| 
		MK-6 traci moc-pytanie od kobiety | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 gacka [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lut 2008,  22:55   MK-6 traci moc-pytanie od kobiety
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Piszę do Was ludziki, bo wiem, że na Was można liczyć. Mam Fiestkę MK-6 z 2002 roku z silnikiem 1,6 16 V Zetec w benzynie i ostatnio nie mogę sobie z nią poradzić. Chodzi o to, że dość często w czasie jazdy moje autko traci moc - silnik nie gaśnie, ale po dodaniu gazu nie ma w ogóle reakcji, zapala mi się kontrolka z silnikiem i wyskakuje komunikat EAC File. Po kilkuminutowym postoju wszystko wraca do normy i autko znów jedzie normalnie, do następnego postoju spowodowanego spadkiem mocy. Co zauważyłam - takie objawy zdarzają się w przypadku, gdy jadę już na rezerwie albo jadę pod górkę. Poradzicie coś chłopcy? :fcp22 Z góry wielkie dzięki | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WooYownik  		  
		 
         Prince of Rally Land 2010
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: T. 
                  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 1130 Skąd: Pluton 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lut 2008,  23:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sama utrata mocy moglaby byc spowodowana przegrzanymi kablami zaplonowymi (od swiec .. )bo ja cos takiego mialem i podczas jazdy szczegolnie podczas wyprzedzania przy redukcji takie cos sie dzialo ..  natomiast jesli sie zapala kontrolka silnika  przy rezerwie .. to albo cos z jakims czujnikiem jest nie tak albo cos z wtryskiem.... ale tego to juz dokladnie nie powiem .... bo az takiej wiedzy nie posiadam | 
             
						
				_________________
  
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tommur  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lut 2008,  23:15   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Możę ktoś zna lepiej niemiecki. :( 
 
 To chyba coś z przepustnicą i to jakiś standardowy problem link deutschland 
 
 
Mam nadzieję, żę to chociaż coś rozjaśni | 
             
						
				_________________ Prędkość była dobra   , tylko zakręt był za ciasny   
 
Czarnula Tommura   
 
Sędzia KJS, PPAiK i inne   
 
FKP RACE&RALLY TEAM
 
Automobilklub Zachodniopomorski | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gacka [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lut 2008,  23:21   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dziękuję za odpowiedź. Myślę, że u mnie problem jest troszkę inny, bo ta lampka silnika nie pali się cały czas jak jadę na rezerwie. W momencie, gdy pali mi się rezerwa raz na jakiś czas Fiestka traci moc (dodaję jej gazu, ale ona nie reaguje, silnik pracuje wówczas na obrotach około 1000 i włącza się kontrolka silnika i wyskakuje komunikat EAC File). Po kilkuminutowym postoju i odpaleniu silnika autko rusza bez problemu, ale kontrolka silnika nie gaśnie. Po zatankowaniu kontrolka gaśnie, Fiestka jedzie bez zarzutu, chyba, że trafię na górkę dość stromą po drodze - wówczas problem powraca. Reasumując - przy zalanym baku poza poziom rezerwy Fiestka nie ma żadnych problemów, chyba, że jadę po górkę. W przypadku, gdy jadę na rezerwie to raz na jakiś czas w trasie mam opisane wyżej atrakcje.
 
Czy wymiana filtra paliwa może tu coś pomóc, czy to raczej coś bardziej bolącego po kieszeni?    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tommur  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lut 2008,  23:23   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Tutaj pomogła wymiana listwy paliwowej   
 
link
 
 
Z Twojego opisu wynika, że może mieć to związek też pompą paliwową. Nie wiem pływak jest za wysoko i jadąc pod górkę nie zaciąga paliwa, skacze ciśnieniie paliwa i wywala błąd. Nie wiem gdybam     | 
             
						
				_________________ Prędkość była dobra   , tylko zakręt był za ciasny   
 
Czarnula Tommura   
 
Sędzia KJS, PPAiK i inne   
 
FKP RACE&RALLY TEAM
 
Automobilklub Zachodniopomorski | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez Tommur 26 Lut 2008,  23:27, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 WooYownik  		  
		 
         Prince of Rally Land 2010
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: T. 
                  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 1130 Skąd: Pluton 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lut 2008,  23:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Tommur napisał/a: | 	 		  Możę ktoś zna lepiej niemiecki. :( 
 
