Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Problem z hamulcami - drganie przy hamowaniu
Autor Wiadomość
pawelo06 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20 Sty 2008, 19:01   Problem z hamulcami - drganie przy hamowaniu

ost zrobiłem trase 400km i podszas hamowania na niej z prędkości 80-100km/h dochodzi do drgań układu ham i kierownicy,poprostu gdy hamuje czuje ze koła wibruja coś jaby falowały nie wiem tarcze, podobne to jest do wibracji w telefonie komórkowym trzymanym w ręku.może jest to skutek tego ze nie dawnow na lodzie rozwaliłem przednia felge na kraweżniku i może coś sie zjeb.... w układzie nie wiem
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Lut 2011, 08:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
stahoojedyn 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 314
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 20 Sty 2008, 23:50   

moze koncowki mdrazkow musisz wymienic??
_________________
siedzi USER na swej sofie, w kapciach samych albo bez, ma fiescinke tuz pod domem, dzis na kresce VR6
bo ja mam tak, z FIESTA fun SQUAD :!:
:D
http://inprl.pl/relikt/2986/
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Sty 2008, 13:35   

krzywe tarcze z przodu .
 
 
 
pawelo06 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21 Sty 2008, 14:39   

tarcze są nowe i klocki przejechały 1000km
 
 
 
Bongo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2005
Posty: 467
Skąd: Lubin
Wysłany: 22 Sty 2008, 22:45   

widocznie byly zle dotarte....po hamowaniu wjechales w kałuże i sie skrzywily
_________________
Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI +
Profil Facebook
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 22 Sty 2008, 22:53   

Bongo napisał/a:
widocznie byly zle dotarte....po hamowaniu wjechales w kałuże i sie skrzywily


obawiam się że tarcze były źle założone . to częstrza przypadłość bo neiwielu mechanikó umie je montować . Notabene - stąd sie rodzą opowieści dziwnej treści o tarczach pokrzywionych w 1000 km i to czasami nawet zacnych firm . Dotarcie to ważny element , ale nie tak jak montarz .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Danio 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 39
Dołączył: 16 Gru 2004
Posty: 391
Skąd: Tychy
Wysłany: 23 Sty 2008, 00:06   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Bongo napisał/a:
widocznie byly zle dotarte....po hamowaniu wjechales w kałuże i sie skrzywily


obawiam się że tarcze były źle założone . to częstrza przypadłość bo neiwielu mechanikó umie je montować . Notabene - stąd sie rodzą opowieści dziwnej treści o tarczach pokrzywionych w 1000 km i to czasami nawet zacnych firm . Dotarcie to ważny element , ale nie tak jak montarz .


możesz to troszkę rozwinąć? chętnie poczytam
_________________
Dobra Fiesta nie jest zła ;)

 
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Sty 2008, 00:13   

Zawsze mogą być jeszcze po prostu gówniane tarcze. Nowe, ale gówniane.
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Sty 2008, 14:28   

Danio - tarcze w aucie na ogół zdejmuje się tak że po zdjeciu koła bierze się duży młotek i tak długo napierdala w powierzchnię przylgni do piasty aż tarcza sama spadnie ( oczywiście po odkręceniu wszelakiego rodzaju szpilek i NIGDY po powierzchni po której pracuja klocki , jak to mawiają używać młotka też trza umieć ;-) ) Dlaczego tak jest ? Ponieważ pomiędzy tarczę a piastę dostaje siewoda i drobinki brudu i tarcza dosłownie przyspawywuje sięna tym brudzie do piasty . Tak jest na ogół i są to po prostu źle założone tarcze . po zdjećiu starej tarczy mechanik na ogół zakłąda na jej miejsce nową i poszli z boksu . Po około 1000 km poajwiają siędrgania ( wcześneij też są ale jak mówi mechanik " klocki siemuszą ułożyć więc chamować delikatnie " ) i w końcu okazuje się że tarcza jest zwichrowana i nadaje się do wymiany lub przetoczenia . Czemu tarcza się zwichrowała ? To jest proste bo została założona na niewyczyszczonąpiastę i przez to była nierówno ułożona . oś jej obrotu była odchylona odrobinę od osi obrotu koła do której prostopadle sąułożone klocki w jażmie i całość szlag trafił . Tarcza po takim zdjeciu nadaje się praktycznie do wymiany .

