Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Czy na prawde 7000-7500 dla CVH to takie wyzwanie i ryzyko?
Autor Wiadomość
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 1 Lut 2008, 00:01   

słuchaj co do kwoty to myślę że nie przesadzam bo przy totalnym max kręceniu cvh to nawet wał się wymienia...
w wersji niskobudżetowej ja to widzę tak:
waga jubilerka do 1kg z allegro 70zł
papiery ścierne 30zł
więc sprawę polerowania denka tłoka i wyważania załatwiona - koszt 100zł
sprawa polerowania i wyważania korb to już wyższa szkoła jazdy bo wiem że jakoś się to wyważa według główki czy coś niewiem dokładnie o co chodzi... ale jak się dowiadywałem to 100zł od sztuki biorą za spolerowanie i wyważenie - 400zł
wyważenie dynamiczne wału z kołem zamachowym i dociskiem - 400zł (w różnych miejscach różne ceny mi podawali, ogółem jest tylko pare zakładów w Polsce która się tym zajmuje, w trójmieście niestety brak)
no i wiadomo generalny remont silnika:
- szlif wału - 200zł
- panewki i pierścionki - 400zł
- tulejowanie bloku (jeśli zajdzie taka potrzeba) ja płaciłem 200zł od dziury - 800zł
- pompa oleju - 350zł
- wsio uszczelki - 130zł (zestaw z allegro)
- pompa wody - 70zł
- planowanie głowicy - 60zł
- sprzęgło z dociskiem i łożyskiem oporowym 220mm - 300zł (takie jak jest w rst, rs1800)
- porting to już sam sobie zrobisz
- popychacze mechaniczne - 300zł (za tyle idzie dorwać używki z UK)
- podwójne sprężynki zaworowe - 500zł (w używce raczej nie osiągalne)
- regulowane kółko - 300zł (uzywka z UK)
- wszystkie nowe filtry, oleje, rozrząd, płyn chłodniczy - 500zł
- wałek już nie tyle że ostry ale rajdowy taki który może być kręcony do 7500... 1300zł (w używce nie występują, bo wiadomo jak jeździ w takim aucie to aż do zakończenia żywota)

i wyszła kwota 5900zł.... proszę... i w ten sposób masz przygotowany silnik cvh do kręcenia do 7500 obrotów...
a żeby zakręcić na 8500-9000 dochodzi jeszcze koszt:
- wieksze zawory - 800zł
- tytanowe talezyki - niewiem ile ale pewnie kolo 500zl
- tłoki doprężające - 2000zł
- wzmacniane korby - 1600zł
- sprzęgło spiekowe - 700zł
jak to jeszcze mało to:
- kuty wał - 7000zł

Dla ludzi którzy uważają że herezje szeże to proszę tutaj ceny:
www.burtonpower.com

Qzyn powiem Ci tak:
ja mam w swojej głowicy:
ostry wałek który jest dedykowany do 7000 obrotów
regulowane kółko
podwójne sprężynki zaworowe
mechaniczne popychacze
porting głowicy
co do dołu silnika to już niedługo pokaże co jest narzeźbione
i się boję to zakręcić na 7000 i z Marcinem (Puma) dlugie dyskusje prowadze na ten temat 6800-6900 dziś taki kompromis wyszedł :)
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 1 Lut 2008, 06:11   

Qzyn - to qłko co ty je kiedyś kupiłęś to wiesz ja je też kupiłem :) ( teraz będzei w turbośmietniku jeździć )

Co do podwójnych sprężynek zaworowych - ja bym zastosował takie z GM ale ja się nie znam ;-) .