 To chyba coś z przepustnicą i to jakiś standardowy problem link deutschland 
 
 
Mam nadzieję, żę to chociaż coś rozjaśni | 	  
 
 
no jesli dobrze zrozumialem to co tam pisze to albo przepustnica .. albo gdzies do elektroniki odpowiadajacej za przepustnice woda sie dostaje i trzeba to uszczelnic .. tylko az tak dobrze niemca nie znam ... no i to forum dotyczy fusiona ... | 
             
						
				_________________
  
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gacka [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lut 2008,  23:30   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Tommur napisał/a: | 	 		  Możę ktoś zna lepiej niemiecki. :( 
 
 To chyba coś z przepustnicą i to jakiś standardowy problem link deutschland 
 
 
Mam nadzieję, żę to chociaż coś rozjaśni | 	  
 
 
Niestety nie dla mnie niemiecki        | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tommur  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lut 2008,  23:30   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               auto 2002 i trza uszczelnić silikonem. A ja się zastanawiam czy po szybę dać silikon    . W najgorszym wypadku stacja diagnostyczna i test kompa w Fordzie. A potem ich gonićjak wymienią nie to i dalej nie będzie działało | 
             
						
				_________________ Prędkość była dobra   , tylko zakręt był za ciasny   
 
Czarnula Tommura   
 
Sędzia KJS, PPAiK i inne   
 
FKP RACE&RALLY TEAM
 
Automobilklub Zachodniopomorski | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gacka [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lut 2008,  23:34   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Tommur napisał/a: | 	 		  Tutaj pomogła wymiana listwy paliwowej   
 
link
 
 
Z Twojego opisu wynika, że może mieć to związek też pompą paliwową. Nie wiem pływak jest za wysoko i jadąc pod górkę nie zaciąga paliwa, skacze ciśnieniie paliwa i wywala błąd. Nie wiem gdybam     | 	  
 
 
A zapchany filtr paliwa może dawać takie objawy? Wydaje mi się (choć specjalistką nie jestem), że gdyby coś z pompą było to silnik by gasł lub tracił obroty, a u mnie nic takiego się nie dzieje. Silnik zachowuje się wówczas tak, jakbym po prostu stała na jałowym biegu - pracuje normalnie, nie dławi się, ale dodając mu gazu nie chce ruszyć lub jedzie bardzo, bardzo powoli. 
 
 
[ Dodano: Wto Lut 26, 2008 23:37 ]
 
 	  | Tommur napisał/a: | 	 		  auto 2002 i trza uszczelnić silikonem. A ja się zastanawiam czy po szybę dać silikon    . W najgorszym wypadku stacja diagnostyczna i test kompa w Fordzie. A potem ich gonićjak wymienią nie to i dalej nie będzie działało | 	      
 
Ja właśnie chcę uniknąć błądzenia w ciemnościach i chcę przy jednej wizycie i jednym bólu związanym z wydawaniem pieniędzy wszystko załatwić    Z tego, co piszesz to zaboleć może strasznie. A może jednak znajdziecie jakiś tańszy powód zachowania mojej Fiestki plissssss    
 
 
[ Dodano: Wto Lut 26, 2008 23:41 ]
 
 	  | WooYownik napisał/a: | 	 		   	  | Tommur napisał/a: | 	 		  Możę ktoś zna lepiej niemiecki. :( 
 
 To chyba coś z przepustnicą i to jakiś standardowy problem link deutschland 
 
 
Mam nadzieję, żę to chociaż coś rozjaśni | 	  
 
 
no jesli dobrze zrozumialem to co tam pisze to albo przepustnica .. albo gdzies do elektroniki odpowiadajacej za przepustnice woda sie dostaje i trzeba to uszczelnic .. tylko az tak dobrze niemca nie znam ... no i to forum dotyczy fusiona ... | 	  
 
 
Boże - niech to nie będzie przepustnica    Ile może mnie to kosztować? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 zefir  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Piotruś 
                  Wiek: 39  Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lut 2008,  23:50   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               spokojnie   )
 
przede wszystkim podjedz na diagnostyke do dobrego mechanika.
 
mysle ze Wooyo lub Fordon- userzy z Bydzi pomoga Ci taka osobe znalezc, 
 
beze nerw i nie ma co dygac
 
bedzie dobrze   
 
 
wogole witam na forum 
 
 
pozdrawiam | 
             
						
				_________________ Cific TypeS r18a2 140KM  180NM
 
...drin team.... | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tommur  		  
		 
         
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 52  Dołączył: 07 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lut 2008,  23:55   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Niestety po wklepaniu w google wyskakuje tylko 6 linków (włoskiego to nawet nie próbowałem     ).     Ale skoro to problem tylko na rezerwie to jeździć z pełnym (wiem ciężko ) | 
             
						
				_________________ Prędkość była dobra   , tylko zakręt był za ciasny   
 
Czarnula Tommura   
 
Sędzia KJS, PPAiK i inne   
 
FKP RACE&RALLY TEAM
 
Automobilklub Zachodniopomorski | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gacka [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 26 Lut 2008,  23:58   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zefir - dzięki za namiary na userów z moich rejonów i za miłe przywitanie. 
 
