Przelotowy wydech.Kilka pytań |
Autor |
Wiadomość |
Yankes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 39 Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 181 Skąd: Toruń / R2
|
Wysłany: 30 Mar 2008, 13:14 Przelotowy wydech.Kilka pytań
|
|
|
Chcialbym w swojej fieście wykonać przelotowy układ wydechowy.Zbudowany bedzie w nastepujący sposób:
-zamiast kata strumienica
-zamiast srodkowego tłumika tłumik przelotowy od Hondy CRX
-zamiast końcowago standardu sportowy ala mugen
I mam teraz kilka pytan apropos takiego rozwiązania;
czy nie bedzie to zagłośno(wiem ze bedzie głośniej)?
czy przejdzie mi przeglad na spalinach? |
_________________ LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM |
|
|
|
|
Faza
King of Rally Land 2010
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 18 Lip 2005 Posty: 792 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30 Mar 2008, 13:59
|
|
|
bedzie napewno bardzo glosno
i na pewno nieprzejdzie badania bo nie bedzie kata |
_________________ FORD FIESTA XR2i 3.2 24V R32 250KM i 320Nm
2.0 16V 136KM - ET: 15.11s....0-96km/h: 7,5s....
2.8 VR6 188KM - ET: 13.72s....0-96km\h: 5,2s....
3.2 R32 250KM - ET: 12.95s....0-96km\h:>5
BMW E36 COUPE 325i/2.8 220KM i 300 Nm |
|
|
|
|
Hyuga
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Wiek: 37 Dołączył: 22 Gru 2007 Posty: 148 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 30 Mar 2008, 15:34
|
|
|
To o czym mówisz, to nawet nie jest układ przelotowy Przelot to najczęściej 2-3 calowa rura, która biegnie bez żadnych tłumików. Ewentualnie końcowy przelotowy. Efekt: Mega głośno. Przegląd: Nie przejdzie ze względu na hałas i brak kata. |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30 Mar 2008, 17:02
|
|
|
Z tym nie przejściem przeglądu to na dwoje babka wróżyła
U mnie wydech to tylko rura zakończona przelotowym Supersprintem.
Na wolnych obrotach (czyli tak jak pracuje silnik auta w czasie przeglądu) na głośność nikt nigdy uwagi nie zwrócił.
Nawet nie jestem pewien czy stacje diagnostyczne mają na standardowym wyposażeniu decybelomierze
Co do kata i spalin to na brak tego pierwszego też nigdy nie miałem zwróconej uwagi (choć co prawda 110 KM XR-ki nie miały go fabrycznie) a i w normach spalin zawsze się mieszczę, choć mieszanka nadal żle ustawiona i spaliny walą wachą okrutnie
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 30 Mar 2008, 17:17
|
|
|
trzeci napisał/a: | Na wolnych obrotach (czyli tak jak pracuje silnik auta w czasie przeglądu) na głośność nikt nigdy uwagi nie zwrócił. |
Sa stacje ktore mierzą ale to rzadkosc. Pomiar jest chyba przy 2500 czy 3000 obr. (pytanie co jak ktos nie ma obrotka? ). Tak czy inaczej jeszcze sie nie spotkałem. Co innego przed rajdem |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 30 Mar 2008, 18:29
|
|
|
Hyuga napisał/a: | To o czym mówisz, to nawet nie jest układ przelotowy Przelot to najczęściej 2-3 calowa rura, która biegnie bez żadnych tłumików. Ewentualnie końcowy przelotowy. Efekt: Mega głośno. Przegląd: Nie przejdzie ze względu na hałas i brak kata. |
chyba ci sie cos pomyliło?? widziałeś ty kiedyś przelotowy układ wydechowy o średnicy 3" ?? ja tylko w mocno dłubnietych autach Turbo.
a ja zadam inne pytanie: co ma dać ten Tuning??
jak głośnosć to napewno bedziesz zadowolony, natomiast jak poprawe mocy to samo wywalenie katalizatora jest dobrym pomysłem ale wstwić w jego miejsce tłumik przelotowy (nie strumienice), co do środkowego to jego można zupełnie wywalic (tak jak ma Trzeci) a końcowy przelotowy owszem ale z zachowaniem średnicy wewnętrzej lub nawet delikatnym zmniejszeniem tej średnicy żeby utrzymać ciśnienei spalin. napewno nie zmieniaj srednycy ukłądu z seryjnej!!
a wogóle to zacznij od remontu silnika bo pewnie jest w takim sammym stanie jak wiekszosć i to ci da wiecej KM niz układ wydechowy. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Hyuga
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Wiek: 37 Dołączył: 22 Gru 2007 Posty: 148 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 30 Mar 2008, 19:31
|
|
|
Puma mam kilku znajomych z wydechem na 3 cale Ale przyznam, że jeden z nich jeździ nissanem 200sx, a drugi mocno dlubanym CRXem. |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 30 Mar 2008, 20:01
|
|
|
w tym CRX-e to go poniosło i to bardzo |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Hyuga
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Wiek: 37 Dołączył: 22 Gru 2007 Posty: 148 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 30 Mar 2008, 21:59
|
|
|
Czy ja wiem. Na ten sezon będzie tam miał turbo, także chyba nie jest tak źle |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 30 Mar 2008, 22:07
|
|
|
Hyuga napisał/a: | Czy ja wiem. Na ten sezon będzie tam miał turbo, także chyba nie jest tak źle |
a moc bedzie powyżej 400KM?? wątpie. ale Koniec OT bo sobie sam bede musiał dać ostrzeżenie. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 30 Mar 2008, 22:47
|
|
|
podepne sie bo jestem w trakcie tej operejszon
Puma, jaki przelot wstawic w kata?? jakies opcje bo np Stonka zlozyl wszystko chyba na 3 strumiennicach, Daras chyba ma taki sam patent
kolega Gaszu ma calkiem luzny wydech a na koncu na tzw. mugena(jak zwal tak zwal)
swoja droga ladnie mu to marchewy struga, pozatym na allegro te wynalazki maja silencery wiec mozna sobie ulzyc w razie Wu
srednice rur na uklad mam 2,2", tak jak poradziles.
