Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

problem z centralnym zamkiem
Autor Wiadomość
kristofer 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 44
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 210
Skąd: Lubin
Wysłany: 4 Kwi 2008, 14:18   problem z centralnym zamkiem

dałem samochód żonie i teraz jest tak:
wciskam w pilocie przycisk aby otworzyć samochód, siłowniki zamykają i otwierają drzwi, cały czas i przezwać można to na dwa sposoby
- wcisnąć ponownie przycisk na pilocie,
- zauważyłem, że wewnętrzna klamka w jednych drzwiach nie pracuje podczas tej wariacji zamków i jak wsiądę i pociągnę ją do siebie w celu normalnego odblokowania zamka, siłowniki przestają wariować i wszystkie drzwi są otwarte
podobnie jest z zamykaniem samochodu - wciskam wewnętrzną klamkę podejrzanych drzwi, wtedy siłowniki zaczynają wariować, jak zamknę drzwi (od kierowcy, którymi wysiadam) siłowniki zamykają drzwi i tyle

podejrzane dzwi to przednie od strony pasażera
próbowałem już:
- wymienić siłownik na nowy - objawy takie same jak na początku
- odłączyłem akumulator na kilka minut przy zamkniętych wszystkich drzwiach ;-(
- odłączyłem akumulator na kilka minut przy otwartych wszystkich drzwiach ;-(

z elektryki jestem cieniutki, macie jakieś pomysły ?
_________________
CHCESZ KUPIĆ NOWEGO FORDA?
PRACUJĘ W SALONIE FORDA - SPRZEDAJĘ NOWE SAMOCHODY
tel. 605 23 08 43
tel. 600 85 07 43
e-mail: kmichalak@rewo.pl
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 4 Kwi 2008, 23:45   

A to jest fabryczny central z dołożonym sterowaniem z pilota czy wszystko dokładane? Jeśli masz drugi pilot to spróbuj z nim.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
ic3ek 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 61
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Kwi 2008, 23:55   

W mk3 jeśli jest orginalny centralny zamek masz sterowanie 4 kablami.

2 z nich to sa podawane napięcia do otworzenia lub zamkniecia siłowników "naprzemiennie"

A 2 pozostałe to sa kabelki na których pokazuje sie masa (inni mówia ze +12V, ale ja miałem mase) w zależności od położenia "otwarte/zamkniete" kolory bodajrze biały i zółty.

Zwal tapicerke i zobacz czy w momęcie przełączania z pozycji otwórz w zamknij i odwrotnie. zmieniają sie stany tych kabli "bo przyczyna tej wariacji zapewne jest na tych kablach"

A tak na margineśie to zaczołbym od rozłączenia wtyczki pomiędzy drzwiami a samochodem i popsikał sprejem "kontakt spray" lub jeśli takowego nie masz to WD-40. Poskładałbym i sprawdził czy problem ustał.
_________________
Było 1.3 ,a jest jak narazie 1.6 CVH 104 KM. Pocinający do przodu.
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 6 Kwi 2008, 22:03   

kristofer napisał/a:
zauważyłem, że wewnętrzna klamka w jednych drzwiach nie pracuje podczas tej wariacji zamków i jak wsiądę i pociągnę ją do siebie w celu normalnego odblokowania zamka, siłowniki przestają wariować i wszystkie drzwi są otwarte
wyglada na to co ja przezyłem. peknięty pancerz linki na krańcówce otwórz/zamknij i wariowało
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
essien
[Usunięty]

Wysłany: 6 Kwi 2008, 22:05   

szynszyl napisał/a:
pancerz linki
taki bialy plastik, tez mialem to w lewych drzwiach.
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 6 Kwi 2008, 22:17   

czasem zwarcie tych przewodów do masy powoduje taki problem a czasem problem tkwi w samym zamku ze nie dziala w nim krancowka zamkniete otwarte w masterze
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
rad 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Radek
Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 18
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 7 Kwi 2008, 11:35   