Czasami zdaża się inaczej - po zdjęciu koła i odkręceniu szpilek ( co zazwyczaj udaje siekluczem ) tarcza schodzi reką lub po delikatnym puknięciu trzonkiem młotka , a tarcza na przylgni z piastą okazuje sie posmarowana smarem . MAsz wtedy doczynienia z prawidłowo założoną tarczą . Piasta została dokładnie wyczyszczona ( mi w czarnej zajęło to ponad godzinę na stronę (!) ) , a przylgnia tarczy i piasty posmarowana smarem aby nie dopuścić wody i zanieczyszczeń . Tak założone tarcze będą działąły długo i szczęśliwie . Sam byłem w szoku , ale na piaście zbiera się nalot tak twardy że szorowanie go papierem ścioernym 40 zajmuje sporo czasu ( w zaniedbanej piaście ) i zużywa sieprzy tym sporo papieru . Przetarcie tego raz dwa szczotkądrucianą pomaga jak umarłemu kadzidło i nie ściągnie nawet części brudu , przez który tarcza jest krzywo osadzona . Na koniec jak trafisz na tak założone tarcze - zauważ że są one zaznaczone żeby w przypadku konieczności zdjęcia założyć je dokładnie tak samo w stosunku do otworów piasty jak były założone .

Kolejna sprawa - Przetaczanie tarcz . Zwróć uwage że tarcza przetoczona przez kogoś kto zna sięna rzeczy jest przetoczona nie tylko na powierzchniach po których pracują klocki , ale taklże na powierzchni przylegania tarczy do piasty ( samo przetoczenie powierzchni pod klocki nic nie da gdy tarcza jest zwichrowana tak że nie są one równoległe do tej przylgni ) Tylko tak przetoczona tarcza założona na odpowiednio przygotowaną piastę ( oraz oczywiście posiadająca nominalną grubość) pojeździ - inaczej problem wróci i to bardzo szybko .

Sprawa niby trywialna , ale to naprawde główna przyczyna reklamacji tarcz hamulcowych :)

Zoharek - Oczywiście że mogą , ale zauważ jak wiele reklamacji tarcz jest odrzucanych z podpisem : " niepoprawny montarz " ( inaczej mówiąc szłyszałeś kiedyś żeby ktoś od normalnej firmy produkującej tarcze miał uznaną reklamacje po tym jak pomierzyli jego zwichrowane tarcze ? )

PS: Kiedyś opisywałem jak poprawnei założyć nowe tarcze ( dział mk1/2 , przyklejony temat Porady ) oto link :

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=14605

Są nawet foty więc może się komuś przyda .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Sty 2008, 15:24   

No to mój mechanik się spisał, aczkolwiek dużo roboty nie miał bo poprzednie tarcze zeszły w zasadzie od razu i bez bólu ;) W każdym razie nic nie bije :ok: A z tego co pamiętam to smarował takim miedzianym smarem czy czymś (ale dobrze, bo tak nawet w instrukcji i id tarcz i od klocków było :P tak, czytam wszystko co popadnie :P )
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Sty 2008, 19:45   

zoharek napisał/a:
No to mój mechanik się spisał, aczkolwiek dużo roboty nie miał bo poprzednie tarcze zeszły w zasadzie od razu i bez bólu ;) W każdym razie nic nie bije :ok: A z tego co pamiętam to smarował takim miedzianym smarem czy czymś (ale dobrze, bo tak nawet w instrukcji i id tarcz i od klocków było :P tak, czytam wszystko co popadnie :P )


Taa - to pokródce to co opisałem ( smar miedziowy ja nawet do wydechów stosuje więc i tam dałby radę )
Co do czytania instrukcji - czy zwróciłeś uwagę że w instrukcjach do niektórych tarcz jest adnotacja żeby nie dokręcać kół kluczem pneumatycznym ? :) ( też mam takie zboczenie że czytam instrukcje ;-) choć znam ludzi co uważają że to bez sensu :) )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Sty 2008, 20:57   

przy tych nic takiego nie wyczytałem, ciekawe :)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Sty 2008, 21:42   

montaż montażem ale wiele zależy też od samego materiału . Wiele tarcz obecnie odlewanych jest w chinach i obrabianych w europie. Większość firm się nie przyznaje ale ostatnio jakość bardzo spadła .
Myślę że bez problemu możesz reklamować te tarcze. Jeśli nie uwzględnia to chociaż dostaniesz adnotację czy są krzywe czy nie .
Jeśli to wina materiału to tarcze zimne bedą hamować poprawnie dopiero po rozgrzaniu tarczy pojawią się wyraźne wibrację .
 
