Silnik 1.3 96 r - nie chce odpalić |
Autor |
Wiadomość |
QBOSS
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 17 Cze 2008, 02:12 Silnik 1.3 96 r - nie chce odpalić
|
|
|
Niedawno uchodziłem całkiem zdrowego (porucz klapy) essiego z 96r za nie cały tysiąc zł silnik nic specjalnego 1.3 mimo wszystko myślę że jak za taką kasę warto było ,auto jest dla mojego ojca ,i o ile na początku nie było kłopotu to teraz za cholerę nie chce odpalić ,niestety ja nie znam sie na tych silnikach ,to co zdołałem ustalić to to że auto nie miało niskich obrotów aż w końcu przestało odpalać ,zapłon jest chyba ok bo na świecach iskra jest ,wygląda to tak jak by nie dostawał paliwa, wiem ze ojciec przed usterką wymieniał filtr powietrza i być może coś uszkodził nie wiem dlatego pisze to tutaj gdyż taki sam silnik jest stosowany w fofach i może wy mi coś poradzicie |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 17 Cze 2008, 23:09
|
|
|
może przy wymianie pogmerał coś przy wtyczkach od krokowca/cpp przy filtrze? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 18 Cze 2008, 00:49
|
|
|
sprawdz -wyłacznik uderzeniowy ...przekaznik pompy paliwa ..bezpiecznik pompy ( ten w baku) ..masy |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 18 Cze 2008, 09:07
|
|
|
jak przekrecisz stacyjke ale bez uruchamiania silnika, to slychac cykcykcyk? to jest pompa paliwa, jak nie slychac to nie dziala i tu trzeba szukac przyczyny. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
k_myk
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Kamil
Wiek: 34 Dołączył: 13 Maj 2008 Posty: 95 Skąd: Warszafka
|
Wysłany: 18 Cze 2008, 09:25
|
|
|
Po włączeniu zapołonu powinno być słychać ciche "wyjnięcie" pompy paliwa Ten 1.3 jest na wtrysku, prawda? Poza tym tak, jak koledzy pisali, kontakt w łapkę i przeczyścić wtyczki pod filtrem... i nie tylko pod filtrem...
P.S. Rozumiem, że rozrusznik kręci bez problemów
Pozdrawiam |
_________________ Chory na Fiestę... |
|
|
|
|
QBOSS
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 18 Cze 2008, 12:45
|
|
|
Pompa paliwo podaje ,bo sprawdzałem przy samym wtrysku, iskra jest na wszystkich świecach ,napięcie do wtrysku jest ,tylko dziwne bo po przekręceniu kluczyka prąd podawany jest cały czas nie wiem czy tak powinno być ,wtyczki posprawdzałem i przeczyściłem ,nie wiem może wina w czujniku położenia przepustnicy bo sam korkowiec odpowiada tylko za wolne obroty i rzeczywiście nie widzę żeby pracował po przekręceniu kluczyka |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
|
|
|
|
Tommur
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51 Dołączył: 08 Lip 2006 Posty: 910 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18 Cze 2008, 13:07
|
|
|
Na wtryskach nie powinno być napięcia non stop tylko impulsy. W 1.6 za podawanie impulsów odpowiada czzujnik położenia wału i on podaje impulsy przez moduł zapłonu na wtrysk. |
_________________ Prędkość była dobra , tylko zakręt był za ciasny
Czarnula Tommura
Sędzia KJS, PPAiK i inne
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski |
|
|
|
|
QBOSS
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 18 Cze 2008, 13:08
|
|
|
Tak z tym że to jest mono wtrysk ,nie mniej jednak też mi się nie wydaje żeby miało tam być cały czas napięcie |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
|
|
|
|
genov [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Cze 2008, 21:38
|
|
|
czujnik polozenia Walu w tym 1 ,3 jest. Sprawdz bo moze to winowajca |
|
|
|
|
QBOSS
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 18 Cze 2008, 23:49
|
|
|
Hym dobra tylko gdzie go szukać ?? i jak powinien wyglądać bo nie wiem |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Cze 2008, 02:38
|
|
|
czujnik masz nad rozrusznikiem idą do niego 2 przewody . ale raczej winowajcą nie jest bo by nie było iskry . trzeba troszkę analizować fakty . Co masz zrobić wiesz . |
|
|
|
|
QBOSS
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 19 Cze 2008, 13:17
|
|
|
ok sprawdziłem napięcie na wtrysku i niby dochodzi ale żaróweczka tylko mi sie lako żarzy jak próbuje odpalić tak wiec tak jak by dobrej masy nie było bo tam jest +12v czyli powinna się żarzyć całkiem nieźle |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Cze 2008, 15:49
|
|
|
bez przesady . Podłacz kostkę i zobacz czy do gardzieli spływa paliwo przy odpalaniu . Widać to wyraźnie jak odpala się bez wciśniętego gazu . Jeśli leci to odpalić musi jeśli nie leci to sprawdź masy przy komputerze . Możesz na chama przykręcić minus pod obudowe . |
|
|
|
|
QBOSS
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 19 Cze 2008, 19:12
|
|
|
No i do gardzieli nie spływa paliwo ,nie wiem już co jest nawet Edisa zmieniłem bo mam drugi w zapasie i nadal to samo ,czy możliwe jest żeby za to był odpowiedzialny czujnik położenia przepustnicy ?? |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 19 Cze 2008, 20:29
|
|
|
nie, zrobiłęś z masą tak jak dioda podpowiedział |
_________________
|
|
|
|
|
QBOSS
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 19 Cze 2008, 21:02
|
|
|
no to wtrysk szlag trafił - lub ewentualnie sie zapchał |
_________________
|
|
|
|
|
QBOSS
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 19 Cze 2008, 21:08
|
|
|
Moim zdaniem to wina gdzieś w wiązce leży bo ,trzy inne wtryski już sprawdzałem i jest to samo ,po za tym pod edisem jest opornik jak odłączę kabel od niego i dam bezpośrednio pod samą mase to słyszę jak stuka wtrysk ,tak wiec albo gdzieś jest zwarcie albo przewód gdzieś jest przerwany |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 19 Cze 2008, 21:29
|
|
|
QBOSS, sprawdź ten opornik dochodzą do niego bodajże brązowe kable... bynajmniej tak jest w fieście |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Cze 2008, 22:23
|
|
|
weź żarówkę weź skręć razem dwie żarówki 5W . rozłącz kostkę na zewnątrz monowtrysku (ta do której idą przewody z gardzieli dwa czarne chyba) i podłącz do tych przewodów od gardzieli układ jak na schemacie :
|
|
|
|
|
|