A powiedzcie mi jedno, ile moze kosztowac zalozenie alarmu z centralnym zamkiem? caly system mam, chodzi tylko o montaz i konfiguracje.

pzdr
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 7 Kwi 2008, 11:50   

jak kiedys sie pytałem to ok 300 zł alarm plus centralny wiec mi sie odechciało lenistwa i sam musialem zamontowac z mała pomocą kolegi :-)
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 7 Kwi 2008, 13:26   

szynszyl napisał/a:
kristofer napisał/a:
zauważyłem, że wewnętrzna klamka w jednych drzwiach nie pracuje podczas tej wariacji zamków i jak wsiądę i pociągnę ją do siebie w celu normalnego odblokowania zamka, siłowniki przestają wariować i wszystkie drzwi są otwarte
wyglada na to co ja przezyłem. peknięty pancerz linki na krańcówce otwórz/zamknij i wariowało
linki od klamki wewnetrzej?
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 7 Kwi 2008, 15:26   

kristofer napisał/a:
- zauważyłem, że wewnętrzna klamka w jednych drzwiach nie pracuje podczas tej wariacji zamków i jak wsiądę i pociągnę ją do siebie w celu normalnego odblokowania zamka, siłowniki przestają wariować i wszystkie drzwi są otwarte
podobnie jest z zamykaniem samochodu - wciskam wewnętrzną klamkę podejrzanych drzwi, wtedy siłowniki zaczynają wariować, jak zamknę drzwi (od kierowcy, którymi wysiadam) siłowniki zamykają drzwi i tyle


małe sprostowanie to nie jest pęknięcie linki tylko pewnie zatarta linka w środku ta od klamki gdyż jak sam mówisz gdy ją pociągniesz wszystko pozostaje w normie.
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
Ostatnio zmieniony przez kazi 7 Kwi 2008, 21:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 11 Kwi 2008, 15:18   

pancerz jesli peknie na tych końcach co robią za ograniczniki powoduje ze linke ciagniesz, a ona zostaje w miejscu. znaczy sie ..hm. anie nie otwierasz ani nie zamykasz przez przestawienie cięgna. po prostu w moim przypadku zdjalem boczek. odkreciłem cały zamek i ogladnąłem aż znalazłem pekniecie pod osłona zamka
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 11 Kwi 2008, 15:39   

a sposob na zrobienie tego macie jakiś? :-)
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 11 Kwi 2008, 15:40   

ale co jak sie robi?

do siłownika klucz krzyzak
boczki..srubki na wierzchu
zdjąc ciegna po omacku.
klamka na krzyżak od środka chyba
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 11 Kwi 2008, 17:50   

ale co trzeba wymienic, skleic aby naprawic ta peknieta obudowe (krancowke)
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 11 Kwi 2008, 21:53   

wymienic zamek na nowy albo wymienic linke :) sam to przerabiałem - wymienilem z tylu zamek :rotfl: Skleic sie nie da linki bo sa za duże siły które działają na pancerz wiec pozostaje wymiana .
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
kristofer 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 44
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 210
Skąd: Lubin
Wysłany: 15 Kwi 2008, 22:36   

no nareszcie mogłem się tym zająć i tak:
1. linki są całe

2. jak siedziałem w środku to niby wadliwa klamka umożliwia zamykanie i otwieranie wszystkich drzwi, czyli jak wciskam ją wszystkie się zamkną itd. - no tak jak powinno się to odbywać
3. ale wystarczy że naciskam pilota i zamki w 3 drzwiach wariują a klamka (niby wadliwa)stoi w miejscu
4. znalazłem element sterowania pilota

po odłączeniu wtyczki pilot nie działa - czyli ok
5. i co ważne
jak odłączę siłownik w wadliwych drzwiach o tu:

wszystko działa jak należy, pilot spełnia swoją funkcję w 100 % - oczywiście działają tylko 3 drzwi, ale prawidłowo
zmieniłem siłownik na inny - bez zmian

gdzie mam dalej szukać ?