2,5" to za duzo i bylo testowane ze kupa z tego
kolektor wydechowy jest teraz najwazniejszy:) robie go na wzor rs2000 z tym ze Stonka gadal ze trza go scustomowac ... jak porobie sie pochwale, ale najpierw musze wiedziec co dobre albo zle, chyba ze sie poparze i przekonam co dobre a co zle:D |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 40 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 30 Mar 2008, 23:38
|
|
|
bez kata spaliny przejdzie ,ja mialem wywalonego kata i wstawioną rurke na jednym tlumiku środkowym bosala i bez koncowego(rurka) bylo glosno ale ciszej jak bez srodkowego bo taki tez zestaw byl...
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
adi08 [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Mar 2008, 23:54
|
|
|
katalizatory możecie wywalać sobie do woli... a badanie techniczne na stacji i tak powinniście przejść bezproblemowo... dlaczego?? a to dlatego ze normy emisji spalin były mocno zaostrzone dla aut wyprodukowanych po czerwcu (miesiąca nie jestem pewien) 1995 roku Przed ta datą prawie nie było norm emisji spalin
[ Dodano: Nie Mar 30, 2008 23:56 ]
co do hałasu to może być problem jeżeli trafisz na jakiegoś służbiste na stacji diagnostycznej |
|
|
|
|
jez733
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Sebastian
Wiek: 35 Dołączył: 23 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pogorzela
|
Wysłany: 31 Mar 2008, 00:26
|
|
|
właśnie miałem zakładać temat ale nawinął się ten, otóż mi się rozciepały tłumiki i czas je wymienić, po wymianie nie chce tam osiągać więcej koni czy większy moment obrotowy tylko po po prostu uwielbiam jak autko mruczy basowym ( dość intensywnym ) głosem ( ale tak żeby przeszedł przegląd )
Nie ukrywam że na tą zabawe nie chce wydać dużo kasy bo jak już wspominałem to poza dźwiękiem na niczym innym mi nie zależy.
I pytanie, gdybym zostawił katalizator w spokoju i na początek tylko zamiast końcowego wstawił to: http://moto.allegro.pl/it...acja_fi100.html
jaki byłby tego efekt??
środkowy tłumik też mam lichy więc co z nim zrobić?? |
_________________
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 31 Mar 2008, 06:43
|
|
|
Ad@mus
1) Gaszu to ma cholernie doprężony silnik,
2) Sthonka ma przelotowe tłumiki a nie strumniennice,
http://moto.allegro.pl/it...nierdzewka.html
http://moto.allegro.pl/it...przelotowy.html
3) przelotowy tłumik zamiast kata,
4) silecer to ściana na samym końcu układu wydechowego o którą bedą sie blokowac spaliny a nie średnica końcowego tłumika, zasadniczo obstawiam zabranie mocy a nie dodanie.
5) Daras ma mieć 1 przelotówke na końcu ale to jest inne auto i tym sie nei sugerujcie, ja też mam tylko przelot o średnicy wewnętrznej 2,5" ale to nadal co innego jest.
Adi08 nic dodać nic ująć
jez733 jesli chodzi ci tylko o dźwiek bedzie OK, a śreodkowy wstaw ori w dobrej kondycji lub nowy. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 31 Mar 2008, 08:52
|
|
|
czyli pod zeteca krotko mowiac:
1. zamiast kata przelot: http://moto.allegro.pl/it...nierdzewka.html
2. srodkowy out
3. sportowy tlumik o podobnej srednicy wewnetrznej jak srednica calego ukladu lub troche kniejsze |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
Yankes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 39 Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 181 Skąd: Toruń / R2
|
Wysłany: 31 Mar 2008, 09:13
|
|
|
PumaRST, Silnik przeszedł generalny remont bo bral olej.Cel jest taki aby chociaz minimalnie poprawić osiagi auta.Słyszałem ze wybebeszenie wydechu daje nieznaczna poprawe,a dzwiek to bylby swoja droga. |
_________________ LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM |
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
|
|
|
|
Yankes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 39 Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 181 Skąd: Toruń / R2
|
Wysłany: 31 Mar 2008, 09:39
|
|
|
Ad@mus, czytalem to i to nie raz ale na taka przerobke sa potrzebne pieniadze a umnie puki co to nie jest najlepiej |
_________________ LIVE FAST DIE YOUNG
CARPE DIEM |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 31 Mar 2008, 10:44
|
|
|
Ja u siebie mam od paru dni takie dwa przelotowe jak podal Puma http://moto.allegro.pl/it...przelotowy.html
Jeden zamiast puszki kata(30cm) i drugi zamiast koncowego (40cm), srodkowy mam seryjny.
Co do efektow takiego rozwiazania to oprocz 'rajdowego' dzwieku autko odczuwalnie lepiej sie zbiera i mam wrazenie ze silnik 'lzej' sie kreci i chetniej wchodzi na obroty. |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
|