Czy na prawde 7000-7500 dla CVH to takie wyzwanie i ryzyko? |
Autor |
Wiadomość |
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 1 Lut 2008, 00:01
|
|
|
słuchaj co do kwoty to myślę że nie przesadzam bo przy totalnym max kręceniu cvh to nawet wał się wymienia...
w wersji niskobudżetowej ja to widzę tak:
waga jubilerka do 1kg z allegro 70zł
papiery ścierne 30zł
więc sprawę polerowania denka tłoka i wyważania załatwiona - koszt 100zł
sprawa polerowania i wyważania korb to już wyższa szkoła jazdy bo wiem że jakoś się to wyważa według główki czy coś niewiem dokładnie o co chodzi... ale jak się dowiadywałem to 100zł od sztuki biorą za spolerowanie i wyważenie - 400zł
wyważenie dynamiczne wału z kołem zamachowym i dociskiem - 400zł (w różnych miejscach różne ceny mi podawali, ogółem jest tylko pare zakładów w Polsce która się tym zajmuje, w trójmieście niestety brak)
no i wiadomo generalny remont silnika:
- szlif wału - 200zł
- panewki i pierścionki - 400zł
- tulejowanie bloku (jeśli zajdzie taka potrzeba) ja płaciłem 200zł od dziury - 800zł
- pompa oleju - 350zł
- wsio uszczelki - 130zł (zestaw z allegro)
- pompa wody - 70zł
- planowanie głowicy - 60zł
- sprzęgło z dociskiem i łożyskiem oporowym 220mm - 300zł (takie jak jest w rst, rs1800)
- porting to już sam sobie zrobisz
- popychacze mechaniczne - 300zł (za tyle idzie dorwać używki z UK)
- podwójne sprężynki zaworowe - 500zł (w używce raczej nie osiągalne)
- regulowane kółko - 300zł (uzywka z UK)
- wszystkie nowe filtry, oleje, rozrząd, płyn chłodniczy - 500zł
- wałek już nie tyle że ostry ale rajdowy taki który może być kręcony do 7500... 1300zł (w używce nie występują, bo wiadomo jak jeździ w takim aucie to aż do zakończenia żywota)
i wyszła kwota 5900zł.... proszę... i w ten sposób masz przygotowany silnik cvh do kręcenia do 7500 obrotów...
a żeby zakręcić na 8500-9000 dochodzi jeszcze koszt:
- wieksze zawory - 800zł
- tytanowe talezyki - niewiem ile ale pewnie kolo 500zl
- tłoki doprężające - 2000zł
- wzmacniane korby - 1600zł
- sprzęgło spiekowe - 700zł
jak to jeszcze mało to:
- kuty wał - 7000zł
Dla ludzi którzy uważają że herezje szeże to proszę tutaj ceny:
www.burtonpower.com
Qzyn powiem Ci tak:
ja mam w swojej głowicy:
ostry wałek który jest dedykowany do 7000 obrotów
regulowane kółko
podwójne sprężynki zaworowe
mechaniczne popychacze
porting głowicy
co do dołu silnika to już niedługo pokaże co jest narzeźbione
i się boję to zakręcić na 7000 i z Marcinem (Puma) dlugie dyskusje prowadze na ten temat 6800-6900 dziś taki kompromis wyszedł |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 1 Lut 2008, 06:11
|
|
|
Qzyn - to qłko co ty je kiedyś kupiłęś to wiesz ja je też kupiłem ( teraz będzei w turbośmietniku jeździć )
Co do podwójnych sprężynek zaworowych - ja bym zastosował takie z GM ale ja się nie znam ;-) .
Qzyn - ja to tylko warsztatowo gadam bo inaczej nie umiem ( więc jak to aprtanina to ja jak najbardziej ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 1 Lut 2008, 07:01
|
|
|
Qzyn napisał/a: |
Puma mozesz psokojnie robic OT odnosnie ZETECOW - rozszerzmy troche temat bo jak widac cieszy sie dosc duzym zainteresowaniem |
w jakim sensie skończył??
z tego co mi wiadomo jak chcą kręcić wyzej to juz lecą z wyważeniem dynamicznym ukłądu korowo-tłokowego ale zarazem jest taka specyfikacja silniak że są kute korby i łoki ktore same z siebie są lrzejsze troche co też pozwala kręcic dalej silnik a przynajmniej łatwiej.
równocześnie maja problem z sprężynkami zaworowymi które zmieniaja na pojedyńcze twardsze gdy silnik ma sie kręcić do 7tyś a jak wyzej to juz na podwójne(przy silniku Turbo, a przy N/A Kity nie mają spręzynek nawet do 7500obr). Ale powiem że w najostrzejszej wersji wałków zakres efektywnej pracy jaki zanm to 3500-8500obr. więc nawet z tych danych wynika ze Zetec jest bardziej podatny na przesuniecie odcięcia niż CVH.
moim zdaniem jak chce sie wiecej mocy to najlepiej i najtaniej wykożystać udaroodpornośc CVH i go nadmuchać. zakres obrotów zostaje ten sam, jak ma być rally to dać małaturbine co by jak najmniejsza turbodziura była a przy mondrej mapie itp bedzie ponad 150KM i 200Nm co bedzie ciężko uzyskać na N/A. A jak nie to swap na 2,0 16v i po problemie. Nadal koszt bedzie mniejszy niz zdłubanie sensowne CVH. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 1 Lut 2008, 10:58
|
|
|
Widzisz Piesek - kilka postow wyzej pisales mi ze zeby tyle krecic trzeba 5-6tys w sama gore wsadzic. Teraz juz za 5900 caly silnik obskoczyles. Jeszcze troche pokombinujesz i dojdziesz do mojego poziomu cenowego :D:D
Zolwik wiem ze kolko jest u ciebie Niechaj dobrze sluzy Co do podwojnych sprezynek to u mnei chlopaki do jakichs autek mieli opanowane dokladanie sprezynek od malego fiata ale co do GM to rozwin mysl.... Ze niby tam sa jakies mniejsze do dolozenia czyjak?