Staram się wyluzować, ale jakoś ciężko, gdy wsiadam w autko i nie wiem jak daleko zajadę    
 
 
[ Dodano: Sro Lut 27, 2008 00:00 ]
 
 	  | Tommur napisał/a: | 	 		  Niestety po wklepaniu w google wyskakuje tylko 6 linków (włoskiego to nawet nie próbowałem     ).     Ale skoro to problem tylko na rezerwie to jeździć z pełnym (wiem ciężko ) | 	  
 
 
Ja do włoskiej to tylko knajpki czy kuchni przysiadam    
 
Problem jest i z rezerwą i z jazdą pod górkę - jak to mówią - niektórzy to mają zawsze pod górkę    Tylko czemu trafiło we mnie?    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Marcin  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Sport 
                  Silnik: 1.6i16V/100KM 
                  Imię: Marcin 
                  Wiek: 40  Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Lut 2008,  06:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | gacka napisał/a: | 	 		  Problem jest i z rezerwą i z jazdą pod górkę - jak to mówią - niektórzy to mają zawsze pod górkę    Tylko czemu trafiło we mnie? | 	  
 
zatankuj     | 
             
						
				_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
 
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gacka [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 27 Lut 2008,  09:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie omieszkam    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Skfarek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: ST 
                  Silnik: ST 150 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 46  Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Mar 2008,  16:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | EAC Failed - to komunikat dotyczący błędu systemu Electronic Acceleration Control - elektroniczny pedał gazu - problem leży w wiązce sterującej przepustnicą albo w samej przepustnicy - w pierwszej kolejności wymienia się kable sterujące przepustnicą a jeżeli to nie pomoże samą przepustnicę. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gacka [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Mar 2008,  17:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               O Boże Skfarek - a orientujesz się jakie koszty może to za sobą pociągnąć? Pytam o te kable. Gdzie można je kupić, a przed wszystkim czy najpierw mogę sama jakoś stwierdzić, że to kable a nie cała przepustnica? Ostatnio wlałam jej sporo paliwa i odpukać - nic się nie dzieje. Od ponad tygodnia ani razu mi tak się nie zachowywała więc może to jednak tylko kwestia tego, że moja Fiesta nie lubi jazdy na oparach?    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 portos  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 28 Gru 2007 Posty: 45 Skąd: Kiekrz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Mar 2008,  18:23   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               gacka, Może na początek wyluzuj i nie panikuj na temat kosztów...? Skoro po zatankowaniu (ale ból!) trochę więcej, niż zwykle stwierdzasz, że dziwne zjawiska ustąpiły - to tym samym jesteś dzielną KOBIETĄ, która zdiagnozowała sama usterkę!!! I po co było tyle nerwów???    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gacka [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Mar 2008,  23:54   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Portos - dzięki za odpowiedź    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Skfarek  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk6`07 
                  Wersja: ST 
                  Silnik: ST 150 
                  Imię: Michał 
                  Wiek: 46  Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Mar 2008,  17:17   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Skoro po zatankowaniu przechodzi to pojeździj na spokojnie i poobserwuj kableki niestety drogie sa, u mnie dzieje się to samo czyli EAC failed ale nie przy pustym baku tylko przy odpalaniu samochodu - po zgaszeniu i zapaleniu przechodzi. Kableki zamówione będę wymieniał i obserwował jak zmienię. 
 
 
[ Dodano: Pią Mar 07, 2008 09:00 ]
 
Kabelki zmienione wszystko sprawdzone (pedał gazu, przepustnica też nowa) i    Wyrok: do wymiany moduł sterujący silnikiem    no i teraz szukam używki - nie zna ktoś kogoś z Krakowa pewnego kto by tym handlował? 
 
Auto elektronikę obdzwoniłem, kościuszkowców, auto-bomis, półłanki i nigdzie niet!!! | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |