Płukanie silnika |
Autor |
Wiadomość |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 26 Mar 2008, 20:02 Płukanie silnika
|
|
|
Kto z was przeprowadził płukanie silnika?
poczytalem inne fora i generalnie chwalą ten zabieg. a preparat to zwlaszcza stp.
wiem, ze moze to spowodowac rozpuszczenie nagaru i rozszczelnienie silnika, ale komu tak naprawde to sie przydażyło?
planuje to zrobic jutro, mam uszczelniacz walu korbowego jakby poleciało |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 26 Mar 2008, 20:31
|
|
|
zalalem to kiedys do wysluzonego 1.1. polecam jak ktos chce przyspieszyc remont lub wymiane silnika |
_________________ była sobie RS`ka... |
Ostatnio zmieniony przez madek 26 Mar 2008, 20:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
królik [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Mar 2008, 20:32
|
|
|
Stawcio a co skłania Cię do płukania silnika? Na jakim oleju jeździsz bo jak wypłukasz go za bardzo to będzie brał kolosalne ilości oleju. Są dostępne na rynku oleje z właściwościami czyszczącymi. |
|
|
|
 |
zoharek

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Mar 2008, 20:47
|
|
|
Ja płukałem 1.3 po mineralnym zanim wlałem półsyntetyk Max Life. Wszystko było ok (płukanka też Valvoline). |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Mar 2008, 20:54
|
|
|
JA płukałem silnik od renault5 - jedyne co osiągnąłem to zatkanei filtra oleju jakąś berbeluchą .
Co chcesz osiągnąć ? wyczyścic silnik przed remontem żeby było mneij roboty ?
Czy chcesz przejść na lepszy olej ? W jakim stanei jest silnik i co to za motor ? |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
królik [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Mar 2008, 21:01
|
|
|
,,Ja płukałem 1.3 po mineralnym zanim wlałem półsyntetyk Max Life"
zoharek chcesz powiedzieć że zmieniłeś silnik z 15W na 10W przy tym w międzyczasie tylko wypłukałeś silnik? Zrobiłeś to bez jakiegokolwiek remontu i wszystko było ok?
Stawcio jedyne co zyskasz tym zabiegiem to albo zatkany filtr albo smok pompy oleju.
Ja nie polecam...[/list] |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 26 Mar 2008, 21:44
|
|
|
silnik to 1,6.
auto kupilem pare dni temu, nie wiem jaki olej jest w srodku.
pomyslalem ze zanim przejde na polsyntetyk przydaloby sie oczyscic go.
a to ze zatyka filtr to normalne gdy caly nagar splywa z silnika.
nie wiem w jakim stanie jest silnik, wiem ze stal dlugo i wymaga wymiany oleju. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
xr2fun
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005 Posty: 625
|
Wysłany: 26 Mar 2008, 21:51
|
|
|
Lej minerał i często wymieniaj jak jeździsz w miejscu. Płukanka dotyczy silników z lat 40 i 50 ubiegłego wieku! Szkoda pieniędzy. |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Mar 2008, 21:56
|
|
|
moim zdaniem kiepsko kombinujesz . Skoro silnik długo stał to odpal go , rozgrzej i wymień olej na lotosa półsyntetycznego .
Przez pierwsze kilometry obserwuj jak się będzie zachowywał ( dla pewniości po 1000 km możesz znów wymienić olej i filtr )
Ja bym przyjął że to typowy przedstawiciel gatunku czyli ledwo żyjąca jednostka z przebiegiem 200+ - w tym wieku jakiekolwiek rewolucje mogą być tragiczne w skutkach . Daj jej półsyntetyk ( tani ) i zobacz co się będzie działo - jak będzie za dużo piła - daj minerał . i tyle . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 26 Mar 2008, 22:01
|
|
|
a moze od razu wlac mineral? sprzedawca mowil ze niby mineral jest ale nie byl tego pewien.
w poprzedniej fiescie lalem shell 15w40 i bylo ok. moze i tutaj taki zalac?
a tego plynu do plukania to troche dolac do oleju? |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Mar 2008, 22:04
|
|
|
skoro poprzedni włąściciel nie wie co lał to raczej to będzie minerał ( stawiam na lubro )
możezsz wlać od razu minerał . a jeżeli chcesz coś koniecznie dolewać - dolej specyfiku do płukania wtryskó , a później wymień filtr paliwa
ps: ja traktuję lotosa półsyntetycznego jako " lepszy minerał " wymieniany co 7 tyś km daje radę w wolnossącym CVH ) |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
królik [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Mar 2008, 22:07
|
|
|
A jaki to ma przebieg? Bo wątpie żeby ktoś w takiej fieścince chciał się bawić w cofanie licznika. Zastosuj się raczej do rady Żółwia |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Mar 2008, 22:09
|
|
|
Królik - one maja l;icznik do 99 tyś km - czyli nie wiadomo ile razy się przekrecił , ale jak auto ma naście lat to ja bym liczył między 200 a 300 tyś km |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
królik [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Mar 2008, 22:12
|
|
|
Tak czy siak ja nie bawiłbym się w płukanie silnika tylko wymienił olej i filtr. |
|
|
|
 |
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 26 Mar 2008, 22:21
|
|
|
królik napisał/a: | Tak czy siak ja nie bawiłbym się w płukanie silnika tylko wymienił olej i filtr. |
nie no - to podstawa |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 26 Mar 2008, 22:46
|
|
|
ok zgadzam sie ze podstawa to zmiana oleju i filtra.
ale co zrobic z nagarem, ktory mogl skleic pierscien i przez to kompresja jest slaba? oprocz oczywiscie remontu silnika.
żółwiu, po wlaniu tego do renault5 jakie miales objawy? tylko zapchany filtr? |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
zoharek

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 41 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Mar 2008, 23:38
|
|
|
królik napisał/a: | zoharek chcesz powiedzieć że zmieniłeś silnik z 15W na 10W przy tym w międzyczasie tylko wypłukałeś silnik? Zrobiłeś to bez jakiegokolwiek remontu i wszystko było ok? |
Tajest, oczywiście to było w trakcie zmiany oleju, a zatem filtra. Przed i po operacji oleju nie brał w ogóle, palił na dotyk, tylko po zmianie na półsyntetyk jak były mrozy to pierwsze obroty silnika na rozruszniku były szybsze (mniej memłania). Obecnie jeżdżę na syntetyku, ale to już inna historia |
|
|
|
 |
lehu8

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 48 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 329 Skąd: Wałbrzych
|
|
|
|
 |
stafcio

Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 44 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 29 Mar 2008, 19:32
|
|
|
wyplukalem silnik. uzylem stp.
wycieklo duzo szitu. silnik nie rozszczelnil sie jak pisalo pare osob.
po wyplukaniu zalalem mineralny shell 15w40. nie bede lal polsyntetyka bo auto ma swoje lata.
po przejechaniu 200km olej jest caly czas zlocisty.
plukanko bede uskutecznial przed kazda wymiana oleju.
polecam wszystkim, bo wszystkie male otworki sie wyplukuja i przeczyszczaja. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
 |
|