Qzyn - ja to tylko warsztatowo gadam bo inaczej nie umiem ( więc jak to aprtanina to ja jak najbardziej )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 1 Lut 2008, 07:01   

Qzyn napisał/a:

Puma mozesz psokojnie robic OT odnosnie ZETECOW - rozszerzmy troche temat bo jak widac cieszy sie dosc duzym zainteresowaniem ;)


w jakim sensie skończył??
z tego co mi wiadomo jak chcą kręcić wyzej to juz lecą z wyważeniem dynamicznym ukłądu korowo-tłokowego ale zarazem jest taka specyfikacja silniak że są kute korby i łoki ktore same z siebie są lrzejsze troche co też pozwala kręcic dalej silnik a przynajmniej łatwiej.
równocześnie maja problem z sprężynkami zaworowymi które zmieniaja na pojedyńcze twardsze gdy silnik ma sie kręcić do 7tyś a jak wyzej to juz na podwójne(przy silniku Turbo, a przy N/A Kity nie mają spręzynek nawet do 7500obr). Ale powiem że w najostrzejszej wersji wałków zakres efektywnej pracy jaki zanm to 3500-8500obr. więc nawet z tych danych wynika ze Zetec jest bardziej podatny na przesuniecie odcięcia niż CVH.

moim zdaniem jak chce sie wiecej mocy to najlepiej i najtaniej wykożystać udaroodpornośc CVH i go nadmuchać. zakres obrotów zostaje ten sam, jak ma być rally to dać małaturbine co by jak najmniejsza turbodziura była a przy mondrej mapie itp bedzie ponad 150KM i 200Nm co bedzie ciężko uzyskać na N/A. A jak nie to swap na 2,0 16v i po problemie. Nadal koszt bedzie mniejszy niz zdłubanie sensowne CVH.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 1 Lut 2008, 10:57   

jak ktoś chce to mam na sprzedarz taką super małą turbinkę garretta ale niepamiętam oznaczeń, ale mniejsza od t2 jest
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 1 Lut 2008, 10:58   

Widzisz Piesek - kilka postow wyzej pisales mi ze zeby tyle krecic trzeba 5-6tys w sama gore wsadzic. Teraz juz za 5900 caly silnik obskoczyles. Jeszcze troche pokombinujesz i dojdziesz do mojego poziomu cenowego :D :D:D
Zolwik wiem ze kolko jest u ciebie :) Niechaj dobrze sluzy :) Co do podwojnych sprezynek to u mnei chlopaki do jakichs autek mieli opanowane dokladanie sprezynek od malego fiata ale co do GM to rozwin mysl.... Ze niby tam sa jakies mniejsze do dolozenia czyjak?
Acha i jeszcze jedno - ja tez tylko warsztatowo ale za cholere jasna nikt mi tu nie umie wytlumaczyc co to ta aprtnanina jest :rotfl: Czy to zloty srodek do CVH zeby krecil 10tys? ;) To ja sie pisze heheh

No a teraz Puma - wiem ze dmuchanie jest latwiejsze i tansze patrzac na osiagane efelty i mozna nawet projekt rally zrobic taki zeby sie spisywal. Ale nawet jakby z takiego tanszego projektu rally wydmuchac 170 koni a nie 150 i popatrzez na to ze przelicznik pojemnosci ( razy 1,7 z turbo) rzuca mnie do klasy z lancerami to ja jednak podziekuje :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 1 Lut 2008, 11:15   

kurde Qzyn napisałem o opcji "tańszej" potem masz te droższe jak chcesz jeszcze wyżej kręcić.... wiesz wsumie mnie to pierdziele, ja chciałem tylko pomuóc ale widzę żę po co marnowałem swój czas... pozdro
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 1 Lut 2008, 11:25   

Piesek nie marnujesz ale tu jest polska - spokojnie mozna napisac ze zakrece ci CVH do 9000obr jak wydam na niego 15tys zl i podac ceny z katalogow UK. Z nas raczej nikt nie dysponuje duza kasa i szuka sie srodkow jak najtanszych do osiagniecia wybranego celu takich zeby nie zachazaly o druciarstwo i tyle...
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 1 Lut 2008, 13:04   

Qzyn słucha można by jeszcze przyoszczędzić na 2 sposoby: regulowane kółko dać do dorobienia, do tokarni... co do ostrego wałka to też jest jeszcze jedna opcja ale to na gg mogę Ci powiedzieć... i wtedy wyjdzie 1000zł mniej
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 1 Lut 2008, 14:07   

Piesek napisał/a:
jak ktoś chce to mam na sprzedarz taką super małą turbinkę garretta ale niepamiętam oznaczeń, ale mniejsza od t2 jest


Za mała!! T2 jest OK lub T2/T25

Qzyn napisał/a:
No a teraz Puma - wiem ze dmuchanie jest latwiejsze i tansze patrzac na osiagane efelty i mozna nawet projekt rally zrobic taki zeby sie spisywal. Ale nawet jakby z takiego tanszego projektu rally wydmuchac 170 koni a nie 150 i popatrzez na to ze przelicznik pojemnosci ( razy 1,7 z turbo) rzuca mnie do klasy z lancerami to ja jednak podziekuje :)


wiem jak sie liczy przy aucie doładowany jak również mam inne spostrzeżenie. Nie ma to znaczenia czy lecisz z STI lub EVO w klasie czy z VTI i tak jesteś skazany na porażke. Nawet jak ci sie uda wygrać z Hondami to bedą sporadyczne przypadki a do tego dochodzą jeszcze mocne auta Francuskie które też są poprostu lepsze niz Fofi. Bez urazy ale CVH to tylko taki sobie silnik. Jesli chcesz mieć realne szanse walki z konkurencjaw klasie to tylko klasa 1,6-2,0. bo tam fordowski silnik jest wstanie być konkurencyjny i ma stosunkowo najsłabszą konkurencje.
Tyle z mojej strony
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 1 Lut 2008, 15:37   

Piesek jesli masz jakis plan na tani walek i inne to mozesz dac tu - ja jak mowie mialem gwiazdke w styczniu i kupilem za 170 euro Kenta, kolko regulowane i kolektor ;)

[ Dodano: Pią Lut 01, 2008 15:39 ]
Pozatym pamietam jak dzis MK II Piekosia - z waszych okolic chyba. I pamietam jak to latalo :) Mistrz polski w wyscigach gorskich bodajze w klasie H1600 :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Danio 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 39
Dołączył: 16 Gru 2004
Posty: 391
Skąd: Tychy
Wysłany: 2 Lut 2008, 01:39   

Qzyn napisał/a:
Piesek jesli masz jakis plan na tani walek i inne to mozesz dac tu - ja jak mowie mialem gwiazdke w styczniu i kupilem za 170 euro Kenta, kolko regulowane i kolektor ;)

[ Dodano: Pią Lut 01, 2008 15:39 ]
Pozatym pamietam jak dzis MK II Piekosia - z waszych okolic chyba. I pamietam jak to latalo :) Mistrz polski w wyscigach gorskich bodajze w klasie H1600 :)




oj latało i rozkochiwało w sobie wszystkich po kolei..... fajnie sie Was czyta - mam nadzieję że kiedyś będę w stanie nawiązać dyskusję i wyłożyć własne przemyślenia - póki co grzecznie siedze i czytam sobie :)
_________________
Dobra Fiesta nie jest zła ;)

 
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Mar 2008, 17:26   

OK a wyważając silnik (statycznie i dynamicznie) przygotowywany pod turbo zyskam coś czy nie warto sie w to pakować ??
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 9 Mar 2008, 18:02   

w każdym silniku zyskasz wyważając go. ale nie rozwiazesz tym problemów kręcenia silnika.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Zniżki w Inter Cars dla Team Zachód
sowa Team Zachód 0 7 Sie 2009, 22:21
sowa
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Gry i inne bajery dla nudzacych sie w pracy
Mafios Linkownia 138 3 Sie 2015, 00:14
driver90
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.