nie mogę znaleźć sterowania centralnego - tam gdzie spotykają się kable z wszystkich drzwi (jak to może wyglądać - może jakiś kabel robi zwarcie i w rezultacie podłączony siłownik spuje działanie układu), bo element sterujący do pilota mam pkt.4

na ten moment odłączyłem siłownik w wadliwych drzwiach i jak pisałem wyżej pilot działa dla 3 drzwi, a 4 w razie potrzeby otwieram ręcznie od środka - ale nie może tak być :twisted:

POMOCY
_________________
CHCESZ KUPIĆ NOWEGO FORDA?
PRACUJĘ W SALONIE FORDA - SPRZEDAJĘ NOWE SAMOCHODY
tel. 605 23 08 43
tel. 600 85 07 43
e-mail: kmichalak@rewo.pl
 
 
Seb0l 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 38
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 83
Skąd: SMY ....
Wysłany: 16 Kwi 2008, 01:28   

sterownika centralnego nie znajdziesz, bo go nie ma ;) silowniki komunikuja sie bezposrednio ze soba. Jak mozesz to sprawdz napiecia na przewodzie czerwonym (lub czerwono-zoltym) i na bialym (bialo-zielonym) oraz na zoltym (zolto-zielonym) oczywiscie w wiazce wychodzacej z samochodu. Przy sterowaniu minusem powinienes miec na czerwonym +12v, na zoltym i bialym na zmiane +12 i mase w zaleznosci czy drzwi zamkniete czy otwarte. Na brazowym powinna byc masa. Pytam sie o to bo u mnie sie chrzanilo jak na jeden z silownikow nie podalem +12, bialy i zolty byly dobrze podlaczone. Wiem ze u Ciebie w oryginalnej instalacji nie bylo mozliwosci odwrotnego podlaczenia, ale mozesz miec gdzies kabel przetarty po drodze do silownika tego buntujacego sie.
_________________
Ford Fiesta MK3 1.8D
Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Mondeo MK2 1.8TD
 
 
 
kristofer 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 44
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 210
Skąd: Lubin
Wysłany: 16 Kwi 2008, 20:22   

ooo
no to czeka mnie wizyta u elektryka, bo nie posiadam odpowiednich urządzeń ;-(
_________________
CHCESZ KUPIĆ NOWEGO FORDA?
PRACUJĘ W SALONIE FORDA - SPRZEDAJĘ NOWE SAMOCHODY
tel. 605 23 08 43
tel. 600 85 07 43
e-mail: kmichalak@rewo.pl
 
 
kristofer 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Krzysiek
Wiek: 44
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 210
Skąd: Lubin
Wysłany: 17 Kwi 2008, 10:02   

też tak właśnie myślałem, aby tak zrobić - dzięki za deklarację, będziemy w kontakcie
_________________
CHCESZ KUPIĆ NOWEGO FORDA?
PRACUJĘ W SALONIE FORDA - SPRZEDAJĘ NOWE SAMOCHODY
tel. 605 23 08 43
tel. 600 85 07 43
e-mail: kmichalak@rewo.pl
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 18 Kwi 2008, 15:03   

grzebałem dziś bo i czas i pogoda pozwoliła... okazuje się, że magiczny układ który komunikował się między alarmem, a centralnym padł i dawał stały minus na zamknięcie drzwi... układ weg, i central śmiga, ale na razie nie z pilota... a potrzebny jest!
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Problem z zamkiem centralnym
kosa006 Elektryka ogólna 2 4 Gru 2014, 20:58
kosa006
Brak nowych postów Problem z centralnym zamkiem
ManiekJG Elektryka ogólna 0 20 Paź 2022, 20:16
ManiekJG
Brak nowych postów Problem z centralnym zamkiem.
Zamyka ale nie otwiera.
Gość Elektryka 6 2 Lut 2007, 23:39
kazi
Brak nowych postów Problem z centralnym zamkiem
fizyk1 Elektryka ogólna 1 22 Lut 2015, 05:21
Freeman
Brak nowych postów Problem z centralnym zamkiem
ravenpoz Elektryka ogólna 5 16 Lis 2015, 23:22
Ganda


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.