 
 
pawelo06 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Sty 2008, 08:24   

no właśnie o to chodzi ze one wibrują dopiero po rozgrzaniu
jak jeżdze po mieście to tego nie ma,tylko w trasie jak są duże dochamowania problem sie pojawia,
mówicie reklamować ale czm bed jeździł wtedy???? :sad:
teraz nie wiem co robic reklamowac je u sprzedawcy w końcu to firmowy sklep forda czy może walić do warsztatu imówić że co jest że wibrują że źle założyli

[ Dodano: Czw Sty 24, 2008 11:15 ]
i tak sobie jescze mysle że jeżeli oddam do reklamacji i mi powiedzą że tarcze są skrzywione z powodu złego montażu i czy jest to podstawa do reklamacji w warsztacie i żadania poprawienia tej usterki
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Sty 2008, 14:20   

tarcze są skrzywione bo były z wadliwego materiału jeśli biją tylko gdy są ciepłe .
Cała mikoda tak ma że jak są zimne tarcze to jest ok a bonanza jest na nagrzanych .
zjeździłem 2 komplety takich tarcz u siebie i teraz poprostu nie biore polskich ani włoskich tarcz . Tylko niemcy
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 24 Sty 2008, 14:22   

Co rozumiesz przez firmowy sklep forda - kupowałeś je w ASO ?

NIe rozumiem jednej rzeczy - piszesz że drgania pojawiają sięna trasie a nie w mieście - przecież to właśnie w mieście co chwila hamujesz bo a to skrzyżowanei , a to korek , a to ktyoś wyjedzie lub zakręt . Na trasie heble mają odpoczynek - delikatne dochamowania przy dużej predkości gdzie opływane są dużą ilością ppowietrza to dla nich laba ( no chyba że jesteśmistrzem wyprzedzania , jeździsz pewmanentnie w wyścigach górskich , a każde auto na drodze to dla ciebie rywal ) . W mieście możesz nie odczuwać drgań gdyż tarcza może być lekko krzywa i drgania będziesz odczuwał dopiero przy hamowaniu ze znacznej prędkości .

Jakiej marki te tarcze ?

Jeżeli chodzi o reklamację to czy go kijem czy go pałą muszisz zdjać tarcze i reklamować w sklepie ( paragon i opakowanie oczywiście masz ) i jak przyjdzie odpowiedź to albo dostaniesz nowe ( wada materiału ) albo chadrać sie z warsztatem ( zle załoożenie ) .
Ja bym olał sprawę i dał je do przetoczenia , a później przypilnował warsztat żeby je na pewno poprawnie założyli ( będzie drożej i stracisz na grubości tarcz , ale będzie szybciej ) .

PS: Możliwe że skoro biją po rozgrzaniu to jest to wada materiału , ale jedyny sposób w jaki to stwierdzisz to oddanie ich do producenta .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Sty 2008, 17:41   

hehe jak to są tarcze 12mm niewentylowane to szkoda je toczyć . Wywalić i wsadzić inne.
W wentylowanych to już inaczej bo są droższe i sens ratunku jest choć jeśli to wada materiałowa to toczenie nic nie da ;( jeśli błąd montażu toczenie przywróci sprawność .
 
 
 
pawelo06 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/50KM
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 148
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Sty 2008, 18:00   

no w mieście tak nie odczuwam tego ze biją,są to zwykłe pełne tarcze kupione w sklepie z częściami do fordów,ile z waszego doświadczenia kosztuje średnio przetoczenie???????? i co z klockami czy można je zostawić te same do tych przetoczonych tarcz czy nowy komplet trzeba????
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 24 Sty 2008, 18:30   

Hmm - Dioda chyba ma racje - mierzę wszystko za bardzo swojąmiarą :) . Jeżłei masz dać tarcze do toczenia i do wymiany w warsztacie , a do tego pilnować poprawności założenia , przetoczenia i wyrównania klocków to chyba najlepszym rozwiązaniem jest kupno nowych tarcz i klocków . ( poszukaj gdzieś na forum jest na pewno temat o tym jakiej firmy tarcze kupić żeby byo dobrze i jakie klocki do nich )

PS: Naprawde poszukaj tego tematu bo jak założysz własny pod tytułem jakie tarcze do fiesty może sięokazać że Łoki skróci cię o głowę :yes: .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Sty 2008, 18:40   

powiem tak
wsadzili ci jakieś tanie części zamienniki bo mnie też tak nacieli pare lat temu w sklepie do forda . Ożenili mnie z włoszczyzną która wywaliłem po 1 tyś km . Hm co do klocków to jak maja niewiele przejechane to można je wsadzić na nowe tarcze - taka jest moja opinia wypróbowana , oczywiście niby takie zachowanie jest nieetyczne ale światem żądzą pieniądze :) za toczenie zapłacisz 50 % wartości tarczy a ryzyko pozostaje
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Zgrzyt przy hamowaniu
koleus Mechanika ogólna 1 28 Paź 2019, 08:58
edek1977
Brak nowych postów Problem z hamulcami
prawe koło strasznie chrobocze
AccessX Mechanika ogólna 5 28 Lip 2014, 20:01
AccessX
Brak nowych postów Ostry pisk przy hamowaniu
rad Mechanika 9 23 Paź 2008, 02:54
diodalodz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK5] Przygasa przy hamowaniu.
nagaj83 Mechanika 5 26 Lis 2010, 20:25
bidżej


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.