Acha i jeszcze jedno - ja tez tylko warsztatowo ale za cholere jasna nikt mi tu nie umie wytlumaczyc co to ta aprtnanina jest Czy to zloty srodek do CVH zeby krecil 10tys? To ja sie pisze heheh
No a teraz Puma - wiem ze dmuchanie jest latwiejsze i tansze patrzac na osiagane efelty i mozna nawet projekt rally zrobic taki zeby sie spisywal. Ale nawet jakby z takiego tanszego projektu rally wydmuchac 170 koni a nie 150 i popatrzez na to ze przelicznik pojemnosci ( razy 1,7 z turbo) rzuca mnie do klasy z lancerami to ja jednak podziekuje |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 1 Lut 2008, 11:15
|
|
|
kurde Qzyn napisałem o opcji "tańszej" potem masz te droższe jak chcesz jeszcze wyżej kręcić.... wiesz wsumie mnie to pierdziele, ja chciałem tylko pomuóc ale widzę żę po co marnowałem swój czas... pozdro |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 1 Lut 2008, 11:25
|
|
|
Piesek nie marnujesz ale tu jest polska - spokojnie mozna napisac ze zakrece ci CVH do 9000obr jak wydam na niego 15tys zl i podac ceny z katalogow UK. Z nas raczej nikt nie dysponuje duza kasa i szuka sie srodkow jak najtanszych do osiagniecia wybranego celu takich zeby nie zachazaly o druciarstwo i tyle... |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 1 Lut 2008, 13:04
|
|
|
Qzyn słucha można by jeszcze przyoszczędzić na 2 sposoby: regulowane kółko dać do dorobienia, do tokarni... co do ostrego wałka to też jest jeszcze jedna opcja ale to na gg mogę Ci powiedzieć... i wtedy wyjdzie 1000zł mniej |
_________________ Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!! |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 1 Lut 2008, 14:07
|
|
|
Piesek napisał/a: | jak ktoś chce to mam na sprzedarz taką super małą turbinkę garretta ale niepamiętam oznaczeń, ale mniejsza od t2 jest |
Za mała!! T2 jest OK lub T2/T25
Qzyn napisał/a: | No a teraz Puma - wiem ze dmuchanie jest latwiejsze i tansze patrzac na osiagane efelty i mozna nawet projekt rally zrobic taki zeby sie spisywal. Ale nawet jakby z takiego tanszego projektu rally wydmuchac 170 koni a nie 150 i popatrzez na to ze przelicznik pojemnosci ( razy 1,7 z turbo) rzuca mnie do klasy z lancerami to ja jednak podziekuje |
wiem jak sie liczy przy aucie doładowany jak również mam inne spostrzeżenie. Nie ma to znaczenia czy lecisz z STI lub EVO w klasie czy z VTI i tak jesteś skazany na porażke. Nawet jak ci sie uda wygrać z Hondami to bedą sporadyczne przypadki a do tego dochodzą jeszcze mocne auta Francuskie które też są poprostu lepsze niz Fofi. Bez urazy ale CVH to tylko taki sobie silnik. Jesli chcesz mieć realne szanse walki z konkurencjaw klasie to tylko klasa 1,6-2,0. bo tam fordowski silnik jest wstanie być konkurencyjny i ma stosunkowo najsłabszą konkurencje.
Tyle z mojej strony |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 1 Lut 2008, 15:37
|
|
|
Piesek jesli masz jakis plan na tani walek i inne to mozesz dac tu - ja jak mowie mialem gwiazdke w styczniu i kupilem za 170 euro Kenta, kolko regulowane i kolektor
[ Dodano: Pią Lut 01, 2008 15:39 ]
Pozatym pamietam jak dzis MK II Piekosia - z waszych okolic chyba. I pamietam jak to latalo Mistrz polski w wyscigach gorskich bodajze w klasie H1600 |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Danio
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 39 Dołączył: 16 Gru 2004 Posty: 391 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2 Lut 2008, 01:39
|
|
|
Qzyn napisał/a: | Piesek jesli masz jakis plan na tani walek i inne to mozesz dac tu - ja jak mowie mialem gwiazdke w styczniu i kupilem za 170 euro Kenta, kolko regulowane i kolektor
[ Dodano: Pią Lut 01, 2008 15:39 ]
Pozatym pamietam jak dzis MK II Piekosia - z waszych okolic chyba. I pamietam jak to latalo Mistrz polski w wyscigach gorskich bodajze w klasie H1600 |
oj latało i rozkochiwało w sobie wszystkich po kolei..... fajnie sie Was czyta - mam nadzieję że kiedyś będę w stanie nawiązać dyskusję i wyłożyć własne przemyślenia - póki co grzecznie siedze i czytam sobie |
_________________ Dobra Fiesta nie jest zła
|
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 9 Mar 2008, 17:26
|
|
|
OK a wyważając silnik (statycznie i dynamicznie) przygotowywany pod turbo zyskam coś czy nie warto sie w to pakować ?? |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 9 Mar 2008, 18:02
|
|
|
w każdym silniku zyskasz wyważając go. ale nie rozwiazesz tym problemów kręcenia silnika. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
|