nie stać to sie za niego nie bierz - dlatego jeżdzę 1.1 :

pozdro

danio .........................swiete słowa :-) ....własciwe podejscie i kupa prawdy ....szkoda ze inni młodzi wiekiem userzy nie mysla podobnie jak ty :-P ...masz u mnie piwo na zlocie ..za krzewienie własciwego podejscia



hehe chętnie wypiję a i sam niejedno przytargam (po coś w końcu ten box kupiłem)
:) w końcu z piwnej stolicy pochodzę

[ Dodano: Sob Lut 02, 2008 12:20 ]
Krawiec napisał/a:
wiesz... nikt nie powiedział ze po swapie nie możesz sie wziasc za ten silnik (który ma większe możliwości) do dalszego tuningu. Dopiero wchodzę w temat samochodów (4 lata) ale już czuje ze będzie to moje główne hobby. Nie mam kasy zeby kupić 2JZ-GTE i mieć od kopa 320 koni... Ale na silnik od mondeo i przeswapowanie go dam rady znaleźć fundusze. Hamulce mam naprawde mocne , zawias eibacha + rozpórki , nie mam zamiaru wydawać na blacharkę ( auto ma jeździć i być zauważone dopiero po przyciśnięciu pedału gazu) , na nowy układ wydechowy jestem przygotowany.



ja nie napisałem tego żeby Cię zniechęcić...tylko po prostu taka jest prawda a prosiłeś o rozwinięcie tematu...z życia wiem że mając motorower choćby...wart 300 zł wydałem 2 tys nie wiedząc kiedy i nie kończąc go dokładnie :) ale to akurat zabawka i można jej na to pozwolić


życzę powodzenia w modach - zawsze potrafimy docenić prace i zamiłowania innych :) pozdrawiam
_________________
Dobra Fiesta nie jest zła ;)

 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 2 Lut 2008, 15:41   

zamiast swapu zawsze pozostaje opcja xr2i Turbo :yes:

nie byłbym sobą gdybym o niej nie wspomniał :rotfl: :rotfl:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Lut 2008, 16:35   

hehehhehe ale to wydatek rzędu 10k :/
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 2 Lut 2008, 16:45   

a myslisz ze swap Cie wyjdzie 2000zl?? :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha: :hahaha:
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 2 Lut 2008, 16:45   

Krawiec napisał/a:
hehehhehe ale to wydatek rzędu 10k :/


i tak i nie :yes:

1) duża cześć kosztów jetseś wstanie rozłożyc w czasie czego nie odczuwasz aż tak strasznie,
2) zadne N/A nie da tego co Turbo ;))

BTW: tak naprawde swap na 2,0 16v tez pociagnie za soba duze koszta napewno mniejsze ale jesli wspominasz odrazu o dłubaniu tego 2,0 to zaczynamy mówić o wiekszych kosztach niz nadmuchanie 1,6.

a tak z innej strony: jakie ma być przeznaczenei tego auta?? codziennna normalna jazda, street czy jakiś sport?? Bo z doświadczenia wiem że odpowiedź na to pytanie plus zasobność tak naprawde generuje to co sie z nim stanie dalej.

PS: byłeś na tej hamownii??
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 2 Lut 2008, 19:46   

Po przeczytaniu postów Danio utwierdzam się w przekonaniu że cały wysiłek jaki wkładamy w opisywanie naszych projektów nie idzie na marne :)

Danio - popieram propozycję LOY-a - u mnie także masz browar . Zdrowe myślenie to cos naprawde żadkiego , a jeszcze żadsze jest nabywanie go w najmniej bolesny sposób czyli w podanych na tacy tematach i dyskusjach w FKP ( niestety większośćzamiast wyciągać wnioski z naszych porażek i doświadczenia tak jak robisz to Ty uważa sie za mądrzejszych i później drogo płaci za swoje nauki ) . Klejna sprawa - Jeżlei kiedykolwiek założysz topik o chćeci swapowania czegokolwiek zamiast swojego 1.1 będe wiedział że trzeba w ten temat wejśći być przy projekcie bo skoro masz takie podejście to jak w końcu zdecydujesz sie na swapa to go po prostu zrobisz .

Krawiec - swapować należy zdrowe silniki - obiecywanie sobie że później się coś w silniku poprawi lub wymieni to oszukiwanei samego siebie i najlepszy sposób na chodowanie strupa który sypie się przy każdej sposobności . Przekłądka czegokolwiek to już czynnośćgenerująca niedociągnięcia i błędy , a jeszcze jka to przemnożysz przez stare części stosowane do swapa i ich awaryjnośćto robi sie kiepawo :( .

Jak narazie fajnie nam się gada , ale coraz dalej od konkretów i to niestety utartą ju ż tutaj drogą .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 2 Lut 2008, 23:32   

PumaRST napisał/a:
1) duża cześć kosztów jetseś wstanie rozłożyc w czasie czego nie odczuwasz aż tak strasznie


co masz dokładniej na mysli ?? mając 50 % tej kasy dam rade postawić auto do zycia ?

PumaRST napisał/a:
a tak z innej strony: jakie ma być przeznaczenei tego auta?? codziennna normalna jazda, street czy jakiś sport??


normalna jazda + street (tylko w weekendy :D )
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 3 Lut 2008, 09:13   

Krawiec napisał/a:
co masz dokładniej na mysli ??


mozesz kupować duza część zabawek osobno a nie wszystko na raz. czyli twój portwel tego nie odczuje jednorazowo. jest to dobre w szczególności jak sie nei ma stałych dochodów.
mozesz kupic:

1) turbine,
2) IC
3) tłoki/wał, czy cos co odpręzy silnik,
4) pierwszą mape mozęsz zrobić na obecnym silniku szykując ją jedynie pod doładowanie a później ją tylko wystroić co w późniejszym czasie bedzie tańsza a teraz zyskasz kilka KM jeszcze na N/A
5) wtryski,
6) skrzynie biegów
7) itd.

poprostu da sie przygotowac tak żeby to jak najmniej kasy zabrało jedno razowo
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 5 Lut 2008, 11:18   

Pozostaje jeszcze kwestia, kiedy to ma jeździć. Bo jeśli nie długo to raczej szybciej pójdzie swap np na 2.0 nawet z remontem niż dmuchanie 1.6 które również trzeba rozebrać.
A mając już jeżdżące 2.0 nadal pozostaje Ci opcja uturbienia :twisted:
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Internetowe sklepy z częściami do Fiesty
Gość Serwisy / Mechanicy / Sklepy 14 7 Paź 2018, 10:52
Parzych
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Kolektor plastikowy do naszych Zetec'ów
pytania, odpowiedzi, realcja z montażu kolekotra plastikowego do zeteca
luk-90 Tuning mechaniczny 28 10 Maj 2016, 07:35
Nesor
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Brak nowych postów [MK3] Kolektor EFi z Escorta zamiast EFi Xr2i
Pietrekk Mechanika 7 14 Mar 2011, 00:04
Pietrekk


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.